Autor Wątek: korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa  (Przeczytany 5578 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

matrosbum

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« dnia: 31-10-2005, 18:26:55 »
Mam pytanko jak zebezpieczyć moją corollke przed zimą?ktoś z serwisu kiedyś powiedział mi że można pśuknąć tam i tam WD-40 w spreju,czy nadaje się to??i gdzie dokładnie mam tym psikać(nie mam pojęcia).

Aha od paru dni tylna klapa coś cięrzko się podnosi muszę używać siły aby podnieść ją do góry,nie wiem może nie ma smaru,co można z tym zrobić?też użyć wd-40 czy to trzeba jakiegoś smaru?.
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 17:54:44 wysłana przez witch »

rwaw

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #1 dnia: 31-10-2005, 19:46:26 »
wd 40 napewno nie zaszkodzi ale w Twoim przypadku jest problem z siłownikami - teleskopami- i nie wiem czy do środka uda Ci się napryskać spróbuj przy otwartej klapie na siłowniki-sztyce- prysnąć to trochę je nasmaruje powinny lżej działać choć jeżeli masz je zużyte to może będziesz musiał wymienić siłowniki
popatrz tu http://www.forum.toyota.org.pl/viewtopic.php?p=121485#121485
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 17:56:31 wysłana przez witch »

matrosbum

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #2 dnia: 31-10-2005, 21:21:47 »
właśnie nie wiem czy to jest to bo jeszcze pare dni temu temp.nie schodziła ponirzej zera to było wszystko ok klapa bez problemowo się podnosiła,a teraz gdy jest zimniej ni cholery.Tam w sumie nie ma żadnego smaru albo może ten smar co tam jest(resztka,bo na  tych białych czymś tam jest sucho!)źle reaguje na zimno i zamarz.
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 17:57:38 wysłana przez witch »

krystek

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #3 dnia: 31-10-2005, 21:38:54 »
   ...
« Ostatnia zmiana: 16-01-2007, 00:21:43 wysłana przez krystek »

rwaw

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #4 dnia: 31-10-2005, 21:39:35 »
zobacz czy będą takie zachowania w cieplejsze dni postaw auto na słońcu
może ktoś Ci jakieś smarowidło dziwne  zafasował
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 18:00:52 wysłana przez witch »

krystek

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #5 dnia: 31-10-2005, 21:43:57 »
to dziwne smarowidło to może być właśnie to Wasze sławetne WD40, które sie spieka po pewnym czasie - pamiętajcie że jest to środek smarująco-czyszczący a nie smarujący
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 18:01:59 wysłana przez witch »

rwaw

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #6 dnia: 31-10-2005, 21:50:24 »
krystek, może i tak jest z wd 40 więc czym nasmarować ??
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 18:02:43 wysłana przez witch »

krystek

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #7 dnia: 31-10-2005, 22:00:17 »
   ...
« Ostatnia zmiana: 16-01-2007, 00:22:02 wysłana przez krystek »

Spro-ket

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #8 dnia: 01-11-2005, 01:08:06 »
Cytat: matrosbum
bo na tych białych czymś tam jest sucho
... a cóż to takiego jest ?      :chmmm 

Cytat: krystek
a staneła na siłownikach klapy
Wy o tym piszecie - autor nie  ;)

Zastanawiam się czy przypadkiem nie są to zaśniedziałe zawiasy klapy i faktycznie wystarczy je potraktować WD-ekiem.
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 18:04:45 wysłana przez witch »

Prongo

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #9 dnia: 01-11-2005, 12:29:12 »
WD40 możesz popsikać na wszelkie połączenia śrubowe i zawiasy, na pewno nie nadaje się do zabezpieczenia powierzchni. Na powierzchnie (ale tylko te narażone najbardziej) mam jakiś niemiecki środek w spray'u Fuchs'a (antikorosion itd., nie pamiętam pełnej nazwy). Ponieważ jest to starsze auto i jeśeli ktoś go już nie zakonserwował wcześniej to nie daj się namówić na konserwację bo to jej nic już nie pomoże... a rdza zapaćkana jakimś "wynalazkiem" (nie daj boże bitexem) będzie tylko w swoim żywiole  :abadgrin
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 18:06:52 wysłana przez witch »

maro

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #10 dnia: 01-11-2005, 19:30:55 »
z tego co wiem właśnie wd-40 wypłukuje wszelkie smary i nie nalezy stosować go  na miejsca w których jest lub był smar specjalny(np. łożyskowy) Sam kiedyś zawiasy drzwi samochodowych zacząłem smarować tym specyfikiem i przynosiło skutek na krótko a jak chciałem póżniej posmarować odpowiednim smarem to zawiasy nie chciały przyjąć tego smaru. Uważam że wd-40 itp. nadają się tylkodo odkręcania zardzewiałych śrubek.
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 18:08:46 wysłana przez witch »

Spro-ket

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #11 dnia: 01-11-2005, 20:19:45 »
Cytat: maro
i przynosiło skutek na krótko a jak chciałem póżniej posmarować odpowiednim smarem to zawiasy nie chciały przyjąć tego smaru. Uważam że wd-40 itp. nadają się tylkodo odkręcania zardzewiałych śrubek.
To prawda , ale trzeba pamiętać o właściwościach WD-40.
On odparowywuje po kilku dniach (zależy od napsikanej ilości) - więc dopiero wtedy trzeba smarować.
A w odwrotną stronę    :shock:   Nie spotkałem się z czymś takim żeby WD-ek wypłukał smar.
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 18:11:05 wysłana przez witch »

maro

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #12 dnia: 02-11-2005, 08:54:03 »
posmarowalem kiedyś zębatke i łańcuch w rowerze po jakimś czasie wszystko zaczęło skrzypieć , w serwisie (drut na gwarancji) powiedziano mi ze wd-40 wypłukuje , rozpuszcza twarde smary i zakazane jest używanie go do trwałej konserwacji.Ale to chyba nie meritum tego topiku,kończę  c:notell
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 18:12:20 wysłana przez witch »

Offline Ice

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 475
  • Płeć: Mężczyzna
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #13 dnia: 02-11-2005, 09:29:25 »
Pisałem to juz pare razy
1) WD40 jest preparatem myjącym. To własnie on zostawia osad na miejscach mytych. Ten czarny osad to skawalony samar z dodatkami brudu i tp. Dlatego trzeba go zawsze pryskać wiecej tak zeby zmył wszystko do końca oczywiscie jeżeli takijest nasz cel
2) to jest preparat penetrujący - do okręcania zardzewiałuch srób czy zapieczonych zawiasów
3) do smarowania takich rzeczy jak zamki czy zawiasy to jest smar silikownowy. Do innych zależności od przeznaczenia. Smary grafitowe i inne.
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 18:13:56 wysłana przez witch »
BMW E46 320d
Mini Cooper

maro

  • Gość
korozja,zabezpieczenie przed zimą,tylnia klapa
« Odpowiedź #14 dnia: 02-11-2005, 13:14:40 »
Cytat: Ice
Pisałem to juz pare razy
1) WD40 jest preparatem myjącym. To własnie on zostawia osad na miejscach mytych. Ten czarny osad to skawalony samar z dodatkami brudu i tp. Dlatego trzeba go zawsze pryskać wiecej tak zeby zmył wszystko do końca oczywiscie jeżeli takijest nasz cel
2) to jest preparat penetrujący - do okręcania zardzewiałuch srób czy zapieczonych zawiasów
3) do smarowania takich rzeczy jak zamki czy zawiasy to jest smar silikownowy. Do innych zależności od przeznaczenia. Smary grafitowe i inne.
  :aclap    :aclap    :aclap  WŁADZA MA RACJĘ W PEŁNYM TEMACIE  :yehhhhhh
« Ostatnia zmiana: 25-03-2006, 18:14:52 wysłana przez witch »


 

Beesafe.pl