Autor Wątek: Auris I - Nietypowe podbijanie obrotów przy zmianie biegu  (Przeczytany 3132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ed

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 5
Cześć, chciałem się poradzić w kwestii technicznej, mechanik u którego byłem nie potrafił pomóc. Jestem samochodowym laikiem więc proszę o wyrozumiałość i dziękuję z góry za pomoc :-)

Samochód Auris I 2007 1.6., przebieg 150tys, od 1,5 roku w moich rękach.

Problem jest taki - przy zmianie biegu z 3 na 4, silnik/komputer podbija drastycznie obroty, schemat mniej więcej wygląda tak:

- jadę na trzecim biegu, dobijam do ok. 2 tys
- puszczam gaz, wciskam sprzęgło i obroty nie spadają z tych 2tys. tylko bardzo mocno idą w góry nawet do 5-6 tys. dopóki nie wbiję 4-tego biegu
- tutaj znalazłem filmik który to dobrze obrazuje - film jest chyba z audi, ale w aurisie schemat tego podbicia obrotów jest identyczny:

https://drive.google.com/file/d/0B2CIgKnG5cigTklmdmxSR0VadUk/view

- błąd/to podbijanie obortów zauważyłem tylko przy zmianie z 3ego na 4ty bieg
- błąd nie występuje zawsze. W ciągu miesiąca jeździłem ok. 20 razy samochodem i trzy razy miałem ten problem. Po wyłączeniu i odpaleniu samochodu błąd już nie występował, ale oczywiście pojawił się za jakiś czas przy kolejnej jeździe
- mechanik podłączył samochód pod komputer - nie było błędów. Sprawdził też sprzęgło, mówił że się "nie ślizga". Oczywiście jak byłem u niego z samochodem, ten błąd z podbiciem obrotów się "odpalił".

Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś pomysły Panowie?
Dziękuję z góry




Offline Ed

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Auris I - Nietypowe podbijanie obrotów przy zmianie biegu
« Odpowiedź #1 dnia: 03-01-2019, 18:25:18 »
Podbijam topic

Offline Misiek1305

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris I - Nietypowe podbijanie obrotów przy zmianie biegu
« Odpowiedź #2 dnia: 05-01-2019, 12:36:49 »