Korzystając z okazji natrętnie zadam jeszcze dalsze pytania:
6. Czy wartości ciśnienia w oponach podawane w instrukcji (przód=2.3, tył=2.1) nie są zbyt wysokie jak na polskie dziurawe drogi? I dlaczego wartości dla obciążenia częściowego i całkowitego są takie same?
Np. w instrukcji do PuntoII (60KM) które ma podobną masęoraz identyczny rozmiar opon (155/80R13) dla obciążenia częściowego podane są dużo niższe wartości (przód=2.0, tył=1.9), a zbliżone dopiero dla obciążenia całkowitego (przód=2.2, tył=2.2).
Sprawdziłem doświadczalnie że mojemu Yarisowi najlepiej służą wartości: (przód=2.1, tył=2.0), bo dopiero przy obniżeniu do takich wartości zawieszenie ucisza sięi auto przestaje podskakiwać na miejskich wybojach.
7. Dlaczego oryginalne kołpaki do kół 13'' są takie fatalne? Początkowo myślałem że dealer założył je krzywo, ale potem sam sprawdziłem że po prostu nie da sięich założyć prosto. Nie dość że ich brzegi wyraźnie odstają od felg, to jeszcze ten odstęp jest nierównomierny na obwodzie. Poza tym przy ich zakładaniu trzeba mocno uważać żeby nie połamać zaczepów, bo sposób ich budowy jest wg mnie mało przemyślany.
Co ciekawe, oglądałem specjalnie wersjęz 14'' - tam kołpaki przylegają bezpośrednio do felg (i to równo), i nie są takie toporne.
Mój Yaris wygląda na idealnie wykonanego z wyjątkiem tych kołpaków, które są jakościowo chyba gorsze niż w Tavrii.