Generalnie cos jest nie tak - zauwazylem, ze jak odpale silnik i radio zgasnie, to trzeba wlczycjak najwiecej elektryki w aucie wtedy radio zaczyna chulac
Zdecydowanie jest radio źle podłączone - nie ten obwod, lub na radiu zmostkowane obwody - staĂłego i postacyjkowego (na włączonym zapłonie) zasilania 12V.
1. Napisz czy radio trzyma pamieć.
2. Rozumiem, że gra jak włączysz zapłon? Bez kluczyka nie gra?
Teraz wyjmij radio i sprawdź czy na obwodzie zależnym od stacyjki (obwod roboczy radia)utrzymuje sie napiecie po odpaleniu silnika bo musi gdzies zanikać skoro radio gaśnie. Skoro jednak przychamujesz - (załączenie stopu) to obwod zależny od stacyjki? (bez kluczyka stop nie świeci czy nie - bo nie wiem na 100%) - czyli znow pojawia sie napiecie robocze i radio hula.
Najprościej naprawić to tak. Wziąs obwod stałego 12V i podłączyć do podtrzymania pamieci i napiecia roboczego radia (zwierasz kabelki podtrzymania pamieci i zasilania roboczego radia i podłączasz do kabla, na ktołrym jest stałe 12 V niezależnie czy stacyjka jest włączona czy nie. Zasilanie 12V od stacyjki pozostawiasz wolne (zaizolowane).
Efekt - radio bedzie grało co prawda nawet przy wyjetym kluczyku, ale nie bedzie gasło.
Trochę przydługie wypociny ale miałem podobne jaja u siebie (immobiliser zagłuszał radio ) i podłączyłem j.w. i jest OK.