Autor Wątek: Obalam mity - przyspieszenie cvt kontra manual  (Przeczytany 2248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Meszyński Car Audio
Obalam mity - przyspieszenie cvt kontra manual
« dnia: 24-11-2018, 17:16:36 »
Jako że miałem dostep do verso z cvt postanowiłem pomierzyć przyspieszenia.
Odcinek ten sam. Temperatura taka sama.
Test przyspieszenia 60-100:
- rozpedzenie do 60
- tempomat ustawiony
- but w podłogę że stoperem w ręce do 100 (oba auta mają takie same przekłamania licznika wg gps +- 2km)

Czasy cvt 6.0 - 6.5 sek
Czasy manuala bieg2 - 5.5 - 5.7s
Czasy manuala bieg3 - 6.8 - 7.0s
Czas manuala bieg2 z redukcją z biegu 5- 6.0s

Postanowiłem dać jeszcze szanse cvt i zrobiłem rozpedzenie od 30 -100 z pomiarem od 60-100.
Wynik 5.1 (zrobiłem tylko 1 przejazd)

I teraz wisienka na torcie.
Manual to valve 1.6 ;)

Offline Horus

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2837
Odp: Obalam mity - przyspieszenie cvt kontra manual
« Odpowiedź #1 dnia: 24-11-2018, 17:53:14 »
W sensie że manual 1,6 szybszy niż CVT 1,8 - tak?
Nie wiem. Nie testowałem.
Ale skoro tak piszesz, to... możliwe. :-) Nie kłócę się :-)
Manual 1,6 ma inaczej zestopniowane biegi niż manual 1,8 - przy czym trochę dziwne. Nie w sensie, że CVT tylko że ogólnie 1,8 :)
A opony/koła te same, bo wg Toyoty na 16" auto ma o kilkadziesiąt sekundy lepsze przyśpieszenie niż na 17"?
CVT miał Sport włączony i od jakich obrotów zaczynał przy tych 60 km/h a od jakich manual? Bo jeśli był tempomat, to CVT na bank zszedł z obrotami na dostępne minimum (w zależności od warunków nawet do niewiele ponad 1000 obr./min.), a manualem... to niemożliwe :-)
Może to jest wyjaśnienie?

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: Obalam mity - przyspieszenie cvt kontra manual
« Odpowiedź #2 dnia: 24-11-2018, 19:43:05 »
DSG by pozamiatał <taniec>
RAV4 2.5 hybrid

Offline mechu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Meszyński Car Audio
Odp: Obalam mity - przyspieszenie cvt kontra manual
« Odpowiedź #3 dnia: 24-11-2018, 20:20:04 »
Jesli by sie nie zepsuł ;)

Horus. 1.6 ma inna 5 i 6ke. Inne biegi takie same więc nieistotne.
Opony identyczny rozmiar 205 60 16.
Sport włączony (obroty były na max w cvt)
Obroty przy 60 dość niskie - manual podobnie jeśli była 5ka - te 200 300rpm różnicy nic nie zmieni.

Reasumując.
Jeśli na drodze nagle trzeba przyspieszyć auta będą podobnie jechać bo w manualu trzeba pomieszac biegam i a cvt się namysli zanim pojedzie.

Jak chcemy wyprzedzać to w manualu redukcją, czekamy na okazję i but.
W cvt trzeba przełączyć na manual i ręcznie zbić biegi i przeważnie jeszcze nacisnąć sport - za dużo roboty
« Ostatnia zmiana: 24-11-2018, 20:33:17 wysłana przez mechu »

Offline Horus

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2837
Odp: Obalam mity - przyspieszenie cvt kontra manual
« Odpowiedź #4 dnia: 24-11-2018, 20:50:42 »
W CVT jak dasz do dechy (naprawdę i całkowicie), to "Sport" jest zbędny, bo i tak skrzynia wejdzie na najwyższe obroty.
Z resztą nie mówię, że się nie zgadzam - jak wyżej pisałem :-)
Na pewno u większości kierowców, co to nie boją się "depnąć" do dechy, to pojedzie szybciej CVT (ale duża część "się boi", bo "coś się zepsuje", nie tylko w CVT tylko ogólnie chodzi o obroty), a wprawny kierowcy to co innego.
Najszybciej zmieni się i tak biegi w rajdówce bez sprzęgła niż jakikolwiek automat. Ale to inna historia :-)

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: Obalam mity - przyspieszenie cvt kontra manual
« Odpowiedź #5 dnia: 24-11-2018, 23:45:10 »
Na pewno u większości kierowców, co to nie boją się "depnąć" do dechy, to pojedzie szybciej CVT (ale duża część "się boi", bo "coś się zepsuje"
Ci co mają automaty klasyczne z kickdown , też nie wciskają do dech , bo ,,się popsuje,,.
 Dopiero jak zobaczą różnicę , rozdziawiają gęby i pytają ,,a tak można ,to się nie popsuje,,

Czasami mi się wydaje że ludzie kupują auta, bo -sąsiad ma , kolega z pracy ma , a przyjemność w aucie kojarzą z tylnym siedzeniem i kobitką ,a nie z jazdą!!
RAV4 2.5 hybrid

Offline Rademenes

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2036
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Pierdziawka :)
Odp: Obalam mity - przyspieszenie cvt kontra manual
« Odpowiedź #6 dnia: 25-03-2020, 03:57:48 »
esli by sie nie zepsuł ;)

Ja miałem DSG w combi i przez 10 lat nic tylko wymiana oliwy , styl jazdy normal czasem w mieście wariat .


Do dokładnego porównania brakuje kilku danych i parametrów .
Same te dane ,to za mało do określenia różnicy pomiaru .
Pokazałem to w innym wątku .
Toyota Auris II 2013 wer. Start+Edition.
1.6, 132KM, 1ZR-FAE + ORLEN PLATINUM 5W30 MAX EXPERT DEX 1.

Offline pireus

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4474
  • Samochód:: GLA 35AMG
Odp: Obalam mity - przyspieszenie cvt kontra manual
« Odpowiedź #7 dnia: 25-03-2020, 10:50:01 »
Rademenes widać , że się nudzisz, kopiesz coraz głębiej  :o

Offline Rademenes

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2036
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Pierdziawka :)
Odp: Obalam mity - przyspieszenie cvt kontra manual
« Odpowiedź #8 dnia: 26-03-2020, 00:24:29 »
W obecnym czasie to chyba normalne  :o.
A dalej jak Kuba Bogu , tak Bóg Kubie i tyle go widzieli  <taniec>.

DSG z 2006 i ponad 300000km na zegarach  :song:.
« Ostatnia zmiana: 26-03-2020, 00:26:54 wysłana przez Rademenes »
Toyota Auris II 2013 wer. Start+Edition.
1.6, 132KM, 1ZR-FAE + ORLEN PLATINUM 5W30 MAX EXPERT DEX 1.


 

Beesafe.pl