Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: "Firmowa" turbina do Yarka 1.0  (Przeczytany 5049 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

CarinaGTI

  • Gość
"Firmowa" turbina do Yarka 1.0
« Odpowiedź #15 dnia: 14-07-2005, 18:41:37 »
należy dodać, że kompresor da mniej niż turbinka

Offline Kruchy

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1120
  • Płeć: Mężczyzna
  • Drink Team Piaski
"Firmowa" turbina do Yarka 1.0
« Odpowiedź #16 dnia: 14-07-2005, 19:21:02 »
Trzeba jednak zauważyć, że kompresor pozwala uniknąć turbo-dziury, charakterystycznej dla aut z turbiną gdyż uzyskuje znamionowe ciśnienie doładowania dosłownie natychmiast po zmianie biegu. Dodatkową przewagą takiego systemu nad klasyczną turbiną spalinową jest to, że ciśnienie doładowania jest takie samo na wszystkich biegach...
No i trzeba niestety przyznać, że spalanie jest nieporównywalnie więkrze...

a moim zdaniem jeżeli samochód ma być eksploatowany w mieście (+ do zabawy), warto sięzastanowić nad zestawem takim jak proponuje HKS... turbinka zaczyna tak naprawdędziałać od jakiejś wartości obrotów... więc jeżeli ktoś chce jeździć ekonomicznie - jest to możliwe... a jeżeli chce siępobawić... poprostu wciska pedał gazu i (tu niestety) czeka aż turbo zacznie sięnapędzać...
... tak tylko żem sobie pomyślał...

CarinaGTI

  • Gość
"Firmowa" turbina do Yarka 1.0
« Odpowiedź #17 dnia: 14-07-2005, 19:50:21 »
heh mały patencik i tysz nie mam turbodziurki :D

Offline Sielan

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 181
  • Płeć: Mężczyzna
"Firmowa" turbina do Yarka 1.0
« Odpowiedź #18 dnia: 14-07-2005, 22:38:27 »
Dmuchasz w rurkę? ;-) A może wspomagasz turbinkęelektrycznie?
Pozdrawiam!
Sielan
Yaris D-4D

Jaro

  • Gość
"Firmowa" turbina do Yarka 1.0
« Odpowiedź #19 dnia: 14-07-2005, 23:16:00 »
o ile sie nie myle to wtryskuje sie paliwo wprost do kolektora wydechowech tuz przed turbina ... wtedy paliwo eksploduje przed turbina i on sie kreci caly czas ... tak jest w rajdowkach ...

w kompresorach tez jest turbodziura, tyle ze znacznie mniejsza ... kazda turbina czy kompresor ma jakies okreslone obroty od ktorych zaczyna pompowac ... w kompresorze sa one nizsze ...

ja osobiscie wole turbiny ... jak wspomnial kruchy, mozna jezdzic ekonomicznie, czyli nie pozwalajac turbinie sie napedzic, i mozna depnac w kazdej chwili i przy odpowienim poznaniu mozliwosci swojego silnika, i wtedy robi sie wir w baku :P

zreszta co ja bede mowil ... przejedzcie sie i takim i takim autem i sami ocenicie roznice ...

Pozdro

Jaro

  • Gość
"Firmowa" turbina do Yarka 1.0
« Odpowiedź #20 dnia: 16-07-2005, 02:07:45 »
no i zadnego komentarza ??


nikt sie nie wypowie ??


Pozdro

Jaro

z_Yaris

  • Gość
"Firmowa" turbina do Yarka 1.0
« Odpowiedź #21 dnia: 16-07-2005, 11:26:12 »
No to może znowu ja   :D  

Cytat: Jaro
o ile sie nie myle to wtryskuje sie paliwo wprost do kolektora wydechowech tuz przed turbina ... wtedy paliwo eksploduje przed turbina i on sie kreci caly czas ... tak jest w rajdowkach ...


Ciekawe rozwiązanie, nie wiedziałem o tym, ciekawe jak turbinka znosi takie fajerwerki w swojej bliskości??   :bdance  

Cytat: Jaro


 kazda turbina czy kompresor ma jakies okreslone obroty od ktorych zaczyna pompowac ... w kompresorze sa one nizsze ...


A ja sie znowu upre że turbina nic nie POMPUJE.
W układzie turbo spręzarka pompuje sprężarka, a w kompresorach rownież sprężarka. rożnica polega na napędzie sprężarki ( jest napedzana przez turbine albo przez pasek)

Cytat: Jaro
w kompresorach tez jest turbodziura, tyle ze znacznie mniejsza ... kazda turbina czy kompresor ma jakies okreslone obroty od ktorych zaczyna pompowac ...


Nie moge sie z tym zgodzic do końca bo wspomniane juz g60 pracuje od razu po odpaleniu zarówno przy 1000obr/min jak i przy 6500obr/min i caly czas podaje powietrze pod ciśneiniem (brak turbo dziury), inną sprawą jest kwestia wydajności kompresorów w porównianiu do turbospręzarek,



Pozdro, niech temat żyje bo jest ciekawy,  a jak ktoś wyrazi ochote to moge wrzucić  filmik o zasadzie działania ustrojstwa typu g60...

Offline Kruchy

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1120
  • Płeć: Mężczyzna
  • Drink Team Piaski
"Firmowa" turbina do Yarka 1.0
« Odpowiedź #22 dnia: 18-07-2005, 00:11:55 »
no no dawaj do dawaj

proszę:)

bo widzęże jesteś osobą która ma duże pojęcie na ten temat... widziałem już wiele materiałów na ten temat ale może masz coś ciekawego...
... tak tylko żem sobie pomyślał...

Jaro

  • Gość
"Firmowa" turbina do Yarka 1.0
« Odpowiedź #23 dnia: 18-07-2005, 00:38:02 »
Cytat: z_Yaris

Ciekawe rozwiązanie, nie wiedziałem o tym, ciekawe jak turbinka znosi takie fajerwerki w swojej bliskości??   :bdance  

kiepsko znosi ... i turbina i glowica ... ale w przypadku budzetu w rajdach jest to do przyjecia :P

Cytat: Jaro


 kazda turbina czy kompresor ma jakies okreslone obroty od ktorych zaczyna pompowac ... w kompresorze sa one nizsze ...

Cytat: z_Yaris

A ja sie znowu upre że turbina nic nie POMPUJE.
W układzie turbo spręzarka pompuje sprężarka, a w kompresorach rownież sprężarka. rożnica polega na napędzie sprężarki ( jest napedzana przez turbine albo przez pasek)



mozemy sie klocic dlugo na ten temat, a i tak obaj mamy racje ... tylko rozni sie sposob nazywania tego przez nas ... powiedz mi tylko jedno ... co pompuje powietrze w turbosprezarce ?? pozatym ze nazywa sie to sprezarka .

Cytat: Jaro
w kompresorach tez jest turbodziura, tyle ze znacznie mniejsza ... kazda turbina czy kompresor ma jakies okreslone obroty od ktorych zaczyna pompowac ...
Cytat: z_Yaris

Nie moge sie z tym zgodzic do końca bo wspomniane juz g60 pracuje od razu po odpaleniu zarówno przy 1000obr/min jak i przy 6500obr/min i caly czas podaje powietrze pod ciśneiniem (brak turbo dziury), inną sprawą jest kwestia wydajności kompresorów w porównianiu do turbospręzarek



gwoli scislosci, turbosprezarka tez pracuje zaraz po odpaleniu silnika ... a nie powiesz chyba ze kompresor daje odrazu przy 1000obr/min pelne cisnienie doladowania ... a powietrze i kompresor i turbosprezarka podaje pod cisnieniem caly czas ... czasem tylko pod atmosferycznym ... ;)

Cytat: z_Yaris

Pozdro, niech temat żyje bo jest ciekawy,  a jak ktoś wyrazi ochote to moge wrzucić  filmik o zasadzie działania ustrojstwa typu g60...


Ja bym chetnie zobaczyl, jak wazy mneij niz 10 mb to slij na mejla ... a jak wiecej to postaw go na jakims ftp...


Pozdro

z_Yaris

  • Gość
"Firmowa" turbina do Yarka 1.0
« Odpowiedź #24 dnia: 18-07-2005, 11:48:28 »
Cytat: Jaro


 a nie powiesz chyba ze kompresor daje odrazu przy 1000obr/min pelne cisnienie doladowania ...


nie powiem   c:notell  

PIerwszy klip

trzeba zjechac na dół, kliknąć we FREE, zjechać na dół, poczekać ,  jak sie plik pojawi to sciągnąć

drugi

Toyota Klub

"Firmowa" turbina do Yarka 1.0
« Odpowiedź #24 dnia: 18-07-2005, 11:48:28 »