Autor Wątek: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i  (Przeczytany 8002 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gathon

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« dnia: 05-12-2018, 17:54:27 »
Cześć
Kupiłem niedawno Toyote corolle e12 2005r 1.6 vvt-i hatchback 5d z produkcji japońskiej (wg vinu i części co kupowałem)
Auto ma 180 tyś przebiegu (prawdziwy od 1 właściciela auto).
Czy to normalne, że na komputerze pokazuje mi spalanie od 10,5 do 11,5 ? (z tankowania wychodzi podobnie)
Jeżdżę ekonomicznie i to są średnie wartości uzyskane w mieście.
Z początku myślałem, że to wina krzywej tarczy hamulcowej przedniej, ale wymieniłem komplet z klockami i poprawa jest niewielka.
Auto codziennie jest rozgrzane, kontrolek check engine lub innych brak.

Z góry dziękuję za pomoc i rady
« Ostatnia zmiana: 05-12-2018, 18:30:33 wysłana przez Gathon »

Offline czp

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1081
  • Płeć: Mężczyzna
    • moja strona
  • Samochód:: Corolla 1,6
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #1 dnia: 05-12-2018, 19:51:33 »
Według autocentrum dla Twojego auta https://www.autocentrum.pl/spalanie/toyota/corolla/ix/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-110km-2001-2009/   to średnie spalanie 7,7 a średnia maksymalna to 9,6.  Dla mojego auta dane  autocentrum się potwierdzają to i u Ciebie powinny.

No ale to i tak zależy od stylu jazdy i miejsca gdzie się jeździ. Ostatnio pchałem się przez miasto, światła, korki, szybsza jazda to komputer pokazywał mi 13,0 - tak, że reguły nie ma.

Sprawdź spalanie gdzieś na spokojnym odcinku (skasuj wskazania kompa i jedź tak dłuższy odcinek z prędkością 100 km/h jak spalanie będzie w okolicy 6 to znaczy, że z autem wszystko ok.

Corollki i silniki 1,6 lubią spokojną jazdę i wtedy nawet nie dużo palą a wszystko co szybciej i jak chcesz wykrzesać choć trochę dynamiki to i spalanie idzie w górę :)

Offline YogiBabo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1408
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: E18_Prestige_MS
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #2 dnia: 05-12-2018, 21:15:41 »
Czy to normalne, że na komputerze pokazuje mi spalanie od 10,5 do 11,5 ? (z tankowania wychodzi podobnie)Jeżdżę ekonomicznie i to są średnie wartości uzyskane w mieście.
Jak tylko tłuczesz po mieście plus jeszcze jakieś korki i światła to spalanie jak wyżej jest realne. Piszę to jako były użytkownik takiego auta, gdzie nakręciłem 175 tys. Zrób sobie test poza miastem jak napisał czp
E18_Prestige_MultidriveS

Offline Wojak WRO

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 915
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #3 dnia: 06-12-2018, 09:37:34 »
Potwierdzam. W 1,4 jest podobnie.
Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław

Offline ojciecmajster

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 297
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #4 dnia: 06-12-2018, 10:46:17 »
Mojej żony Lanos w zimę i 13 potrafi wychlać  :grin:
Spalanie - Motostat.pl

Offline Problem

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 412
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #5 dnia: 06-12-2018, 11:30:53 »
Fajny wątek o spalaniu nam się robi, lubię takie, coś mi to przypomina :)
Przebijam: Corolla E11 1.3 12L :D
Co do E12 3ZZ-FE - jeździłem trochę. W trasie owszem,  6-7L przy mega delikatności. Miasto >10L, przy bucie >12L. Także ten... nie przejmuj się tylko odkładaj na LPG :p

Offline Gathon

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #6 dnia: 06-12-2018, 17:27:52 »
Dziękuję za odpowiedzi i tak jak napisał czp zabrałem auto na spacer i przez odcinek spory jechałem w okolicach 80km/h. Na rozgrzanym silniku zresetowałem komputer.
Wyniki testu są poniżej normy, czyli 6,2 l/100km i mam wrażenie, że gdyby nie podjazd pod górę, byłoby możliwe zejście jeszcze niżej.
Z kolei wnioski są straszne, przez korki w dużym mieście to auto zachowuje się jak alkoholik w transie :wallbash: , a testy na autocentrum są niemiarodajne w dużym mieście.
Jeśli chodzi o gaz, to ten silnik nie specjalnie lubi go, więc albo zmienię codzienną trasę, albo będę musiał z tym żyć.

Korzystając z okazji, chciałbym zapytać o olej. Poprzednim właścicielem była osoba, która niewiele miała wspólnego z mechaniką i auto oddawała zawsze do mechanika.
Według plakietki był zalany Mobil 10x40 i zastanawiam się nad przejściem na pełny syntetyk.  Czy to dobry pomysł, czy lać jak do tej pory robiłem z poprzednimi samochodami, to co poprzednik ?

Offline Wojak WRO

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 915
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #7 dnia: 06-12-2018, 17:38:24 »
Jeśli chodzi o gaz, to ten silnik nie specjalnie lubi go, więc albo zmienię codzienną trasę, albo będę musiał z tym żyć.

Taaa..., mój Wagon po 110 tyć na LPG potwierdza. Ale coś zupełnie innego.

Według plakietki był zalany Mobil 10x40

Barbarzyńca z poprzedniego właściciela
Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław

Offline Sprzęgło

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #8 dnia: 06-12-2018, 18:13:54 »
Zmień filtry i płyn chłodniczy, dolot powietrza przedmuchaj, wyczyść przepustnice, sprawdź ciśnienie w kołach. (Może opony mają  wysoki indeks oporu toczenia?). Sprawdź odczyt tzw.live data  z komputera przez urządzenie diagnostyczne  czy wszystko jest ok(np. MAF, katalizator itd), sprawdź czy chłodnica ma wszystkie żeberka.Sprawdź czy używasz oleju takiego jaki jest zalecany w książce serwisowej(a nie jakieś gówno typu 10w40 bo ?auto duży przebieg ma?) W skrócie - taki podstawowy serwis :)
Mimo wszystko opony ?eko? FuelSaver/EnergySaver z indeksem toczenia A lub B sporo dają.
Ponadto staraj się stosować ekodriving i będzie dobrze :)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Gathon

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #9 dnia: 06-12-2018, 18:38:02 »
Taaa..., mój Wagon po 110 tyć na LPG potwierdza. Ale coś zupełnie innego.
Do tej pory jeździłem i jeżdżę w rodzinie niemieckimi samochodami. Serwis w większości robię samemu na dobrej jakości częściach. I w porównaniu do poprzednich i obecnych samochodów, mam wrażenie, że 1.6 vvt-i jak i cała rodzina to dość delikatne konstrukcje. Ze słuchu wiem, że gniazda zaworowe, mogą się wypalić a głowica jest dość "miękka". No i luzy zaworowe, które należy regulować.

Sprawdź czy używasz oleju takiego jaki jest zalecany w książce serwisowej(a nie jakieś gówno typu 10w40 bo ?auto duży przebieg ma?) W skrócie - taki podstawowy serwis :)
W pierwszym poście napisałem, że auto ma lekko ponad 180tyś udokumentowanego przebiegu.
Z kolei jeśli chodzi o olej, to zalany jest półsyntetyk jak opisałeś. W instrukcji obsługi mam napisane, że jedyny półsyntetyk jaki może być stosowany to 10w30.
Podstawowy serwis będzie zrobiony na dniach, ale z wyborem oleju mam problem. Półsyntetyczny olej zostawia osad w silniku i mam obawy, że zapcha mi kanały gdy zaleję pełny syntetyk. Nie mam pojęcia na ilu cyklach olejowych pracował silnik na półsyntetyku i czy na syntetyku brał olej.
« Ostatnia zmiana: 06-12-2018, 18:44:29 wysłana przez Gathon »

Offline Sprzęgło

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #10 dnia: 06-12-2018, 19:39:38 »
Widzę, że wg manuala ma być lany SAE 5w30 API SL ?energy conserving?. I taki bym ci zalecał.
Nie ważne czy brał olej czy bierze. Smarowanie silnika gorszym olejem nie sprawi, że przestanie nagle brać olej i nie naprawi zużytych elementów.

Gdy bierze olej w większych ilościach to  wtedy wykonuje się diagnostykę silnika i sprawdza wycieki ,pierścienie, panewki itd. Ale to inna historia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline bodex4

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 323
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #11 dnia: 06-12-2018, 21:37:45 »
Przy zmianie z 10W30 na 5W30 pierwaszą wymiane bym zrobił na tańszym oleju (na przykład Total, Valvoline Synpower FE) i zmienił po np 2-3 tysiącach czyli była by to taka długodystansowa płukanka. Ja zmienałem 10W na 5W w yarisce i teraz mśle że szkoda że tak nie zrobiłem.

Offline Wojak WRO

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 915
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #12 dnia: 07-12-2018, 11:36:19 »
W instrukcji obsługi mam napisane, że jedyny półsyntetyk jaki może być stosowany to 10w30.

Gdzie w instrukcji jest taki zapis? Szczególnie jeżeli chodzi o słowo "półsyntetyk"
Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław

Offline Gathon

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #13 dnia: 07-12-2018, 16:44:58 »
Gdzie w instrukcji jest taki zapis?
Instrukcja jest dostępna w internecie i pokrywa się z moją. Rozdział 7-2 obsługa do wykonania we własnym zakresie od strony 290 do 294 są poświęcone temu.
Cytuj (zaznaczone)
Do silnika tego samochodu najlepszy jest olej o lepkości SAE 5W-30, zapewniający
najniższe zużycie paliwa i dobre właściwości rozruchowe w niskich temperaturach.
W przypadku stosowania oleju silnikowego o lepkości SAE 10W-30 lub wyższej, przy bardzo niskich temperaturach otoczenia
mogą wystąpić trudności z rozruchem silnika.Dlatego zalecane jest stosowanie oleju SAE 5W-30.
Preferowany olej to 5w30, jednak wymienione również są : 10w30 15w40 oraz 20w50.

Szczególnie jeżeli chodzi o słowo "półsyntetyk"
O ile się nie mylę, to pierwsza liczba w oznaczeniach oznacza lepkość oleju syntetycznego, półsyntetycznego oraz mineralnego.

Offline Wojak WRO

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 915
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spalanie Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i
« Odpowiedź #14 dnia: 09-12-2018, 14:44:32 »
No to się mylisz.

Pierwsza liczba z literą W to współczynnik lepkości "zimowej". Druga to lepkości "letniej".

Nie ma to związku z bazą olejową (są syntetyki 15W jak i minerały 5W).


Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław


 

Beesafe.pl