Autor Wątek: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0  (Przeczytany 6943 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lupin

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 94
Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« dnia: 15-11-2019, 09:07:59 »
Cześć,

Od dwóch tygodni jeżdżę nową Corollą i nie mogę oprzeć się wrażeniu, że coś jest z nią nie tak. Czytam wszędzie o średnich spalaniach w mieście rzędu 5l/100km, jednak pomimo moich wysiłków, by jeździć jak najbardziej ekonomicznie (potwierdzonych wynikami na komputerze pokładowym oceniającym przejazdy na +80 pkt), przejazd ze spalaniem mniejszym niż 6,5l/100km to rzadkość.

Mam przeczucie, że coś jest nie w porządku z akumulatorem hybrydowym, którego poziom naładowania praktycznie zawsze jest na trzech, czasami czterech "kreskach". Może dwa razy widziałem, żeby akumulator naładowany był mocniej. Skutkuje to tym, że bardzo często na postoju włącza się silnik spalinowy ładujący to ogniwo, przez co spalanie wylatuje w kosmos.

Jak to wygląda u Was? Czy jest jakiś sposób (poza serwisem oczywiście) na sprawdzenie, czy wszystko działa u mnie okej?

Dzięki,
M.
Toyota Corolla TS 2.0 Executive / Imperial Red / + VIP, SkyView, JBL, Black

Offline Qbek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #1 dnia: 15-11-2019, 09:17:33 »
U mnie jest bardzo podobnie jak u Ciebie i wydaje mi się że wszystko jest ok. Po prostu taki mamy styl jazdy. Nawet ostatnio jak byłem w serwisie na przeglądzie gościu był zdziwiony że spalanie mam tylko 6,3l. 
Corolla 2.0 TS Executive+VIP+JBL

Offline Lupin

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 94
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #2 dnia: 15-11-2019, 09:19:58 »
U mnie jest bardzo podobnie jak u Ciebie i wydaje mi się że wszystko jest ok. Po prostu taki mamy styl jazdy. Nawet ostatnio jak byłem w serwisie na przeglądzie gościu był zdziwiony że spalanie mam tylko 6,3l.

No własnie policzyłem sobie teraz spalanie na podstawie tankowań (wczoraj wlałem trzeci bak, przy ~1300km przebiegu) i też wychodzi mi spalanie ok. 6l/100km. Skąd więc tak duże odczyty komputera pokładowego? :/
Toyota Corolla TS 2.0 Executive / Imperial Red / + VIP, SkyView, JBL, Black

Offline Qbek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #3 dnia: 15-11-2019, 09:25:10 »
Myślę że problem w tym że to dopiero trzeci bak :-) daj mu się oswoić. Ja już nie pamiętam jak to było na początku teraz mam 18kkm i wskazania komputera raczej zgadzają się z tym co oblicza mi Fuelio.
Corolla 2.0 TS Executive+VIP+JBL

Offline Dragster

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 505
  • Samochód:: RAV4 Plug-In
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #4 dnia: 15-11-2019, 10:00:10 »
Podobnie jest z zasięgiem. Po trzecim tankowaniu u mnie jeszcze przekłamuje. Natomiast średnie spalanie wygląda już ok. Na poprzednim tankowaniu komputer pokazywał 5.3 i realnie było 5.35. Jazda w trybie ECO. Teraz przełączyłem na Normal i póki co jest 5.5l. Poza tym coraz chłodniej się robi.
Toyota RAV4 Style, Plug-In Hybrid

Offline snickers

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 123
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #5 dnia: 15-11-2019, 12:00:45 »
Ja zauważyłem jeszcze jedną rzecz, teraz jak jest zimno spalanie jest dużo wyższe, zwłaszcza na krótkich odcinkach. Po nagrzaniu silnika mocno spada. W Camry na krótkich odcinkach po zapaleniu potrafi pokazywać nawet ponad 10 litrów jak silnik się nagrzeje zaczyna spadać do 6-7l. W Corolli 1,8 średnie spalanie latem było w okolicach 4,5l teraz 5-5,5.

Offline MateuszWie

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #6 dnia: 15-11-2019, 12:37:52 »
Cześć,

Od dwóch tygodni jeżdżę nową Corollą i nie mogę oprzeć się wrażeniu, że coś jest z nią nie tak. Czytam wszędzie o średnich spalaniach w mieście rzędu 5l/100km, jednak pomimo moich wysiłków, by jeździć jak najbardziej ekonomicznie (potwierdzonych wynikami na komputerze pokładowym oceniającym przejazdy na +80 pkt), przejazd ze spalaniem mniejszym niż 6,5l/100km to rzadkość.

Mam przeczucie, że coś jest nie w porządku z akumulatorem hybrydowym, którego poziom naładowania praktycznie zawsze jest na trzech, czasami czterech "kreskach". Może dwa razy widziałem, żeby akumulator naładowany był mocniej. Skutkuje to tym, że bardzo często na postoju włącza się silnik spalinowy ładujący to ogniwo, przez co spalanie wylatuje w kosmos.

Jak to wygląda u Was? Czy jest jakiś sposób (poza serwisem oczywiście) na sprawdzenie, czy wszystko działa u mnie okej?

Dzięki,
M.
Witaj,
Akumulator bardzo rzadko ładuje się maksymalnego poziomu.
Tak jest skonstruowana ta bateria - jakby za każdym razem ladowala się do końca to sądzę że jej żywotność po paru latach użytkowania byłaby masakryczna. Jeżeli to twoja pierwsza hybryda to kwestia przyzwyczajenia A później będziesz palił mniej. Chyba że często zdarza ci się jeździć zerojedynkowo to nie spodziewaj się cudów. I tak uważam że jak na ponad 180 koni spalanie 6l to bardzo dobry wynik. :)

Wysłane z mojego SM-F900F przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr_K73

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #7 dnia: 15-11-2019, 12:39:09 »
Oczywiście nie można pewnie z góry wykluczyć problemu z baterią czy innym czymś - to musi sprawdzić serwis. Ale dla większości osób (i ja to rozumiem) - jazda samochodem z mocnym silnikiem w oszczędny, hybrydowy sposób nie jest prosta. Ale da się - u mnie jada mieszana, mniej więcej połowa czasu spokojna trasa (podmiejska, nie expresówki i nie autostrada), połowa miasto, czasem zakorkowane bardizje, czasem mniej. Jak dotąd 3 bak, spalanie (wg. komputera, nie liczyłem rzeczywistego) - 4.2 (średnie od tankowania, w poprzedniim tankowaniu mialem 4.3).
Ze świateł nie ruszam pierwszy, ale i nie ostatni. Jazda spokojna, zgodna z większością limitów,  nikt jeszcze na mnie nie trąbił, autobusy mnie nie wyprzedzają  :cool: - takie spokojne jeżdżenie. Da się, to jest naprawdę świetny i ekonomiczny napęd  :good:

Offline toybob123

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 82
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #8 dnia: 15-11-2019, 12:40:33 »
Ja zauważyłem jeszcze jedną rzecz, teraz jak jest zimno spalanie jest dużo wyższe, zwłaszcza na krótkich odcinkach. Po nagrzaniu silnika mocno spada. W Camry na krótkich odcinkach po zapaleniu potrafi pokazywać nawet ponad 10 litrów jak silnik się nagrzeje zaczyna spadać do 6-7l. W Corolli 1,8 średnie spalanie latem było w okolicach 4,5l teraz 5-5,5.

To normalne ponieważ cieplo silnika spalinowego jest używane do ogrzewania wnętrza. Polecam na krótkich odcinkach ustawiać 20 stopni w trybie Eco klimatyzacji. Ja codziennie rano jadę 3km 10 minut i przy takim ustawieniu mam 2l/100km mniej ( 6-6.5l ). Jak przyjadą mrozy -10 to na krótkich odcinkach trzeba się liczyć z 8-9l/100, no albo gruba kurtka i tryb Eco :) 1.8hsd
Corolla sd 1.8 hsd Comfort Tech

Offline snickers

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 123
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #9 dnia: 15-11-2019, 15:02:02 »
Wydaje mi się, że nawet nie tylko ogrzewanie kabiny, chociaż to też, ale silnik stara się szybko uzyskać temperature pracy i z tego powodu też na krótkich odcinakach jest nieco większe spalanie.
BTW 6,5 litra w aucie, które ma 180koni w mieście to i tak jest rewelacyjny wynik. W zwykłym benzyniaku poniżej 10 nie udało by się zejść w takich warunkach.

Offline Dragster

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 505
  • Samochód:: RAV4 Plug-In
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #10 dnia: 15-11-2019, 16:51:49 »
Kolego Lupin, przełącz się na tryb ECO. Zobaczysz, że auto dużo więcej jeździ na elektryku. W mieście spokojnie koło 5l jest osiągalne a jak ktoś się wprawi to i poniżej.  Zimą pewnie więcej ale to się dopiero okaże.
Toyota RAV4 Style, Plug-In Hybrid

Offline Mr. Nowy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 169
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #11 dnia: 15-11-2019, 17:06:31 »
Hej Lupin

No tak niestety jest jak temperatura otoczenia jest niska a po mieście przejeżdża się do 10 km. Zanim autko się nagrzeje i osiągnie parametry do ekonomicznej jazdy to trochę potrzebuje czasu i przebiegu. Owszem średnie spalanie mam na poziomie 5,4 l/100 km ale codziennie pokonuje dystans do pracy i z powrotem  ok 50 km ...w jedną 25 km. Spalanie poniżej 6 litrów uzyskuje dopiero po przejechaniu ok 12-15 km.

Natomiast nierzadko jak jadę na zakupy w zimny dzień koło 5 km to spalanie jest 6-7 l...norma.

Co do ładowania aku,  to jest podobnie jak u ciebie 3-4 rzadko 5 kresek na początku. Po dłuższej jeździe jest już więcej kreseczek. Full załadowaną baterię miałem tylko raz ...będąc w górach na bardzo długim zjeździe.
Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force  AWD-i GR SPORT Premiere Edition

Offline don_pazurro

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #12 dnia: 17-11-2019, 00:30:52 »
To moja druga hybryda, wcześniej 4 lata Auris. Spalanie z miasta mam takie samo jak w Auris 1.8 i teraz Corolla 2.0. Różnica polega na tym, ze faktycznie bateria ładuje sie najczęściej do 3-4 kresek. Bardzo rzadko 5 i więcej. Wiec przycisk AV jest totalnie bezużyteczny. Zapytam w ASO jak będę na pierwszym przeglądzie, ale z opinii innych rynków wiem ze to standard. Różnica w spalaniu jest w trasie. Niby Corolla niższa od Auris sugeruje mniejsze opory powietrza. Ale cx nie kłamie. Auris o,29, a Corolla 0,32. I tu jest różnica. Na niekorzyść corolli ok. 0,8 l/ 100 km. Mowię o prędkościach rzędu 130-140 km/h. I te łopatki. Nie byłem jeszcze w górach by skorzystać z tego bo w 2.0 brak trybu B, ale opcja bezużyteczna.
Toyota RAV4 Hybrid 2WD, 2023 r., Executive+Skyview

Offline praetore

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV4 Hybrid AWD
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #13 dnia: 21-11-2019, 18:23:33 »
Cześć,

Od dwóch tygodni jeżdżę nową Corollą i nie mogę oprzeć się wrażeniu, że coś jest z nią nie tak. Czytam wszędzie o średnich spalaniach w mieście rzędu 5l/100km, jednak pomimo moich wysiłków, by jeździć jak najbardziej ekonomicznie (potwierdzonych wynikami na komputerze pokładowym oceniającym przejazdy na +80 pkt), przejazd ze spalaniem mniejszym niż 6,5l/100km to rzadkość.

Mam przeczucie, że coś jest nie w porządku z akumulatorem hybrydowym, którego poziom naładowania praktycznie zawsze jest na trzech, czasami czterech "kreskach". Może dwa razy widziałem, żeby akumulator naładowany był mocniej. Skutkuje to tym, że bardzo często na postoju włącza się silnik spalinowy ładujący to ogniwo, przez co spalanie wylatuje w kosmos.

Jak to wygląda u Was? Czy jest jakiś sposób (poza serwisem oczywiście) na sprawdzenie, czy wszystko działa u mnie okej?

Dzięki,
M.

Polecam skorzystać z funkcji "eco" na małym wyświetlaczu po prawej stronie, gdzie jest pokazane kiedy ładujesz baterie, kiedy jedziesz eco a kiedy jest tzw. pwr (power). Mam silnik 2.0 i po 3 dniach doszedłem do 88 punktów po trasie na mieście. Na pojedynczych odcinkach bywa, że czasowo mam 97:)
A co do ładowania baterii, to istotna jest temperatura powietrza. Im chłodniej, a dłużej jedziesz na bateriach, to tym szybciej schładza się silnik i tym częściej musi się dogrzać. Nie warto ciągle zmuszać auto do jazdy na akumulatorach. Spalisz więcej niż byś ruszał na silniku ze świateł, a potem wyrównywał prędkość, aż ci się wyłączy silnik (równomierna i spokojna jazda). Czasami jak stoję długo w korkach i widzę, że spada temperatura silnika, to przełączam na łopatki i wtedy silnik mi pracuje non-stop. Spalam mniej paliwa niż przy dogrzewaniu, gdy silnik jest już za zimny.

Offline Pawel.Kwa

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1185
Odp: Bateria hybrydowa w Corolli TS 2.0
« Odpowiedź #14 dnia: 21-11-2019, 18:42:47 »
Pytanie techniczne.Czy żeby przejść na tryb sport trzeba się zatrzymać,czy w czasie jazdy przełączyć leawrek zmiany biegów


 

Beesafe.pl