Autor Wątek: RAV4 V 2019 - test łosia  (Przeczytany 18599 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline slawus

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #60 dnia: 17-09-2019, 08:05:12 »
Mała uwaga, w teście Teknikens Värld auto jest w pełni dociążone, tzn jedzie tam 5 pasażerów plus bagaż i w taki sposób wykonują testy od lat ponad 30 lat, więc nie zgodzę się że są amatorami.

https://teknikensvarld.se/algtest/

https://www.youtube.com/watch?v=VtQ24W_lamY

według mnie Toyota się tutaj nie popisała.

Co nie zmienia faktu że moja już do mnie płynie i nie mogę się doczekać :)

Arst

  • Gość
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #61 dnia: 18-09-2019, 14:28:59 »
Nie bronię tu toyoty czy innych marek ale ten test nie jest absolutnie miarodajny.
Za to jest medialny.
Hmm... niby dlaczego nie jest miarodajny? Moim zdaniem jak najbardziej jest, jeśli tylko wszystkie auta są testowane w tych samych warunkach (ta sama nawierzchnia, temperatura powietrza, prędkość,...) Pozwala porównać zachowanie "stockowego" auta na tle konkurencji.
To że auto zaczyna przeskakiwac tyłem to kwestia tak wielu zmiennych instalych że nie da się jednoznacznie powiedzieć dlaczego.
Ale mnie, jako potencjalnego klienta wcale nie obchodzi to "dlaczego?". Mnie obchodzi prosty, zero-jedynkowy rezultat testu: czy samochód trzyma się na kołach przy omijaniu przeszkody z prędkością X km/h? TAK/NIE?
Winne mogą być nawet zbyt mocne dochamowania vsc
No to trzeba było poprawić oprogramowanie vsc na produkcji!
opony które dają za dużo momentu
To trzeba było dać lepsze opony na pierwszy montaż!
Do tego ciężka doopa (Tak jak prius który bez problemu zamiana tylkiem jak się chce).
To trzeba było inaczej rozłożyć masy na etapie projektowania!

Innymi słowy - co mnie obchodzi co musiałbym zmienić w nowym samochodzie, aby był bezpieczniejszy, skoro konkurencja zapewnia mi to w chwili wyjazdu z salonu? Rzetelność testu, to inna sprawa, ale jego użyteczność jest niepodważalna. Każdy producent samochodów musi liczyć się z wynikami tego testu przy wprowadzaniu nowego modelu na rynek.

Offline mechu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Meszyński Car Audio
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #62 dnia: 18-09-2019, 16:56:17 »
jeśli tylko wszystkie auta są testowane w tych samych warunkach
Mogę ci zagwarantować że nie są - najwiecej błędu wprowadza łącznik fotel-kierownica.
Mnie obchodzi prosty, zero-jedynkowy rezultat testu: czy samochód trzyma się na kołach przy omijaniu przeszkody z prędkością X km/h? TAK/NIE?
Ja się mogę założyć że ravka jeżdząca po okregu uzyska wiekszą predkość niż porównywany nissan - czyli ma wiekszą szanse na ominięcie przeszkody.

To trzeba było dać lepsze opony na pierwszy montaż!
Chyba gorsze jak moment za duży.
To trzeba było inaczej rozłożyć masy na etapie projektowania!
No to trzeba było poprawić oprogramowanie vsc na produkcji!
Wyślij CV do toyoty ;)

Rzetelność testu, to inna sprawa, ale jego użyteczność jest niepodważalna.
Jeden test wg ciebie określa cały samochod ?

Offline SylB

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 114
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #63 dnia: 19-09-2019, 22:17:22 »
Ludzie, to przecież Toyota, a mnie Subaru czy Mitsubishi.
Więc, nie wiem czego oczekiwaliście.
Jak, kogoś to gryzie poszukajcie jakiś rozwiązań.
Może da się dokupić rozpórkę, jakąś belkę usztywniającą albo lepsze amortyzatory ?
Felgi zmienić na 19 czy 20.

Offline dejwid_sw

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 31
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #64 dnia: 20-09-2019, 19:43:59 »
To nie wyścigówka :) A w szczególności wersja hybrid jest raczej dla ludzi jeżdżących spokojnie :) hehe

Online pireus

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4459
  • Samochód:: GLA 35AMG

Offline bankroot

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 384
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #66 dnia: 23-09-2019, 09:07:18 »
testujacy-odradzaja-jej-zakup

Mogą odradzać. Mają do tego pełne prawo.
Szkoda tylko, że ludzie ich nie słuchają.

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #67 dnia: 23-09-2019, 11:12:00 »
To nie wyścigówka  A w szczególności wersja hybrid jest raczej dla ludzi jeżdżących spokojnie  hehe
Jak pojedziesz autostradą i przed tobą tir  się zatrzyma , i zamiast ominąć przeszkodę wypierniczysz w barierki to dopiero wtedy zrozumiesz dlaczego ten  test  ,,łosia,, jest taki ważny.
RAV4 2.5 hybrid

Offline Mazur1337

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 185
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #68 dnia: 23-09-2019, 11:22:04 »
Jak pojedziesz autostradą i przed tobą tir  się zatrzyma , i zamiast ominąć przeszkodę wypierniczysz w barierki to dopiero wtedy zrozumiesz dlaczego ten  test  ,,łosia,, jest taki ważny.
Ale test łosia z omijaniem samochodu ciężarowego nie ma nic wspólnego. To jest zupełnie inny manewr. W przypadku testu łosia musimy powrócić na ten sam tor jazdy, w przypadku autostrady mamy do dyspozycji dwa czy nawet trzy pasy ruchu i możemy pozostać na pasie na który zjechaliśmy przy manewrze omijania. Druga sprawa łoś jest trochę krótszy od zestawu ciągnik+naczepa.

Offline pafcio01

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 80
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #69 dnia: 23-09-2019, 12:55:46 »
Ten kanał jest wg mnie bardziej wiarygodny co nie zmienia faktu że wynik końcowy jest podobny ale przedstawiony bardziej rzetelnie.  https://www.youtube.com/watch?v=j3qrCNR4U9A

Offline pafcio01

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 80
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #70 dnia: 23-09-2019, 12:56:51 »
Jak pojedziesz autostradą i przed tobą tir  się zatrzyma , i zamiast ominąć przeszkodę wypierniczysz w barierki to dopiero wtedy zrozumiesz dlaczego ten  test  ,,łosia,, jest taki ważny.
Ale test łosia z omijaniem samochodu ciężarowego nie ma nic wspólnego. To jest zupełnie inny manewr. W przypadku testu łosia musimy powrócić na ten sam tor jazdy, w przypadku autostrady mamy do dyspozycji dwa czy nawet trzy pasy ruchu i możemy pozostać na pasie na który zjechaliśmy przy manewrze omijania. Druga sprawa łoś jest trochę krótszy od zestawu ciągnik+naczepa.
Ale test łosia nie jest wykonywany przy prędkościach autostradowych więc nie rozumiem tego nawiązania.

Online pireus

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4459
  • Samochód:: GLA 35AMG
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #71 dnia: 23-09-2019, 13:22:31 »
Ale test łosia nie jest wykonywany przy prędkościach autostradowych więc nie rozumiem tego nawiązania.
A autostradą ciągle jedziesz 140km/h? Nigdy nie zwalniasz jak widzisz coś niepokojącego przed sobą?

Offline cluses

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 107
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #72 dnia: 23-09-2019, 14:08:40 »
Nie. Oczywiście. Wiadomo. Wszystko się może zdarzyć.
Przecież tyyyyle się mówi, że najwięcej wypadków jest w domu. I tak ludzie, jak na złość, w tych domach spędzają tyyyle czasu. Nie rozumiem.

Online pireus

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4459
  • Samochód:: GLA 35AMG
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #73 dnia: 23-09-2019, 14:53:12 »
Przecież tyyyyle się mówi, że najwięcej wypadków jest w domu. I tak ludzie, jak na złość, w tych domach spędzają tyyyle czasu. Nie rozumiem.
Ja też. Nie wiem dlaczego np. nie zakładają czujki gazu, mając piecyk gazowy w łazience i potem ulegają zatruciu. Itd. itp.Pewnie wyposażenie samochodu w elementy bezpieczeństwa traktują podobnie jak te w swoim domu.

Arst

  • Gość
Odp: RAV4 V 2019 - test łosia
« Odpowiedź #74 dnia: 23-09-2019, 15:06:56 »
Jeden test wg ciebie określa cały samochod ?
Oczywiście, że nie i nigdzie tego nie napisałem. Ale mam wrażenie, że nie zostałem zrozumiany. Podkreślę po raz kolejny i ostatni: "test łosia" ma na celu sprawdzenie tendencji auta do przewracania/dachowania przy nagłej zmianie kierunku jazdy. A nie dosłowne omijanie łosia na zadnym torze, przy 70km/h - to są po prostu warunki testu, punkt odniesienia dla porównania wyników.

I tak, jak napisał kolega darek60:
Jak pojedziesz autostradą i przed tobą tir  się zatrzyma(...)
albo jak wcześniej pisałem: gdy ktoś w nas wjedzie w mieście z boku, nawet przy prędkości 30-40km/h - różnica będzie taka, że w takim Nissanie, Kijance, czy innym testowanym SUVie co najwyżej zrobimy efektowne 180 stopni, a w RAV4 będziemy leżeć na boku, albo i na dachu. Pytanie: w którym aucie chciałbyś wtedy siedzieć?

Dla mnie wybór jest prosty - i nie, nie obchodzi mnie co jest przyczyną takiego zachowania RAV4 (opony, VSC, rozłożenie mas, czy fazy księżyca). Test stwierdza suchy fakt - RAV4 zachowuje się w takiej sytuacji niestabilnie na tle konkurencji. Kropka. Więc ja osobiście takiego auta na dzień dzisiejszy bym nie kupił. Sam jeżdżę 4 generacją, która niby przeszła ten test przy 72km/h (a więc też na granicy) i po roku użytkowania wiem jedno - przy wszystkich zaletach tego auta i komforcie jest to jednocześnie najgorzej prowadzący się samochód, jakim jeździłem przez ostatnie 20 lat.

Nie wiem dlaczego np. nie zakładają czujki gazu, mając piecyk gazowy w łazience i potem ulegają zatruciu. Itd. itp.Pewnie wyposażenie samochodu w elementy bezpieczeństwa traktują podobnie jak te w swoim domu.
O to, to, to! :good:


 

Beesafe.pl