Pacjentem jest RAV4 II z 2001 roku 150 KM 2.0 VVT-i.
Objawy: Podczas zwalniania i wysprzęglenia obroty spadają na 500, potem wzrastają na 1200, a następnie stabilizują się w okolicach 750. Występuje to tylko na w pełni nagrzanym silniku. Jeśli samochód stoi w miejscu, to wolne obroty są stabilne. Kilka dni temu miałem przypadek kiedy samochód nie chciał zapalić, a właściwie utrzymać wolnych obrotów. Po odpaleniu gasł. Potrzymałem go trochę na wyższych obrotach i problem zniknął. Jednak wydaje mi się, że teraz zapala trochę bardziej opornie.
Zmieniłem: czujnik położenia przepustnicy, silniczek krokowy.
Sprawdzona jest szczelność układu dolotowego i wyczyszczona jest przepustnica. Brakuje mi pomysłów co może być powodem takiego zachowania. Zastanawiam się jeszcze nad zapchanym lub niewydolnym układem wydechowym.
Ktoś spotkał się z takimi objawami ?