Autor Wątek: Zmiana sterownika silnika  (Przeczytany 1522 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotrus43

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Zmiana sterownika silnika
« dnia: 28-06-2020, 14:18:02 »
Witam wszystkich na forum. Niedawno stałem się użytkownikiem Toyoty Prius z 2008 roku zupełnie przypadkiem - dostałem ją  gratisie jak kupowałem inne auto w Kanadzie. Auto mam ponad 350 tys. km przelotu, wygląda nie najgorzej, ale baterie zdaniem byłego właściciela jest do wymiany, a silnik spalinowy jest ok. Auto czeka na transport do PL, a ja się zastanawiam co z nim zrobić. Myślałem żeby sprzedać, ale pomyślałem że w sumie mógłbym ten samochód zrobić dla żony, tylko nie chciałbym wymieniać/naprawiać systemu hybrydowego tylko poprostu wstawić sterownik silnika pozwalający jezdzic tylko na Pb. Pytanie, czy ktoś już robił taką przeróbkę i czy jest możliwa ?

Offline Hex

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zmiana sterownika silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 28-06-2020, 15:34:37 »
Na dzień dobry, są dwa podstawowe problemy. Rozrusznik i alternator, a raczej ich brak w hybrydzie.
Ich rolę spełnia jeden z silników elektrycznych, który aby działał, potrzebuje prądu z baterii trakcyjnej. Jeżeli chcesz wyeliminować z systemu baterię, to musisz się liczyć też z wymianą skrzyni biegów, dołożeniem alternatora i modleniem się czy części z innych modeli toyoty z tych lat będą pasować p&p. Tylko ile taka zabawa wyniesie?
Regeneracja baterii to max do tysiąca zlotych, o ile będziesz to robił sam, a podejrzewam że i tak przesadziłem. "Cała" bateria raczej nie jest do wymiany. Ja bym czekał aż auto będzie na miejscu, sprawdził co i jak, i dopiero się martwił, z resztą co to za zmartwienie, jak auto gratis.  :cool: Robisz rzetelny opis, zaniżasz cenę, i po problemie ;) 

Offline piotrus43

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: Zmiana sterownika silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 28-06-2020, 19:18:48 »
Dzięki Hex, czyli auto do sprzedania.
Tak z ciekawości - czy z tzw. miękkimi hybrydami jest podobnie ? Tzn. czy też nie mają rozrusznika i alternatora ?

Offline Hex

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zmiana sterownika silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 28-06-2020, 22:22:42 »
I tak i nie, Do uruchomienia zimnego silnika potrzebny jest standardowy rozrusznik, dopiero później do gry wkracza rozruszniko-alternator, który przy funkcji start-stop odpala auto poprzez pasek akcesoriów, oraz wspomaga silnik gdy to potrzebne. Oczywiście rozwiązań MHEV jest dużo więcej, ale takie na zaciąg z paska jest najczęściej stosowane.
« Ostatnia zmiana: 28-06-2020, 22:24:28 wysłana przez Hex »

Offline Bogdan z Piaseczna

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Prius 2 z 2009
Odp: Zmiana sterownika silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 29-06-2020, 14:09:11 »
Toyota Prius, a w szczególności gen. 2 to niezwykle udane i bezawaryjne auto. Samochód idealnie pasuje dla kobiety ze względu na niesamowitą przekładnie planetrną. Dzięki niej jazda tym autem to prawdziwa przyjemność. Moim skromnym zdaniem to warto zregenerować baterię trakcyjną i cieszyć się dalej tym samochodem. Pod warunkiem, że auto jest zadbane, sprawne, w co najmniej dobrym stanie i silnik nie bierze oleju. Regeneracja baterii to koszt ok 1,5-2,5 tys. Można zrobić też to dużo taniej samodzielnie.

Offline piotrus43

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: Zmiana sterownika silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 29-06-2020, 19:32:39 »
To na pewno jest niezawodne auto, ale ja będę sam naprawiać auto żonie, więc Priusa sprzedam i docelowo kupię jej coś co potrafię samemu naprawić (klasyczny benzyniak). Osobiście nie planuję zakupu hybrydy w przyszłości więc nie będę głowił się z hybrydą zostanę przy tym co potrafię ogarnąć czyli klasycznych benzyniakach. Ale dzięki za pomoc  :good: :-)

Offline Bogdan z Piaseczna

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Prius 2 z 2009
Odp: Zmiana sterownika silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 29-06-2020, 22:35:48 »
Hybryda jest mniej skomplikowana niż się powszechnie wydaje. Po maską pracuje prosty wolnossący benzyniak 1,5 w super oszczędnym cyklu Atkinsona, które pokona śmiało ponad 500 tys, km. Auto nie ma alternatora, rozrusznika, rozrząd na całe życie na łańcuchu, skrzynia nie do zajechania, świece co 90 tys, hamulce praktycznie się nie zużywają, spalanie 4-5 litra......i oczywiście bezawaryjny układ hybrydowy. Szczególnie gen. 2 daje się naprawiać w warunkach garażowych, a samochód rozkłada się jak klocki lego.  :-). Jest mnóstwo filmików na YT.
« Ostatnia zmiana: 29-06-2020, 22:42:38 wysłana przez Bogdan z Piaseczna »

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Zmiana sterownika silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 30-06-2020, 11:07:30 »
Kolega chce sobie naprawiać auto, przy Priusie nie miał by co robić, więc to auto chyba nie jest dla niego :)

Offline marcin

  • Junior Administrator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Zmiana sterownika silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 30-06-2020, 11:31:14 »
3VZ.pl




 

Beesafe.pl