Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Auris 1.4D4D głośna praca, rezonans silnika pod obciążeniem 2-3tys obrotów  (Przeczytany 354 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline danielson

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Auris 1.4D4D z 2011r - wersja z dpf. Silnik na biegu jałowym i gdy utrzymuję stałą prędkość jest cichy. Natomiast w trakcie rozpędzania (pedał gazu w podłodze) w zakresie obrotów ok 2-3tys strasznie "buczy", drży jak by wibracje, rezonans przenoszą się od silnika ku tyłowi. Na początku myślałem, że winą będzie brak ostatniego tłumika. Niestety po zastąpieniu fabrycznej rury dedykowanym tłumikiem praktycznie nic się nie zmieniło. Co mogłem sprawdziłem:
poduszki skrzyni i silnika, filtr powietrza oraz dolot do puszki filtra powietrza, filtr dpf oraz tłumik i rozkładam ręce. W rodzinie mamy Corollę 1.4D4D 2006r i jest cichutka - da się wyczuć twardszą pracę silnika w tym zakresie obrotów przy rozpędzaniu ale to jest prawie nie wyczuwalne.
Ktoś z Was ma podobnie? Ewentualnie jakieś sugestie co do znalezienia przyczyny? Bo nie chce mi się wierzyć żeby toyota wypuszczając nowszy model popełniła taki błąd (nowszy głośniejszy od starszego)

Offline cezario1

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 53
Poczytaj tu http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,29208.0.html Trochę iny zakres  obrotów ale też inna wersja aurisa.
Możesz sprawdzić luzy zaworowe ja miałem bardzo ściągnięte. Silnik przy depnięciu wydawał dziwne odgłosy. Był też luźny łańcuch rozrządu. Wyglądało jakby się zaciął napinacz. Przy regulacji  zaworów coś strzeliło i łańcuch się naciągnął. Może też być winny tłumik drgań w tarczy sprzęgłowej. Jak dasz duże obciążenie to drga. Ja mam podobnie ale w zakresie 1800-2000 obrotów.  W skrzyni 6 biegowej.   

Offline vvt-i

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 35
@danielson
Mam identycznego Aurisa jak Ty silnikowo i rocznikowo i ten sam feler z wibracjami myślę jednak, że to cezario1 precyzyjniej podał zakres obrotów w jakim zjawisko to zachodzi. To samo zaobserwowałem u siebie, jak jestem poniżej 2000 obrotów i gwałtownie przyspieszam to wpadam w te wibracje , które zanikają po przekroczeniu powyższej wartości.
Dla mnie po prostu ten typ tak ma i wyzbyłem się przyspieszania z :"pedałem w podłodze" lub też wrzucam wyższy bieg przy takich obrotach, że jestem powyżej 2000 po wrzuceniu.
« Ostatnia zmiana: 03-12-2018, 20:36:42 wysłana przez vvt-i »
Auris 1.4 D4D 2011
Corolla E12 1.4 Vvt-i 2006

Offline HerrMajki

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 10
Dokladnie te same objawy w okolicy 2 tys. TTTM i musimy się do tego przyzwyczaić.

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 346
  • Auris 1.4 D4D TS '14
U mnie temat badało ASO i też stwierdziło jednoznacznie TTTM, ale dla mnie to absurd, bo zmiana sprzęgła na AISIN załatwia temat :)

Offline danielson

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
To chyba nie pozostaje nic innego jak uderzyć w sprzęgło. Dzięki chłopaki za podpowiedź. Dam znać czy wymiana pomogła

Toyota Klub