Ja swojego HSD kupiłem używanego z salonu z przebiegiem 13 tys. Teraz mam ok 24 tys na liczniku, wiec samochód jest stosunkowo nowy - rocznik 2017.
Bateria zazwyczaj ładuje się do stanu ?bez 2 ostatnich kresek? czasami ?bez ostatniej kreski? - pisze w ten sposób bo nie pamietam ile ich dokładnie jest, ale chyba wiadomo o co chodzi. Przyznam jednak ze rzadko kiedy włączam wskaźnik naładowania, chyba pora zawracać na to uwagę.
Co do rozładowywania to trzymam samochód w dość ciepłym garażu i rano zawsze jak cofam to na elektryku ale po chwili włącza się na chwile spalinowka. Czy to zima czy to lato nie ma znaczenia - włączy się zawsze. I zazwyczaj rano mam naładowanie na poziomie 2 kresek.
Jutro po dłuższej trasie zwrócę uwagę ile jest po dojechaniu na miejsce i ile będzie ?spadku? po nocy.
Z rozładowaniem się samochodu miałem mała przygodę zaraz na początku, kiedy stał w garażu przez prawie 2 tyg niejeżdżony padł całkowicie akumulator 12v. Przyjechał gość z takim dużym powerbankiem i samochód odpalił. Z tego co mówili w salonie to obwód 12v i bateria trakcyjna są od siebie niezależne.
W e-cvt tez zmienia się olej? Myślałem, ze to jedyny ?automat? w którym się tego nie robi.
Pozdrowienia