Autor Wątek: Komputer pokładowy (E11)  (Przeczytany 7507 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacho

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Komputer pokładowy (E11)
« dnia: 03-11-2005, 21:09:30 »
Mam problem, a może i go nie mam. Mianowicie na początku października kupiłem moją Corollę(E11 po FL z 2000 roku) i od tej pory przejechałem jakieś 1200 km. Ze 4 razy byłem na stacji benzynowej i tankowałem do pełna, żeby zmierzyć spalanie. I o tym właśnie chciałem sięczegoś dowiedzieć: za pierwszym razem wyszło mi 8,2, potem 8,7 i 9,2, a ostatnio 8,8 l/100 km. Tyle, że te wyniki są na podstawie obliczeń kalkulatorem, bo komputer pokazywał za pierwszym razem 8,7, potem 9,2 i 9,6l/100 km (czyli wyliczał za dużo o 0,5 l/100 km). Ostatnim razem jednak pokazał 8,8 i rzeczywiście "kalkulatorowo" wyszło też 8,8. Biorępoprawkęna to, że samochód przez pół roku stał w komisie i może komputer zgłupiał.
Czy reset komputera coś da? Podobno gdzieś pod maską jest bezpiecznik EFI, który trzeba wyjąć i włożyć, żeby go zresetować. A może go zostawić, może już mu lepiej   :cnice  - skoro teraz jego wskazanie było prawidłowe?
I jeszcze jedno pytanie: czy ten poziom spalania można przyjąć za normalny? Biorępoprawkęna to, że nie robiędługich tras, czasami bywa że w ciągu dnia pojadętylko do pracy i z powrotem (co mniej więcej daje 10-15 km) Samochód oleju nie bierze. Czy jak wymienięfiltr paliwa to to coś da? Staram sięjeździć ekonomicznie, co w dla mnie oznacza nieprzekraczanie 3000 obrotów.
Rozumiem, że teraz jesień, zima i samochód będzie palił więcej niż w lecie. Ale czy w lecie spodziewać sięniższego spalania - powiedzmy rzędu 7l/100 km (mówięo cyklu miejskim)? A ile ten model osiąga na trasie? Moja poprzednia Corolla E9 1.3 XL z 1991 roku w trasie osiągała nawet 5,3-5,5 l/100 km, ale po tej spodziewam sięraczej wyższych wyników (6,5?)
Gdybyście podzielili sięswoją wiedzą z niewiedzącym (jeszcze  :wink:  ) wiele na ten temat kolegą, będęwdzięczny  :modlitwa  

  8)  Jacho
« Ostatnia zmiana: 21-08-2009, 09:34:59 wysłana przez Janmor »
Coday, Comorrow, Corolla

Mico11

  • Gość
Komputer pok³adowy (E11)
« Odpowiedź #1 dnia: 03-11-2005, 22:11:00 »
Co do wskazan kompa to w mojej rolce e11 2001 zgadzaja sie one ze wskazaniami kalkulatora, ewentualnie roznia sie o +/- 0,1 l / 100km

Spalanie przy spokojnej jezdzie w trasie to jakies 5,7 l/100km a w miescie 7,6 -7,8l

pozdrawiam,
mico

Offline Jacho

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Komputer pok³adowy (E11)
« Odpowiedź #2 dnia: 04-11-2005, 07:42:27 »
W takim razie co może być przyczyną nieco wyższego spalania w moim samochodzie? Czy wymienić filtr paliwa (samochód pół roku stał, nie jeździł - może to mieć wpływ na filtr paliwa)?
Czy w ogóle jest o co drzeć koty? (miau!  :cnice  )

Jacho
Coday, Comorrow, Corolla

bkruchy

  • Gość
Komputer pok³adowy (E11)
« Odpowiedź #3 dnia: 04-11-2005, 08:04:31 »
Cytat: Jacho
pierwszym razem wyszło mi 8,2, potem 8,7 i 9,2, a ostatnio 8,8 l/100 km. Tyle, że te wyniki są na podstawie obliczeń kalkulatorem, bo komputer pokazywał za pierwszym razem 8,7, potem 9,2 i 9,6l/100 km (czyli wyliczał za dużo o 0,5 l/100 km)

Ja przestałem już patrzeć na to, co pokazuje komputer. U mnie były rozbieżności zarówno na plus jak i na minus. U mnie spalanie przedstawia sięmniej więcej tak: zima - trasa 7 - 7,2 l (lałem 98), miasto 8,3l; latem - trasa 6 - 6,2l, miasto 7,2 - 7,4l. Jeśli wybierasz sięw dłuższą trasę, to bardziej opłaca sięnalać 98. Pozwala to na przejechanie min. 60km więcej (jeśli wcześniej zatankowałeś pełny bak). Jeśli natomiast chodiz o paliwo typu V-Power, to po mieście nie ma różnicy w zużyciu, tylko silnik trochęlepiej kręci.
Pytałeś też o wymianęfiltru paliwa. Z tym jest mały problem (przynajmniej u mnie tak było). Filtr paliwa jest umieszczony w pompie, która to jest z kolei w baku.
Pozdrawiam.

maro

  • Gość
Komputer pok³adowy (E11)
« Odpowiedź #4 dnia: 04-11-2005, 10:05:47 »
u mnie trasa - przy stałej prędkości ok. 110km/h to 6,3l a hamowanie i wyprzedzanie 7,2l , miasto - poniżej 8,5l nie schodzi a w korkach 9,5l ale to max.Jak ktoś w innym topiku powiedział:" miasto , miastu nie równe".Swoją drogą duża ta różnica między cyklem miejskim, a trasą. W poprzednim autku miałem 6,0l -trasa 7,5l - miasto i te 7,5l to absolutny max bez względu na korki.( oba auta 1,4 ) .Komp umnie nie przekłamuje a jakby nawet to po co sięprzejmować, spalanie zależy od tak wielu czynników że za nimi nie nadążysz

Offline Croom

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1248
  • Płeć: Mężczyzna
Komputer pok³adowy (E11)
« Odpowiedź #5 dnia: 04-11-2005, 11:20:34 »
Cytat: Jacho
Podobno gdzieś pod maską jest bezpiecznik EFI, który trzeba wyjąć i włożyć, żeby go zresetować.


 W skrzynce bezopiecznikow taki z napisem 15A, wyjmij na 20 minut włoz zapl autko na kilka minut zeby sobie popurczalo, zaszkodzic nie zaszkodzi a moze pomoc. Kasuje wszystkie usterki w kompie ktore ma tam zapisane ;-)

Mi przy bardzo spokojnej jezdzie wrecz jezdzie kapelusznika to 7l na 100km przy ciezkiej nodze ok.8-9 a przy jezdzie autostradowej z obrotami rzedu  5-6tys to spokojnie grubo powyzej 10l  :)
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl

Offline imei

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 47
Komputer pok³adowy (E11)
« Odpowiedź #6 dnia: 04-11-2005, 12:07:15 »
Moja E11 w mieście pali 10-13 a w trasie 9-10. Spalanie jest całkowicie zależne od stylu i warunków jazdy.

Mico11

  • Gość
Komputer pok³adowy (E11)
« Odpowiedź #7 dnia: 04-11-2005, 12:33:02 »
Cytuj (zaznaczone)
W takim razie co może być przyczyną nieco wyższego spalania w moim samochodzie? Czy wymienić filtr paliwa (samochód pół roku stał, nie jeździł - może to mieć wpływ na filtr paliwa)?
Czy w ogóle jest o co drzeć koty? (miau!  )


Mi te osiagi wychodza przy naprawde spokojnej jezdzie - praktycznie nie przekraczam 3tys obrotow a z reguly zmieniam bieg przy 2500-2800rpm - w miescie i tak wiele szybciej nie dojade jezdzac gaz-hamulec
Wiec pewnie jezdzisz troche dynamiczniej wiec nie ma sie czym przejmowac. Sprobuj jezdzic naprawde ekonomicznie i zobacz ile wyjdzie. No i wez poprawke ze jest zimno, moje pomiary dotycza lata.

Pozdrawiam,
Mico

zyzolek

  • Gość
Komputer pok³adowy (E11)
« Odpowiedź #8 dnia: 04-11-2005, 15:15:55 »
Jezeli przewaznie robisz krotkie trasy ok 10 km to oznacza, ze na 100 km okolo 10 razy uruchamiasz
zimny silnik. Zimny silnik na ssaniu w zaleznosci od temperatury zewnetrznej podczas rozgrzewania sie
potrafi wziasc ok 0,2 - 0,4 l paliwa wiecej.
To by wyjasnialo dlaczego masz wieksze spalanie i jest ono jak najbardziej normalne.

Offline Jacho

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Komputer pok³adowy (E11)
« Odpowiedź #9 dnia: 04-11-2005, 17:57:16 »
Dzięki za rady, wskazówki i wypowiedzi. Po prostu ktoś wypowiadał się, że te silniki (1,4 VVTi) lubią brać olej i żeby uważać na pierścienie. Ja po przejechaniu ponad 1000 km raczej nie stwierdzam ubytku oleju - może mimimalnie, ale to chyba wina tego, że na początku dolałem oleju nieco powyżej kreski max (naprawdęniewiele - a może to jest przyczyną nieco większego spalania, bo spalał sięteż olej?)
W każdym razie samochód ani nie kopci, ani nie wydaje jakichś dziwnych czy niepokojących dźwięków. "Odpalam" go, ruszam i jeżdżę. No i fakt, że robięraczej krótkie trasy - bywa, że rano włącza sięssanie i zanim silnik sięporządnie nagrzeje, to już go wyłączam, a potem po pracy też włącza sięssanie i znów to samo  :roll:  
A co do komputera to thx Croom za podpowiedź - spróbujęwyjąć ten bezpiecznik (może zrobięto po następnym tankowaniu, o ile komputer znów zacznie wariować).

W zasadzie temat można zamknąć, bo uzyskałem już odpowiedzi na moje pytania. No, chyba że ktoś jeszcze życzy sobie wypowiedzieć sięw temacie  8)

Jacho
Coday, Comorrow, Corolla

Toyo69

  • Gość
Komputer pok³adowy (E11)
« Odpowiedź #10 dnia: 05-11-2005, 10:02:45 »
No to zamykamy :P


 

Beesafe.pl