Autor Wątek: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD  (Przeczytany 29665 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline don_pazurro

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #15 dnia: 15-05-2019, 21:00:20 »
No to jak widać zależy od preferencji ale wrzucenie wstecznego przy toczeniu się to tak średnio zdrowe jest dla automatu, choć w aktualnych, gdzie to tylko dżojstiki komputer zadba o to żeby nie zrobić krzywdy. Dla mnie najwygodniejsze rozwiązanie ma jednak Merc ale też kwestia przyzwyczajenia natomiast ta dźwignia w Corolli zwyczajnie mi się podoba. Pozdrawiam kolegę ze starej gwardii Autogalerii. :)

Zgodziłbym sie z tym, gdyby to był klasyczny automat. Tam po prostu jest to niemożliwe. A to skrzynia planetarna, wiec możliwe i nie szkodliwe. Mowię tu o toczeniu sie w sensie niemal staniu. Po prostu brak tu zwłoki w czasie w przełączeniu przód- tył. Niby szczegół, ale mi tego czasem brak.

Hehe, tez pozdrawiam serdecznie :)
Toyota RAV4 Hybrid 2WD, 2023 r., Executive+Skyview

Offline przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2658
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #16 dnia: 15-05-2019, 21:49:29 »
Wsteczny w hybrydzie realizowany jest przez obracanie silnikiem elektrycznym w druga strone, przekladnia nie ma tu nic do roboty.

Offline maciek89

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #17 dnia: 15-05-2019, 22:31:17 »
No tak, faktycznie nic tam się nie dzieje przecież. :D  :wallbash: Wiecie może kiedy Toyota wprowadzi do Corolli android auto / carplay? od 4 lat używam w leonie cupra, gdzie kosztowało to śmieszne 680 ziko i bardzo sobie chwalę to rozwiązanie, a teraz mamy 2019 rok, a dla Toyoty to wciąż obcy temat. Od sprzedawcy dostałem informację, że "trwają intensywne prace" i prawdopodobnie będzie nowy media system ale w sumie sam nie wiedział, czy może nie będzie aktualizacji obecnego systemu.. Widziałem jakieś filmiki na YT, gdzie Corolla z USA ma Carplay

Offline don_pazurro

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #18 dnia: 16-05-2019, 15:14:24 »
No tak, faktycznie nic tam się nie dzieje przecież. :D  :wallbash: Wiecie może kiedy Toyota wprowadzi do Corolli android auto / carplay? od 4 lat używam w leonie cupra, gdzie kosztowało to śmieszne 680 ziko i bardzo sobie chwalę to rozwiązanie, a teraz mamy 2019 rok, a dla Toyoty to wciąż obcy temat. Od sprzedawcy dostałem informację, że "trwają intensywne prace" i prawdopodobnie będzie nowy media system ale w sumie sam nie wiedział, czy może nie będzie aktualizacji obecnego systemu.. Widziałem jakieś filmiki na YT, gdzie Corolla z USA ma Carplay

Ma być w ciagu 3-6 miesięcy.
Toyota RAV4 Hybrid 2WD, 2023 r., Executive+Skyview

Offline Ma-corolla

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 599
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #19 dnia: 24-05-2019, 16:51:56 »
halo halo tu widze ze niektórzy sie rospisują

NIE wszystkie COROLLE hybrid maja zeglowanie do 115 KM/h jesli to są liczby predkosciamierza to prawdziwe to są jakies 100km/ a nie 115km/g

Kiedys niebyło hybryd to kiedy licznyk pokazywał 100 prawdziwe były 97 teraz pokazuje 100a prawdziwe to sa 91KM/H albo 90Km/H

2.0L z 180 konmy (150silnikowych koni) ma zegłowanie do 115 teoretycznie

CHR ma do 80km/h prawdziwe jakies 72km/h , kiedy jest naładowany to nawet trzyma chwile przy 90Km/h elektricznie ale to sekundy EV..

Corolla Ma o wielle lepszy kstałt aerodynamiczny niz CHr i jest nizsza nie dziwie sie spalaniom 4.5L/100km.


Offline tazonee

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #20 dnia: 24-05-2019, 22:39:41 »
No tak, faktycznie nic tam się nie dzieje przecież. :D  :wallbash: Wiecie może kiedy Toyota wprowadzi do Corolli android auto / carplay? od 4 lat używam w leonie cupra, gdzie kosztowało to śmieszne 680 ziko i bardzo sobie chwalę to rozwiązanie, a teraz mamy 2019 rok, a dla Toyoty to wciąż obcy temat. Od sprzedawcy dostałem informację, że "trwają intensywne prace" i prawdopodobnie będzie nowy media system ale w sumie sam nie wiedział, czy może nie będzie aktualizacji obecnego systemu.. Widziałem jakieś filmiki na YT, gdzie Corolla z USA ma Carplay

Ma być w ciagu 3-6 miesięcy.

Podobno ma być faktycznie w tym okresie ale z tego co też w salonie usłyszałem najprawdopodobniej nie będzie możliwości aktualizacji poprzednich TT2, tak aby mogło wykorzystywać CarPlay czy Android Auto.

Offline Ma-corolla

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 599
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #21 dnia: 24-05-2019, 23:12:32 »
update auto to do jeżdżenia!! a nie do android auto czy tam srajfon podłączeń  <zalamka> <zalamka> <zalamka>
irytują mnie ludzie gdzie na światłach zamiast ruszyć szybko i nie robić korku patrzą w te telefony i co sie dzieje w pudelku czy w fb, insta etc naprawdę? jedz sobie tramwajem albo autobusem albo taxą .Kiedy jedziesz samochodem rozum na drodze a nie muszę TRĄBIC bo nie wiedzą ze od dłuższej chwili jest zapalone Zielone i już korek robią !
Owszem używam yanosika ale nie zawsze robie to kiedy kieruje! chce cos poprawić to sie zatrzymam na poboczu awaryjne zrobię to i tyle a nie jadę na 90Km/h 60 czy 50km/h i nie wstrzymuje kierowców kazdy jedzie o swojej pracy zrozumcie!!!( kiedy jadę z zoną zgłoszenia robi na Yanosiku zona!!)  zrozumcie ze nie raz sie kłóciłem z innymi kierowcami przez to ze nie patrzą na światła tylko żyją w innym świecie w "ich" wirtualnym świecie kiedy ja spieszę sie do pracy czy do Szpitala!!!

Offline maciek89

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #22 dnia: 25-05-2019, 12:18:11 »
Ma-corolla ale chyba nie wiesz na czym polega android auto / apple carplay, że tak piszesz. Właśnie po to żeby nie zerkać w telefon, bo ekran jest domyślnie zablokowany, a mapy google, czy spotify masz na ekranie. Nie jest to must have ale tak jak pisałem- używam czwarty rok i sobie chwalę i nieporozumieniem jest, że zamawiam samochód w 2019 i nie mogę zaznaczyć tej opcji. Ogólnie ten system z przyciskami po bokach wygląda mega archaicznie ale powiedzmy, że można to też przeboleć i auto ma inne zalety, bo całe wnętrze jak dla mnie wygląda i jest zmontowane kapitalnie.

A z innej beczki, czy ma ktoś wersję Selection (wiem, że nie ma w sedanie ale ilości topiców skąpa dot. Corolli TNGA skąpa)? Czy ta czarna góra to w 100% lakier? Bo w teście AUtogefuhl widać jakby przedni błotnik, był tylko oklejony częściowo folią..
« Ostatnia zmiana: 25-05-2019, 12:20:16 wysłana przez maciek89 »

Offline maciek89

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #23 dnia: 25-05-2019, 12:19:43 »
 (do usunięcia)

Offline EliEli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 475
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #24 dnia: 31-05-2019, 14:35:33 »
Miałem na tydzień Corollę Sedan HSD 1.8 jako zastępczę więc porównałem ją sobie z Aurisem II FL HSD:

Plusy:
- Niby ten sam napęd co w moim Ausirie ale trochę chyba zoptymalizowali sterowanie bo subiektywnie rzadziej na tej samej trasie uruchamiał sie silnik spalinowy i żwawiej działał nawet w trybie ECO
- Spalanie odrobinę niższe (5.0 vs 5.3) na tej samej trasie
- Na autostradzie jest wyraźnie cichszy przy 140km/h
- Duży ekran z fizycznymi przyciskami
- Przy lusterku wstecznym widziałem nowy przycisk - prawdopodobnnie do wzywania pomocy?

Minusy:
- Kompletnie zmarnowany potencjał dużego wyświetlacza. Menu, kolorystyka, rozłożenie opcji i przycisków - DRAMAT! Jakby student po godzinach do portfolio robił...
- Nie miałem wersji z wbudowaną nawigacj, udało mi się przez MirrorLinka uruchomić kopię ekranu z Samsunga ale potem żadna z aplikacji nie działała poprawnie np. Sygic. Czarny ekran i koniec...
- Brak schowka na okulary
- Fatalna ta dźwignia skrzyni biegów zamiast joysticka. I - jak to już w innym wątku napisałem - "darcie ryja" na koniec jazdy żeby przełożyć w pozycję "P". Ergonomia na tym cierpi
- Maleńkie schowki w drzwiach i do tego cholernie niewygodne. Nie wiem czy w poprzednich Corollach tak było ale w Aurisie mogę wygodniej i większą butelkę z napojem w drzwiach umieścić. Tutaj to jest kolejny dramat
- Dużo plastiku w wersji piano black - będzie się szybko rysować. W ogóle te plastiki w Corolli jakieś kiepskie są bo przy 3.5 tys. przebiegu na liczniku to uchwyt wewnętrzny drzwi kierowcy już był szalenie porysowany.
- Pojemności bagażnika nie porównuję bo to sedan vs TS i inne nadwozie ale te wkurzające zawiasy klapy bagaznika utwierdzają mnie w przekonaniu że ktoś tego nie przemyślał
- Tylna kanapa ma na środku nieregulowany zagłówek. Trochę za niski jak na pasażerów, których wiozłem
- Mało czytelny wyświetlacz LCD przy zegarach. Niby dużo na nim informacji ale tak drobno i tak gęsto że robi się nieczytelnie. Dobór kolorów też mocno nieszczęśliwy... Wszystko na czarnym tle w zieleni, niebieskim i granatowym.
- Po co w hybrydzie obrotomierz zamiast wskażnika Chrg/Eco/Power?
- Twarde hamulce i głośne - słychać je przy puszczaniu pedału i przy hamowaniu

Generalnie ten model Corolli to nie moja bajka i serdecznie namawiam do jazdy próbnej i to dłuższej jeśli ktoś rozważa zakup.
Zdecydowanie spojrzę w kierunku Corolla TS jako następcy Aurisa i to z tym nowym napędem 2.0 - już wiem na co patrzeć.
Niepokoi design wnętrza - Toyota miała dużo czasu na to a mimo to wyszło jak zwykle... bezpłciowo, poprawnie, momentami ciaśniej, w większości po staremu...

Offline przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2658
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #25 dnia: 31-05-2019, 14:47:20 »
W Corolli jest naped o jedna generacje nowszy niz w Aurisie.

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #26 dnia: 01-06-2019, 07:36:01 »
W Corolli jest naped o jedna generacje nowszy niz w Aurisie.
To wszyscy wiemy.  Pytanie czym on się konkretnie różni poza tym że zoptymalizowali / odchudzili / usztywnili o x% (niepotrzebne skreślić) ?

Remek

  • Gość
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #27 dnia: 02-06-2019, 05:28:33 »
Mam nowa corolle 2.0 TS od 3 tygodni i właśnie brak joysticka jak w Auris mi doskwiera.
Hej możesz napisać ile udało Ci się wynegocjować upustu na 2.0 TS?

Offline maciek89

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #28 dnia: 04-06-2019, 11:02:47 »
Ja już jestem po jeździe próbnej. Jako, że jeżdżę 300 konnym hothatchem to 180 konna hybryda jest dla mnie sporym downgrade dlatego skupiam się tylko i wyłącznie na oszczędnym pyrkaniu i stąd wybór padł na hybrydę 1.8 i taką też się przejechałem.

Auto od początku mi się podoba, o ile Auris to bezpłciowe pudło tak Corolla zarówno z zewnątrz jak i w środku niesamowicie mi się podoba (hatchback) i szczerze mówiąc jest dla mnie nr 1 w klasie nawet biorą pod uwagę auta premium. Z tego względu może jestem trochę mało obiektywny, natomiast:

NA MINUS
- przestrzeń z tyłu i pojemność bagażnika wyraźnie mniejsza niż w moim Leonie, jakby to było pół segmentu niżej i to bliżej do Ibizy niż Leona
- wspomniany brak Full link (CarPlay i Android Auto) w 2019 uważam za totalną pomyłkę ale choć przywykłem do tego fajnego rozwiązania to nie jest to najważniejsza rzecz w aucie
- dźwięk zamykanych drzwi nie sprawia solidnego wrażenia, jest taki sam jak w starych toyotach
- przy otwieraniu auta po zmierzchu jest ciemnica... duży minus niestety, może da się zainstalować jakiś moduł?
- żarówy w środku...

NA PLUS
+ start z miejsca dzięki elektrykowi i sama reakcja na gaz, bezsprzeczny plus hybrydy
+ jazda po mieście to w większości jazda na silniku elektrycznym
+ totalnie bezszelestne odpalenie silnika spalinowego
+ ecvt mam wrażenie, że przeszkadza głównie internetowym komentatorom, którzy co najwyżej stali obok nowej corolli hybrid. auto przy dynamicznej jeździe napędza się specyficznie ale wcale nie jest głośne, może i sprawia wrażenie mało dynamicznego przez jednostajne przyspieszanie ale wcale takie nie jest
+ wnętrze bardzo fajnie wykonane, czytając wyżej, że są kiepskie plastiki mam wrażenie, że kolega siedział w jakimś innym aucie lub w jakiejś bieda wersji
+rewelacyjna tapicerka w wersji selection i piękny design wygodnych foteli, całe wnętrze proste po japońsku ale w odpowiednim surowym stylu- bardzo mi się podoba!
+ tradycyjny wybierak skrzyni

Offline czp

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1084
  • Płeć: Mężczyzna
    • moja strona
  • Samochód:: Corolla 1,6
Odp: Codzienne użytkowanie Corolla Sedan HSD
« Odpowiedź #29 dnia: 13-06-2019, 12:03:54 »
Dzisiaj po jeździe testowe Corollą sedanem hybrydą 1,8 - 122 KM.
===============================================

Słowo wstępne: Nie jeździłem nigdy hybrydą i nie jeździłem automatem a ostatni rok tylko Corollką 1,6 i w zasadzie jestem zwykłym kierowcą, nie preferuje zbytniego oszczędzania ani zbyt dynamicznej jazdy - wyznaję zasadę,  że  to auto ma się dostosować do mnie a nie odwrotnie.

Plusy :)
- przy niskich prędkościach jak i +140 km/h jest w tej nowej Corolli jednak małe deczko ciszej niż w poprzedniej generacji,
- autko jakoś tak bardziej miękko jedzie niż moja Corolla 2017 r ( zasługa nowego zawieszenia ),
- automat e-CVT - powiem krótko super sprawa i nie miałem pojęcia, że można tak płynnie jeździć i przyspieszać,
- ma znacznie większy skręt - lepiej manewrować na parkingu,
- prowadzi się elegancko  i płynnie,
- przyspieszanie na autostradzie fajne (noga w podłogę i lecimy) lepsza dynamika niż w moim 132 konnym 1,6,
- jakoś to wycie przy przyspieszaniu nie przeszkadza, słychać trochę silnik i tyle (dementuje plotki, że to tak strasznie wyję i jęczy itp.)

Minusy :)
- część multimedialna to ciągle stary system Toyoty ale Pan z ASO powiedział, że ma być aktualizacja,
- karoseria z nieocynkowanej blachy i konserwacja tak jak w poprzednich latach czyli kiepska,
- wygłuszenie mogłoby być lepsze,
- ta wajcha biegów w automacie jakoś tak razi, może ten joystick byłby lepszy,
- brak schowka na okulary (duży minus bo go polubiłem),
- przy hamowaniu (przed zatrzymaniem słychać  jakiś stuk hamulców)
- mała pojemność zbiornika paliwa 43 litry ( słabiutko ),

Podsumowanie :)
- ogólnie +++ i jeszcze raz plus (pozytywne wrażenia),
- pojechaliśmy z Rybnika z ASO do Żor tam na autostradę parę kilometrów i powrót,
- prędkości przepisowe plus 10 km, na autostradzie góra do 170 km/h,
- ładnie przyspiesza i na autostradzie wyprzedza się spoko o wiele lepiej niż moim 1,6,
- wróciliśmy do bazy ze średnim  zużyciem paliwa 5,7 km/h,
- moją Corollą 1,6 zrobiłbym tą trasę gdzieś z wynikiem 6,9 czyli można przyjąć, że hybryda z moim stylem jazdy jest oszczędniejsza o 1,2 litra na 100 km.

Powiem tak, że po pierwszej jeździe testowej moją Corollą 1,6 nie byłem zachwycony a jedynie  zdecydowany tak na 70 % na zakup, a dzisiaj po jeździe testowej hybrydą jestem w sumie oczarowany i brałbym ją tak na 97 % i do moich zwykłych wymagań nie potrzebuję lepszego silnika 180 KM - ten 122 KM jest dla mnie wystarczający.  Trzeba poczekać 3 lata na lift-a Corolli  i jak nie będzie jeszcze w rozsądnych cenach elektryków to ją kupię :) i jeszcze jakby była w wersji plag in :)




« Ostatnia zmiana: 13-06-2019, 12:08:07 wysłana przez czp »


 

Beesafe.pl