Autor Wątek: Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytań. Pomożecie???  (Przeczytany 13996 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dynia

  • Gość
Od 2.06 jestem szczęśliwym posiadaczem Corolli 1,6Si z '93 3-d. :D  Udokumentowany przebieg 116 tys. Sprowadziłem z Niemiec i chociaż szukałem czegoś innego to jestem bardzo zadowolony. Nie miałem pojęcia, że stać mnie będzie na Toyote a wiem że to samochody nie do zdarcia - mój ojciec ma carine e od 3 lat i nie dzieje sięabsolutnie nic. Mam kilka pytań i z góry dziękujęza odpowiedzi.

1. Zastanawiam sięnad założeniem gazu za ok.1800zł. Nie wiem tylko jak zniesie to ten silnik. Czekam na opinie tych którzy zagazowali 1,6Si. Jakie sa straty mocy, spalanie i czy coś zaczęło nawalać, może jakieś niespodziewane koszty?. Oczywiście dajcie znać jak znacie jakiś dobry punkt ( w okolicach Głogowa - może byc Wrocław) gdzie będęmógł założyć gaz.

2. Wczoraj namierzyłem stukanie w tylnej części samochodu. :cry:  Wpakowałem siędo tyłu i wyczaiłem, że stuka mi plastik który jest na klapie bagażnika ( od wewnątrz ). Niestety nie mogęgo odkręcic ani ściągnąć bo nie ma tam żadnych śrub! Słyszęże coś lata pod tym plastikiem, może jakaś kostka? Z lewej i prawej strony. Nie wiem juz sam. Może ktoś miał taki sam problem więc proszęo radę.

3. Poinformujcie mnie jakie są optymalne obroty na luzie przy ciepłym silniku. U mnie na zimnym przy pełnym ssaniu dochodzi do 1500obr., ale przy ciepłym silniku stojąc na światłach ok. 1100. Tylko kilka razy spadły poniżej 1000. Przy 90 km/h jest równo 2500obr. Wydaje mi sie że są zbyt wysokie, a zależy mi bardziej na oszczędnej jeździe niż na sportowych osiągach. Czy świece mogą mieć z tym związek? Jeśli tak to co polecacie ( biorąc pod uwage to, że pewnie będzie zagazowana ).

4. Krótkie pytanko. Chcękupić alusy i nie wiem o jakim rozmiarze będą pasowały (tzn. wiem że 14", ale co dalej to już niem wiem - jestem kompletnie zielony :shock: ) No i jaki jest rozstaw śrub.

5. Teraz jeżdżęna oleju Veedol Powertron SAE 5W-30. Poprzedni właściciel nawet nie wiedział czy jest mineralny czy syntetyczny. A ja znalazłem tylko na niem. stronach że jest syntetyczny - ale nie jestem pewien, bo niemieckiego prawie nie znam. Co polecacie na przyszłość ( syntetyczny czy mineralny ) i czy mogęzamienić na 10W-30. Ten na którym jeżdżęteraz jest chyba do niskich temp. ( w książce napisali że od 10 st. w dół ). Dziwne to :cwhatsup

6. Chciałem kupić na allegro białe tarcze zegarów, te które wstawia sięw miejsce oryginalnych ale nie wiem jak siędo tego zabrać i nic nie rozwalić. Ktoś już to robił?? I co o tym sądzicie?? Może lepiej dać sobie spokój.

7. Chciałem założyć sobie alarm tylko odstrasza mnie wizja szukanie wszystkiego własnoręcznie. Chyba ze dwa dni roboty na samo szukanie przewodów. Może ma ktoś lub wie jak zdobyć schemat instalacji elektrycznej do mojej corolli??

To tyle. Wiem że jest tego trochęale jak sięma swój pierwszy samochód od kilku dni to wszystko chce sięwiedzieć odrazu :D Mam nadziejęże pomożecie mi trochę - szczególnie z tym plastikiem na klapie bagażnika bo doprowadza mnie do szału!!!

Narta dziewczyny i chłopaki
« Ostatnia zmiana: 21-08-2009, 09:28:32 wysłana przez Janmor »

Toyo69

  • Gość
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #1 dnia: 06-06-2005, 11:08:07 »
Ten plastik jest na zatrzaskach, nalezy ją delikatnie podwazyć i powinna odskoczyć :wink:  :wink:

Pigletto

  • Gość
Re: Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie?
« Odpowiedź #2 dnia: 06-06-2005, 12:05:28 »
Cytat: Dynia

1. Zastanawiam sięnad założeniem gazu za ok.1800zł. Nie wiem tylko jak zniesie to ten silnik. Czekam na opinie tych którzy zagazowali 1,6Si. Jakie sa straty mocy, spalanie i czy coś zaczęło nawalać, może jakieś niespodziewane koszty?. Oczywiście dajcie znać jak znacie jakiś dobry punkt ( w okolicach Głogowa - może byc Wrocław) gdzie będęmógł założyć gaz.

Po co Ci ten gaz? Tak dużo pali? Moja 1.6 na trasie przy spokojnej jezdzie spala 7-8l/100 km. Przelicz to sobie... Poza tym do gazu silnik musi być w super stanie, najpierw posprawdzaj czy np. nie bierze oleju itp.

Cytuj (zaznaczone)

2. Wczoraj namierzyłem stukanie w tylnej części samochodu. :cry:  Wpakowałem siędo tyłu i wyczaiłem, że stuka mi plastik który jest na klapie bagażnika ( od wewnątrz ).

Chbya będzie tak jak napisał Toyo - zatrzaski, w rollce wszystko jest na takich fajnych zatrzaskach które wytrzymują wiele wyjęć i włożeń :)

Cytuj (zaznaczone)

3. Poinformujcie mnie jakie są optymalne obroty na luzie przy ciepłym silniku. U mnie na zimnym przy pełnym ssaniu dochodzi do 1500obr., ale przy ciepłym silniku stojąc na światłach ok. 1100. Tylko kilka razy spadły poniżej 1000. Przy 90 km/h jest równo 2500obr. Wydaje mi sie że są zbyt wysokie, a zależy mi bardziej na oszczędnej jeździe niż na sportowych osiągach. Czy świece mogą mieć z tym związek? Jeśli tak to co polecacie ( biorąc pod uwage to, że pewnie będzie zagazowana ).

Może silnik nie do końca jest ciepły? Czy np. w czasie szybkiej jazdy strzałka temperatury Ci nie opada? Poobserwuj jak ma siętemperatura do obrotów. Może to termostat - u mnie tak było. Na luzie i na ciepłym obroty u mnie są mniej więcej 1 kreseczkęponiżej 1000.

Cytuj (zaznaczone)

5. Teraz jeżdżęna oleju Veedol Powertron SAE 5W-30. Poprzedni właściciel nawet nie wiedział czy jest mineralny czy syntetyczny. A ja znalazłem tylko na niem. stronach że jest syntetyczny - ale nie jestem pewien, bo niemieckiego prawie nie znam. Co polecacie na przyszłość ( syntetyczny czy mineralny ) i czy mogęzamienić na 10W-30. Ten na którym jeżdżęteraz jest chyba do niskich temp. ( w książce napisali że od 10 st. w dół ). Dziwne to :cwhatsup

Proponujęwlać półsyntetyk np. Mobil 10W40.

Cytuj (zaznaczone)

6. Chciałem kupić na allegro białe tarcze zegarów, te które wstawia sięw miejsce oryginalnych ale nie wiem jak siędo tego zabrać i nic nie rozwalić. Ktoś już to robił?? I co o tym sądzicie?? Może lepiej dać sobie spokój.

W faq czasem nie ma? Zegary bardzo łatwo wyjąć, ale gorzej jest chyba ze ściąganiem wskazówek prędkościomierza itp.

Cytuj (zaznaczone)

7. Chciałem założyć sobie alarm tylko odstrasza mnie wizja szukanie wszystkiego własnoręcznie. Chyba ze dwa dni roboty na samo szukanie przewodów. Może ma ktoś lub wie jak zdobyć schemat instalacji elektrycznej do mojej corolli??

Książka Poradnik obsługi i naprawy dostępna na Allegro i w księgarniach zawiera takie schematy.

tmx

  • Gość
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #3 dnia: 13-06-2005, 20:04:14 »
Ja może tylko o gazie sięwypowiem.
Mam gaz w identycznym silniku od 55 tys km. Silnik bierze olej - bo brał go i wcześniej.
Polecam - chodzi dobrze - bezproblemowo, upierdliwe było to że po 17 tysiącach musiałem ustwić zawory - a są tam płytki - od tamtej pory spoko - byłem na kontroli.
Opinia gazowników jest że coroll apo zagazowaniu po prostu jeźdi i już i klienci nie wracają z marudzeniem.
Wady gazu - spadek momentu na niskich obrotach, i mniej dynamiczny szczyt (powyżej 5 tys)
Pigleto pisze że 7-8 litrów paliwa to nie dużo - u mnie pali 8,5-9,5 litra gazu przy spokojnej jeździe. rekor to ok 7,5 na powrtocie z włoch (na polskim gazie na 34 litrach ok 430 km).
Zaoszczędziłem na gazie już tyle że mógłbym 2 silnik kupić - choć narazie sięna to nie zanosi - wiec bez stracha możesz zakładać i ty. A jeszcze jedna wada gazu - miałęm padaczkowaty tłumik środkowy i po instalacji gazu długo nie wytrzymał - ale za 170- zł z montażem mam nowy i nie narzekam.

Jeszcze jedenplus gazu - nic do niego nie dolewają - może mieć nie takie proporcje albo wiekszy udział wody ale nie da sie raczej dolać rozpuszczalników ani bejc jak ma to miejsce w przypadku benzyn:)

TMX

Offline Croom

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1248
  • Płeć: Mężczyzna
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #4 dnia: 13-06-2005, 20:43:10 »
Cytat: Dynia
1. Zastanawiam sięnad założeniem gazu za ok.1800zł. Nie wiem tylko jak zniesie to ten silnik. Czekam na opinie tych którzy zagazowali 1,6Si. Jakie sa straty mocy, spalanie i czy coś zaczęło nawalać, może jakieś niespodziewane koszty?. Oczywiście dajcie znać jak znacie jakiś dobry punkt ( w okolicach Głogowa - może byc Wrocław) gdzie będęmógł założyć gaz.


Jestem przeciwko LPG !


Cytat: Dynia
3. Poinformujcie mnie jakie są optymalne obroty na luzie przy ciepłym silniku. U mnie na zimnym przy pełnym ssaniu dochodzi do 1500obr., ale przy ciepłym silniku stojąc na światłach ok. 1100. Tylko kilka razy spadły poniżej 1000. Przy 90 km/h jest równo 2500obr. Wydaje mi sie że są zbyt wysokie, a zależy mi bardziej na oszczędnej jeździe niż na sportowych osiągach. Czy świece mogą mieć z tym związek? Jeśli tak to co polecacie ( biorąc pod uwage to, że pewnie będzie zagazowana ).


 Swiece tylko z ASO , sa najlepsze i ...najtansze :-)


Cytat: Dynia
5. Teraz jeżdżęna oleju Veedol Powertron SAE 5W-30. Poprzedni właściciel nawet nie wiedział czy jest mineralny czy syntetyczny. A ja znalazłem tylko na niem. stronach że jest syntetyczny - ale nie jestem pewien, bo niemieckiego prawie nie znam. Co polecacie na przyszłość ( syntetyczny czy mineralny ) i czy mogęzamienić na 10W-30. Ten na którym jeżdżęteraz jest chyba do niskich temp. ( w książce napisali że od 10 st. w dół ). Dziwne to  


Najlepszy olej to mobil moze byc 10w40 super S albo 5w50.
A jak z olejem cos moze bierze ?

Cytat: Dynia
Mam nadziejęże pomożecie mi trochę- szczególnie z tym plastikiem na klapie bagażnika bo doprowadza mnie do szału!!!


A lampka niedomknietych drzwi zaswieca sie niekiedy na dziurach, moze miga na "szybkich" dziurach ?
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl

Dynia

  • Gość
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #5 dnia: 14-06-2005, 00:20:29 »
Plastik na klapie sam sie naprawił  :D  Toyota to jednak niesamowity samochód!!! Na początku na polskich drogach waliła mi tylna półka i podkleiłem tam trochęfilcowych uszczelek i po tym pojawił sięproblem. Przez tydzień dostawałem wścieku bo ciągle latał mi ten plastik i strasznie hałasował. Ale po tyg. uszczelki juz  trochęsiadły i tak sięwszystko dopasowało, że teraz cisza i spokój.   :bangel  
Ale za to wydaje mi sięże mam walniety termostat. Wskazówka nigdy nie dochodzi do połowy najwyżej do jednej kreski pod, a przeważnie jest na 1/4 skali. Pali mi średnio 7 l więc nie jestem pewien czy rzeczywiście jest walniety, bo gdyby to był termostat to przecież brałby więcej.
Świece sprawdziłem i są idealne, ale za to obroty dalej wysokie bo na ciepło nie są niższe niz 1000. Na tym oleju jest juz przejechane 13tys. i przemierzam siędo wymiany, ale jednak zdecyduje sięchyba na pełny syntetyk Mobil 1. Jeśli uważacie że to nie najlepsza decyzja to dajcie znać!! Jak narazie, a zrobiłem nim dopiero 1100 km więc ciężko mi cokolwiek ocenić, oleju nie ubyło.

Dzięki tmx za opinie na temat gazu. Chyba sie zdecydujębo rzeczywiście wszyscy mówią że z tym silnikiem nie ma problemów. Dużo płaciłeś za regulacje zaworów i jakiej firmy masz instalacje i cały osprzęt. Nie było żadnych strzałów ?

Pigletto

  • Gość
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #6 dnia: 14-06-2005, 08:43:03 »
Cytuj (zaznaczone)
Świece sprawdziłem i są idealne, ale za to obroty dalej wysokie bo na ciepło nie są niższe niz 1000.

Co to znaczy na ciepło? jak masz strzałke w 1/4 skali czy w połowie? Spróbuj zagrzać silnik na postoju tak żeby strzalka doszła do połowy (czy tam aż włączy sięwiatrak) i wtedy zobacz czy obroty nie spadną. Jak spadną to obstawiam termostat :)

Cytuj (zaznaczone)

 Na tym oleju jest juz przejechane 13tys. i przemierzam siędo wymiany, ale jednak zdecyduje sięchyba na pełny syntetyk Mobil 1. Jeśli uważacie że to nie najlepsza decyzja to dajcie znać!!

Poszukaj jakichś wątków o olejach na forum bo sporo ich było. Generalnie nie powinno sięprzechodzić z mineralnego czy półsyntetyka na synetyk... Więc ja bym na twoim miejscu full syntetyka nie lał tylko jak już mobil 1 10W40.

Madzia83

  • Gość
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #7 dnia: 14-06-2005, 08:54:24 »
Cytat: Dynia
polskich drogach waliła mi tylna półka i podkleiłem tam trochęfilcowych uszczelek i po tym pojawił sięproblem.


u mnie tak trzaska półka... podkleiłam to kołeczi na których siętrzymie i nic dalej trzaska...nie wiem co robić i co jeszcze podkleić ;)

Offline Ice

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 475
  • Płeć: Mężczyzna
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #8 dnia: 14-06-2005, 13:42:27 »
Cytat: Dynia
Ale za to wydaje mi sięże mam walniety termostat. Wskazówka nigdy nie dochodzi do połowy najwyżej do jednej kreski pod, a przeważnie jest na 1/4 skali. Pali mi średnio 7 l więc nie jestem pewien czy rzeczywiście jest walniety, bo gdyby to był termostat to przecież brałby więcej.


Powinno dojść do połowy skali i tam zostać, jak masz inaczej to skontroluj albo wymień termostat.

Cytat: Dynia

Świece sprawdziłem i są idealne, ale za to obroty dalej wysokie bo na ciepło nie są niższe niz 1000. Na tym oleju jest juz przejechane 13tys. i przemierzam siędo wymiany, ale jednak zdecyduje sięchyba na pełny syntetyk Mobil 1. Jeśli uważacie że to nie najlepsza decyzja to dajcie znać!! Jak narazie, a zrobiłem nim dopiero 1100 km więc ciężko mi cokolwiek ocenić, oleju nie ubyło.


Jeśli jesteś pewien ze to syntetyk to nie ma problemu. Możesz wymienić. W innym wypadku raczej bym nie zmineniał.


Dzięki tmx za opinie na temat gazu. Chyba sie zdecydujębo rzeczywiście wszyscy mówią że z tym silnikiem nie ma problemów. Dużo płaciłeś za regulacje zaworów i jakiej firmy masz instalacje i cały osprzęt. Nie było żadnych strzałów ?[/quote]
BMW E46 320d
Mini Cooper

Willy

  • Gość
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #9 dnia: 14-06-2005, 17:58:41 »
Witam, ja miałem już założony gaz jak kupiłem swoją "karoline" 95 r. 164 tyś przebiegu, prosta zwykła instalacja, oleju nie bierze, mało pali tylko niestety moc spadła w porównaniu do jazdy na benzynce ale koszty eksploatacji małe za 50 zeta spokojnie robnie 350 km w jeżdzie miejskiej

tmx

  • Gość
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #10 dnia: 14-06-2005, 20:35:20 »
W przypadku regulacji zaworów wszystko zależy od tego ile płytek trzeba kupic -czasem daje sięje pozamieniać i dożucic jedną albo 2 nowe, czasem więcej - ja miałem farta - trzeba było tylko jedną i zapłaciłem za całość 30zł ale maks to 16x15zł -ale to sięraczejnie zdaża - i jak tyle ci ktoś płytek wymieni to zażycz je sobie zabrać:)


Instalacja lovati - normalna z emulatorkami

wymieniam swieczki co 25 -30 tys- strzałów ani jednoego przez 50 tys.
TMX

Offline Lookita

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 104
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #11 dnia: 14-06-2005, 20:50:38 »
Popieram i potwierdzam to co mowi Croom........

Offline Croom

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1248
  • Płeć: Mężczyzna
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #12 dnia: 14-06-2005, 22:27:39 »
Cytat: Dynia
Wskazówka nigdy nie dochodzi do połowy najwyżej do jednej kreski pod, a przeważnie jest na 1/4 skali. Pali mi średnio 7 l więc nie jestem pewien czy rzeczywiście jest walniety, bo gdyby to był termostat to przecież brałby więcej.

 pisalem juz o termostacie , ma byc w polowie po nagrzaniu silnika, teraz jak jets gorąco to wystarczy u mnie przynajmniej z 4-5km i nieruchomo lezy w połowie , jesli u ciebie nie dochodzi do półowy to go wymien szybciutko :-)
koszt termostatu HKT w JC to wydatek ok. 50zł w ASO ok. 120 o ile sie nie myle, ja mam HKT i jest super ! :-)
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl

Toyo69

  • Gość
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #13 dnia: 17-06-2005, 11:56:49 »
Opis wymiany i dzialania termostatu jest dokladnie opisany w Corolla FAQ :wink:

Dynia

  • Gość
Mam Corolle E10 od 4 dni i mam kilka pytañ. Pomo¿ecie???
« Odpowiedź #14 dnia: 18-06-2005, 14:57:34 »
Jednak dalej mi pólka wariuje, a raczej ten plastik na klapie. U siebie nakleiłem na pólkęod spodu kawałki filcu i jest ok, ale nie wiem czy u każdego sięto sprawdzi.
Odkręciłem ostatnio korek od chłodnicy ( oczywiście przy zimnym silniku ) i wybiło mi płyn. Ktos mi mówił, że to jest normalne gdy ma sięzbiornik wyrównawczy ale coś nie jestem pewien.Płyny w zbiorniku jest w połowie. U was tez tak jest? Od tego czasu szybciej sięnagrzewa silnik i obraty to równe 8 tys. więc chyba przypadkiem usunąłem tą usterkę :D  .
Dzwoniłem do gazowników i za 1900 zł założą instalacje. Parownik itp. firm Lovato i Masetto, ale węże i elektronika polska. Gwarancja na cześci mech. 2 lata a na elektronike rok.Troche siębojęnaszych rodzimych wyrobów  :shock:  co myślicie o tym sprzecie i czy nie będzie żadnych problemów z polskimi elementami ? warto dopłacić i założyć wszystko włoskie ?
pozdro


 

Beesafe.pl