Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Korekty LTFT I STFT  (Przeczytany 681 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline iko01

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 203
Korekty LTFT I STFT
« dnia: 01-04-2019, 20:57:07 »
Mam pytanie. Pacjent to Camry 2gr-fe rocznik 2012r. Pytanie brzmi czemu mam korekty na PB +12% na długiej a krotka sobie lata + - 4%. Nie powinno być tak : ze długa w okolicy 0 a krótka lata + - 5% ? Sprawdziłem szczelność dolotu i wszystko ok ? Jakieś pomysły? Przebieg to już kolo 300tkm. Gaz jest ale po resecie  ustawień ( klema off) gazu, zakręceniu butli i przejechaniu + 100km na PB jest to samo.

Offline marcin

  • Global Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 7479
  • Płeć: Mężczyzna
  • W kombi jeżdżą zombie.
    • 3vz.pl
Odp: Korekty LTFT I STFT
« Odpowiedź #1 dnia: 01-04-2019, 21:43:16 »
Pojeździj jeszcze chwilę na tej benzynie. 100km to nie jest czas na stabilne LTFT.

Zakładam, że auto sprawne i nie ma akcji typu brudna przepływka, zapchany filtr powietrza, niedomagające lambdy, padająca pompa paliwa ?
3VZ.pl poliuretany, hamulce, trwała konserwacja podwozia, wygłuszenia, modyfikacje

NOWE SZYBY DO 3gen - http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,42938.msg600148


Offline iko01

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 203
Odp: Korekty LTFT I STFT
« Odpowiedź #2 dnia: 01-04-2019, 22:49:41 »
Przeplywki nie czyscilem  /przyznaje sie/ Jesli czyscic to czym ? sprey do gaznikow? i delikatnie z tym drucikiem ? Lambda nie wyrzuca bledu. Podaja wartosci w voltach około 1v sie trzyma (jesli mnie pamiec nie myli) Jedna byla wymieniona jakis czas temu na denso (padla grzalka).Filtr powietrza czysty (nowy - zamiennik). Teraz pojezdzilem troche jeszcze na benie i korekty pod budem (czas wtrysku około 12 ms na pb wali +30 dluga i -15 krotka ;] . CZyli lata jak sobie chce.
« Ostatnia zmiana: 01-04-2019, 22:58:34 wysłana przez iko01 »

Offline iko01

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 203
Odp: Korekty LTFT I STFT
« Odpowiedź #3 dnia: 01-04-2019, 22:58:03 »
A pompe paliwa jak sprawdzic?

Offline iko01

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 203
Odp: Korekty LTFT I STFT
« Odpowiedź #4 dnia: 02-04-2019, 10:04:54 »
Zrobilem tak. Wyczyscilem mafa - niby brudny nie byl. Filtr paliwa poszedl nowy. Pompka podaje cisnienie niestety nie mam jak go sprawdzic bo chyba jedyna metoda to wpiac manometr.. Chyba ze sie myle. Mozna jeszcze cos sprawdzic? Maf pokazuje na wolnych od 2,8g/s do 3g/s przy obciazeniu 170g/s. dobre wartosci ?
« Ostatnia zmiana: 02-04-2019, 10:08:07 wysłana przez iko01 »

Offline marcin

  • Global Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 7479
  • Płeć: Mężczyzna
  • W kombi jeżdżą zombie.
    • 3vz.pl
Odp: Korekty LTFT I STFT
« Odpowiedź #5 dnia: 02-04-2019, 10:11:52 »
Ciśnienie tylko manometr, jednak jeśli jedzie bez zająknięcia do końca, to nie szukaj cudów. MAF w normie.

Nad resztą pomyślę w wolnej chwili.
3VZ.pl poliuretany, hamulce, trwała konserwacja podwozia, wygłuszenia, modyfikacje

NOWE SZYBY DO 3gen - http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,42938.msg600148


Offline iko01

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 203
Odp: Korekty LTFT I STFT
« Odpowiedź #6 dnia: 02-04-2019, 11:41:11 »
No podumaaj podumaj bo mi sie juz pomysly koncza gdzie swoje magiczne raczki wlozyc...

Offline iko01

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 203
Odp: Korekty LTFT I STFT
« Odpowiedź #7 dnia: 03-04-2019, 09:38:07 »
I jak pomyslales juz cos? szczelnosc sprawdzalem plakiem, woda - nic nie powoduje zmiany pracy silnika  a psikalem od gory do dolu wszedzie doslownie. Także twierdze,że szczelność jest. Swiece byly 20kk temu nowe denso. Juz nie wiem - moze po prostu się czepiam tego silnika na silę?
« Ostatnia zmiana: 03-04-2019, 09:40:06 wysłana przez iko01 »

Offline iko01

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 203
Odp: Korekty LTFT I STFT
« Odpowiedź #8 dnia: 12-06-2019, 14:10:20 »
Podpytam was się jeszcze
obecnie korekty na samej pb sa.. ciekwe : Dluga - 20- 25% krótka -20% ;]
Auto wyrzuca blad p0172 i chyba p0174 - zbyt bogata mieszanka na bankach. GAZ ODCIETY!!!
Do tego jest blad od mafu  P0101.
Sprawdzilem maf niby dziala wiazka tez okey, ale wartosci podawane przez niego niezbyt ciekawe (wolne obroty 7.5g/s pod butem do 170g/s)
Obciazenie silnika na wolnych obrotach wynosi : +- 50% . Teraz moje pytanie co jest grane?
Chodzi mi po glowie ,ze lancuch rozrzadu sie wyciagnal i takie jaja robi ,ale rozbierac tego to mi sie nie za bardzo chce :] (zreszta nie wiem czy jest sens)
przebieg 310k
« Ostatnia zmiana: 12-06-2019, 14:13:36 wysłana przez iko01 »

Toyota Klub

Odp: Korekty LTFT I STFT
« Odpowiedź #8 dnia: 12-06-2019, 14:10:20 »