Toyota Klub

.: GARAŻ :. => Auris => Wątek zaczęty przez: caspero w 11-06-2018, 13:40:52

Tytuł: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: caspero w 11-06-2018, 13:40:52
witam,
w aurisie z 2010 benzyna 132km - 109tys przejechane, wyje mi skrzynia na 4 biegu (podejrzewam jakieś łożysko), trochę jest to denerwujący dźwięk.
Dziwne że przy tak małym przebiegu skrzynia poddaje się. Naprawialiście może skrzynię z podobnym problemem?
Jakie to są koszta aby problem usunąć.
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: skiba01 w 11-06-2018, 14:38:17
Skrzynia 5-cio biegowa?
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 11-06-2018, 14:42:31
witam,
w aurisie z 2010 benzyna 132km - 109tys przejechane, wyje mi skrzynia na 4 biegu (podejrzewam jakieś łożysko), trochę jest to denerwujący dźwięk.
Dziwne że przy tak małym przebiegu skrzynia poddaje się. Naprawialiście może skrzynię z podobnym problemem?
Jakie to są koszta aby problem usunąć.

prawdopodobnie łożyska są do wymiany. Z tego co pamiętam powinno wymienić się 4 a cena coś koło 2000 zł
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: caspero w 11-06-2018, 20:50:05
skrzynia 6-biegowa, kurde to spory koszt będzie, może łatwiej kupić używana
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: AdrianAdi10 w 12-06-2018, 20:28:29
skrzynia w Aurisie pod względem trwałości to porażka
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: Stivo w 12-06-2018, 23:37:49
Ja na moją 2.0 narzekać nie mogłem po zmianach map, później 2,2 też ostro dostawała po mapach i do 150tysi nie było widać żadnych problemów.
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: skiba01 w 13-06-2018, 08:25:33
skrzynia 6-biegowa, kurde to spory koszt będzie, może łatwiej kupić używana
Dziwne, niby 6-cio biegowe skrzynie nie miały powszechnie występujących problemów z łożyskami/synchronizatorami. No ale być może masz po prostu pecha.
Dla 5-cio biegowej skrzyni, koszt naprawy razem z wymianą sprzęgła to ok. 3 tys. ( cena sprzed 5 miesięcy w nie najtańszym punkcie zajmującym się skrzyniami biegów ). Bez sprzęgła najtańsza wycena jaką usłyszałem to 1,2-1,5 tyś. zł
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: AdrianAdi10 w 13-06-2018, 20:10:15
skrzynia 6-biegowa, kurde to spory koszt będzie, może łatwiej kupić używana
Dziwne, niby 6-cio biegowe skrzynie nie miały powszechnie występujących problemów z łożyskami/synchronizatorami.
U znajomego w firmie mają cztery Aurisy II (2014r 1.4 D4D 90KM). W pierwszej skrzynia zaczęła wyć jeszcze na gwarancji, w drugiej przy 150 000, w trzeciej przy 190 000, czwarta na razie działa. Jak dla mnie, katastrofa.
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: airmate w 13-06-2018, 20:16:32
Kolego a po czym wnioskujesz że wyje skrzynia - cały czas wyje czy przy konkretnych obrotach lub prędkości ?
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: vvt-i w 13-06-2018, 20:23:46
Czy w przypadku Aurisów z silnikami 1.4 D4D przedwcześnie padające skrzynie nie są rezultatem braku koła dwumasowego? Czyli to co na pierwszy rzut oka wydaje się być plusem nie do końca nim jest....
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: fynooh w 17-06-2018, 12:05:40
skrzynia w Aurisie pod względem trwałości to porażka
Niekoniecznie porażka, raczej chyba nie. To może być wina jednego kierowcy, co ma toporną rękę i nogę, popsuje skrzynię i psuje tym opinię o wszystkich skrzyniach. Jeden gość od Peugeota chwalił się, że tak sportowo zmienia biegi, że aż urwał gałkę dźwigni. Moim zdaniem, skrzynia wymaga dobrego oleju, trochę czucia i umiarkowanej delikatności i powinna działać długo
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 18-06-2018, 08:20:32
skrzynia w Aurisie pod względem trwałości to porażka
Niekoniecznie porażka, raczej chyba nie. To może być wina jednego kierowcy, co ma toporną rękę i nogę, popsuje skrzynię i psuje tym opinię o wszystkich skrzyniach. Jeden gość od Peugeota chwalił się, że tak sportowo zmienia biegi, że aż urwał gałkę dźwigni. Moim zdaniem, skrzynia wymaga dobrego oleju, trochę czucia i umiarkowanej delikatności i powinna działać długo

Tylko wycie skrzyni w 95% spowodowane jest padającymi łożyskami a nie wykruszającymi się trybami......
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: fynooh w 18-06-2018, 11:40:11
Tylko wycie skrzyni w 95% spowodowane jest padającymi łożyskami a nie wykruszającymi się trybami......
No a dlaczego te łożyska padają? Pracują przecież zatopione w oleju, więc ciężko w takich warunkach paść. Więc moja skrzynia też z czasem ma paść? Czy to jednostkowe przypadki?
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: tomery w 18-06-2018, 11:57:20
a dlaczego te łożyska padają? Pracują przecież zatopione w oleju, więc ciężko w takich warunkach paść.

Bo:
- trafiła się felerna seria łożysk (kłania się cały łańcuszek: wadliwa partia stali --> zdefektowana maszyna do produkcji łożysk --> kontrola jakości przepuściła wadliwą sztukę , itp. , itd.)
- błąd przy montażu łożyska
- ukryta wada materiałowa
- tzw. pech
- postarzanie produktu
- liczba godzin pracy przekroczyła policzoną żywotność
- nieumiejętne obchodzenie się ze skrzynią/biegami przez użytkownika
- i wiele wiele innych

Więc moja skrzynia też z czasem ma paść?

Jeśli podpadasz pod któryś z wymienionych wyżej powodów to czemu nie ?
Żadne urządzenie nie jest wieczne.
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: fynooh w 18-06-2018, 18:21:56
Żadne urządzenie nie jest wieczne.
W takim razie to nieprawda, że akurat skrzynie toyot padają. Każda może paść, bo wyżej wymienione czynniki mogą dotyczyć każdej skrzyni. Jednak o jednych skrzyniach mówi się, że padają a o innych nie. Ja mam w tej chwili, oprócz Toyoty, dwa stare 17-letnie pojazdy kupione w salonie i w żadnym nie mam do dziś żadnych problemów ze skrzyniami. W poprzednich, jeszcze dawniejszych dwóch salonowych też nie miałem problemów ze skrzyniami, więc u Toyoty ma paść? Eeee tam, zobaczymy. Jedno mogę powiedzieć, że od zawsze dbałem o systematyczne wymiany dedykowanego fabrycznie oleju przekładniowego i jego bezwzględnie właściwy poziom. Nawet jeśli fabryka nie zalecała wymiany oleju, ja zawsze wymieniałem co ok. 5 lat, a wiem, że większość kierowców to zaniedbuje i olewa, no zobaczymy :)
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 19-06-2018, 08:24:58
Żadne urządzenie nie jest wieczne.
W takim razie to nieprawda, że akurat skrzynie toyot padają. Każda może paść, bo wyżej wymienione czynniki mogą dotyczyć każdej skrzyni. Jednak o jednych skrzyniach mówi się, że padają a o innych nie. Ja mam w tej chwili, oprócz Toyoty, dwa stare 17-letnie pojazdy kupione w salonie i w żadnym nie mam do dziś żadnych problemów ze skrzyniami.[...]
17 lat temu księgowi nie wtrącali się do pracy inżynierów, teraz to księgowy buduje auto ......
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: fynooh w 19-06-2018, 19:26:43
17 lat temu księgowi nie wtrącali się do pracy inżynierów, teraz to księgowy buduje auto ......
O Jezu, oj weź się no...
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: hazet3 w 20-06-2018, 07:03:07
Piotr Sas ma rację i dotyczy to nie tylko toyoty ...... :wallbash:
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: airmate w 20-06-2018, 19:52:49
Panowie przykład Opla słynna skrzynia M32 pada nagminnie (łożyska ) ale są ople co robią na tej skrzyni 400 tys. i nic się nie dzieje a są takie co na gwarancji przy 30 tys mają wymieniane łożyska lub całe skrzynie - więc nie ma reguły  i  nie dotyczy to tylko Toyoty. Analizując problem, to ile jest osób na forum i ilu padła skrzynia. A może należało by założyć temat " Mój Auris przebieg i dotychczasowe usterki " i podczepić temat jako jeden z pierwszych na stronie.
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: fynooh w 20-06-2018, 22:30:05
Mój Auris, przebieg i jego bieżące usterki
Popieram, podoba mi się pomysł. Proponuję temat sformułowany, jak wyżej :)
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: Gawith w 21-06-2018, 20:54:49
U mnie wyło i do wymiany były zębatki mechanizmu różnicowego. Więc wyją nie tylko łożyska.
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: Stivo w 21-06-2018, 23:04:47
Popatrz na Honde Civic Type R w której padają skrzynie po 10k km i jest całe mnóstwo spraw w sądzie z tego powodu a najtańsza wersja kosztuje 150k a nie 50k jak nasz Auris.  Szefa Audi w tym tygodniu zamknęli i kilku z górnej półki za afery z przekrętami silnikowymi, Ford wymienia uszczelki pod głowicą bo się walneli i dawali od mustanga USA do innych modeli bo silnik praktycznie ten sam a jednak inny. To nie wina księgowych bo żaden księgowy Ci samochodu nie wyprodukuje tylko rynku. Miałeś markę SAB która słynęła z tego że się nie psuje, co najwyżej kilka drobiazgów. Nie istnieje bo nie zarabiała na siebie. Gdyby samochody się nie psuły nie istnieliby mechanicy, elektrycy, samochody sprowadzałbyś z zagranicy bo ASO by się nie utrzymało. Tak samo Ty jakoś zarabiasz jak i każdy inny. Coś się musi popsuć żeby fabryka miała co produkować, transport co wozić a ASO i mechanicy co naprawiać. Tak ten świat jest skonstruowany. Więc wydaje mi się że po prostu przesadzacie.
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: airmate w 23-06-2018, 17:36:42
I co z podczepieniem tematu " Mój Auris przebieg i dotychczasowe usterki "
Są tu jacyś admini ?
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: fynooh w 26-06-2018, 22:20:28
I co z podczepieniem tematu " Mój Auris przebieg i dotychczasowe usterki "
Szkoda, że brak reakcji :( fajny temat
Tytuł: Odp: AURIS I FL - wyje 4 bieg
Wiadomość wysłana przez: tomery w 28-06-2018, 19:06:34
Miałeś markę SAB która słynęła z tego że się nie psuje, co najwyżej kilka drobiazgów. Nie istnieje bo nie zarabiała na siebie.

Marka SAAB, to był zawsze taki stylistyczny "dziwoląg" dla fanów i koneserów (co nie znaczy że brzydki ! )
A od lat 90-tych XX wieku należał do GM czyli był Vectrą A B C + Insignia w bardziej "oryginalnym" opakowaniu.
I ze względu na powyższe nie był ani bezawaryjny ani rozchwytywany z powodu dziwacznego wyglądu i dziwacznych (saabowskich a nie oplowskich) rozwiązań.
Legendarna bezawaryjność wbrew pozorom nie była jakaś nadzwyczajna (ze względu na dzielenie 80-90% podzespołów z Oplem - czyli standardowy poziom europejski) i na pewno nie przyczyniła się do bankructwa firmy :)
A marka nie zarabiała na siebie bo nie produkowali/sprzedawali wystarczająca dużo samochodów (efekt skali) a dodatkowo ceny Saabów były irracjonalnie wysokie.