Autor Wątek: Hybryda i autostrada.  (Przeczytany 34513 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remek

  • Gość
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #60 dnia: 03-06-2019, 08:59:02 »
Tak by zobaczyć ile auto spala średnio przy 145km/h musiałabyś zmienić ustawienie zegarów tak by pokazywało spalanie średnie z z obecnej trasy (opcja w ustawieniach)
A co należy zrobić po zatankowaniu, żeby zmierzyć zużycie od tankowania do tankowania?
Musiałbyś ustawić zegar na pokazywanie spalania średniego całkowitego auta i zresetować pomiary zaraz po zatankowaniu

Offline Robinson

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 372
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #61 dnia: 03-06-2019, 10:40:59 »
OK. Ale jak resetujemy ten pomiar?
Auris II HSD Touring Sports 2015

Remek

  • Gość
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #62 dnia: 03-06-2019, 14:04:31 »
na kierownicy po prawej środkowy guzik resetuje trip computer i średni pomiar

Offline zdenek2007

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #63 dnia: 03-06-2019, 20:50:04 »
Ja pierniczę! Widzę że mało kto z właścicieli umie ustawić komputer chwilowego spalania  :wallbash:
Można C-HRa ustawić żeby pokazywał (po wyłączeniu zapłony) spalanie od rozruchu do zgaszenia (hybryda)
Z doświadczenia wiem że na trasie Śląsk-Władysławowo i jazda zgodna z przepisami czyli autostrada-licznikowe 150km teren zabudowany-licznikowe 60km po przejechaniu tej trasy (nieco ponad 600km) średnie spalanie po zgaszeniu wyniosło 7.1litra/100km. (dane komputera) na miejscu po przyjeździe zatankowałem 44l
Mam gdzieś teksty że hybryda na autostradzie pali 10 i więcej litrów <zolta> to są opinie ludzi co hybrydę widzą przez szybę, ewentualnie o hybrydzie czytają!
A jeśli chodzi o test C-HR w Autocentrum robiony przez Zachara i podanie spalania na autostradzie 10litrów to pomiar był tylko na odcinku 15km  <zalamka>  To tak jakby zrobić test spalania w terenie zabudowanym (max60km/h)  na takim odcinku i prostej pustej drodze!
 Gwarantuję że spalanie było by mniejsze niż podaje producent czyli Toyota  <diabel>

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #64 dnia: 03-06-2019, 21:07:11 »
Mam gdzieś teksty że hybryda na autostradzie pali 10 i więcej litrów  to są opinie ludzi co hybrydę widzą przez szybę, ewentualnie o hybrydzie czytają!
Dokładnie, wiele czynników ma znaczenia, w tym również obroty silnika. Można swobodnie jechać z obrotami w polu ECO i spalanie jest lepsze nie w niejednym dieslu ;)

Najzabawniejsze są teksty w prasie, że nowa Corolla Hybrid 2.0 wreszcie nadaje się na autostradę bo mało na niej pali, podczas gdy wersje 1.8 pali oczywiście mniej ;)

Offline Gracol

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #65 dnia: 04-06-2019, 08:09:48 »
Najzabawniejsze są teksty w prasie, że nowa Corolla Hybrid 2.0 wreszcie nadaje się na autostradę bo mało na niej pali, podczas gdy wersje 1.8 pali oczywiście mniej

Masz na myśli opinie podawane w polskojęzycznych broszurach promujących niemiecką motoryzację?  :song: (sorry, ale ja już inaczej tego nazwać nie mogę).

Wszystkim którzy uważają jednak, że testy przeprowadzane są tam rzetelnie proponuję lekturę - w zeszłotygodniowym numerze Auto Świata - porównanie: Focus 1.5 150 km manual, 308 2.0 hdi 178 km automat i corolla 2.0 hsd (w wersjach kombi). Wygrał Focus (wg. nich jest tańszy o 50.000 zł - ceny podane w artykule nie zgadzają się nawet z cenami w konfiguratorze na stronie forda), a pali i jeździ tak samo jak 178 koni w dieslu ;). Ahhh...

I o ile oceny punktowe często są (bo oczywiście mogą być obiektywne to):
- cena Focusa w gazecie vs. cena w konfiguratorze + 6.000 zł
- cena Focusa po doposażeniu w silnik 180 konny + 3.500 czy 4.000 zł
- cena Focusa po doposażeniu w automat + 10.000 zł (!)

Cen i poziomów wyposażenia już mi się nie chciało porównywać bo i po co? (308 i Corolla w full maxie po prawie 150.000 zł)
Aaa i jeszcze przyspieszenie corolla hsd 2.0 0-100 - wszyscy którzy mierzyli podali 8,1 (w tym autocentrum) - w gazecie 8,8 s.
Spalanie - w zasadzie takie samo całej trójki (1.5 turbo benzyna z forda pali tyle samo co 2.0 hdi  :wallbash: ).

Wkurzyłem się, bo chodzi mi po głowie jakiś kompakt w kombi, benzynie i po lekturze pomyślałem, że po co mam przepłacać do Corolli - może lepiej kupić Focusa - niestety zwykły konfigurator zabił pomysł w zarodku...
« Ostatnia zmiana: 04-06-2019, 08:25:27 wysłana przez Gracol »

Offline Mit

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #66 dnia: 04-06-2019, 13:19:18 »
Ostatni tydzień jeżdżę nową Octavią 1.5 TSI kombi. Autostrada licznikowe 170 km/h , srednie spalanie po tankowaniu na trasie Gdańsk Toruń 10l. Nawet nie wnikam ile oleju przy tym bede musiał dolać. Powyżj 140 moim zaniem kazdy samochód żłopie paliwo i nie ma co dramatyzowac że CHR dużo pali. Zresztą w przyszłym tygodniu przejadę się i zrobię porównie.

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #67 dnia: 04-06-2019, 17:30:15 »
Ostatni tydzień jeżdżę nową Octavią 1.5 TSI kombi. Autostrada licznikowe 170 km/h , srednie spalanie po tankowaniu na trasie Gdańsk Toruń 10l. Nawet nie wnikam ile oleju przy tym bede musiał dolać. Powyżj 140 moim zaniem kazdy samochód żłopie paliwo i nie ma co dramatyzowac że CHR dużo pali. Zresztą w przyszłym tygodniu przejadę się i zrobię porównie.
W hybrydzie przy częstej jeździe powyżej 145km/h następuje eksploatacja w trudnych warunkach i należy zmienić sposób serwisowania auta.

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #68 dnia: 29-06-2019, 15:46:51 »
Mam gdzieś teksty że hybryda na autostradzie pali 10 i więcej litrów  to są opinie ludzi co hybrydę widzą przez szybę, ewentualnie o hybrydzie czytają!
Dokładnie, wiele czynników ma znaczenia, w tym również obroty silnika. Można swobodnie jechać z obrotami w polu ECO i spalanie jest lepsze nie w niejednym dieslu ;)

Najzabawniejsze są teksty w prasie, że nowa Corolla Hybrid 2.0 wreszcie nadaje się na autostradę bo mało na niej pali, podczas gdy wersje 1.8 pali oczywiście mniej ;)

Zgadzam się. A żeby nie być gołosłownym proszę:


Jeszcze tylko wyjaśnię że auto po zatankowaniu do pełna (Gdynia Orlen przy DK6, gdzie zaczęto pomiar) zostało zresetowane jeśli chodzi o średnie spalanie, a więc na zdjęciu wyżej pokazane jest faktyczne średnie spalanie gdyż zdjęcie zrobiono na drugiej stacji benzynowej (małopolska) i znowu zatankowano do pełna, weszło 36,50 litra a bak m a 44 itry więc, jeszcze mógłbym pojechać (komputer pokazywał mi że już powinno nie być paliwa, bo zamiast dystansu pokazywał "---").


6h i 45min jest okłamane dla tego że w tym czasie są 3 postoje średnio po 15 minut każdy (na każdym z postoi nie wyłanczan silnika, auto stało na akumulatorach, bez uruchamiania silnika benzynowego). Więc czas bez postoju byłby 6 godzin.
Google maps pokazywało że dojadę w 6 godzin i 7 minut dystans 621 km - więc dojechałem idealnie tak jak pokazało google maps.

Prędkości ?
Odcinek płatny GDAŃSK - TORUŃ (tempomat 160 km/h) - praktycznie cały odcinek 160, czasami zdarzyło się że trzeba było przyhamować by puścić kogoś kto jechał nieco szybciej... W TORUNIU KOMPUTER POKAZYWAŁ 8.1 l/100km
Odcinek TORUŃ - CHRZANÓW (tempomat 140 km/h) - były miejsca gdzie trzeba było zwolnić do 70 km/h W CHRZANOWIE KOMPUTER POKAZYWAŁ JUŻ TYLKO 6.8 l/100km
Pozostałą część przejechano tradycyjnie w zakresie 50-90 km/h W OKOLICY DOMU NA STACJI GDZIE ZROBIONO ZDJĘCIE JAK WIDAĆ KOMPUTER POKAZAŁ JUŻ TYLKO 6.1 l/100km

Dodam że podczas jazdy nie myślano o spalaniu tylko byłem ciekawy ile tak naprawdę spali hybrydowy CH-R jadąc z prędkościami autostradowymi. 6 godzin nad morze z małopolski to nie jest super rekord, znam ludzi co w 4h umieją pokonać ten odcinek... ale na pewno nie CH-R`em... Wydaje mi się możliwe żeby 620 km CH-R`em ktoś był w stanie przejechać w 5 godzin (na tej trasie) to by był duży wyczyn, o ile w ogóle realny. Ograniczeniem jest oczywiście prędkość maksymalna samochodu (170km/h) ja nie chciałem aż tak męczyć mojego CH-R`a tym bardziej że upał 30 stopni był... ale były odcinki gdzie można by i 190 km/h w miarę bezpiecznie jechać (szczególnie Gdańsk - Toruń) ale mimo że warunki pozwalały to samochód już nie...

Reasumując jeśli wyjedziesz na autostradę włączysz tempomat, ustawisz go na 160 km/h i zrobisz tak 500km (z tą prędkością) to auto spali Ci pewnie z 8.5, jeśli ustawisz na 170km/h to pewnie spali z 10 litrów...
Jednak w naszych Polskich warunkach sami wiemy jak jest... ograniczenie do 100 km/h na autostradzie jest czymś normalnym, a nawet korek... - i wtedy CH-R jest sprajtem a inni pragnieniem :P i dzięki takim sytuacją średnie spalanie SPADA... SPADA i SPADA...

Jadąc 120 km/h (jeśli ktoś lubi sobie tak śmigać, na spokojnie) spalanie powinno wyjść około 5 litrów nawet pewnie poniżej licząc średnie spalanie z całych 620 km trasy. I tym miłym akcentem kończę swój wpis :)
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline voyt3k

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #69 dnia: 13-11-2019, 15:25:04 »
W ubiegłym tygodniu ponad 1600 km po autostradach. Średnie spalanie 5,7. Prędkość (poza miejscami, gdzie były ograniczenia, roboty drogowe) pomiędzy 120 i 150 km/h. Wyniki bez tempomatu. Poprzednio autostrada prędkość pomiędzy 120 i 140 km/h i z tempomatem średnie spalanie około 6,5.
Zauważyłem, że niestety trzeba zapomnieć o tempomacie, jeżeli chce się mieć dobry wynik spalania. Zdecydowanie lepsze wyniki są wówczas, gdy przyspiesza się dłużej, za to "trzymając" wskazówkę "obrotów" na zielonym polu ECO. Niestety tempomat w tych przypadkach działa prawie 0 - 1 kowo.

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #70 dnia: 16-11-2019, 15:19:33 »
Niestety tempomat w tych przypadkach działa prawie 0 - 1 kowo.
Masz na myśli aktywny tempomat? W trybie ECO wyraźnie próbuje przyśpieszać trzymając obroty w zielonym polu ECO.

Offline adamlca

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: C-HR 1.8
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #71 dnia: 02-05-2023, 21:25:26 »
Panowie a widzieliscie ten film?
Facet pod nim tlumaczy ze rozpedzajac hybryde do wiekszej predkosci na autostradzie potem mozna rowniez zeglowac tak jak w miescie tylko przy wiekszych predkosciach...
Tyle ze jego spalanie nigdzie nie widze.
www.youtube.com/watch?v=eNxS0_lp-Zw&t=23s


Offline Ma-corolla

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 599
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #72 dnia: 26-05-2023, 17:57:29 »
W ubiegłym tygodniu ponad 1600 km po autostradach. Średnie spalanie 5,7. Prędkość (poza miejscami, gdzie były ograniczenia, roboty drogowe) pomiędzy 120 i 150 km/h. Wyniki bez tempomatu. Poprzednio autostrada prędkość pomiędzy 120 i 140 km/h i z tempomatem średnie spalanie około 6,5.
Zauważyłem, że niestety trzeba zapomnieć o tempomacie, jeżeli chce się mieć dobry wynik spalania. Zdecydowanie lepsze wyniki są wówczas, gdy przyspiesza się dłużej, za to "trzymając" wskazówkę "obrotów" na zielonym polu ECO. Niestety tempomat w tych przypadkach działa prawie 0 - 1 kowo.
W ubiegłym tygodniu ponad 1600 km po autostradach. Średnie spalanie 5,7. Prędkość (poza miejscami, gdzie były ograniczenia, roboty drogowe) pomiędzy 120 i 150 km/h. Wyniki bez tempomatu. Poprzednio autostrada prędkość pomiędzy 120 i 140 km/h i z tempomatem średnie spalanie około 6,5.
Zauważyłem, że niestety trzeba zapomnieć o tempomacie, jeżeli chce się mieć dobry wynik spalania. Zdecydowanie lepsze wyniki są wówczas, gdy przyspiesza się dłużej, za to "trzymając" wskazówkę "obrotów" na zielonym polu ECO. Niestety tempomat w tych przypadkach działa prawie 0 - 1 kowo.
czyli przepraszam bardzo mam przyspieszać tylko na polu eko to tak samo jak by kolega mówił chcesz wiechac w ta  górę czy nie bo jak obrotu wkracza w power czy inne pole to się zatrzymujesz i zawraczasz tak ? Ja jechałem z zeszowa tak jak kolega mówi powyżej bardzo wolno myślałem ze zasnę po drodze no ale jechałem Poznan - rzeszow no i 5,6 spalanie ale nie wiem czym mam się chwalić tym ze jechalem zamiast 6 godzin 7,5 godzin ? Tak jechalem 100 90kilometrow i co z tego mam wykończyłby sie uważam ze samochód musi trochę spalać 5,45 minut jadę do Rzeszowa no to pojechałem 7 godzin lepiej jechać te 150-160 bo i tak ta prędkość jest nie bardzo prawdziwa zobaczcie ile macie na Yanosiku przy licznikowo 150 km/h moze ze 135km! Prawdziwej ! To jest suv wysoki i musi palić ! Ma 18 stoi koła to tez pomaga aby dużo paliło. Uważam ze 7,5 litrów na autostradzie jest bardzo dobry wynik dla mnie i dla innych samochodów jadę te 160km/h i tylko tyle pali. Bardzo dobry wynik kiedy przy takich prędkościach inne auta pała 10l/100km i 11l/100km


Offline browarek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Samochód:: C-HR
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #73 dnia: 27-05-2023, 21:51:14 »
A gdzie w Polsce są autostrady co można jechać 150-160 km/h kurczę podjadę i sprawdzę  ile wyciągnie moja hybryda .

Offline matyspio

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Samochód:: C-HR 2.0 GR S
Odp: Hybryda i autostrada.
« Odpowiedź #74 dnia: 26-06-2023, 09:36:15 »
Mi na autostradzie CH-R spaliła praktycznie tyle co 245 konne 3L  A6,  prawie 9L. Jak dla mnie to ewidentnie nie jest samochód w trasę...


 

Beesafe.pl