im ciut niższe zawieszenie (w granicach rozsądku) tym V max delikatnie większy i tym niżej jest środek ciężkości, tym mniej strug powietrza tworzy zawirowania chociqażby poprzez zderzak przedni, nadkola itp.
a co do CarTestu to pod tym wzgledem to wydaje mi sięnie dopracowany (prześwit)....
Bede sie upieral ,ze jest odwrotnie.
Jezeli zmniejszy sie przeswit to ta sama ilosc powietrza przeplywajaca pod autem musi "przepychac" sie przez
mniejsza powierzchnie przekroju poprzecznego przeswitu , co powoduje
wzrost szybkosci tego przeplywajacego powietrza.Zwiekszenie szybkosci przeplywajacego powietrza powoduje wytworzenie wiekszego podcisnienia pod autem zatem i
wiekszej sily docisku - tak samo ,tylko w odwrotnym kierunku dziala sila nosna na skrzydlo w samolocie - a co za tym idzie
zwiekszaja sie opory toczenia(docisku kol) i Vmax.
musi sie zmniejszyc.
Co do zawirowan to w samochodach "na droge" w ktorych podwozie nie jest modyfikowane (plyta podpodlogowa) pod wzgledem osiagow nie ma ono praktycznie znaczenia.
Wplyw zawirowan wielkosci przeswitu na osiagi jest widocznie staly albo pomijalnie maly,taki ze jego niewielki wplyw (sumujac sie lub odejmujac - tego nie wiem ) z wplywem przeswitu na wartosc docisku praktycznie nie jest widoczny.
Zreszta nie uwierze ,ze CarTest jest pod tym wzgledem niedopracowany (skad takie przypuszczenie ? ).Uwzglednia wszystkie parametry samochodu i dziesiatki parametrow zewnetrznych majacych wplyw na osiagi i dziwne by bylo gdyby tego nie "bral" pod uwage.Tym bardziej ,ze parametr
"przeswit" jest w nim jak najbardziej uwzgledniony ,co najlepiej widac po wplywie jego
zwiekszenia na
wzrost Vmax.Tu lepiej jest to wytlumaczone :
" Samochod jest dlugi, szeroki i wyjatkowo niski - ma tylko 1,041 metra wysokosci! .......... przeswit od podwozia do asfaltu wynosi zaledwie 100 mm. To zapewnia lepszy docisk aerodynamiczny - przeplywajaca pod spodem struga powietrza ma nizsze cisnienie, a wiec docisk z gory jest wiekszy. Ten efekt wspomaga specjalna zamontowana od spodu plyta. Na dodatek w karoserii znajduje sie mnostwo tuneli, takze zaprojektowanych z mysla o optymalnym przeplywie powietrza. "http://motoryzacja.interia.pl/motorelacje/co_to_za_auto/artykul?art_id=24099