Dzięki wszystkim za odpowiedzi!
Nastawiam się na kupno czerwonej Y2 5d 1.0 - te kolory będą dobiero w kwietniu (teraz są tylko srebne, grafitowe i granatowe). Zastanawiam się jeszcze troszkę nad oplem classic 1.4 w promocji z 2005 roku (36tyśpln), ale Y2 zdecydowanie bardziej mi się podoba i zanim podejmę ostateczną decyzję to pewnie tych opli dawno juz nie będzie i nie będzie już się nad czym zastanawiać.
Grande Punto 1.4 ? nie mam zaufania do fiata
, może gdybym wyczytał w gazecie, że fiat wymienił we Włoszech 90% załogi i zaczął montować punciaki z części alfy romeo, czy lancii to bym ewentualnie zmienił zdanie mógł podjąć to ogromne RYZYKO i jeszcze raz zakupić produkt makaroniarzy... co więcej za kolor czerwony i podstawowe wyposazenie (trzeci zagłówek, trzeci 3punktowy pas z tyłu, aktywne zagłówki, itp) trzeba w grande dopłacić kolejne złotówki.
Skoda Fabia 1.4 ? Teraz są promocje i pewnie będą jeszcze większe, bo cena rocznika 2005 (jeśli dokupić 2 poduszkę, el.szyby, CZ, itp) i porównać z grande punto 1.4 to cena jest tak sama, a grande ma 5NCAP, jest z 2006r i ,co muszę uczciwie przyznać, jest zdecydowanie najładnieszy od fabii. Fabia w/g raportów DEKRA po 5-latach jest tak samo awaryjna jak punto.
Renault Clio III 1.2 16V - cena w promocji rocznika 2005 = cena rocznika 2006 Y2 1.0 - osiągi (o dziwo!)podobne, awaryjność większa u clio, "nowatorski" sposób mocowania zapasowego koła w clio do mnie nie przemawia, w dodatku za te same pieniądze mogę mieć model Y2 z tego roku... i po co przepłacać :wink:
Honda Jazz 1.2s - to samo co clio III -czyli cena w promocji = Y2 1.0 2006 , A osiągi porównywalne, też nie ma CZ i el.szyb i w dodatku tylko 4NCAP. Chociaż na plus trzeba dodać, że to produkt "made in Japan", co wcale mu nie pomogło w raportach awaryjności (Yaris najmniej awaryjny z "maluchów"!)
Suzuki Swift 1.3 - 4NCAP, słaba elastyczność1.3 (80-120 V 36sek!), mały bagażnik 213L i podobno niewygodne siedzenia...jak dla mnie wystarczy i jakość wykonania w niczym mu już nie pomoże.
Suzuki Ignis 1.3 - nawet nie ma testu zderzeniowego NCAP dla tego modelu produkowanego na Węgrzech, a szkoda, bo bardzo mi się podoba jego wygląd (taki mini SUV z prześwitem w sam raz na polskie drogi). Niestety bagaznik tylko 236L, zależne tylne zawieszenie (skacze jak piłecza do ping-ponga) no i cena 39900pln (suzuki nie stosuje promocji -przynajmniej w Polsce, bo koplet opon to oni mogą sobie ... :-o)
Nissan Micra 1.2/65KM- jeden z moich faworytów, ale odpadł bo 4NCAP (tylko 9 pkt za zderzenie czołowe!), słaby silnik i ... w/g raportu TUV rocznik 2004 był strasznie awaryjny! (raport nie obejmował rocznika 2005), tak samo strasznie jak nissan almera !!!! Przyznam, że lekko zgłupiałem kiedy to przeczytałem, bo miałem zupełnie inne zdanie o japończykach. Może Nissan otworzył jakąś fabrykę w Rosji? czy na innym zakałkaziu???
Ford Fiesta 1.25 - rabat 2005(40900pln) = Y2 1.0, fiesta jest bardziej awaryjna, 4NCAP i niewygodne fotele dobijają ją ostatecznie
faktycznie można się jeszcze zastanawiac nad oplem astrą2 - bo to większy samochód, silnik bardziej elastyczny od Y2 1.0, cena promocyjna2005 atrakcyjna, ale samochód lekko mówiąc ma przestarzały wygląd deski, silniki "piją" olej (przynajmniej wiem, że tak robił stary 1.6), 4NCAP i zapewne jest bardziej zawodny od toyoty.
Przy okazji uzupełniam informacje, które wygrzebałem w internecie o Y2:
Alarm mozna kupić tylko w ASO, bo inaczej traci się gwarancję na elektrykę (alarm kosztuje 1400pln, więc chyba można sie targować bo to na pewno nie jest "po kosztach"). Przy okazji, koszt założenia blokady skrzyni biegów to 450pln, a centralny zamek w 5d kosztuje dodatkowo 650pln.
pozdro!
gość z pokolenia Y2 8-)