Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: RAV4 2.0l 2019  (Przeczytany 2156 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mardan

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 6
RAV4 2.0l 2019
« dnia: 18-05-2019, 07:34:40 »
Witam wszystkich benzyniaków.
Zakładam nowy wątek o wszystkim ,co dotyczy nowej Ravki w wersji benzynowej. Moja wersja to 2.0 4x4 CVT executive grafitowa.
Obecny przebieg to 1000 km. Pierwsze spostrzeżenia o spalaniu: Trasa z prędkością 80-90 km 5.2-5.6l/100, miasto średnio zakorkowane 9-10l, 3 km, głównie w korku po rozkopanym Krakowie 15,4l.
Powoli euforia po zakupie nowego auta mija, ale póki co, nie mam zastrzeżeń do auta. Wcześniej przez 7 lat jeździłem Toyotą Verso, więc moja subiektywna ocena będzie dodatkowo skażona porównaniem do Verso. To co, na pewno  mnie zachwyca to jakość materiałów i wykonanie, oraz płynność jazdy. To co mnie b. pozytywnie zaskoczyło, to dynamika jazdy. To wielkie auto potrafi się zebrać ze startu, a na trasie wyprzedzać. Pierwotnie miałem kupować Kodiaqa 2.0 TSI 190KM i decydując się na Ravkę bałem się, że będzie mułowata, ale widać niepotrzebnie.  Również jestem zadowolony z skrętności oraz z kamer 360. W mieście, wszelkie manewry, w tym parkowanie przestają być problemem. 
Na początku, po opiniach innych użytkowników tego forum, byłem lekko zawiedziony systemem multimedialnym, jednak po krotkim czasie przestałem się wspomagać mirrorlinkiem. Zamontowana navi jest zupelnie wystarczajaca, jedynie co mnie drażni, to brak dostepu do aplikacji w trybie mycar. Napiszcie proszę ,czy u was, da się  korzystać z aplikacji Toyoty.
Wybierałem pomiędzy Skoda Kodiaq, Hondą CRV, Mazda CX5.. To co przważylo na rzecz Ravki, to poczucie dużej przestronności wewnątrz auta, oraz wysokiej jakości i trwałości wykonania. Kodiaq, niby trochę większy, ale nie czuć tego, mazda zdecydowanie za mała na trójkę moich dzieci.
Zapraszam do dzielenia się  waszymi opiniami.

Offline gregstone

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #1 dnia: 18-05-2019, 15:53:59 »
Witam, świetny pomysł. Ja czekam na moja RAV 4 2.0 CVT wersja FWD. Odbiór na 10 września. Oczywiście na bieżąco będę dzielił się spostrzeżeniami. Pozdrawiam i gratuluję wyboru :)

Offline Kasikon

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #2 dnia: 18-05-2019, 16:54:37 »
Witam. Zaczynamy wątek z wersją benzynową. Moje auto to rav4 2.0 cvt Comfort fvd. Samochód mam mieć w lipcu. Zamówiony 30 marca.

Offline Hiker

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 62
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #3 dnia: 18-05-2019, 20:58:47 »
@Mardan: czy instrukcja do AWD mowi o obecnosci Dynamic Torque Vectoring? https://www.greencarcongress.com/2019/04/20190411-rav4.html

Offline cluses

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #4 dnia: 19-05-2019, 08:56:29 »
Amerykanie (Canada i US), nie wszyscy, narzekają na CVT. Podejrzewa się, że któryś z dostawców nawalił i niektóre CVT powodują ostre szarpania przy hamowaniu, zmiana "biegu" na 1. Ciekawe czy fabryka produkująca na EU też trafiła na tego dostawcę.
Jeden użytkownik utyskuje również na Toyota w Kanadzie, bo wypierają się jak mogą.
Wątki można znaleźć na angielskojęzycznym forum o rav4, jeżeli ktoś chciałby poczytać.
Oczywiście jak ktoś ma dobrą skrzynię, to RAV4 bardzo sobie chwali.

Offline Hiker

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 62
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #5 dnia: 19-05-2019, 11:48:45 »
problem z ?jerking transmission? dotyczy nowej skrzyni 8-biegowej, ktora NIE jest skrzyniaCVT: https://www.rav4world.com/forums/#/topics/298635

Offline Kasikon

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #6 dnia: 27-07-2019, 09:55:14 »
Witam, pierwszy tydzień z rav4 za mną. Mój samochód to 2.0 benzyna cvt comfort. Po przejechaniu 450 km spalanie 8.1 a było pół na pół trasa i miasto. Samochód bardzo wygodny, przestrzenny a komfort jak w limuzynie. Wrażenia z jazdy pozytywne myślałem, że będzie gorzej się zbierał a jest wystarczająco. Skrzynia cvt to kwestia przyzwyczajenia głośna tylko przy gwałtownym przyspieszaniu, przy normalnej jeździe bardzo fajnie i płynnie. Na czerwonym świetle nie słychać silnika. Wygląd auta to rzecz gustu ale ludzie potrafią sie za nim ogladać. (tokyo red) Dobrze świecą światła basic led pomiędzy zwykłymi żarówkami jest ogromna różnica. Przede mną wyjazd na wczasy zobaczymy jakie będą wrażenia.

Offline compucar

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 281
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #7 dnia: 28-07-2019, 18:07:45 »
co tam macie za silnik panowie? wtrysk pośredni czy bezpośredni? z filtrem gpf jak w nowej hybrydzie? start/stop na pokładzie?

Offline Kasikon

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #8 dnia: 28-07-2019, 20:12:25 »
Silnik z wtryskiem pośrednim jest też start/stop a co do filtra gpf to nie wiem.

Offline m_r

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #9 dnia: 29-07-2019, 10:41:41 »
wysokiej jakości i trwałości wykonania

Co masz na myśli :) bo jeżeli silniki to się zgodzę, ale wnętrze jak pisałem w innym wątku to już sprawa dyskusyjna.

Offline compucar

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 281
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #10 dnia: 29-07-2019, 17:49:23 »
skoro pośredni, nie ma powodu do montażu gpf. no to prawdziwy dinozaur wsród współczesnych aut, spadek wartości powinien być niski jeśli nie spieprzyli podwozia. w dobie drastycznych ograniczeń prędkości takie rodzinne auto to znakomity wybór; trzeba tylko mieć w garażu alternatywny pojazd nierodzinny:)

Online emigrant

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #11 dnia: 29-07-2019, 17:57:32 »
Jak nie ma GPF'a to i nie wtrysku bezpośredniego. Skąd taka pewność, że ten 2 litrowy silnik nie ma wtrysku bezpośredniego? To przypadkiem nie ten sam silnik 2.0 z Corolli? Ten silnik posiada GPF i wtrysk bezpośredni razem z pośrednim - taki mieszany wynalazek. Co nie zmienia faktu w tym silniku 2.0(z nowej Corolii TNGA) jest niestety wtrysk bezpośredni i GPF.

Offline Jakub77

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #12 dnia: 14-08-2019, 07:50:06 »
Czy ktoś orientuje się jaki rodzaj napędu AWD montowany jest w nowej RAV4 2.0 z CVT. Chodzi mi o jakieś szczegóły (wiem, np. że dołączany ;)). Zamówiłem taki wynalazek i nigdzie nie ma szerszych informacji na temat napędu 4x4. Wszystkie polskie (i nie tylko polskie) testy skupione na hybrydach.
Pozdrawiam, Kuba
126p.....,Avensis T27, MX-5, GT86

Offline Adasko75

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #13 dnia: 15-08-2019, 20:39:21 »
wydaje mi się, że patrząc na cennik zakup hybrydy nie ma specjalnie sensu. Mnie interesuje wersja Executive, gdzie wersja benzynowa AWD M/T jest ok. 20k tańsza od hybrydowej. Taka różnica w cenie szybko się nie zwróci (jeśli w ogóle). Ktoś powie, że hybryda ma lepsze osiągi - owszem, ale czy aż tak znacznie? Poza tym u mnie w większości trasy, gdzie hybryda w sumie nic nie daje...

Offline tomeksp

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 179
Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #14 dnia: Wczoraj o 15:18:39 »


Poza tym u mnie w większości trasy, gdzie hybryda w sumie nic nie daje...

Hmm, trasa do Chorwacji u mnie hybrydą to 6.0. Więc pewnie trochę daje. W takich warunkach Auris mi palił prawie 8.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Toyota Klub

Odp: RAV4 2.0l 2019
« Odpowiedź #14 dnia: Wczoraj o 15:18:39 »