Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Hybryda i autostrada.  (Przeczytany 8884 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kierowca CHR

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 59
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #15 dnia: 28-12-2018, 11:56:03 »
Jednak proponuję zachować w tym wszystkim zdrowy rozsądek.

Przy licznikowych 140 km/h  (ok. 132 wg GPS) hałas i spalanie są jak dla mnie na akceptowalnym poziomie.

to juz dosc subiektywna sprawa.....ja np. m. innymi z tego powodu (tzn. duzy halas powyzej 130 km/h) wybralem benzyne....
ciezko tutaj cos porownywac bo kazdy z nas ma inny prog "halasu"....

Offline Gracol

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 162
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR 1,8 Prestige + LED
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #16 dnia: 28-12-2018, 12:28:36 »
Tzn. uważasz, że przy stałych 140 km/h jest jakaś istotna różnica w natężeniu hałasu w porównaniu hybrydy i 1.2 turbo? Heh - może masz spojler zdemontowany - bo na moje ucho to właśnie on odpowiada za jakieś 65% hałasu, a za resztę suvowatość bryły...

Ja wiem, że kupiłeś turbo i chcesz teraz pewnie utwierdzić się w tym, że podjąłeś najlepszą możliwą decyzję - to jest spoko - ok. ale czy są jakieś sensowne różnice w jeździe tymi dwoma silnikami wyposażonymi w e-cvt - no raczej wątpię ;) no oprócz spalania, gdzie hybryda w c-hr w swoim naturalnym środowisku (czyli mieście) radzi sobie lepiej ;)

No można oczywiście chwalić hybrydę za lepszy start od 0 do 60 w porównaniu z manualem, czy też marudzić na to już chyba "mityczne wycie" przy gazie w podłodze, no ok ok, ale jak dla mnie to i tak tylko porównywanie dwóch dojrzałych jabłek z tego samego drzewa.

Offline Kierowca CHR

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 59
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #17 dnia: 28-12-2018, 12:54:57 »
zn. uważasz, że przy stałych 140 km/h jest jakaś istotna różnica w natężeniu hałasu w porównaniu hybrydy i 1.2 turbo? Heh - może masz spojler zdemontowany - bo na moje ucho to właśnie on odpowiada za jakieś 65% hałasu, a za resztę suvowatość bryły...

Ja wiem, że kupiłeś turbo i chcesz teraz pewnie utwierdzić się w tym, że podjąłeś najlepszą możliwą decyzję - to jest spoko - ok. ale czy są jakieś sensowne różnice w jeździe tymi dwoma silnikami wyposażonymi w e-cvt - no raczej wątpię  no oprócz spalania, gdzie hybryda w c-hr w swoim naturalnym środowisku (czyli mieście) radzi sobie lepiej

No można oczywiście chwalić hybrydę za lepszy start od 0 do 60 w porównaniu z manualem, czy też marudzić na to już chyba "mityczne wycie" przy gazie w podłodze, no ok ok, ale jak dla mnie to i tak tylko porównywanie dwóch dojrzałych jabłek z tego samego drzewa.


hmm w niczym, w przeciwienstwie do Ciebie, nie zamierzam sie utwierdzac...
poprostu napisalem, ze odczucie czy cos halasuje  czy tez nie, jest subiektywne....i tyle....
« Ostatnia zmiana: 28-12-2018, 13:01:41 wysłana przez Kierowca CHR »

Offline Gracol

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 162
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR 1,8 Prestige + LED
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #18 dnia: 28-12-2018, 13:03:46 »
hmm w niczym, w przeciwienstwie do Ciebie, nie zamierzam sie utwierdzac...
poprostu napisalem, ze odczucie czy cos halasuje jest subiektywne....i tyle....


Cóż - w takim razie odniosłem błędne wrażenie czytając Twoje wypowiedzi w tym i innych wątkach...

hehe - ok  :song:

Offline Kierowca CHR

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 59
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #19 dnia: 28-12-2018, 13:25:09 »
Cóż - w takim razie odniosłem błędne wrażenie czytając Twoje wypowiedzi w tym i innych wątkach...

coz....wystarczy czytac ze zrozumieniem...
i moze odpowiadac na konkretny wpis.....?   

Offline Remek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 159
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #20 dnia: 28-12-2018, 13:26:53 »
Tzn. uważasz, że przy stałych 140 km/h jest jakaś istotna różnica w natężeniu hałasu w porównaniu hybrydy i 1.2 turbo?
W 1.2T przy 140km nie słychać silnika, natomiast posiadacze hybrydy zwracali uwagę na hałas silnika przy dużej prędkości. W 1.2T słychać głównie szum wiatru. Silnik hybrydy chyba pracuje na wyższych obrotach przy 140km

PS każdy wybrał co chciał wybrać więc zarzucanie komuś, że próbuje się utwierdzić w przekonaniu iż podjął dobrą decyzję jest dziecinne. Bo można napisać o posiadaczach hybrydy, że zamulają na drogach i autostradach byle się mieć niskie spalanie bo muszą się utwierdzić w przekonaniu, że warto było tyle do hybrydy dopłacić.
When given the choice between being right or being kind, choose kind

Offline Kierowca CHR

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 59
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #21 dnia: 28-12-2018, 13:37:14 »
W 1.2T przy 140km nie słychać silnika, natomiast posiadacze hybrydy zwracali uwagę na hałas silnika przy dużej prędkości. W 1.2T słychać głównie szum wiatru.

podzielam zdanie... :good:
nie wiem z jaka predkoscia obrotowa pracuje silnik w hybrydzie przy np 140 km/h , ale dla mnie halas jaki wtedy generuje jest zbyt duzy...
z tego powodu 1.2T wydaje sie byc nieco bardziej uniwersalny.....ale cos za cos - w cyklu miejskim hybryda ma swoje zalety...

Offline Rescars

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 213
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #22 dnia: 28-12-2018, 13:37:54 »
Co do szumu wiatru jest taki sam w obu wersjach
Hybryda niestety jest duzo glosniejsza silnikowo.. optymalna predkosc to 130-135 licznikowo w hybrydzie .Zdecydowanie ciszej na autostradzie jest w 1.2  zrobilem o.k 500 km w manualu.
Niestety polaczenie prostego silnika z hybrydy ktory jest slabo wygluszony  i szumu robi sie bardzo glosno na autorstradzie...

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline mlis92

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Yaris TS 2007 2ZR
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #23 dnia: 20-01-2019, 14:40:04 »
Witam,
Hybryda mistrzem spalania nie jest na autostradzie - moja statystyka z jazdy


Jak widać około 10 l przy średniej jak w załączniku - nie jest najgorzej. Poprzednia fura 2.0 benzyna spalała 13 przy takiej jeździe

U mnie nie udało się osiągnąć takiego spalania. Nawet w pełni załadowane auto (4 osoby i bagaże) plus mocno dynamiczna jazda >140 oraz spory ruch na A1, czy przyspieszanie i hamowanie wyszło na komputerze 6.8l/100km a z wyliczenia jakieś 7l. Dla mnie i tak mega spalanie. Tyle paliwa ile zaoszczędziłem dzięki temu napędowi w mieście to niech sobie spali więcej na autostradzie a i tak to w całe nie wysokie zużycie.

Offline MaciekS

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #24 dnia: 25-01-2019, 06:13:59 »
Jestem już po pierwszym tyiącu km. 500 km trasy i już mogę napisać , że spalanie w porównaniu do ASX-a na tej samej trasie i z takim samym czasie jest niższe. I wynosi dla cHR ki licznikowo 4,6 l/100 km (dystrybutor 4,71) . ASX w podobnych warunkach spalał mi 5,4 . Zarówno licznik jak i dystrybutor. Fotele wygodniejsze a i dużo ciszej pomimo głośnej niby skrzyni CVT i spojlera na klapie. Tylko powietrza jakby mniej w kabinie.
CH-R z bateryjką-wściekła biel.

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR HYBRID Royal Grey (2NB) DYNAMIC + VIP + TECH
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #25 dnia: 01-02-2019, 21:22:02 »
Ja powiem krótko bo już się wypowiadałem w kwestii "nadawania się na autostradę" (oczywiście wersji hybrydowej.

Dla mnie to nie jest auto na autostradę. To nie znaczy że ono tam sobie nie poradzi, że jedziemy z prędkością 80... Wszystko spoko, fajne systemy, radar... Dla mnie się nie nadaje. To nie znaczy że specjalnie omijam autostrady jadąc CH-R`em. W aucie przy licznikowym 145 jest po prostu nieprzyjemnie,
To czy z tą prędkością wersja 1.2 będzie dalej więcej paliła schodzi na drugi plan... Niech palą wtedy tyle samo... a nawet jeśli hybryda dalej jest oszczędniejsza no to co z tego, komfort podróżowania jest odczuwalny (pomiędzy 1.2 a hybrydą, na korzyść 1.2 - w warunkach autostradowych).

Każdy kupuje produkt dopasowany do siebie. Gdybym większość przebiegów jakie robię były na autostradach zdecydowanie bez chwili zastanowienia wybrał bym dizla (najlepiej takiego +150KM). A że nie ma CH-R`a z silnikiem dizla to na pewno bym go nie kupił. A że ja generalnie 95% robię w mieście, i drogach lokalnych - to wybór był oczywisty :)
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline depalma

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #26 dnia: 22-03-2019, 20:07:19 »
Nie chce rozpoczynac osobnego watku pt "hybryda i droga ekspresowa" bo moje pytanie jest powiazane...

Jak wyglada elastycznosc (zwawosc) napedu hybrydowego na predkosciach przelotowych?
Powiedzmy wyjezdzamy z obszaru zabudowanego i mamy przed soba TIR'a
Jak wyglada skok z 60 na 100-110 km/h?
Chodzi mi o czas potrzebny na taki manewr i powiazane z nim zjawiska czyli np halas i "mulenie"

Offline lasertomek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #27 dnia: 11-04-2019, 15:28:25 »
wiesz... odczucie subiektywne.... zależy czym jeździłeś do tej pory... i czego oczekujesz... moim zdaniem C-HR 1.8 hybryda spokojnie pozwala bez stresu poruszać się po autostradach... chyba że ktoś oczekuje wgniatania w fotel przy kick-downie... ale to co pełznie prawym pasem wyprzedzisz szybko i pewnie...

Offline SylB

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 56
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #28 dnia: 11-04-2019, 22:02:34 »
Nie chce rozpoczynac osobnego watku pt "hybryda i droga ekspresowa" bo moje pytanie jest powiazane...

Jak wyglada elastycznosc (zwawosc) napedu hybrydowego na predkosciach przelotowych?
Powiedzmy wyjezdzamy z obszaru zabudowanego i mamy przed soba TIR'a
Jak wyglada skok z 60 na 100-110 km/h?
Chodzi mi o czas potrzebny na taki manewr i powiazane z nim zjawiska czyli np halas i "mulenie"
Zapomnij o dynamicznym wyprzedzaniu. Kopa w nery nie uświadczysz.
Mnie denerwuje, jeszcze jedna cecha.
Dojeżdżam do skrzyżowania, ronda zmniejszając swoją prędkość. (chodzi i o przypadek gdzie hamuje a później przyspieszam) Widzę wolne miejsce wiec naciskam pedał ?przyspieszacza? i nic mija 1s i nadal nic,  naciskam mocniej ?gaz?, silnik wyje i nadal nic, mija kolejne 0,5-1s , samochód łaskawie przyspiesza.

Offline MaciekS

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #29 dnia: 11-04-2019, 22:31:09 »
Zmień tryb z eco na normal. Już czwarty tysiąc testuję hybrydę i jest coraz lepiej. Nauczyłem się używać jej walorów. Po ASX- ie nie mam już wątpliwości . Jest dobrze. A tryb sport to już inna bajka. Daje dużo satysfakcji.
CH-R z bateryjką-wściekła biel.

Toyota Klub

Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #29 dnia: 11-04-2019, 22:31:09 »