Oto jak walczyłem z błędem P0171.
Trzeba postępować zgodnie z z listą którą sobie tworzymy. Nie robimy tego na metodę wymień to i tamto może błąd zniknie bo jedynie wydamy kasę na nowe elementy a stare były dobre.
Sprawdzenie odczytu przepływomierz i sondy na rozgrzanym silniku jeżeli parametry są ok ( temp zasysanego pow, masa powietrza, ciśnienie i oscylacje sondy mogą trochę odbiegać od normy ale to przez błąd.
Test = sprawdzamy parametry po podłączeniu kompa do ecu auta i czy są zmiany w korektach..
1. Kontrola wszystkich przewodów podciśnienia wpiętych w pokrywę zaworów+ korek oleju ( uszczelka ),zaworków na przewodach czy nie są otwarte. Filtr powietrza, szczelność połączenia do przepustnicy. Jak ok to punkt 2
2. Zbiornik paliwa . Test przy zakręconym i odkręconym korku . Kontrola elektrozaworu odpowietrzania zbiornika, kontrola ciśnienia jakie podaje pompa paliwa. Jeżeli jest za wysokie wykręcamy pompę i sprawdzamy zaworek regulacji ciśnienia, jeżeli za niskie sprawdzamy filtr paliwa lub samą pompę. jeżeli ok Nr 3.
3. Szczelność układu hamulcowego . Test polega na pracującym silniku wciskamy pedał hamulca i gasimy silnik. Jeżeli pedał stoi jest ok, jeżeli rośnie jest nieszczelność w układzie.
U mnie był pęknięty zaworek podciśnienia który znajduje się na urządzeniu wspomagania pompy hamulcowej zasysał "lewe powietrze " i przewodem dostarczał do kolektora za przepustnicą.
Po wymianie zaworka i odpaleniu silnika kontrolka znikła.