Autor Wątek: Świece i dolot  (Przeczytany 7819 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FOKA

  • Gość
Świece i dolot
« dnia: 01-08-2004, 17:42:22 »
Czesc
Mam pytanko: moze wiecie jakie sa dobre swce ktore poprawia parametry silnika w yarisie?
moze wie ktos gdzie najlepiej zamontowac stozek w yarisie?myslalem nad zamontowaniem go po lewej stronie(patrzac z przodu samochodu) za grillem lub nizej przy wlocie w zderzaku, oczywiscie bedzie oslona na kolektor. co wy nato?moze jakies inne pomysly?
pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 17-03-2008, 08:46:19 wysłana przez Janmor »

Iceman

  • Gość
Re: ¦wiece i dolot
« Odpowiedź #1 dnia: 02-08-2004, 08:56:41 »
Cytat: FOKA
Czesc
Mam pytanko: moze wiecie jakie sa dobre swce ktore poprawia parametry silnika w yarisie?


Albo orinał Denso, albo NGK podobno są lepsze. u mnie wystąpił niewielki zysk na zużyciu  paliwa nic ponad to. Na innych świecach kicha totalna, albo cięzko palił albo kulał silniczek :(

Cytuj (zaznaczone)

moze wie ktos gdzie najlepiej zamontowac stozek w yarisie?myslalem nad zamontowaniem go po lewej stronie(patrzac z przodu samochodu) za grillem lub nizej przy wlocie w zderzaku, oczywiscie bedzie oslona na kolektor. co wy nato?moze jakies inne pomysly?
pozdrawiam


Stożek montujesz tam gdzie powinien być ze względu na dugość dolotu a nie na wygode motarzu. Długość dolotu ma decydujące znaczenie czy poprawisz osiągi czy sie nie.Do tego musisz pamiętać o sołonie tramicznej i o doprowadzeniu powietrza w taki sposób zeby chronić go do wody.

FOKA

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #2 dnia: 02-08-2004, 09:04:13 »
co do dolotu: no tak, ale w yarisie za bardzo nie ma gdzie zamontowac stozka po prawej stronie silnika, chyba ze zrobic dziure w zderzaku, noi z zachowaniem dlugosci ciezko.myslalem tez zeby stozek zamontowac gdzies w poblizu skrzyni biegow ale tam to chyba nie ebdzie skad powietrza brac. izolacja termiczna kolektora bedzie, przykrece do bloku oslone z nierdzewki i obloze ja folia aluminiowa, ew rury do stozka tez obloze folia.

co do swiec: a jak sprawuja sie BRISK?

Iceman

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #3 dnia: 02-08-2004, 09:36:44 »
Cytat: FOKA
co do dolotu: no tak, ale w yarisie za bardzo nie ma gdzie zamontowac stozka po prawej stronie silnika, chyba ze zrobic dziure w zderzaku, noi z zachowaniem dlugosci ciezko.myslalem tez zeby stozek zamontowac gdzies w poblizu skrzyni biegow ale tam to chyba nie ebdzie skad powietrza brac. izolacja termiczna kolektora bedzie, przykrece do bloku oslone z nierdzewki i obloze ja folia aluminiowa, ew rury do stozka tez obloze folia.

co do swiec: a jak sprawuja sie BRISK?

Popatrz po ofertach firm zachodnich czy nikt z nich nie robi power rur do tego samochodzu i zobaczysz jak jest rozwiązany problem umieszczenia rury. Co do osłony to najważniejsze jest  to zeby odseparować od powietrza z komory silnika.

BRISK - u mnie porażka totalna ale nie wiem jak w yarku.

FOKA

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #4 dnia: 02-08-2004, 13:34:10 »
czy wie ktos moze czy robi jakas firma do Yarisa Kit dolotu, czyli caly zestaw? (stozek, rury i ew obudowa stozka)
jaki najlepiej kupic stozek?

FOKA

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #5 dnia: 02-08-2004, 13:44:19 »
A jak swiece Splitfire?Sprawdzales?
Ile kosztowaly NGK?

FOKA

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #6 dnia: 02-08-2004, 14:01:17 »
dzwonilem do firmy Zastec z Łodzi. Koles powiedzial mi ze w Yarisie lepiej jest zalozyc sportowa wkladke i zrobic dolot do puszki niz stozek, ze z odpowiednim miejscem jest klopot. koszt zrobienia takiego dolotu u nich to okolo 300-400zl, zalezne od kosztow czesci (lepszy filtr itp)

Crit

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #7 dnia: 02-08-2004, 15:29:34 »
Wielu już próbowało coś takim niewielkim kosztem poprawić w yarisie i wyniki są identyczne u wszystkich, a brali sięza to i amatorzy jak i bardzo profesjonalne firmy ze świata. Wniosek jest jeden, stożek tylko pogarsza sprawęnawet jak jest idealnie umiejscowiony i rura wyliczona, wkładka sportowa wygrywa a i koszt mniejszy, bo wkładkękupisz za 250 zł plus z 30 zł za dolot zimnego powietrza (cena części). Co do świec to tylko Denso chyba, że masz za dużo kasy i sprowadzisz sobie z TRD, ale to zmodyfikowana wersja (droższa a praktycznie to samo) zapomnij o takich gównach jak brisk i tym podobne.

FOKA

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #8 dnia: 02-08-2004, 16:03:13 »
Crit a Ty co zmodyfikowalbys zeby poprawic moc ito w yarisie?
Jakiej firmy wkladke polecasz?
W jaki sposob konstruujesz dolot?gdzie go prowadzisz?
Jak myslisz, mam zrobic oslone kolektora?

FOKA

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #9 dnia: 02-08-2004, 16:34:07 »
Crit masz u siebie zrobiony dolot?Jezeli tak to moze powiesz jak go robiles,a najlepiej jakbys zrobil fotke :-)

Crit

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #10 dnia: 03-08-2004, 06:54:47 »
Mam zrobiony dolot zimnego powietrza do filtra, natomiast sam układ jest seryjny i nie polecam tam nic zmieniać.
Niestety nie mam aparatu, może przy okazji zdjęcia zrobi wwtcka albo Darus. Budowa bardzo prosta, w spoilerze zrobiłem otwór w miejscu gdzie zakładają halogeny, zamontowałem tam owalny wlot z rury bassreflex od dużego głośnika a od tego poprowadziłem ruręaluminiową (spiro – castorama) do wlotu rury filtra. Patrząc od przodu auta rura idzie w tył i zakręca do góry, aby następnie skręcić w lewo pod lampą. Efekt jest taki, że rura kończy siępomiędzy akumulatorem i lampą. Odkręciłem mocowanie rury, dolotu filtra od okularu lampy i opuściłem niżej, aby była na wprost wylotu rury aluminiowej. Na zimęprzykręcam z powrotem, aby nie ciągnęło bardzo zimnego powietrza do filtra. Dodatkowo ma wycięty z gąbki korek do wlotu w spoilerze, aby w przypadku ulewy wsadzić na postoju, korek wbrew pozorom jest bardzo potrzebny, ponieważ dolot działa wydajnie i już raz mój KIT(ki)-CAR opił sięwody ;) Co do wkładki a raczej producenta ja bym polecił w tym przypadku K&N.
Jak coś to pisz w razie niejasności.

FOKA

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #11 dnia: 03-08-2004, 07:46:42 »
ok.zrozumialem wszystko.ja myslalem zeby pociagnac nowa rure, tylko ze w rugim kierunki niz ty, czyli do lewej strony auta, puscic ja nad kolektorem, ktory bedzie osloniety i zakonczyc rure za kratka w zderzaku.
dzieki za opis :-)

FOKA

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #12 dnia: 04-08-2004, 07:29:55 »
co sie stanie jak filtr bedzie zaciagal zimne powietrze w zime?
gdzie lepiej zamocowac wylot rury?za grillem czy za kratka w zderzaku?
a moze zrobic dwie wersje?na lato rura na dole w zderzaku a na zime za grillem?

Crit

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #13 dnia: 04-08-2004, 09:42:06 »
Co sięstanie jak będzie zaciągał zimne powietrze zimą ? Dobre pytanie
Teoretycznie nic nie powinno złego sięstać gdyż przepustnica jest podgrzewana obiegiem wody, ale przy naprawdędużych mrozach może zamarznąć a tego byśmy nie chcieli, dlatego trzeba na to zwrócić uwagę.
Co do umiejscowienia to, jeśli wybierać pomiędzy atrapą a kratką na dole to na pewno lepsza będzie kratka, ja jednak polecam zrobić to do końca ładnie, czyli zrobić wlot w spoilerze, roboty mało, koszt minimalny a wygląda profi i jest jak łatwo zatkać podczas ulewy.

Na tym zdjęciu widać gdzie umiejscowiony jest wlot u mnie:

Cypis

  • Gość
¦wiece i dolot
« Odpowiedź #14 dnia: 10-09-2005, 18:01:18 »
Witam!
Ja wstawiłem wkładkęfiltra K&N-polecam.Przy wyzszych obrotach lepiej chodzi. Filtr stożkowy akurat do mojego modelu odradzano mi - tłumaczono ze bedzie spadek mocy w srednich zakresach obrotów-trzeba by ciochrać samochod na wysokich partiach...


 

Beesafe.pl