Autor Wątek: Korozja nadwozia  (Przeczytany 14197 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #15 dnia: 09-09-2019, 08:50:27 »
można hybryde zgazowac

Na forum pełno przykładów, najwięcej taksówkarzy....
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline mariomario

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 20
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #16 dnia: 10-09-2019, 21:11:03 »
Czyli wniosek jest taki , że vag lepiej zabezpiecza antykorozyjnie swoje auta ale z silnikami to trochę gorzej. Zastanawia mnie tylko ten silnik 1.2 116 km w aurisie ile on może wytrzymać. Tak wiem 1.6 na pewno więcej by wytrzymał ale chciał bym go porównać do silnika w golfie 7, 1.0 115 km  :-)

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #17 dnia: 11-09-2019, 08:44:08 »
A na podstawie czego ten wniosek? Skąd wiedza że coś było "ocynkowane"?  Zdrapywał lakier i pobierał próbki do testów fizyko-chemicznych?

Online pireus

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4372
  • Samochód:: GLA 35AMG
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #18 dnia: 11-09-2019, 12:13:16 »
Czyli wniosek jest taki , że vag lepiej zabezpiecza antykorozyjnie swoje auta
Praktycznie wszystkie europejskie samochody są lepiej zabezpieczone. Mój Volvo i Opel mają całe nadwozie ocynkowane. Samochody japońskie niestety nie.
Skąd wiedza że coś było "ocynkowane"?  Zdrapywał lakier i pobierał próbki do testów fizyko-chemicznych?
Są specjalne mierniki, nic nie trzeba zdrapywać.

Offline mariomario

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 20
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #19 dnia: 11-09-2019, 12:26:20 »
oglądałem spód golfa 7 i aurisa 2 i rzeczywiście jest różnica w zabezpieczeniu antykorozyjnym, widać że vag daje tam grubszą warstwę czegoś co nazywają mastyką lub inaczej, co do blachy i lakierów to nie wiem jak to jest naprawdę ale z tego co czytałem w pismach to napisali że europejskie auta mają grubszą warstwę lakieru.  :cheesy:

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #20 dnia: 11-09-2019, 19:37:05 »
Praktycznie wszystkie europejskie samochody są lepiej zabezpieczone. Mój Volvo i Opel mają całe nadwozie ocynkowane. Samochody japońskie niestety nie.
Cytat: Zbig w Dzisiaj o 08:44:08
Skąd wiedza że coś było "ocynkowane"?  Zdrapywał lakier i pobierał próbki do testów fizyko-chemicznych?
Są specjalne mierniki, nic nie trzeba zdrapywać.
Miernik może jedynie wykryć lub nie grubości warstw, składu chemicznego nie określi.  Volvo europejską marką to było w zeszłym wieku.  Potem należało do Forda a od 9 lat jest firmą chińską.  Wątpię aby ktokolwiek obecnie stosował ocynk galwaniczny.  Fosforanowanie i malowanie kataforetyczne, bez tego nikt by nie dał 12 lat gwarancji na blachy.

Online pireus

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4372
  • Samochód:: GLA 35AMG
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #21 dnia: 11-09-2019, 19:47:57 »
Miernik może jedynie wykryć lub nie grubości warstw, składu chemicznego nie określi
Oczywiście, że określi.
Volvo europejską marką to było w zeszłym wieku.  Potem należało do Forda a od 9 lat jest firmą chińską.
I co z tego? karoseria jest ocynkowana. Jaguar jest indyjski  i też w ocynku.
Wątpię aby ktokolwiek obecnie stosował ocynk galwaniczny.
Bo nie musi. Nadwozia zatapiane są w wannach z cynkiem. Nazywa się to cynkowanie ogniowe, jego główną zaletą jest fakt, iż cynk wlewa się w każdy otwór i warstwa cynku jest gruba zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz karoserii. A samochody koncernów japońskich tego nie mają.

Offline mariomario

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 20
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #22 dnia: 11-09-2019, 19:54:27 »
Zbig ... ma rację teraz nie ma ocynku, tylko niektóre części są ocynkowane, nawet najnowsze Audi mają ocynk tylko do połowy karoserii albo nawet i nie to. A co do Volvo to też racja. Teraz to chińczyk i już pewnie też jest okrojone ze wszystkich stron. Mój wujek ma volvo V50 jak był na podnośniku to widziałem już kilka punktów zapalnych, co prawda ma już 9 lat. Trzeba by było już się tym zająć i pozabezpieczać.
Ale wracając do Toyoty to myślałem że troszkę jest lepiej zabezpieczona. No trudno, trzeba poszukać ładnego egzemplarza. Może trzeba by było go po prostu zabezpieczyć antykorozyjnie... :|

Online pireus

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4372
  • Samochód:: GLA 35AMG
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #23 dnia: 11-09-2019, 20:16:37 »
Mój wujek ma volvo V50 jak był na podnośniku to widziałem już kilka punktów zapalnych, co prawda ma już 9 lat
Po pierwsze ja piszę o karoserii, a po drugie w 9 letnim samochodzie trudno żeby podwozie nie miało punktów zapalnych , bo konserwcja nie jest na wieki i ulega w czasie użytkowania zniszczeniu choćby od kamieni.
A co do Volvo to też racja. Teraz to chińczyk i już pewnie też jest okrojone ze wszystkich stron.
Wiesz o tym czy tylko tak myślisz? Wiem, wiem Toyota jest najlepsza, szczególnie ta z Turcji

Offline grzeto

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #24 dnia: 11-09-2019, 20:21:21 »
Nadwozia zatapiane są w wannach z cynkiem. Nazywa się to cynkowanie ogniowe, jego główną zaletą jest fakt, iż cynk wlewa się w każdy otwór i warstwa cynku jest gruba zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz karoserii. A samochody koncernów japońskich tego nie mają.
Byłem ostatnio w ASO w sprawie naprawy blacharskiej z nowym Aurisem.
Szef serwisu zagadnięty o ocynk stwierdził, że Toyota nie cynkuje zmontowanych nadwozi, ale stosuje wcześniej ocynkowana blachę.
Ile w tym prawdy, nie wiem...
Pozdrawiam
AURIS II FL, 2018, 1,8 HSD

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #25 dnia: 11-09-2019, 20:32:19 »
Bo nie musi. Nadwozia zatapiane są w wannach z cynkiem. Nazywa się to cynkowanie ogniowe, jego główną zaletą jest fakt, iż cynk wlewa się w każdy otwór i warstwa cynku jest gruba zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz karoserii. A samochody koncernów japońskich tego nie mają.
Cynkowanie ogniowe tak złożonych i precyzyjnych elementów? Hmm.  Hot dip daje powłoki bardzo grube i mało gładkie.  Niezbyt mi to pasuje do automotive.  A co do Japończyków to nieraz słyszałem że to właśnie oni byli prekursorami.
History of Galvanized Steel in the Automotive Industry | National Material Company - Steel Processing Facilities
http://www.nationalmaterial.com/history-of-galvanized-steel-in-the-automotive-industry/

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #26 dnia: 11-09-2019, 20:52:22 »
Szef serwisu zagadnięty o ocynk stwierdził, że Toyota nie cynkuje zmontowanych nadwozi, ale stosuje wcześniej ocynkowana blachę.
Jak go znowu spotkasz to mu możesz polecić lekturę blogu fabryki w Burnaston.

Online pireus

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4372
  • Samochód:: GLA 35AMG
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #27 dnia: 11-09-2019, 21:09:39 »
Cynkowanie ogniowe tak złożonych i precyzyjnych elementów? Hmm.  Hot dip daje powłoki bardzo grube i mało gładkie
Tutaj możesz zobaczyc jak to robią.
https://www.youtube.com/watch?v=9j8vCSKEgt0

Offline sic22

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 406
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #28 dnia: 12-09-2019, 19:11:34 »
Po pierwsze ja piszę o karoserii, a po drugie w 9 letnim samochodzie trudno żeby podwozie nie miało punktów zapalnych , bo konserwcja nie jest na wieki i ulega w czasie użytkowania zniszczeniu choćby od kamieni.
W dobrze zabezpieczonym przez producenta samochodzie wcale nie trudno. Tymczasem w Toyocie dziewięcioletni próg potrafi wyglądać tak i to pomimo dodatkowego zabezpieczenia:


Offline marcin

  • Junior Administrator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Korozja nadwozia
« Odpowiedź #29 dnia: 12-09-2019, 19:41:09 »
Tymczasem w Toyocie dziewięcioletni próg potrafi wyglądać tak i to pomimo dodatkowego zabezpieczenia:

A czy to dodatkowe zabezpieczenie było robione, kiedy samochód był nowy, czy kiedy już był rudy ?
3VZ.pl




 

Beesafe.pl