Autor Wątek: Przegląd po 90 tys.  (Przeczytany 22543 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pap

  • Gość
Przegląd po 90 tys.
« dnia: 22-08-2005, 08:16:18 »
Witam i o zdrowie pytam :)

Wielkimi krokami zbliza sie przeglad po 90 tys i bede bardzo wdzieczny za rozwainie moich watpliwosci.

Primo: nie chce robic tego w ASO - zlodziejskie ceny (tym bardziej ze chce zrobic sporo). Jestem na zakonczeniu gwarancji i 90 tys przeglad bedzie juz po rzeczonej gwarancji.

1. Czy wymieniac pasek rozrzadu? Teoretycznie jest wymiana po 105 tys, ale zdarza sie ze paski pekaja wczesniej (nie wiem jak w Toyotach, w VW to dosc czeste)  i niektorzy profilaktycznie zmieniaja je 15 tys wczesniej. Wolalbym nie jezdzic ostatnich 15 tys jak na szpilkach wiec chcialbym go zmienic.

Jaki pasek kupic? Z ASO :( czy jakis Gates - a jak tak to macie namiar na jakis sklep internetowy?
Co sie wymienia razem z paskiem? Tylko rolki czy cos jeszcze? Rozumiem ze mozna zakupic po prostu komplet do wymiany (pasek + rolki + ?)

2. Nadszedl kres tarcz. Grubosc jest dobra, natomiast ASO twierdzi ze nie uzna mi gwarancji na tarcze bo sa spalone (zajechane) i przez to ulegly przedwczesnemu zuzyciu... :| Nie wiem jakim cudem wprawdzie, bo ja jezdze spokojnie, ech te serwisy :(
Poniewaz mam 15 " kola to tarcze winienem miec 276 mm jak mniemam. Znalazlem Zimmermanny za 280 komplet na przod (vs 800 komplet na przod w ASO) - tylko teraz mam problem z klockami. Czy do tarcz 276 sa inne klocki niz do 260? Jakie klocki polecacie?

3. Ostatnio zalany olej to Mobil1 5w50. Czy na zime warto zmienic na Mobil1 0w40? Roznica w cenie nieduza wiec tak sie zastanawiam.

Wiem, wiem, miliard pytan do :) Ale moze i ja kiedys do czegos sie przydam :)
Pozdrowka!
Pap :)

Leniwiec

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #1 dnia: 22-08-2005, 13:06:48 »
Ja mam co prawda Corolle, ale też D4D i też 90kkm sięzbliża.
O rozrządzu to nie planuje jak narazie. Skoro ma być wymieniany przy 105kkm to go wymienie przy 105kkm. Ale cenowo to chyba nie wyjdzie tak tanio jak sam pasek. Z tego co siędowiadywałem właśnie odnośnie przeglądu na 105kkm, to oprócz paska wymieniają coś jeszcze (nie pamiętam niestety co), i właśnie przez to ten przegląd jest cholernie drogi - z tego co pamiętam to coś koło 1000 zł za rozrząd plus robocizna. Sam pasek chyba tyle nie kosztuje   :chmmm  
Wszystkie przeglądy do tej pory robiłem w ASO i nie planuje tego zmieniać. ASO chyba odpowiada za wykonaną przez siebie robote i taki przykładowo rozrząd nie ma prawa sięrozsypać wczesniej, jeśli kierowca ze swojej strony niczego nie zaniedbał (przeglądy).

Offline Swoop

  • Administrator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 4977
  • Płeć: Mężczyzna
    • Paweł M. - blog osobisty ;)
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #2 dnia: 22-08-2005, 13:50:10 »
Jeśli chodzi o rozrząd, to ja wymieniałem w swoim w piątek tj. 19.08.2005 roku. Bazowałem na firmach NSK i Koyo

Bubu

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #3 dnia: 22-08-2005, 14:23:24 »
pap, jezeli Twoje ave jest wyprodukowane po lipcu 2001 to masz tarcze 276mm ale grubosc 26mm :!: uwazaj przy zakupie bo sa 2 rodzaje 26 i 28mm. Klocki do tarcz 26mm znalazlem tylko ETF cena w detalu jakies 240pln kashiyama nie robi do tego klockow

pap

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #4 dnia: 22-08-2005, 14:33:43 »
Mam Ave D4D z konca 2002 (litopad). Czyli tarcze 276 o grubsci 26 mm. Te grubsze tarcze to do jakich modeli byly wstawiane? Klocki o ktorych wspomniales (dzieki!) sa dostepne jakos internetowo czy trzeba szukac po sklepach (no i jak sie sprawuja)?

Dzieki!
Pap :)

Bubu

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #5 dnia: 22-08-2005, 14:46:51 »
pyla strasznie. Klocki sa z interteam-u. Grubsze tarcze byly wstawiane do modeli sprzed 07/2001. Jak bedziesz mial jakies informacje co do rozrzadu w D4D to koniecznie napisz

Leniwiec

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #6 dnia: 22-08-2005, 15:05:34 »
Odnośnie klocków to nie lepiej zamiast kombinować z jakimiś wynalazkami kupić porządne, np. EBC GreenStuff ??
Można je zamówić wysyłkowo bezpośrednio u polskiego importera.

pap

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #7 dnia: 23-08-2005, 07:27:57 »
Nie ma klockow EBC ani tarcz. Sa w katalogu do Ave I po 2001 roku (DP 1421) ale nie sa dostepne w Polsce. Poniewaz byly w katalogu ale niestety w cenniku byly bez ceny (bezcenne) to zapytalem w EBC Polska. Taka odpowiedz otrzymalem:
 
"Klocki te nie są jeszcze dostępne w sprzedaży, dlatego cena ich nie jest znana. Nie znamy terminu wprowadzenia ich na rynek."

:(

Pozdrowka!
Pap

pap

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #8 dnia: 23-08-2005, 08:08:03 »
Acha. Z rozrzadem to tak sie zastanawiam nad wczesniejsza wymiana bo mam chipa TTE - i nie wiem czy to nie wplywa przypadkiem na mozliwosc przedwczesnej smierci rozrzadu...

Pozdrowka!
Pap

Bubu

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #9 dnia: 23-08-2005, 11:22:09 »
Cytat: Leniwiec
Odnośnie klocków to nie lepiej zamiast kombinować z jakimiś wynalazkami kupić porządne, np. EBC GreenStuff ??

jedynym w miare dostepnym zamiennikiem jest etf

pap

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #10 dnia: 23-08-2005, 11:30:28 »
Hm, wlasnie sie orientowalem w mts24 i tak:

Klocki hamulcowe:
Dla systemu hamulcowego ATE
PAGID T3089 130zł (lub LUCAS GDB3163)
 
Dla systemu hamulcowego AISIN
PAGID T3044 150zł/kompl przód

Tarcze Zimmermann 276: 280 zl za komplet

Tylko sakd mam wiedziec jaki mam system :( Chyba ze do ASO uderzyc, ale w ASO jak sie pytalem o srednice tarcz to powiedzieli ze nie wiedza i trzeba by zmierzyc, wiec nie sadze zeby i to mi powiedzieli :(

Pozdrowka,
Pap :)

Leniwiec

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #11 dnia: 23-08-2005, 11:52:29 »
Cytat: pap
Nie ma klockow EBC ani tarcz. Sa w katalogu do Ave I po 2001 roku (DP 1421) ale nie sa dostepne w Polsce. Poniewaz byly w katalogu ale niestety w cenniku byly bez ceny (bezcenne) to zapytalem w EBC Polska.

Mój błąd, cały czas myślałem, że chodzi o nową Ave, a Ty masz Ave I   :cwalbrush  
A wracając do klocków EBC to jeśli już kiedyś bedą do dostania to bierz GreenStuffy (DP 21421 przód i DP 21422 tył) a nie zwykłe DP 1421.
Tylko że najlepiej zakładać je przy wymianie tarcz na nowe, a nie jako kolejny komplet klocków na już jeżdżonych tarczach..

pap

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #12 dnia: 23-08-2005, 11:56:40 »
Kupilbym te GreenStufy. Naprawde nei kumam czemu EBC nie oferuje na naszym rynku ani tarcz ani klockow do poznej Ave I skoro ma je w katalogu   :cwalbrush  

Na razie obstaje przy Zimmermannach na przod i szukam wlasnie klockow. Pagid wydaje sie ciekawey, tylko nie wiem ktory system hamulcowy mam   :chmmm  

Pozdrowka,
Pap

Bubu

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #13 dnia: 23-08-2005, 12:08:27 »
pap, a co to za klocki?? pozniej podam ci nr etf, bedziesz mial system ate na pewno cena tarcz to 280pln? na pewno sa to tarcze 26mm??

CarinaGTI

  • Gość
Odp: Przegląd po 90 tys.
« Odpowiedź #14 dnia: 23-08-2005, 12:11:49 »
Cytat: pap
Acha. Z rozrzadem to tak sie zastanawiam nad wczesniejsza wymiana bo mam chipa TTE - i nie wiem czy to nie wplywa przypadkiem na mozliwosc przedwczesnej smierci rozrzadu...

nie wplywa, wszystko zależy jak jeździsz, to jest na podobnej zasadzie jak z olejem w skrzyni, jeździsz dynamicznie i wymieniasz co ca. 60kkm, jeździsz spokojnie i ywmieniaz cop ca. 80kkm, owczywiście tak jak z paskiem rozrządu (który trzeba bezwględnie wymienić po max 5 latach-nawet gdy ma 30kkm ) podobna zależność jest z olejem. Jedyne co bym robił to częściej wymieniał olej, nie co 15kkm-bo wtedy olej w dieslu jest już czarny, a co 10kkm max 12kkm, ja tyak robię, pomimo że intercooler mam na przodzie, wyznaje jedną zasadęnie oszczędzać na oleju i wymianach i będzie służył wieki :-DD


 

Beesafe.pl