Częsci samochodowe w iParts.pl

Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 ... 10
1
RAV-4 / Odp: Toyota Rav4h - 3 sprawy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Arst dnia Dzisiaj o 14:18:41 »
Różnica w spalaniu musiałaby być sporo większa niż faktycznie jest, żeby zakup hybrydy RAV4 był ekonomicznie uzasadniony dla osób, które planują zrobić autem 100-150 tys km do czasu sprzedaży auta.
Tutaj pełna zgoda, bo z faktami nie ma co dyskutować :good:

Każdy sobie kalkuluje, co mu się opłaca. Z tym, że: ja robię średnio 15 tys. km rocznie, więc te zaoszczędzone 2 litry na 100km dają mi jakieś 300L benzyny rocznie, pomnożone dla uproszczenie przez 5zł za litr, to daje jakieś 1500zł oszczędności rocznie.
A samochodu nie kupowałem na własność, tylko mam wynajem długoterminowy na 3 lata, gdzie różnica miedzy benzyną 2.0 a hybrydą wynosiła dokładnie 30zł/miesiąc. Więc w moim przypadku to nadal się opłaca, bo jak od 1500 odejmę 360, to mi zostaje 1140zł. Niby niewiele, ale lepiej mieć tysiaka rocznie, niż nie mieć ;). O lepszych osiągach, cichszej jeździe, itp. nie wspominając :grin:
2
RAV-4 / Odp: Toyota Rav4h - 3 sprawy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ko20 dnia Dzisiaj o 14:14:15 »
A to mnie zaskoczyłeś. Na trasie Kraków-Wrocław czyli około 550km tam i z powrotem hybryda spaliła 80L. Gdzie tu ekonomia ?
Szkoda że nie podałeś zużycia na trasie pod górke. Byłoby jeszcze bardziej miarodajne.
Ja wczoraj uruchomiłem samochod, i ze 2 minuty stał dopoki nie ruszyłem. Pokazaywał mi komputer 99L/100km. Gdzie tu ekonomia!? Skandal normalnie.

Mi po 10Kkm pokazuje średnie zuzycie 6.5L Codzienny dojazd S-ką około 20km plus drogi lokalne. Przy czym raczej przepisowo a nie z cegłą na pedale. Stara corolka 1.4 Diesel pokazuje mi średnie 6.2L/100 Te same kierowce, te same trasy.
3
RAV-4 / Odp: wady RAV4 hybrid..
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ko20 dnia Dzisiaj o 14:02:39 »
To więc nie kupuj i po kłopocie
Ale ja kupiłem i jestem zadowolony. Kupując wiedziałem, że "nie mam tam CD".
4
Auris / Odp: Grubość powłoki lakierniczej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EliEli dnia Dzisiaj o 13:58:22 »
dziwne bo jak miałem priusa plug ina na kilka dni to wszędzie było powyżej 110. Wychodzi na to że samochód cały klepany?
Nie musiał być klepany - równie dobrze w fabryce kontrola jakości mogła wykazać konieczność powtórnego lakierowania.
5
Verso / Odp: Co kupić - manual czy automat - silnik 1.8 i rocznik od 2010 w górę
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Horus dnia Dzisiaj o 13:46:14 »
Ja miałem Avena 1,8 z manualem, a teraz mam Verso z automatem.
Generalnie jeśli auto zadbane, to cena dobra, tym bardziej że Verso na rynku wtórnym jest... malutko!
Co do manuala 6-biegowego - ja rozumiem ekologię i ciszę większą przy wysokich prędkościach w porównaniu z przekładnią 5-biegową, ale mnie ona... denerwowała, bo przełożenia są krótsze i w mieście trzeba było ciągle zmieniać biegi, wyraźnie częściej niż w 5-biegowej. Do tego sprzęgło w Toyotach do najlżej działających (zarówno w Verso jak i w Avenie) nie należy.
Automat pali mniej niż manual przy jeździe spokojnej i trochę więcej niż manual jak ciągle ciśniesz - ale wygoda... no wiadomo: super! :good:
Musisz się zastanowić sam przed sobą czy automat w wersji CVT, gdzie obroty silnika nie są zależne od prędkości auta, tylko od stopnia wciśnięcia pedału gazu (czyli w większość przypadków da się jechać z dowolną prędkością obrotową silnika przy dowolnej prędkości auta - takie rzeczy tylko w CVT i żadnej innej skrzyni również automatycznej), bo niektórym przeszkadza, że "jak wcisną do dechy, to silnik wyje". Ano wyje, bo ma wyć, bo jak dasz do dechy, to dla auta jest sygnał, żeby przyśpieszać na maxa, a najlepiej auto przyśpiesza, jak wejdzie np. na 6000 obr./min. i... tak trzyma, aż puścisz choć trochę pedał gazu.  :cool:
Zaleca się wymieniać całość lub część (pasywna wymiana) "oleju" w skrzyni, mimo że producent pisze, że nie trzeba.
Jeśli przebieg prawdziwy, to jest duże prawdopodobieństwo, że drugie tyle kilometrów skrzynia przejedzie. A jakby coś, to na aukcjach pojawiają się używki od ok. 2 tys. zł za całą skrzynię.
Krótko mówiąc - skrzynia dla myślących. :good:
Trwałość skrzyni w porównaniu z hydrokinetycznym automatem: mniejsza, ale z drugiej strony w Toyotach są najtrwalsze skrzynie CVT ze wszystkich producentów (Audi poległo, Nissan też rewelacyjnej trwałości nie ma itd.).
6
RAV-4 / Odp: wady RAV4 hybrid..
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mleni dnia Dzisiaj o 13:43:43 »
To więc nie kupuj i po kłopocie

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

7
RAV-4 / Odp: Toyota Rav4h - 3 sprawy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Milos dnia Dzisiaj o 13:40:48 »

Ja poza miasto wyjeżdżam średnio 2x do roku na urlop, a przez resztę czasu tylko ruch miejski. Ostatnio przedzierając się przez zakorkowane miasto w szczycie, na dystansie 27km komputer pokazał mi zużycie (od startu) 4.4 L/100km. Natomiast średnie spalanie oscyluje na poziomie 7.6-8.0 L/100km. Żadne inne auto o podobnych gabarytach i masie z silnikiem beznynowym nie będzie w stanie zejść poniżej 10L w mieście. Więc tu jest właśnie ta ekonomia (bo nawet jak mi te 2x w roku spali na trasie 15L/100km, to i tak będę na "plusie").


Mi to samo auto tylko z silnikiem 2.0 CVT pali średnio 9,5-10L/100km a więc zaledwie 2 litry więcej niż hybryda. Większość jazdy w ciągu roku to zakorkowana stolica a wypady na dalsze trasy kilka razy do roku. Tak więc też nie widzę ekonomii hybrydy bo te oszczędności z zaledwie 2 litry niższego spalania nie pokryją mi różnicy w cenie auta do momentu jego sprzedaży, nawet biorąc pod uwagę wyższą cenę hybrydy przy odsprzedaży. Różnica w spalaniu musiałaby być sporo większa niż faktycznie jest, żeby zakup hybrydy RAV4 był ekonomicznie uzasadniony dla osób, które planują zrobić autem 100-150 tys km do czasu sprzedaży auta. Pozostają inne zalety - lepsze osiągi, cicha jazda po mieście itp.
8
RAV-4 / Odp: wady RAV4 hybrid..
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ko20 dnia Dzisiaj o 13:39:38 »
Ale ja nie mówie, że kolega podał nieprawdziwe informacje. Tylko to, że ja bym nie kupił samochodu z taką długą listą rzeczy mi nieodpowiadajacych.
9
Auris / Odp: Jakie opony do Aurisa - letnie, zimowe.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mariuszs dnia Dzisiaj o 13:37:37 »
Ruskie Nokiany to można sobie założyć najwyżej na tył. Na przodzie szybko się zrywają lamele i cała opona się ślizga.

Witam, w 2017 na wiosnę kupiłem w salonie Auriske 1.6 na oponach zimowych Nokian WR D4. A od 2007 roku jeździłem corolką e12 na oponach Nokian. Jakoś nic od nich nie odpadało. Więc może nie jest tak źle. Opony są moim zdaniem super.
W 2007 nie było jeszcze D4, oczywiście wszystko zależy od tego jak się jeździ. Jak się bardzo ostrożnie jeździ to można cały rok na letnich ;)
10
RAV-4 / Odp: wady RAV4 hybrid..
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ko20 dnia Dzisiaj o 13:34:04 »
O matko jedyna, po coś Ty ten samochód kupił?
Wątek dotyczy wad samochodu zaobserwowanych w trakcie użytkowania, więc nie wiem z czego wynika twoje pytanie?
Bez urazy. W trakcie uzytkowania? Musiałeś poużytkować samochod, żeby zauważyć że
 - nie ma CD,
 - w bagażniku wystaje ta śmieszna/dziwna pólka?
 - że głośniki grają tragicznie a radio nie ma DAB+?
 - że żeby przyciśk sport nacisnąć trzeba się wręcz przychylić?
 - że nie ma doświetlania zakrętów
 - na jazde próbna nie pojechałeś, że nie wiedziałeś jak słychać eCVT?
 - i wiele innych z Twojej listy.

To są rzeczy napisane w katalogu lub do zauważanie jak w samochód wsiądziesz w salonie lub przejedziesz 500m. Przez internet auto kupowałeś że tego nie zauważyłes? Równe dobrze mógłbyś napisać, żę pojezdziłeś i zauważyłeś że nie ma 400KM :-/

To że nie ma CD to jest rzecz binarna. Ale czy głośniki grają dobrze czy nie, to rzecz subiektywna. Skoro grają źle i Ci na tym zależy to nie kupujesz. Ja z taką listą wad auta bym nie kupił.
Strony: [1] 2 ... 10