Jeden test wg ciebie określa cały samochod ?
Oczywiście, że nie i nigdzie tego nie napisałem. Ale mam wrażenie, że nie zostałem zrozumiany. Podkreślę po raz kolejny i ostatni: "test łosia" ma na celu sprawdzenie tendencji auta do przewracania/dachowania przy nagłej zmianie kierunku jazdy. A nie dosłowne omijanie łosia na zadnym torze, przy 70km/h - to są po prostu warunki testu, punkt odniesienia dla porównania wyników.
I tak, jak napisał kolega darek60:
Jak pojedziesz autostradą i przed tobą tir się zatrzyma(...)
albo jak wcześniej pisałem: gdy ktoś w nas wjedzie w mieście z boku, nawet przy prędkości 30-40km/h - różnica będzie taka, że w takim Nissanie, Kijance, czy innym testowanym SUVie co najwyżej zrobimy efektowne 180 stopni, a w RAV4 będziemy leżeć na boku, albo i na dachu. Pytanie: w którym aucie chciałbyś wtedy siedzieć?
Dla mnie wybór jest prosty - i nie, nie obchodzi mnie co jest przyczyną takiego zachowania RAV4 (opony, VSC, rozłożenie mas, czy fazy księżyca). Test stwierdza suchy fakt - RAV4 zachowuje się w takiej sytuacji niestabilnie na tle konkurencji. Kropka. Więc ja osobiście takiego auta na dzień dzisiejszy bym nie kupił. Sam jeżdżę 4 generacją, która niby przeszła ten test przy 72km/h (a więc też na granicy) i po roku użytkowania wiem jedno - przy wszystkich zaletach tego auta i komforcie jest to jednocześnie najgorzej prowadzący się samochód, jakim jeździłem przez ostatnie 20 lat.
Nie wiem dlaczego np. nie zakładają czujki gazu, mając piecyk gazowy w łazience i potem ulegają zatruciu. Itd. itp.Pewnie wyposażenie samochodu w elementy bezpieczeństwa traktują podobnie jak te w swoim domu.
O to, to, to!