Autor Wątek: "Przydech". Co robić  (Przeczytany 6795 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bartolomew

  • Gość
"Przydech". Co robić
« dnia: 30-05-2005, 11:56:20 »
:modlitwa
Kłaniam sięwszystkim userom nisko i pozdrawiam!
Proszęo pomoc w sprawie, która nie pozwala mi spać! Moja corolla '00 VVTi 1'4 po rozgrzaniu silnika, na II biegu, do 2000 obrotów po prostu siękrztusi. Ostatnio wada sięnasila, nasila sięteż przy klimie. Auto idzie pięknie powyżej 2500, 3000 obrotów, oraz gdy silnik jest zimny. Dodam, że nic nie daje komputerowe zczytanie kodów błędu (wymieniłem w ASO już łańcuszek rozrządu i bęben sterowania VVTi, zrobiłem remont silnika, nowe świece). Wada jest praktycznie zauważalna od kilku lat, ale w ASO wolą zrobić coś innego, niż usunąć tęstrasznie męczącą wodę.
Co robić!?
« Ostatnia zmiana: 07-11-2008, 22:30:56 wysłana przez Janmor »

Offline Croom

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1248
  • Płeć: Mężczyzna
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #1 dnia: 30-05-2005, 12:15:07 »
cos na lini lambda katalizator ?  :bojjjjjjjjjj
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl

zyzolek

  • Gość
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #2 dnia: 30-05-2005, 16:20:44 »
Sprawdz katalizator.
Z tego co piszesz to typowy objaw dla uszkodzonego katalizatora.

Ale moga to tez byc swiece lub kable wysokiego napiecia i latwo to
samemu sprawdzic.

p_flori

  • Gość
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #3 dnia: 30-05-2005, 21:02:29 »
Ile przejechałeś km tym silnikiem?. Rozumiem, że wymiana łańcucha nic nie dała, co rozumiesz pod pojęciem remont silnika, czy był już potrzebny? -
Z katalizatorem - hmm możliwe, ale pływałyby też wolne obroty, poza tym w tym silniku jest sonda za katem - więc raczej powinny pokazać siębłędy w kompie.
Wymieniłeś już i tak kosztowne rzeczy w silniku, zanim jednak rzucisz sie na wymianękata, - może powinieneś rozebrać przepustnicę, przeczyścić ją, a następnie sprawdzić czujnik położenia przepustnicy- może jakis syf zakłamuje odczyt jej położenia i sterownik wtrysku głupieje przy pewnym zakresie obrotów.

DARO

  • Gość
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #4 dnia: 30-05-2005, 22:23:25 »
Miałem ostatnio bardzo podobny problem i zaczęło mnie trochęto martwić ( mam ten sam silnik). Ale postanowiłem zmienić paliwo - zresztą tak wyczytałem w kilku postach.Pojechałem na Shella i zatankowałem na fulla VPower Racing - troszkękosztowało ale nie poznajęsamochodu - wszystko ustąpiło i corolcia śmiga jak wściekła !!!. Dotychczas byłem raczej sceptycznie nastawiony do wpływu paliwa w takim stopniu - teraz zmieniłem zdanie . To paliwo jest niesamowite !!  :aclap

Offline Croom

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1248
  • Płeć: Mężczyzna
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #5 dnia: 31-05-2005, 08:57:25 »
Cytat: DARO
zatankowałem na fulla VPower Racing - troszkękosztowało ale nie poznajęsamochodu - wszystko ustąpiło i corolcia śmiga jak wściekła !


VpRacing troszke za droga i te niespełna 100oktanow i tak malo aut jezdzacych po naszych drogach wykorzystuje, zatankuj zwykla supreme albo V-power 95 powinnienes poczuc roznice lejac do tej pory zwykla bezołowiówke
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl

bartolomew

  • Gość
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #6 dnia: 31-05-2005, 11:23:05 »
Tym silnikiem przejechałem ponad 130 tys. Remont silnika to wym iana pierścieni, uszczelniaczy i cylindrów. A auto na wolnych obrotach faktycznie, też raz skacze do 2 tys. obratów, a raz gaśnie.
Sam nie mam możliwości niczego sprawdzić. Nie wiem czy uderzać znów do ASO czy do prywatnego zakładu. Czy da sięjakoś sprawdzić katalizator? Czy też po prostu trzeba go wymienić i wtedy będzie wiadomo czy to TO. ?

bartolomew

  • Gość
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #7 dnia: 31-05-2005, 11:24:07 »
Acha, i zmiana paliwa nic nie daje.

Offline Croom

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1248
  • Płeć: Mężczyzna
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #8 dnia: 31-05-2005, 11:37:27 »
uzupelnij profil, skad jestes , moze cos doradzimy gdzie sie udac :-)
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl

Offline Ice

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 475
  • Płeć: Mężczyzna
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #9 dnia: 01-06-2005, 13:14:36 »
kody błędów jak zczytali to nic nie było. Żadnej informacji ??
BMW E46 320d
Mini Cooper

bartolomew

  • Gość
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #10 dnia: 01-06-2005, 13:53:05 »
Kody błędów zczytali, wymienili łańcuszek rozrządu i bęben sterowania VVTi skasowali mnie na ponad tysiąc złotych.
Jestem ze Stalowej Woli

p_flori

  • Gość
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #11 dnia: 01-06-2005, 15:12:48 »
Napisz jeszcze dlaczego remontowałeś silnik, brał olej?, próba ciśnieniiowo- olejowa wypadła niepomyślnie? zatarło go?. troche wcześnie jak na remont. Tak na marginesie ile wynióśł Cięten remont?
A wracając do Twej sprawy. Może zrób coś prostego - np. reset komputera - zdejmij klemę - z akumulatora na 15 min. Potem odpal i na wolnych obrotach zostaw aż sięrozgrzeje. Może komp "zapamiętał" nastawy z przed wymiany bebna i łańcucha i powiela te same błędy. Kata oczywiscie możesz wymienić - ale wpierw bym sprawdził elmenty, które sa tańsze od samego kata i o których pisałem wyżej. Pozdrawiam

Offline Ice

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 475
  • Płeć: Mężczyzna
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #12 dnia: 01-06-2005, 15:15:43 »
Cytat: p_flori
Napisz jeszcze dlaczego remontowałeś silnik, brał olej?, próba ciśnieniiowo- olejowa wypadła niepomyślnie? zatarło go?. troche wcześnie jak na remont. Tak na marginesie ile wynióśł Cięten remont?
A wracając do Twej sprawy. Może zrób coś prostego - np. reset komputera - zdejmij klemę - z akumulatora na 15 min. Potem odpal i na wolnych obrotach zostaw aż sięrozgrzeje. Może komp "zapamiętał" nastawy z przed wymiany bebna i łańcucha i powiela te same błędy. Kata oczywiscie możesz wymienić - ale wpierw bym sprawdził elmenty, które sa tańsze od samego kata i o których pisałem wyżej. Pozdrawiam


 A nie lepiej wyjąc bezpiecznik EFI i nie programować wszystkiego na nowo ;) efekt ten sam.
Jak by kad był padnięty to powinna druga sonda podać. Wiec było by to w kodach. Chyba ze to własnie ona padla
BMW E46 320d
Mini Cooper

p_flori

  • Gość
"Przydech". Co robiÌ
« Odpowiedź #13 dnia: 02-06-2005, 20:06:26 »
Cytat: Ice
A nie lepiej wyjąc bezpiecznik EFI i nie programować wszystkiego na nowo ;) efekt ten sam.
Jak by kad był padnięty to powinna druga sonda podać. Wiec było by to w kodach. Chyba ze to własnie ona padla

U mnie wyjęcie EFI - nic nie daje - chyba powinien kliknąć prekaźnik po wyjęciu bezpiecznika? - nie wiem w każdym razie wyjęcie EFI - nie kasuje błędów - być może Ecu dostaje zasilanie po innym obwodzie - bo jest jeszcze podpięty komp gazowy. Jedynym sposobem u mnie jest zdjęcie klemy i jak wyżej.
Jeśliby padła II ga sonda - na pewno pojawiłby siębłąd w komputerze, natomiast jeśli jest przytkany kat - może niekoniecznie. Jeśli jeździł przed remontem na zrujnowanym silniku - być może zapchał kata, zobaczymy co bartolomew napisze.


 

Beesafe.pl