No to może znowu ja :D
o ile sie nie myle to wtryskuje sie paliwo wprost do kolektora wydechowech tuz przed turbina ... wtedy paliwo eksploduje przed turbina i on sie kreci caly czas ... tak jest w rajdowkach ...
Ciekawe rozwiązanie, nie wiedziałem o tym, ciekawe jak turbinka znosi takie fajerwerki w swojej bliskości?? :bdance
kazda turbina czy kompresor ma jakies okreslone obroty od ktorych zaczyna pompowac ... w kompresorze sa one nizsze ...
A ja sie znowu upre że turbina nic nie POMPUJE.
W układzie turbo spręzarka pompuje sprężarka, a w kompresorach rownież sprężarka. rożnica polega na napędzie sprężarki ( jest napedzana przez turbine albo przez pasek)
w kompresorach tez jest turbodziura, tyle ze znacznie mniejsza ... kazda turbina czy kompresor ma jakies okreslone obroty od ktorych zaczyna pompowac ...
Nie moge sie z tym zgodzic do końca bo wspomniane juz g60 pracuje od razu po odpaleniu zarówno przy 1000obr/min jak i przy 6500obr/min i caly czas podaje powietrze pod ciśneiniem (brak turbo dziury), inną sprawą jest kwestia wydajności kompresorów w porównianiu do turbospręzarek,
Pozdro, niech temat żyje bo jest ciekawy, a jak ktoś wyrazi ochote to moge wrzucić filmik o zasadzie działania ustrojstwa typu g60...