nikt nei wymienial sam amortyzatorow z tylu w yarku ??? ??? ???
moze mi ktos chociaz pomoze i napisze jak odkrecic sruby te na gorze kreca sie razem z uszczelka i nie wiem jak je odkrecic :'( a ta na dole chyba sie zapiekla ;/ chyba ze na nia jest jakis inny patent???
prosze o szybka pomoc
Zajrzałem do Yarisowego Haynesa (4265) i powiem Wam, że w Yarku nie jest tak źle.
U góry amorek montowany jest dwoma zakontrowanymi nakrętkami, a u dołu jedną.
Aby go zdjąć należy zacząć od górnego mocowania. Przygotować trzeba 2 klucze płaskie lub oczkowe. Jeden założyc na dolną nakrętkę i przytrzymać, a drugim odkręcić górną. Następnie należy odkręcić drugą nakrętkę w razie potrzeby kolejnym, mniejszym kluczem (raczej płaskim) przytrzymując górną część trzpienia. Teraz czas na dół. Można odkręcić najpierw koło jeżeli nie korzysta się z podnośnika lub kanału. Dolne mocowanie to nakrętka z kołnierzem i podkładką. Jeżeli nie pomogło WD-40 to pomorze Coca Cola. Po dłuższej chwili (5-10 minut) można odkręcać. Do pierwszego obrotu proponuję nigdy nie używać grzechotek bo szkoda ich, lecz nasadki na sztywnym trzpieniu, lub oczkowego klucza. Jeżeli nie idzie można posłużyć się udarem czyli młotkiem. Potem w ruch idzie grzechotka. Po odkręceniu nakrętki i zdjęciu podkładki można zdjąc amorek z dolnego pozionego trzpienia.
Montaż przeprowadza się w odwrotnij kolejności. Należy zamocować dolną część amorka i ręką dokręcić nakrętkę. Następnie podlewarować tylną osi tak, aby trzpień amorka wszedł w otwór w nadkolu. Następnie założyć pierwszą górną nakrętkę, tak aby trzpień wyztawał z niej na 15 do 18 mm. Następnie założyć 2 nakrętkę i zakontrować momentem 25 Nm. Następnie założyć koło i pobujać trochę tyłem wozu. Na koniec dokręcić dolną nakrętkę mocowania amorka momentem 49 Nm.
Uff. Skończyłem. Powodzenia.
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź wątek dołączam do FAQ - mugger