Autor Wątek: Błąd P0AC1  (Przeczytany 2253 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline slavo88

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Błąd P0AC1
« dnia: 03-01-2019, 08:29:50 »
Witam,
Wyświetlił mi się powyższy błąd z tematu.W czym jest problem i gdzie szukać rozwiązania?
Prius II
Posiadacz Priusa II z LPG
Spalanie - Motostat.pl

Offline sandman_3891

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
Spalanie - Motostat.pl

Offline slavo88

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #2 dnia: 03-01-2019, 15:00:01 »
Dużo mi to nie mówi :o
Można jaśniej?
Tymczasem błąd samoistnie zniknął.Czy to może pada "mały" akumulator?
Podładował się i teraz jest ok czy to jakiś czujnik "świruje"?
Uprzedzając nie wiem jak stary jest akumulator 12V :o
Posiadacz Priusa II z LPG
Spalanie - Motostat.pl

Offline slavo88

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #3 dnia: 04-01-2019, 12:05:56 »
Podrzuci może ktoś katalog części do Priusa II?
Potrzebuję głównie nr czujnika natężenia prądu,który znajduje się na przewodzie przy baterii HV.
Odnośnie mojego problemu to pojawia się on głównie teraz rano (około -5) po nocnym przestoju (12h).Od razu wywala trójkąt i reszte kontrolek(kółeczko z wykrzyknikiem pomarańczowe,VSC,poślizg,CHECK).W HA widać duży odzysk energii rzędu -45kW. Bateria rozładowywuje się i ładuje bardzo szybko w przedziale 52%-68%.Po kilkunastu minutach jazdy znika ten duży odzysk energii i wartości spadają do normalnych.Znikają prawie wszystkie kontrolki, które do tej pory świeciły i zostaje tylko Czerwony Trójkąt i CHECK.
Po kolejnych kilku minutach po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie świecą się już żadne kontrolki i auto jeździ normalnie.
W ciągu dnia już później ten problem nie występuje,aż do kolejnego mroźnego poranka,bo na plusowej temperaturze to nie występowało.
Wydaje mi się,że jest jakaś zależność pomiędzy tym czujnikiem natężenia,a temperaturą zewnętrzną.Czyżby ten czujnik padał i te skoki temperatury powodowały takie problemy?
Czy temperatura otoczenia wpływa jakoś na natężenie prądu mierzone przez ten czujnik?
« Ostatnia zmiana: 04-01-2019, 12:08:35 wysłana przez slavo88 »
Posiadacz Priusa II z LPG
Spalanie - Motostat.pl

Offline KilgoreT

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 173
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #4 dnia: 06-01-2019, 11:05:37 »
Z tego, co znalazłem czujnik informuje o tym, czy bateria jest rozładowywana, czy ładowana. Napięcie jakie podaje mieści się  między 0V i 5V. Z informacji korzysta ECU baterii. Możliwe przyczyny błędu to: problem w okablowaniu baterii HV, problem w ECU baterii.

Na Twoim miejscu dokładnie sprawdziłbym okablowanie baterii i sam czujnik. Zwłaszcza połączenie czujnika. Jeżeli napięcie podawane przez czujnik jest niższe niż 2,5V, do ECU dociera informacja, że bateria HV jest rozładowywana, choć może być inaczej. Po uruchomieniu auta silnik ładuje baterię, a ta daje mu informację odwrotną i stąd błąd. To oczywiście hipoteza przy założeniu, że Twoja bateria HV jest sprawna (napięcie modułów i połączenia/blaszki).

Offline slavo88

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #5 dnia: 06-01-2019, 15:14:29 »
Zastanawiam się dlaczego ten problem występuje tylko od "zimnego startu".Zwykle po ok. 20 minutach po zgaszeniu i ponownym odpaleniu bądź skasowaniu błędu już Trójkąt i Check się nie pojawiają.
Spróbuje wymienić ten czujnik i posprawdzam kable.Zobaczę czy to coś pomoże. :o
Posiadacz Priusa II z LPG
Spalanie - Motostat.pl

Offline KilgoreT

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 173
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #6 dnia: 06-01-2019, 17:09:57 »
Nie piszesz, jak wyglądają napięcia na modułach baterii po uruchomieniu zimnego auta. Dobrze by było zobaczyć też wykres temperatur baterii (trzy czujniki). Ja używam Torque ale na HA też się chyba da zrobić takie zrzuty.

Potem mógłbyś porównać Twoje wykresy z wykresami ze zdrowego Priusa II. Któryś z kolegów z dwójką mógłby podrzucić coś takiego.

Offline slavo88

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #7 dnia: 07-01-2019, 12:12:04 »
Dodałem PIDy do Torque,ale one pokazują na każdym bloku 0V nie wiem dlaczego?
Posiadacz Priusa II z LPG
Spalanie - Motostat.pl

Offline KilgoreT

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 173
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #8 dnia: 07-01-2019, 12:55:28 »
Dodałem PIDy do Torque,ale one pokazują na każdym bloku 0V nie wiem dlaczego?

Może coś z wiązkami kabli, które podają napięcie modułów. Albo ECU baterii, co byłoby gorsze.

Czy na pewno masz dodane PIDy o nazwach "Baterry Block Voltage V..." . Jest ich 14? Ja mam PIDy pod Priusa 3 i tak są nazwane. Ściągałem z priuschat.

Tu masz przykładowy wykres napięć modułów baterii (min i max) z mojego auta - od uruchomienia auta przy 6 stopniach C . W Priusie dwa powinno to wyglądać podobnie:
« Ostatnia zmiana: 07-01-2019, 13:32:18 wysłana przez KilgoreT »

Offline rom3o

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #9 dnia: 08-01-2019, 06:24:10 »
wtrącę się z pytaniem... mam torque i działające PIDy w p3 ale nie wiem jak zrobić taki wykres czy ktoś mnie nakieruje ?

Offline KilgoreT

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 173
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #10 dnia: 08-01-2019, 13:40:12 »
1. Konfigurujesz w Torque "Settings/Data logging & Upload/Select what to Log" wybierając interesujące Cię PID-y
2. Wybierasz opcję "Log when Torque is started"
3. Po zapisie jazdy przerzucasz logi do Google Drive (musisz mieć konto Google)
4. Logujesz się do Google Drive i otwierasz dany log przez przeglądarkę jako spreadsheet klikając na niego (ja to robię w domu na PC)
5. Odznaczasz interesujące Cię kolumny z danymi (ctrl + mysz).
6. Potem w menu wybierasz Insert/chart
7. Moment i Google generuje wykres, który można dowolnie konfigurować, zmieniając wszelkie parametry.

Wykresy pozostają na Google Drive i można do nich potem sięgać, porównując zmiany w działaniu auta.

Wbrew pozorom nie trwa to wszystko tak długo. Kiedyś podobno działał dodatek Torque do przeglądarki, który pozwalał  na na bezpośrednie tworzenie wykresów. Próbowałem go odpalić ale Google go już  nie wspierał.
« Ostatnia zmiana: 08-01-2019, 17:20:11 wysłana przez fazibazi »

Offline rom3o

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #11 dnia: 08-01-2019, 14:21:29 »
BARDZO CI DZIĘKUJĘ :)
« Ostatnia zmiana: 08-01-2019, 17:20:23 wysłana przez fazibazi »

Offline KilgoreT

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 173
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #12 dnia: 08-01-2019, 15:06:22 »
Baw się dobrze. Prius to pierwsze auto, gdzie można obserwować starzenie się za pomocą wykresów (przynajmniej moje).

Offline slavo88

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #13 dnia: 24-01-2019, 13:36:40 »
Usterka naprawiona.
Dobrałem się do tego czujnika przy baterii HV. Kupiłem nawet używany czujnik na podmianę,ale okazało się co innego.
Wtyczka od tego czujnika nie była dokładnie wciśnięta i prawdopodobnie z tego powodu wywalało ten błąd. :cool:
Posiadacz Priusa II z LPG
Spalanie - Motostat.pl

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błąd P0AC1
« Odpowiedź #14 dnia: 24-01-2019, 14:18:07 »
Brawo  :good: . Dzięki za info, po raz kolejny wychodzi, że albo przetarty przewód albo wtyczka nie łączy.....hybrydka jak czołg, jedzie dalej  :grin:
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..


 

Beesafe.pl