Toyota Klub

.: GARAŻ :. => Avensis => Wątek zaczęty przez: comora w 30-05-2007, 22:55:49

Tytuł: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: comora w 30-05-2007, 22:55:49
Witam,
chciałbym w tym wątku podsumować inne wątki, które przewijają się przez niniejsze forum, ale nie dostały dość precyzyjnych odpowiedzi - proszę nie odpisywać, że temat już był.

Sprawa dotyczy operacji cyklicznej operacji, jaką jest wymiana pasku rozrządu. Osobiście posiadam T22 7A-FE, więc pytanka zadaje raczej w tym kontekście.
1. Z forum jasno wynika, że wraz z paskiem wymieniamy rolki. Ale co do pompy wody już nie ma jasnej odpwiedzi, jest tylko info, że są dwie szkoły. Może ktoś ma większe doświadczenie z pompami. Jakie są szanse, że ten element się zepsuje? Jakie są pierwsze objawy, że to już jej koniec? Jak bardzo wymiana zwiększa koszty (robocizna) zmiany rozrządu?
2. Czy wraz z rozrządem warto wymienić paski "okoliczne"  (do alternatora itp)?
3. Czy silnik 7A-FE jest silnikiem kolizyjnym? Czy komuś rozwaliło coś w silniku przy zerwaniu rozrządu?
4. Wśród zamienników polecany jest pasek Mitsuboshi, ale jednocześnie zalecane jest skrócenie czasu wymiany do 75kkm. Czy ktoś na forum przejechał na nim 100km, albo zerwał mu się przed 100km?

Troszkę się rozpisałem. To chyba wszystko :-)
Będę wdzięczny za każdą podpowiedz. Idzie sezon wakacyjny, więc wątek przyda się większej liczbie userów ;-)

pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Lawcu w 05-06-2007, 18:10:26
Ad. 1 Uszkodzenie pompy a właściwie wirnika może ale nie musi skutkować zerwaniem paska. Ja w swojej wymieniłem pompę gdyż szwankowała. Do silnika 7AFE masz dwie pompy (pisałem o tym w wątku o ubywaniu płynu chłodniczego http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=12126.msg184481#new ) tańsza kosztuje coś koło 300 zł droższa ponad 350 zł.
Ad. 2 Ja zawsze wymieniam wszystkie paski , przynajmniej dla świętego spokoju.
Ad. 3 Wszystko wskazuje że jest silnikiem kolizyjnym.
Ad. 4 Tak dokładnie pasek tej firmy jest polecany. Ja niesłyszałem
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: comora w 08-06-2007, 22:49:10
[...]
Ad. 2 Ja zawsze wymieniam wszystkie paski , przynajmniej dla świętego spokoju.
[...]

Pytanko dodatkowe: Gdzie moge zaopatrzyć się w takie paski (oprócz ASO) i ile może mnie to kosztować?
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Pokakulka w 10-06-2007, 07:12:02
Np. Allegro...polecam. Sam kupowałem pasek+ rolka i napinacz. Naprawdę jest tego sporo.
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: comora w 10-06-2007, 08:58:50
Np. Allegro...polecam. Sam kupowałem pasek+ rolka i napinacz. Naprawdę jest tego sporo.
chodzi mi o paski dodatkowe (jeśli się dobrze orientuje to są dwa: pasek wieloklinowy napędu pompy wody i alternatora oraz napędu pompy wspomagania). i takich rzeczy nie mogę znaleźć na allegro...
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: giepe w 10-06-2007, 12:04:19
chodzi mi o paski dodatkowe (jeśli się dobrze orientuje to są dwa: pasek wieloklinowy napędu pompy wody i alternatora oraz napędu pompy wspomagania). i takich rzeczy nie mogę znaleźć na allegro...
Pasek wspomagania napędza też sprężarkę klimatyzacji, o ile ją masz.

A dlaczego koniecznie na Allegro?
Nie masz koło siebie sklepu jednej z sieci: Fota, JC Auto?
Fota prowadzi bardzo dobry e-katalog:
http://katalog.fota.pl/
Tu po kilku kliknięciach zobaczysz ile mają pasków w swojej ofercie.
JC Auto ma paski jeszcze innych firm, np. Bando, które to ja rok temu zakładałem.

Pozdrawiam
Grzesiek
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: comora w 10-06-2007, 13:53:54
Pasek wspomagania napędza też sprężarkę klimatyzacji, o ile ją masz.

w katalogu foty pasek do sprężarki jest wymieniony osobno, a Ty napisałeś o pasku do wspomagania, który dodatkowo napędza klimę. jak mam to rozumieć? jeśli mam klimę to biorę ten do klimy i wspomaganie też jest przez niego obsługiwany?
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: giepe w 10-06-2007, 17:44:24
Pasek wspomagania napędza też sprężarkę klimatyzacji, o ile ją masz.

w katalogu foty pasek do sprężarki jest wymieniony osobno, a Ty napisałeś o pasku do wspomagania, który dodatkowo napędza klimę. jak mam to rozumieć? jeśli mam klimę to biorę ten do klimy i wspomaganie też jest przez niego obsługiwany?

Przepraszam, że wprowadziłem trochę zamieszania!
To co napisałem jest prawdą odnośnie silnika D4-D czyli 1CD-FTV.
Widzę, że u Ciebie w silniku 7A-FE są trzy paski, każdy do czego innego. Zgadza się?

Pozdrawiam, Grzesiek
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Lawcu w 11-06-2007, 22:05:31
Ja zaopatruję się w www.hipol.com.pl wszystkie paski mają firmy mitsubosschi :) a rolki KOYO. Ja za cały zestaw pasków  czterech plus rolki zapłaciłem koło 200 zł

Podaję Ci numery pasków Mitsuboschi
1. 5PK975 pasek klinowy
2. 3PK625 pasek klinowy
3. 4PK865 pasek klinowy
4. 7AFE/1eE pasek rozrządu
Podwarunkiem, że masz klimatyzacje jeśli nie to zamiast paska 4PK865 musi być 4PK825
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Admin w 14-06-2007, 13:08:17
1. Z forum jasno wynika, że wraz z paskiem wymieniamy rolki. Ale co do pompy wody już nie ma jasnej odpwiedzi, jest tylko info, że są dwie szkoły. Może ktoś ma większe doświadczenie z pompami. Jakie są szanse, że ten element się zepsuje? Jakie są pierwsze objawy, że to już jej koniec? Jak bardzo wymiana zwiększa koszty (robocizna) zmiany rozrządu?

Pompe wody wymienia sie jak cieknie albo sa problemy z chlodzeniem. Jak nie ma zadnych obiawów to zostawiasz tak jak jest

2. Czy wraz z rozrządem warto wymienić paski "okoliczne"  (do alternatora itp)?
Warto. Koszt niewielki a te paski sie tez niszczą

3. Czy silnik 7A-FE jest silnikiem kolizyjnym? Czy komuś rozwaliło coś w silniku przy zerwaniu rozrządu?

na 90% jest kolizyjny, musiał bym poszukać dokładnie. Jak jest i peknie pasek to koszt naprawy bedzie bardzo bolesny.

4. Wśród zamienników polecany jest pasek Mitsuboshi, ale jednocześnie zalecane jest skrócenie czasu wymiany do 75kkm. Czy ktoś na forum przejechał na nim 100km, albo zerwał mu się przed 100km?

Zalecana jest wymiana przy 75 tyś i tego nalezy sie trzymać. Paski w ave potrafią strzelić wczesniej i widziałem kilka takich samochodów na placu u znajomego mechanika
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: comora w 21-06-2007, 18:13:17
Ja zaopatruję się w www.hipol.com.pl wszystkie paski mają firmy mitsubosschi :) a rolki KOYO. Ja za cały zestaw pasków  czterech plus rolki zapłaciłem koło 200 zł
[...]

dzięki za namiar. bardzo miła firma, chociaż pomylili zamówienia przy pierwszej dostawie (gratis w obrębie warszawy). dwa paski nie mieli mitsubosschi, dali w zamian bando.
całość 233zł z (jak twierdzą) rabacikiem 7%.

i jeszcze jedno pytanko pomocnicze. w 7AFE jest jedna rolka napinająco-prowadząca czy są dwie rolki?
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Gary UK w 22-06-2007, 07:30:00
W 7A-FE jest tylko jedna rolka.Pompa wody jest napedzana  z paska klinowego wiec uszkodzenie jej nie grozi zerwaniem rozrzadu.Mimo to polecam ci wymienic ta pape bo koszt jest niewielki a wymiana pompy wody w tym silniku tak czy siak wiarze sie z rozebraniem rozrzadu.Wiec jesli zrobisz to teraz mimo wszystko zaoszczedzisz troszke kasy na ponownym rozbieranie rozrzadu za kilkanascie tys.kilometrow.
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: operculum w 26-06-2007, 08:30:35
Nie doczytałem się konkretnej informacji   -   kupiłem Avensis T22 2,0 D4 z 2001r, obecnie 95tys. i ... pytanie ,czy modele z tego rocznika posiadają pasek, czy łańcuszek rozrządu,  informacja wielce dla mnie ważna, wszak zbliżam się do setki.
Pozdrawiam
(pytanie nieopacznie umieszczone przeze mnie w działce D-4D , teraz powtarzam)
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Qba w 27-06-2007, 14:49:56
Wszystkie silniki VVT-i mają rozrząd napędzany łańcuszkiem.
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: operculum w 30-06-2007, 19:05:32
Dzwoniłem do Toyoty i udzielili mi informacji, choć dodali, że i tak powinni sprawdzić na miejscu :grin:- oczywiste, najlepiej z dużym przeglądem.
Wielkie dzięki za Twą wiadomość, konkretnie i krótko.
Pozdrawiam,

Marcin.
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: avast w 12-07-2007, 19:15:43
Jaki rodzaj rozrządu (pasek czy łańcuszek) wystepuje w Toyocie Avensis 1.6 z 2000r. Oznaczenie silnika 4A FE.
Przejechalem juz ponad 120 tyś km czy musi byc natychmiastowa wymiana napędu rozrządu?
Wybieram się w daleką podróz (ok 1000 km) i muszę mieć pewność, że samochód jest sprawny i mi w drodze nie nawali. :oops: :oops: :oops:
Proszę o szybką fachową poradę. :-)
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: tomekw112 w 12-07-2007, 22:31:28
Na 100% pasek - jeśli jeszcze nie był wymieniany to ja bym to już dawno zrobił , koszty niewielkie a głowa spokojna . Pasek ok 80.-   rolka ok 90.- wymiana ok 150.- czas ok 3h  -- było to juz poruszane na forum
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: mariuszgrabowski w 27-07-2007, 12:43:23
wlasnie zachodze w glowe - czy moja ave 2002 azt220 2.0 ma pasek rozrzadu czy lancuch..?

i 2gie pytanie - przy jakim przebiegu nalezy sie wymiana czy to pasku czy lancucha? mam teraz 103.000 i zdaje sie ze widzialem gdzies info zeby zmienic przy 105000

pzdr, mariusz
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: prusiak w 27-07-2007, 12:51:02
i 2gie pytanie - przy jakim przebiegu nalezy sie wymiana czy to pasku czy lancucha? mam teraz 103.000 i zdaje sie ze widzialem gdzies info zeby zmienic przy 105000

pzdr, mariusz

105 tys. Diesel
90 tys. Bezynka
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: wojtekvst w 27-07-2007, 13:13:13
jezeli chodzi o ceny czesci to nie wydaje mi sie by były takie tanie do silnika D4D kumpel wymienial w zwykłym TD i jast o wiele taniej niż w D4D
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: stiopa46 w 12-08-2007, 12:46:21
i 2gie pytanie - przy jakim przebiegu nalezy sie wymiana czy to pasku czy lancucha? mam teraz 103.000 i zdaje sie ze widzialem gdzies info zeby zmienic przy 105000

pzdr, mariusz

105 tys. Diesel
90 tys. Bezynka
autoryzowana toyota zaleca w benzynce co 150000tys chyba ze sa zamienniki to na 100000tys
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: mariuszgrabowski w 22-08-2007, 20:08:37
i 2gie pytanie - przy jakim przebiegu nalezy sie wymiana czy to pasku czy lancucha? mam teraz 103.000 i zdaje sie ze widzialem gdzies info zeby zmienic przy 105000

pzdr, mariusz

105 tys. Diesel
90 tys. Bezynka
autoryzowana toyota zaleca w benzynce co 150000tys chyba ze sa zamienniki to na 100000tys

z mojej ksiazki serwisowej i rozmowy z serwisantem wynika, ze dla silnika o zaplonie iskrowym (czyli benzin) nie ma zdefiniowanego przebiegu przy ktorym sie wymienia lancuch; zgodnie z opinia serwisanta - jak sie nic nie dzieje, to sie nie wymienia

wiec nie wymienilem.

pozdro,m
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: stiopa46 w 22-08-2007, 21:21:26
Cytuj

z mojej ksiazki serwisowej i rozmowy z serwisantem wynika, ze dla silnika o zaplonie iskrowym (czyli benzin) nie ma zdefiniowanego przebiegu przy ktorym sie wymienia lancuch; zgodnie z opinia serwisanta - jak sie nic nie dzieje, to sie nie wymienia

wiec nie wymienilem.

pozdro,m
ja bym na twoim miejscu zmienił serwisanta bo jesłi masz pasek to on ma okreslony przebiek po kturym trzeba go wymienic bo jesli nie to szlak morze trafic głowice a to bedzię droższe niż wymiana paska


poprawiłem cytat
Swoop
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Admin w 23-08-2007, 10:07:28
Kolega pisał o łańcuchu i tu ma racje. Łańcuch wymieniasz jak zaczne dawać znać o sobie
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: smokrb w 07-09-2007, 16:25:48
Witam
No właśnie. Wymiana paska rozrządu, pompy i etc. Avensisie 1,8 '99 obecny przebieg 111000km.
Toyota ogólnie twierdzi, że pasek rozrządu wymienia się co 150000 km. Wcześniej nie dotykać. Mechanik (prywatny też z Toyoty :wink:), który obsługuje mój samochód twierdzi, że lepiej trochę wcześniej (dla pewności). Obydwaj twierdzą, że silnik jest bezkolizyjny. Szczególnie, że ww. service Toyoty miał przypadki zerwania paska i samochody po założeniu nowego wracały na drogę.
Skąd ta pewność, że silnik jest kolizyjny?
Czy ktoś odnotował przypadek kolizyjności tego silnika? :oops:
Osoba rozpoczynająca wątek zadała konkretne pytania i tak naprawdę nikt sensownie i autorytatywnie nie odpowiedział (bez urazy)(wypowiedzi potwierdzone przykładami).
Sam jestem zainteresowany koniecznością wymiany rozrządu przed okresem zalecanym - tak dla pewności. Proszę o opinie i przykłady. Nie chciałbym wydawać pieniędzy bez sensu - na naprawę głowicy bądź przedwczesną wymianę rozrządu i dodatkowych pasków.
Jeżeli, ktoś z szanownego grona ma Pewną informację na powyższe to poproszę. (Skąd w kompendium informacja, że wymiana paska rozrządu powinna nastąpić po 100000km?).  :huh:
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Lawcu w 07-09-2007, 16:47:07
 Firmy produkujące paski rozrządu przeważnie na pasek dają gwarancję ok.100 tys. km
stąd też jest ta magiczna liczba częstotliwości wymiany. Ja osobiście pasek wymieniam dużo wcześniej ok.80 tys. robię to sam więc koszty są tylko za części.

Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: comora w 07-09-2007, 19:48:31
[...]Obydwaj twierdzą, że silnik jest bezkolizyjny. Szczególnie, że ww. service Toyoty miał przypadki zerwania paska i samochody po założeniu nowego wracały na drogę. Skąd ta pewność, że silnik jest kolizyjny?[...]

Dalej nie mam 100% pewności, ale wydaje mi się, że silnik jest kolizyjny. Tu powinien wypowiedzieć się ktoś, kto zna się na budowie silników.
Co do przypadków z serwisów: 95% przypadków zerwania kończy się założeniem i dalszą jazdą. Tylko, że dość spora część tych samochodów wraca do warsztatu po kilku tysiącach kilometrów...
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: somoza w 19-09-2007, 09:15:20
Tak czytam ten wątek i czegoś tu nie rozumiem. Jeżdże Corollka E12 (1.4 vvt-i) i w instrukcji obsługi odnośnie wymiany paska rozrzadu jest napisane "nie stosuje sie..." !!! To jak to jest? W Ave wymienia sie a w Corollach nie? Przeciez to ta sama konstrukcja silnika? (vvt-i) A może nie ta sama?
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 19-09-2007, 09:21:34
W Silniku VVTi masz ŁAŃCUSZEK!!

Łańcuch jest teoretycznie niewymienialny. W ASO twierdzą że można dopiero zacząć myśleć o wymianie łancucha przy 400- 500 tys.km.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: somoza w 19-09-2007, 09:41:45
W Silniku VVTi masz ŁAŃCUSZEK!!
A skąd masz taką wiadomośc? U mnie w instrukcji w dziale: "Dodatkowe wymiany" jak byk stoi:
PASEK ROZRZĄDU :
 Camry V6 - co 150 000 km
inne silniki o zapłonie iskrowym - nie stosuje się
Yaris / Yaris Verso D4D - nie stosuje się
inne silniki D4D - co 105 000 km
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Qba w 19-09-2007, 09:43:14
Tak czytam ten wątek i czegoś tu nie rozumiem. Jeżdże Corollka E12 (1.4 vvt-i) i w instrukcji obsługi odnośnie wymiany paska rozrzadu jest napisane "nie stosuje sie..." !!! To jak to jest? W Ave wymienia sie a w Corollach nie? Przeciez to ta sama konstrukcja silnika? (vvt-i) A może nie ta sama?

I dobrze jest napisane. W silnikach VVT-i paska rozrządu nie stosuje się. Stosuje się za to łańcuch, którego zwykle się nie wymienia, co najwyżej napinacze, a i to też po bardzo dużym przebiegu.

Pasek rozrządu stosowany był w silnikach nie-VVTi oraz starszych dieslach, m.in 1C, 2C, 2C-T/TE (1.8, 2.0, 2.0 turbo), 1CD-FTV (2.0 D4-D do 2006). Wszystkie nowe silniki, w tym VVT-i oraz D4-D mają napęd łańcuchowy.
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: somoza w 19-09-2007, 09:52:11
Aha, zajarzyłem. "Nie stosuje sie" odnosi sie do seryjnego  montazu a nie do wymiany.
Dzięki Qba za wyjaśnienie.  :wink:
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: AdS w 02-12-2007, 13:39:54
Czy ktoś orientuje się ile kosztuje wymiana paska z rolkami w serwisie toyoty (części + robocizna) ? Jakiej ceny można spodziewać się u prywatnego serwisanta? Co sądzicie o paskach firmy gates (ponoć wzmocnione, tylko nie wiem czym :))
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: aw w 02-12-2007, 15:44:30
w aso wrocław za wymianę z rabatem na części zaśpiewali 1600ZŁ bez napinacza  :furious3:. Ja zrobiłem wymianę kompletną tzn. rolki pasek i napinacz, na oryginalnych manelach za 1200zł z robocizną.
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: tomekw112 w 02-12-2007, 17:06:56
Czy ktoś orientuje się ile kosztuje wymiana paska z rolkami w serwisie toyoty (części + robocizna) ?

W ASO do 4AFE w promocji chcieli 800,-  :furious3:  :furious3:  robocizna + części
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: comora w 03-12-2007, 23:07:19
Czy ktoś orientuje się ile kosztuje wymiana paska z rolkami w serwisie toyoty (części + robocizna) ? Jakiej ceny można spodziewać się u prywatnego serwisanta? Co sądzicie o paskach firmy gates (ponoć wzmocnione, tylko nie wiem czym :))

Ja w Warszawie dałem za dobre zamienniki (hipol.pl) jakies 200-250zł a za robociznę dałem 150. Silnik 7A-FE.
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: adam976 w 27-06-2008, 21:05:41
A wie ktoś co jest w silniku toyoty corolli 2.0 D4-D z 2002r kombi, bo kupiłem od niemca autko i cała instrukcja po niemiecku i nie wiem czy wymieniał rozrząd, przebieg 125 tys.
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: wajspin w 29-06-2008, 11:39:35
jest pasek, wymiana co 105 tys km
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: harry w 26-09-2008, 19:56:42
standardowo sugerowany przebieg do wymiany rozrzadu to 105kkm - poniewaz stuknelo mi juz 112 kkm postanowilem dluzej nie zwlekac dluzej z tym tematem.
kupilem  komplet do wymiany: dwie rolki, pasek, napinacz hydrauliczny, pompa.
i z pompa wlasnie byl problem - pod jednym numerem katalogowym  wystepuja dwa rodzaje pompy (obydwie sa do silnikow d4d do 2003 roku): rozna sie polozeniem dwoch srub mocujacych pompe do pompy wtryskowej - sa one przesuniete o 90 stopni wzgledem osi otworu walka napedowego pompy wtryskowej.
warto sie upewnic przed kupnem jaka mamy pompe (zwlaszcza jesli zamawiamy wysylkowo warto poprosic o zdjecia pompy)...
mozna zobaczyc nasza pompe bez rozbierania czegokolwiek - wystarczy zajrzec pod lewy dolny rog oslony silnika i sprawdzic czy sruby sa ustawione w pionie czy poziomie.


calosc powinna sie zamknac w kwocie 1160 pln : rolki, pasek, napinacz, pompa wody (wszystko pierwsze wyposazenie oprocz pompy  - ale pompa tez z tych polecanych - nie taka za 180 zl - bez upustow 420 pln), robocizna.
mysle ze zaplace dodatkowo za plyn chlodniczy  (nie wiem  ile spuscili do wymiany pompy), moze jeszcze oplata za wymiane filtra powietrza, filtra oleju i oleju.


pozdrawiam
harry
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: harry w 13-02-2009, 11:15:42
przypomnialem sobie ze mialem sie rozliczyc z mojej wymiany rozrzadu, laczna wartosc wyszla jak nizej (kupilem 10 litrow oleju - zostanie 3,5 litra - plus kolejna banka 5 l i bedzie na nastepna wymiane)

2x 5l olej castrol magnatec 5W-40    206   
filtr powietrza                                45   
filtr oleju                                                    37   
rozrzad                                                   488   
pompa wodna                                  330   
robocizna                                                 400   

czyli lacznie 1506 pln.

w tym mialem ogolne sprawdzenie samochodu, zawieszenia, wydruk z kompa, analiza wtryskow, bledow itp.
Samochod oddany czysciutki, jak przyszedlem do warsztatu to stal z podlaczonymi przewodami i pracowal na wolnych obrotach do rozgrzania i sprawdzenia wlaczania sie wentylatorow itp.
jestem zadowolony - bo juz mialem od tego czasu kolejna wymiane oleju w tym warsztacie i znow bardzo milo i terminowo.
Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: giepe w 14-02-2009, 17:30:14
[...]
jestem zadowolony - bo juz mialem od tego czasu kolejna wymiane oleju w tym warsztacie i znow bardzo milo i terminowo.
Może mi umknęło...
Możesz podać gdzie jest ten warsztat i jakieś namiary na niego?

Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: harry w 15-02-2009, 10:57:15
och. to raczej nie dla ciebie kolego warsztat - jest w olsztynie ;-)