Witam.
Jeżdżę Yarkiem D-4D z 2004 roku - mam już ponad 126 tys km naliczniku... (tyle wstępem)
Problem jaki się ostatnio u mnie pojawił (pisałem już o tym wcześniej, ale wydaje mi się ze powinienem ponowić temet) to : ??? (od czego zacząć)
Już po raz trzeci zapaliła mi się w czasei jazdy kontrolka informująca o przegrzewaniu silnika...
i może nie było by w tym nic dziwnego gdyby to było np na torze wyścigowym i kręcone auto do oporu, ale to się stało na normalnej drodze ...
Od początku:
przypadek nr 1 -auto rozgrzane (bo już wcześniej jeździło) i jadę. Przejechane 9 km - prędkość podróżna 130 km/h a w samochodzzie wieje zimne powietrze (zamiast ciepłego)... i tu nagle - BACH - kontrolka przegrzania... - REAKCJA - zwolniłem , pomajstrowałem przy pokrętle od temperatury i wentylatorem i po chwili "buchnęło" ciepłym powietrzem... i zaraz koltrolka zgasła...
przypadek nr 2 - ta sama sytuacja z tym że po szybkiej jeździe wjechałem w wioskę i zwolniłem do 50 km/h - i znowu kontrolka... !!! Zatrzymałem się zgqsiłem silnik (nie wiem czy tak można ) odczekałem , sprawdzilem płyn w zbiorniku wyrównawczym... odpaliłem i wszystko gut...
przypadek nr 3 - zrobiłem jakieś 40 km jadąc dość szybko 130 - 150 km.... następnie wjechałem w wioskę i zwolniłem... i po jakichś 500 m kontrolka się zapaliła !!! Zgaziłem silnik i zauważyłem że po wyłączeniu stacyjki nie słyszę wentylatora... włączyłem zapłon to on się włączył..
i troszkę inny przypadek: jeżdżę po mieście i wieje mi chhłodem w aucie... a zatrzymując się na cpnie słyszę że wentylator chodzi - czyli silnik rozgrzany - patrzę na płyn - arz się przelał... a mi dalej w aucie zimno... - Dopieor po kilkunastu minutach jeżdżenia nagle buchnęło ciepło do środka....
A teraz kilka pytań do osób wtajemniczonych:1) w czym może tkwić problem że silnik rozgrzany a w samochodzie zimno (odpada ilość płynu - sprawdziłem), walnięty termostat czy jakiś czujnik ?
2) co robić gdy włączy się kontrolka : gasić silnik czy nie ?
3) czy może to być uszkodzenie uszczelki pod głowicą??? (tak mi zasugerował jeden "specjalista" w ASO, ale płynu mi nie ubywa)
4) czy wentylator nie powinien chłodzić silnika nawet jak wyłączę zapłon ???
Sorki za przydługawy tekst, ale mam nadzieję że za to ilość pytań będzie minimalna Gorąco prosz o wypowiedzi osób znających się na rzeczy... Dzięki