Autor Wątek: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza  (Przeczytany 67191 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MaciejWS

  • Gość
Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« dnia: 06-09-2005, 08:52:09 »
Witam

Auto jest w rodzinie bardzo krótko około 3 tygodni  jest to rocznik 2001 przebieg 131 tys km ale jego zachowanie wskazuje że coś jest nie tak. Chciałem zapytać czy ktoś miał podobny przypadek ?
Co się dzieje.  Otóż przy mocnym wciśnięciu pedału gazu  obroty silnika w zakresie od 2000 do 3000 tysięcy obrotłw przyrastają bardzo wolno czuć że auto muli . Gdy obrotomierz dojdzie w okolice  3000 obr/min czuć wyraźne zerwanie i auto dostaje kopa i przyśpieszenie faktycznie potwierdza że atko ma 147 koni.  Nie zdarza się to  w 100% zawsze ale  bardzo często.  Przy łagodnym przyśpieszaniu nie jest to tak zauważalne nie mniej jednak auto jest bardziej żwawe po przekroczniu 3000 obr.
Kontrolka check engine nie świeci się. Jeżeli chodzi o spalanie paliwa to dopiero litrarzuje to autko ale nic nie wskazuje że coś jest nie tak komputerek na trasie wskazywał około 7 l/100km zalanie baku pod korek potwierdziło te pomiary. W mieście 10l/100km.

Czy ktoś miał podobny przypadek ?
Co może być przyczyną ?

Pozdrawiam
Maciej
« Ostatnia zmiana: 25-09-2006, 21:00:46 wysłana przez ayrsen »

sp0rting

  • Gość
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #1 dnia: 06-09-2005, 10:13:53 »
potwierdzam mocne zebranie się sliniczka  po 3000 obrotów a co do mulenia wcześniej...może to subiektywne? a czasem klimy nie masz ustawionej na AUTO? klima potrafi sporo zabrac :(

ciekawe jak inni uzytkownicy to widza :)
« Ostatnia zmiana: 25-09-2006, 21:01:17 wysłana przez ayrsen »

gonzodob

  • Gość
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #2 dnia: 06-09-2005, 10:30:14 »
Czesc mialem takie autko 3 tyg temu je sprzedalem !!no niestety te silniki lubi sie jak sie kreci 3 a 5.5 tys obr niestety na po nizszych obrotach jest mol to jest prawda!!!nie nalezy sie przejmowac jakie poprzednie autko miales ??

Offline Red_Point

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3468
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.RedPoint.ilto.pl > ZAPRASZAM > Yaris, Yaris FL, Avensis ...
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #3 dnia: 06-09-2005, 11:03:05 »
przeskok przy ok 3 tys spowodowany jest wlasnie zmiana faz i jest odczuwalny......
ja odczuwam go nawet w swoim Y - chociaz przyznac musze ze w ave tego raczej nie odczuwam.....
napisales ze nei zdarza sie to w 100% - pewnie odczuwasz 'taki' efekt, tylko wtedy gdy faktycznie baardzo ostro sie zbierasz...!?

najprostrzy sposob sprawdzenia czy tak ma byc, g-tech i zmierzyc czy zbiera sie do 100owki ok 9s - a wlascieiwe ponizej 9ciu!;)
Niech prąd bedzie z Wami !!!

" ... objazd miasta na 18"stkach. Nie przestać! Wrócić na 20"stkach ... " Tede

sp0rting

  • Gość
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #4 dnia: 06-09-2005, 12:39:56 »
Cytat: MaciejWS
Gdy obrotomierz dojdzie w okolice  3000 obr/min czuć wyraźne zerwanie i auto dostaje kopa i przyśpieszenie faktycznie potwierdza że atko ma 147 koni.

moj tam ma 150 tych koników :) to może dlatego tak bardzo nie czuje tego muła wczesniej :) a swoja droga żeby na trasie ci wyszło 7l to trzeba sie wykazać niezłą cierpliwością, bliżej raczej mu 8-9 :) co do miasta sie nie wypowiadam bo wstyd   :oops:
« Ostatnia zmiana: 25-09-2006, 21:02:17 wysłana przez ayrsen »

dimas

  • Gość
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #5 dnia: 06-09-2005, 14:17:38 »
Cytat: sp0rting
Cytat: MaciejWS
Gdy obrotomierz dojdzie w okolice  3000 obr/min czuć wyraźne zerwanie i auto dostaje kopa i przyśpieszenie faktycznie potwierdza że atko ma 147 koni.

moj tam ma 150 tych konikłw :) to może dlatego tak bardzo nie czuje tego muła wczesniej :) a swoja droga żeby na trasie ci wyszło 7l to trzeba sie wykazać niezłą cierpliwością, bliżej raczej mu 8-9 :) co do miasta sie nie wypowiadam bo wstyd   :oops:

Sporting ma racje. Model z 2001r powinien mieć 150 a nie jak najnowszy 147 KM.
Spalanie od 7 do 12 litrów (w zależności od stylu jazdy) to norma.
« Ostatnia zmiana: 25-09-2006, 21:03:19 wysłana przez ayrsen »

MaciejWS

  • Gość
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #6 dnia: 06-09-2005, 14:27:41 »
Witam ponownie

Poprzednio jeździłem też Avensisem 2.0 tyle że 98 rok i 128 koni. I mam go nadal i u niego nie obserwuję takiego zrłżnicowania w chęci do przyśpieszania w zależności od obrotów.  Nie jest to oczywiście taka rakieta ale przyśpiesza równomiernie.
W ave 147 koni jest wyraźne szarpnięcie przy 3000 obrotów i to wydaje mi się nie normalne. Poprostu to szarpnięcie  jest to zbyt mocne. Nie zostaje mi nic innego jak przejechać się inną Toyotką z tym silnikiem 147 koni celem porównania.  A i faktycznie zrobić pomiar przyśpieszenia do 100 km na godzinę.  Jak coś jest nie tak czas powinien wyjść dłuższy.
Acha jeszcze kilima. Nie tu nie widzę różnicy. Bez klimy przy wdepniętym pedale gazu w deskę muli tak samo jak z włączoną klimą.  Bestia budzi się dopiero po 3000 obr. 

cdn

Pozdrawiam wszystkich Toyotowiczów
« Ostatnia zmiana: 25-09-2006, 21:04:46 wysłana przez ayrsen »

sp0rting

  • Gość
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #7 dnia: 06-09-2005, 15:08:38 »
ja bym to szarpniecie przypisal VVTi i kiepskiemu paliwku :) te silniki (bezposredni wtrysk) sa dosc wrazliwe na jakosc benzynki...

cos tam jeszcze mozna wspomniec o zastosowanej  metodzie uwarstwiania mieszanki ktore ma na celu zapewnienie ekonomii w delikatnej eksploatacji. a po 3000 inzynierowie pewnie przewidzieli   :csad  i wtedy o ekonomii ciezko mowic   :adiabelek

moze ma ktos wykres krzywej momentu obrotowego ?

Majjar

  • Gość
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #8 dnia: 12-09-2005, 14:25:09 »
Witam,

mam Ave 2.0 D4 '2001 z przebiegiem ok 129 i te same objawy od mniej więcej pół roku (miał wtedy przebieg ok 100 ). Wcześniej tego mulenia w niskim zakresie obrotów nie było. W serwisie mówią, że silniki vvt tak się zachowują. Nie rozumiem tylko dlaczego tak się zachowują po przejechaniu 100 tys. Cały czas jeżdżę na tym samym paliwie.
« Ostatnia zmiana: 25-09-2006, 21:07:27 wysłana przez ayrsen »

MaciejWS

  • Gość
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #9 dnia: 12-09-2005, 17:44:57 »
Majjar mam takie pytanie czy w twojej ave też jest wyraźnie widoczna "zmiana ciągu auta" gdy obrotomierz przekroczy 3000 obrotów?  Bylem w salonie i odbyłem jazdę próbną nową Avensis też z silnikiem 1AZ-FSE czyli takim samym jaku u mnie pod maską i tam silnik zachowywał się zupełnie inaczej jak moje auto. Przyśpiesza płynnie w całym zakresie obrotów. A u mnie jest tak jak ostro przyśpieszam od 1 biegu tak że obrotomierz już na jedynce przekroczy 3000 obrotów to na dalszych biegach 2 gim 3 cim i wyżej auto już ciągnie. Ale gdy ruszę jedynką i przy małych obrotach wrzucę dwójkę i teraz mam obrotomierz na 2000obr i wciskam gaz do dechy wyraźnie czuć że auto muli aż do 3000 obrotów przy 3 tyś dostaje kopa i przyśpiesza już bardzo ładnie.  Ciekawy jestem czy twoja ave zachowuje się podobnie.

PS Czy ktoś z Toyotowiczłw ma jąkąś dokumentację do silnika D4-benzyna dotyczącą jak realizowane są zmienne fazy rozrządu gdzie rozmieszczone są elemeny sterujące przełączniem faz rozrządu ( akturator ) i czujniki zwiazane z tym układem.

Pozdrawiam
Maciej
« Ostatnia zmiana: 25-09-2006, 21:07:09 wysłana przez ayrsen »

MaciejWS

  • Gość
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #10 dnia: 12-09-2005, 17:48:23 »
Majjar

Jeszcze jedno pytanko bo  zapomniałem zapytać czy świeciła Ci się kontrolka "Check engine"  to znaczy czy komputer silnika zgłaszał jakieś błędy ?

Pozdrawiam
Maciej
« Ostatnia zmiana: 25-09-2006, 21:08:08 wysłana przez ayrsen »

MaciejWS

  • Gość
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #11 dnia: 03-10-2005, 09:26:10 »
Witam ponownie

Problem kiepskiego przyśpieszania auta z silnikiem 1AZ-FSE w zakresie 2-3 tys obrotów rozwiązany.
Problem tkwił w układzie dolotowym należało mu się porządne czyszczenie.
Dolot na 2 i 3 cylindrze tam czyli na tych kanałach gdzie wejście ma odma  był mocno zawalony szlamem
Jak ktoś ma podobne objawy mogę podać krok po kroku jak sprawdzić  czy to właśnie taki przypadek i jak usunąć taką usterkę.


Pozdrawiam
Maciej
« Ostatnia zmiana: 25-09-2006, 21:09:02 wysłana przez ayrsen »

Offline Kryspin

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Klub
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #12 dnia: 03-10-2005, 09:42:09 »
Cytat: MaciejWS
mogę podać krok po kroku jak sprawdzić
MaciejWS, zapodaj informację na forum - może się komuś przydać nie dziś to kiedyś w przyszłości :wink:
« Ostatnia zmiana: 25-09-2006, 21:09:42 wysłana przez ayrsen »
TK Automobile - serwis, naprawa , diagnostyka

dimas

  • Gość
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #13 dnia: 03-10-2005, 11:44:40 »
Cytat: MaciejWS
mogę podać krok po kroku jak sprawdzić
MaciejWS, zapodaj informację na forum - może się komuś przydać nie dziś to kiedyś w przyszłości :wink:

Koniecznie zapodaj, z pewnością się przyda.
« Ostatnia zmiana: 25-09-2006, 21:10:08 wysłana przez ayrsen »

MaciejWS

  • Gość
Odp: Ave 2.0 147km (1AZ-FSE) kiepsko przyspiesza
« Odpowiedź #14 dnia: 03-10-2005, 22:15:19 »
Witam ponownie

Opiszę co bolało moją ave 2.0 150km. 

1. Objawy kiepskie przyśpieszenie w ale tylko w zakresie 2-3 tys obrotów przy pedale gazu wciśniętym w deskę na 1,2,3 biegu na 4 i 5 nie było to już tak odczuwalne ale też było.
2. Wyraźny kop jeżeli chodzi o przyśpieszenie w momencie gdy obrotomierz przekroczył 3000 obrotów.
3. Na analizie spalin (CO, CO2 , lambda w normie) natomiast HC czyli węglowodory 262ppm a norma to 100ppm
4. Nie rozwija maksymalnej prędkości katalogowej 205 km/h tylko około 185-190km/h

Problemem były zaszlamione podstawowe kanały powietrzne w kolektorze dolotowym na 2 i 3 cylindrze chodzi o końcowe odcinki  kanałów dolotowych już w głowicy tuż przy zaworach ssących.

Jak sprawdzić ma się właśnie dokładnie ten problem ?

1. Zdjąć plastikową osłonę silnika z napisem D4 ( 4 śrubki 10 )
2.  W lewym górnym rogu pod tą osłoną odszukać elektrozawór do którego dochodzą dwa cieąkie wężyki podciśnieniowe.
3. Odpalić silnik , zdjąć wtyczkę z tego zaworu  (zachować taką kolejność to komputer nie zapali lampki check engine i VCS OFF )
4. Do wtyczki włożyć lampkę ( probówkę 12 V)  jak silnik jest na wolnych obrotach lampka powinna się świecić.
5. Umocować sobie lampkę tak by widać było ją przez szybę i usadowić się na fotelu kierowcy i naciskaę na gaz i zobaczyć przy jakich obrotach lampka gaśnie ( powinno być 3000 obr/min )
6. Teraz od 3000 obr/min ujmować gazu i obserwować kiedy lampka się znowu zapali (powinno być przy 2500 obr/min)  Jeżeli tak jest to sterowanie klapkami przymykającymi dodatkowe kanały dolotowe powietrza działą poprawnie.
7. Teraz przejechać się autkiem (wtyczka dalej ma być zdjęta) i zobaczyć czy mulenie w zakresie 2-3 tyś ustąpiło. Jeżeli autko jest wyraźnie wyrywniejsze w tym zakresie obrotów  to nie zostaje nic innego jak zdemontować kolektory dolotowe.
8. Czyli zaczynamy od wyjęcia górnej części filtra powietrza z całą rurą aż do przepustnicy.
9. Odręcić przepustnicę od plastikowego kolektora dolotowego (4 śrubki 10) odkręcić przepustnicę od wsprornika (2 śrubki 12)
10. Odkręcić (3 śruby 12)  i (2 nakrętki 12) i na górze plastikowego kolektora dolotowego. Potem wskoczyć do kanału i od spodu odkręcić jeszcze dwie śruby 12 mocujące ten plastikowy kolektor.
11. Odsunąć plastikowy kolektor do tyłu. Teraz będzie widać już  mechanizm z klapkami zamykającymi dodatkowe kanały dolotowe. Widać będzie 8 kanałów po 2 kanały na każdy cylinder. Lewy kanał to kanał podstawowy na cały zakres obrotów a prawy kanał z klapką to kanał dodatkowy załączany po przekroczeniu 3000 obr/min. Jeżeli jest to ten sam temat co u mnie widoczna będzie już róznica miedzy kanałami przez ktre powietrze przepływa swobodnie a tymi które są przytkane. Te przytkane są czyste a te drożne są czarne.
Teraz wykręcić dwie szpilki na których osadzony jest ten plasterek kolektora w którym pracują klapki. Wyjąć go i po tym można wyjąć wcześniej odsunięty cały moduł plastikowego kolektora. Ułatwi to dostęp do czynności czyszczenia odcinka dolotu znajdującego sie w głowicy.
12. Teraz poświecić sobie lampka i zajrzeć w kanały dolotowe w głowicy. Jak widać trzonek i talerz zaworu do ok jak nie widać to kanał do czyszczenia. U mnie zatkana były kanały podstawowe na 2 i 3 cylindrze czyli 3 i 5 kanał licząc od lewej.
13. Teraz najbrudniejsza część roboty trzeba odetkać zaszlamione kanały metodę zostawiam inwencji tych co będą musieli to robić ja używałem śrubokręta owiniętego w szmaty i śrubra do czyszczenia butelek oraz rozpuszczalnika.
14. Po oczyszczeniu kanałów złożyć wszysko w odwrotnej kolejności i można już cieszyc się przyjemnością z lekkości z jaką 150 konna ave się rozpędza.

A tu jeszcze polecam stronkę (anglojęzyczna ale myślę że to nie problem) dotyczącą działania owych podwójnych kanałów dolotowych stosowanych w niektórych silnikach Toyoty.
Dzięki tej stronce wpadłem na właściwy trop. Internet to jednak kopalnia wiedzy.

http://turbomr2.com/MR2/Reference/TVIS/TVIS.htm

I jeszcze jedna uwaga wydaje mi się że ten problem może się powtarzać w innych Toyach posiadających silnik D4 z wtryskiem bezpośrednim. Mają na to wpływ dwie rzeczy paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindra a nie do kanału dolotowego czyli kanał nie jest że tak powiem zmywany na bieżąco oraz druga sprawa odma spod pokrywy zaworowej ta z tyłu jest wpuszczona bezpośrednio na środku tego plastikowego kolektora czyli pomiędzy  kanały dolotowe 2 i 3 cylindra czyli właśnie w te które u mnie były zaszlamione. Druga odma ta z przodu pokrywy zaworowej jest wpuszczona przed przepustnicę i  ta nie robi takich strat. Ewentualna opary oleju rozdzielają  się równomiernie na wszystkie cylindry. 

A jeszcze informacja, którą uzyskałem w autoryzowanym serwisie Toyoty. I która dzisiaj ubawia mnie do łez.
No wie Pan te silniki D4 to trzeba kręcić do 6 tyś obrotów do 3 tyś wogóle kiepsko przyśpieszają i tak wogóle te typy tak mają. 

Pozdrawiam Serwis niech poczyta od czasu do czasu forum ;-)
 
Maciej
« Ostatnia zmiana: 25-09-2006, 21:20:49 wysłana przez ayrsen »


 

Beesafe.pl