Autor Wątek: wycieraczki i przepalający się bezpiecznik  (Przeczytany 4796 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

doodek66

  • Gość
wycieraczki i przepalający się bezpiecznik
« dnia: 28-11-2005, 11:01:19 »
Witam. Od kilku dni mam CorollęLiftback z 2001 r. Auto stało przed sprzedażą kilka dni na parkingu i, niestety po uruchomieniu okazało się, że nie działają przednie i tylne wycieraczki i spryskiwacze. Znalazłem odpowiedzialny bezpiecznik i wymieniłem go. Wycieraczki ruszyły i niestety bezpiecznik znów sięprzepalił. Przypuszczam więc, że gdzieś jest zwarcie. W związku z tym mam pytanie czy można sobie poradzić z tym problemem samemu, a jeśli tak, to w jaki sposób ?
« Ostatnia zmiana: 31-01-2006, 20:24:10 wysłana przez janmor »

Offline Croom

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1248
  • Płeć: Mężczyzna
wycieraczki i przepalaj±cy siê bezpiecznik
« Odpowiedź #1 dnia: 28-11-2005, 15:21:46 »
Jesli nie znasz sie na elektryce to nie rób z tym bo mozesz narobić wiecej złego niż dobrego, jedz do kogos kto zna sie na prądzie i wie co i jak w tym temacie
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl

msrx

  • Gość
wycieraczki i przepalaj±cy siê bezpiecznik
« Odpowiedź #2 dnia: 28-11-2005, 15:24:54 »
...miałem podobną akcję(ale w oplu astrze)...

...szukałem po całej instalacji co to może być - i nic .. okazało sięże przetarł siękabel od tylnej wycieraczki w miejscu przejscia z kabiny do tylnej klapy..
..polecam posprawdzać jeszcze silniczek spryskiwacza (jeśli jest pod tym samym bezpiecznikiem) - można go odpiąć i zobaczyć co wtedy. Odepnij jeszcze kable od silnika wycieraczek pod maską i sprawdź..

przyczyn może być wiele...jedyne co pozostaje to szukać metodą prób i błędów :)
pozwodzenia!

Offline Ice

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 475
  • Płeć: Mężczyzna
wycieraczki i przepalaj±cy siê bezpiecznik
« Odpowiedź #3 dnia: 28-11-2005, 15:27:09 »
Zobacz czy np nie działaja ciężko. Może gdzieś przyrdzewiały zalej ośki WD40 na jakis czas a potem smarem silikonowym i zobacz tedy.To może powodować wzrost obciążenia i przepalenie bezpiecznika. Najczęsciej jak jest zawarcie to bezpiecznik strzela odrazu. Sprawdz tez czy dobrej oporności wkładasz.
Długo działały te wycieraczki zanim spalił sie bezpiecznik ??
BMW E46 320d
Mini Cooper

doodek66

  • Gość
wycieraczki i przepalaj±cy siê bezpiecznik
« Odpowiedź #4 dnia: 28-11-2005, 15:37:47 »
elektrykęmam zamiar oglądać z elektrykiem samochodowym, sam nie będęgrzebał. A co do czasu działania, to włączyłem (tylko przednie) , wycieraczki zrobiły jeden ruch w tęi z powrotem, i wyłączyłem. Załączyłem jeszcze raz i już nie działały. Oporność była OK, bo sprawdziłem wcześniej w instrukcji obsługi

p_flori

  • Gość
wycieraczki i przepalaj±cy siê bezpiecznik
« Odpowiedź #5 dnia: 13-12-2005, 21:37:40 »
pomierz opór między kablem prądowym i masą przy silnikach wycieraczek - powinny być takie same (przy zdjętej klemie - z akumulatora). Potem sprawdź przekaźniczeczek - opory na uzwojeniach (nie pamietam gdzie on sie znajduje) ale najprawdopodobniej on ma przebicie i wywala bezpiecznik. Jak masz wątpliwości co do rozruchu ramion możesz odkrecic silniczek - 4 śrubki i tak samo pomierzyć mu opory uzwojenia. , ewentualnie podłaczyc i puścic bez obciążenia. Generalnie nawet duży opór (śnieg, przymarznięcie do szyby) - nie powinny palic bezpiecznika. Silniczek jest tak skonstruowany że jak sie nie obraca - to sie nie przegrzewa, ani nie pobiera więcej prądu niż gdy sie obraca. Wreszcie - kontrola wszystkich kabli jest nieodzowna. Nie mniej jednak zacząłbym od przekaźnika i regulatora pracy wycieraczek.

p_flori

  • Gość
wycieraczki i przepalaj±cy siê bezpiecznik
« Odpowiedź #6 dnia: 13-12-2005, 21:39:07 »
pomierz opór między kablem prądowym i masą przy silnikach wycieraczek - powinny być takie same (przy zdjętej klemie - z akumulatora). Potem sprawdź przekaźniczeczek - opory na uzwojeniach (nie pamietam gdzie on sie znajduje) ale najprawdopodobniej on ma przebicie i wywala bezpiecznik. Jak masz wątpliwości co do rozruchu ramion możesz odkrecic silniczek - 4 śrubki i tak samo pomierzyć mu opory uzwojenia. , ewentualnie podłaczyc i puścic bez obciążenia. Generalnie nawet duży opór (śnieg, przymarznięcie do szyby) - nie powinny palic bezpiecznika. Silniczek jest tak skonstruowany że jak sie nie obraca - to sie nie przegrzewa, ani nie pobiera więcej prądu niż gdy sie obraca. Wreszcie - kontrola wszystkich kabli jest nieodzowna. Nie mniej jednak zacząłbym od przekaźnika i regulatora pracy wycieraczek.


 

Beesafe.pl