Toyota Klub

.: GARAŻ :. => Avensis => Wątek zaczęty przez: mamik w 07-01-2008, 11:15:01

Tytuł: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: mamik w 07-01-2008, 11:15:01
Witam szanowne grono forumowiczów

W czerwcu zeszłego roku stałem się szczęśliwym posiadaczem AVE 2001 po FL Kombi SOL, samochód został sprowadzony z Włoch. Długo szukałem samochodu w końcu sytuacja życiowa zmusiła mnie do zakupu już teraz no i padło na nią. Wszystko pięknie przegląd po sprowadzeniu, spalanie bardzo przyzwoite - po prostu rewelacja.
Gdzieś pod koniec listopada postanowiłem tankować trochę lepsze paliwko, wszystko OK. W grudniu przypadał kolejny przegląd, zacząłem trochę czytać na forum w poszukiwaniu serwisu, znalazłem namiary na firmę z Sopotu serwisującą Japończyki - cena OK miła obsługa.

Jednak już przed tym przeglądam dwa, może trzy razy zdarzyła się sytuacja, że przy wciśnięciu gazu i nagłej potrzebie wyprzedzenia samochodzik zadusił się na kilka sekund i dopiero po chwili reagował-->przyśpieszał. Było to przed przeglądem, pomyślałem sobie, że może jakieś filtry przypchane etc. Na przeglądzie komputerek wykazał zwarcie na pompie, serwis wykasował i niby miło być OK. Było OK ale tylko kilka dni potem to samo tylko częściej w tej chwili samochód w ogóle nie przyśpiesz. Wciskasz gaz i nic jedzie swoim tempem. Samochód stał w serwisie, po pierwszych testach pompy podejrzewali zawór od turbiny, w tej chwili komputer constans wskazuje błąd zwarcia w/na pompie. Serwis ma ściągną schemat pompy aby sprawdzić dokładnie co i jak - nie chcą abym kupił nową pompę bo może okazać się że to nie to. W ASO jeszcze nie byłem, ale jak nikt nie miał podobnego przypadku a mój serwis nic na to nie poradzi pewnie skończę w ASO. Do szału mnie doprowadza obecny sposób jazdy.

Proszę poradźcie, może ktoś spotkał się z podobnym problemem...
Tytuł: Odp: Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: kizon w 07-01-2008, 12:02:44
witam
ja miałem objaw tego typu że: przy obrotach 2000 ja mu w pedał o ave się dusi objaw ten narastał aż stał się nie do wytrzymania - zacząłem wymieniać wszystko po kolei tzn. filtr paliwa, powietrza - w bosch-u przegląd wtrysków, przepływomierza itd.... Pojechałem wreszcie do ASO w Siedlcach i od razu stwierdzili iż padły zawory SCV w pompie wysokiego ciśnienia (paliwa) - części dostępne tylko w ASO (nowe) koszt z wymianą 1300PLN - po wymianie jak ręką odjął - jak sprawdzić czy to te zawory - najlepiej wykręcić od kogoś i założyć u siebie - pompa znajduje się na lewo pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego jak otworzysz maskę - do tych zaworków dochodzą przewody elektryczne.
pozdrawiam
Tytuł: Odp: Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: mamik w 09-01-2008, 11:32:43
Witam
No i moje maleństwo trafiło do ASO, jednak nie z powodu usterki silnika. lecz z powodu latających po trójmiejskiej obwodnicy kamlotów http://inforyou.com.pl/z/kamlot/kamlot1.jpg.

Przy okazji odstawienia samochodu do blacharki do ASO w Chwaszczynie "ANRO TRADE" przespacerowałem się do serwisu i opowiedziałem Panu o problemach z pompą. Powiedział coś dziwnego, że jeżeli to pompa to oni jako serwis jedyne co mogą zrobić to wymontować ją i przesłać do, chyba DENSO w Warszawie i tam mają ją naprawić. Jeżeli to zawory SCV to tak samo wymontowane i do Warszawy. Czas naprawy 2,3 tygodnie. Czy rzeczywiście pompy naprawiają tylko w Warszawie?? Nie podoba mi się fakt braku samochodu na kolejne 2,3 tygodnie  :-(

pozdrawiam


Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: radzioabcxyz w 14-01-2008, 14:22:07
witam
jestem właścicielem Toyoty Avensis D4D 2001r. (wersja po liftingu)
na trasie przydarzyło mi się, że przy prędkości około 140 km/h usłyszałem delikatne pukniecie w silniku i momentalnie auto przestało mieć moc, jakby padła turbina... jeździ normalnie z tym że mam wrażenie, że turbina sie nie załącza, bo strasznie zamula
wyjąłem turbinę i zawiozłem do faceta, który zajmuje się profesjonalną regeneracją turbosprężarek...ale ten stwierdził, że to nie jest wina turbiny, bo ona na pierwszy rzut oka wymaga jedynie przeczyszczenia...
czy ktoś ma jakiś pomysł co mogło się stać, albo zdarzyło się komuś coś podobnego?
dzięki za pomoc
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 30-07-2009, 23:02:49
Cytuj
Pojechałem wreszcie do ASO w Siedlcach i od razu stwierdzili iż padły zawory SCV w pompie wysokiego ciśnienia (paliwa) - części dostępne tylko w ASO (nowe) koszt z wymianą 1300PLN - po wymianie jak ręką odjął - jak sprawdzić czy to te zawory - najlepiej wykręcić od kogoś i założyć u siebie - pompa znajduje się na lewo pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego jak otworzysz maskę - do tych zaworków dochodzą przewody elektryczne.

kizon - mam pytanie odnośnie objawów padnięcia zaworów SCV - czy samochód nie miał kopa powyżej 2000 obr./min., natomiast przy delikatnym dodawaniu gazu jakby było troszkę lepiej?
W jaki sposób zdiagnozowali Ci problem z zaworami SCV w ASO Siedlce - czy wyszło to na kompie na błędach, czy na parametrach pracy silnika? Niestety opcja pożyczenia zaworków SCV nie jest prota i szukam jakieś alternatywy, aby móc pewność, że u mnie jest to samo - szczegóły mojego problemu poniżej:
http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=22001.15 (http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=22001.15)
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 30-07-2009, 23:14:44
przy padaczce SCV obajwy:
- mocne wciśnięcie gazu powoduje dławienie, delikatnie operując jest lepiej (prawie dobrze)
- przeważnie dławienie z biegiem czasu się pogłębia (u mnie najpierw dławił się przy ok 3000tys, później przy ok 2000, ostatecznie nie można było normalnie spod świateł ruszyć)
- czasami problemy są z paleniem
- nie zawsze, ale później wywala błąd p1228
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 30-07-2009, 23:22:14
aw - Twój opis pasuje do historii choroby mojego Verso - ufff co za ulga :-)
A czy jest możliwy tak duży spadek mocy i Nm - może to była kwestia wdepnięcia w pedał przez gościa na hamowni i dlatego tak wyszło cieniutko? Co o tym sądzisz?
A jak na to wpadłeś, że to u Ciebie jednak zaworki SCV - czy też tak eksperymentowałeś jak ja?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 30-07-2009, 23:40:44
spadek przy padaczce zaworów będzie duży (po prostu nie masz odpowiedniego ciśnienia w CR-e), zawory wymieniłem i po bólu (kupiłem używaną pompę za 190zł, zaworki przełożyłem)
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 30-07-2009, 23:53:37
aw - a czy możesz opisać dokładnie jak się zabrać do wymiany tych zaworków?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 31-07-2009, 00:04:43
otwierasz maskę, odkręcasz zbiornik wyrównawczy chłodnicy i odchylasz na bok, odkręcasz obejmę wiązki elektrycznej biegnącej nad zaworami, odkręcasz 4 srubki od zaworów kluczem inbusowym (podejdziesz jedynie używając "łamańca") wyciągasz zaworki (musisz dobrze pociągnąć bo są na zatrzask, dlatego wkładając nowe musisz je dmocno dociśnąć aż wskoczą na miejsce z charakterystycznym kliknięciem) poza tym czyścisz przy okazji ich gniazda. to tyle, ale musisz być pewien, że ave napewno ciebie pogryzie w łapki  :grin: bo dostęp jest przeje.....
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 31-07-2009, 00:10:17
A czy jest szansa reanimacji tych zaworków bez wymiany?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 31-07-2009, 00:13:51
zawory są nierozbieralne, metalowe, czasami czyszczenie pomaga (ale przeważnie nie na długo - spróbować możesz). w ramach którejś akcji serwisowej toyota je wymieniała. ich padanie to normalna sprawa w d4d z tamtego okresu. po drugie też sparwa naszego paliwa, kondycji filtra paliwa itd.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 31-07-2009, 00:24:17
Jeszcze raz wielkie dzięki za komplet informacji :-)
A czy zaworki z Ave T25 116 KM lub z T22 FL bedą pasowały do mojej Verso?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: sandr w 31-07-2009, 12:43:59
T25 116KM miały już inną pompę (bez tych zaworków), od T22 FL powinny pasować.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 02-08-2009, 11:07:44
Znalazłem taką samą pompę jak jest w Verso 22100-27010 z zaworkami SCV od Avensis T22 2.0 D4D 110 KM z 2000 roku i mam pytanie, czy wymiana zaworków SCV z tego modelu będzie miała wpływ na moją max. moc, która w Verso powinna wynosić 116 KM?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 02-08-2009, 13:05:14
nie będzie, zawory są we wszystkich te same. moc wynika z typu turbiny
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: sandr w 02-08-2009, 13:07:32
Zaworki będą identyczne ...
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 02-08-2009, 20:37:47
Nie mogę znaleźć pompy tańszej niż 500 PLN, a nowe zaworki DENSO SCV kosztują ok. 900 PLN - w tym przypadku czy warto kupować używkę pompę z zaworkami (nie wiadomo ile przejechane, ile pociągną itp.), czy lepiej nowe same zaworki SCV? Czy mogę mieć też problem z samą pompą - czy zdarzają się przypadki, że zaworki są OK, a pompa szwankuje? Czytałem, że Toyota oferuje zestaw naprawczy do pompy wysokiego ciśnienia - czy to są tylko zaworki, czy coś jeszcze?
Poza tym w dalszym ciągu nie wiem, czy w moim przypadku wymiana zaworków pomoże na 100%.
Trochę się boję tej wymiany - potencjalnych kosztów i efektu wymiany.
Jak można jeszcze to zweryfikować przed wymianą? Czy macie jakieś pomysły?
AW - czy Ty byłbyś w stanie zdiagnozować mój problem?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: sandr w 02-08-2009, 22:05:36
Nasze pompy siadają sporadycznie (chyba, że zatankujemy benzynkę  :-)),
jeżeli masz w miarę niewielki przebieg, a zakup nowych zaworków nie stanowi dla ciebie problemu - wybrałbym nowe zaworki.

Po za tym - po ruszeniu pompy wypadałoby zmienić pasek rozrządu (o ile nie jest w miarę nowy), a jak pasek to i rolki i...
rozumiesz, wchodzisz w spiralę kosztów.

Pozdr.

PS
najlepiej przed wymianą podmienić zaworki do testu (zaprzyjaźniony mechanik + 0,5h roboty),
sam tak zrobiłem i okazało się, że u mnie zaworki były OK, a siedział przepływomierz...
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 02-08-2009, 22:20:56
Sandr - a gdzie testowałeś swoje zaworki? Ja mam zaprzyjaźnionego mechaniora, tylko problem jest w tym, że nie ma zaworków do moje Verso - ma pompę, ale akurat od T25.
W przypadku przepływomierza - to go przeczyściłem i dodatkowo, aby mieć pewność, sprawdziłem na innym i jest tak samo.
A Ty jakie miałeś objawy?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 02-08-2009, 22:40:20
Dodatkowa informacja o moim wozie - jak go kupowałem z komisu to miał 170 000 km, natomiast po weryfikacji w ASO Toyota z Dani okazało się, że ma 300 000 km - tak to u nas w cudowny sposób odmładza się samochody :-(
Ale jedno jest pewne - do samego końca, czyli do 300k km była serwisowana w ASO w Dani.
W związku z tym przebiegiem zastanawialem się czy u mnie nie siadają elementy, które po takim przebiegu już się naturalnie wyeksplatowały, czyli turbo, ale teoretycznie wszystko spręża - weryfikacja manualna bez specjalistycznych przyrządów.
Jak to w 100% zweryfikować?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: sandr w 02-08-2009, 22:46:14
Akurat mój mechanik miał od T22 (albo RAV4, lub Previi? juz nie pamiętam) - objawy to zamułka i kłopot z pokonaniem ~3.300 obr/min na III i IV biegu...
Po za tym, po rozgrzaniu silnika "dziwnie" pracowały wtryskiwacze - tak jakby na jednym ustawieniu. Teraz, po wymianie przepływki czuję jak wraz ze zmianą obciążenia, komputer koryguje dawkę przy ustalonym położeniu pedału gazu (zmienia się przy tym "klekocik" wtryskiwaczy).
    
Przepływomierz najprościej sprawdzisz wypinając jego wtyczkę (przy zgaszonym i rozgrzanym silniku), później odpalasz (świeci się CHECK) i testujesz.
Jeżeli nie ma różnicy w dynamice i kulturze pracy silnika, znaczy - przepływka siedzi.
Analogicznie - osłabienie i pogorszenie dynamiki - przepływka OK.  

Przy takim przebiegu, turbo ma prawo siadać (z resztą, wszystko ma prawo) - ja mam podobny (o ile nie większy, kto to wie?) przebieg,
swoją turbinę regenerowałem i nie narzekam - po remoncie (Wrocław) zrobiłem na niej prawie 100.000km.  Ciśnienie doładowania odczytasz podczas jazdy z podpiętym komputerem diagnostycznym (ASO, lub co sprytniejsze warsztaty).

Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 03-08-2009, 11:58:55
co do scv najlepiej jak by "check" zaświecił. spróbuj go wymusić, deptaj w pedał tak by zamulał się jak najbardziej, później spróbuj jechać jednostajnie ok 5okm/h na 4biegu nie operując za bardzo gazem. wcześniej zmień filtr paliwa. mi wyskoczył błąd dopiero jak założyłem nowy filtr, i było wszystko jasne.

co do przebiegu to jak masz dowód zakupu z komisu to są oni ugotowani, spokojnie możez ich udupić za oszustwo. z urzędu dobierze się im do pupy urząd ochrony konsumenta.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 03-08-2009, 12:05:33
AW  - dzięki za info, spróbuję Twojej metody. Ja wymieniłem filtr paliwa, jak go kupilem, a było to w lutym.
Po czyszczeniu intercooler'a stwierdzam spora poprawę - ciągnie o wiele lepiej niż wcześniej i czasami ma strzały mocy - czyli wciskam mu delikatnie gaz i jakoś się rozpędza i nagle dostaje chwilowego kopa i znowu wraca do spokojnego przyspieszania.
Nasuwa mi się pytanie - czy lepszy dopływ powietrza nie poprawił pracy turbo i może jednak to jest problem z turbiną, która czasami lepiej spręża?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 03-08-2009, 13:04:33
raczej nie. sprawdź sobie jak chodzi cięgno łopatek. zdejmujesz wężyk(przy zaworze sterującym VRV), który odzie do grzybka zaworu na turbinie. bierzesz w usta (trochę to głupio brzmi :) )i podsysasz jednocześnie trzymając łapą za spód cięgna i patrzysz czy podnosi się bez zacięć w trakcie podsysania. później popuszczasz podciśnienie które wytworzyłeś i obserwujesz czy opada bez zacięć. tam jest silna sprężyna. trochę to organoleptyczne ale daje pogląd czy nie ma problemu ze swobodnym ruchem cięgna i tarczy łopatek. najlepiej podpiąć się do kompa i jadąc zobaczyć jak zachowuje się ciśnienie doładowania. ja też miałem problem po kupnie, był bardzo słaby, palił dużo (nie mogłem zejść ze średnią poniżej 7,5l w trasie) wywalał błąd turbiny i odcinał turbo przy próbie wyprezdzania pod dużym obciążeniem. okazało się później że padały zawory scv, wymieniełem, przeczyściłem porządnie przepływkę i obecnie pali mi 5,8 w trasie, 6,5 w mieście wrocław, zbiera się na 5-ce (o czym wcześniej mogłem zapomnieć)

po drugie zapraszam na forum www.avensis.info -> to forum żyje, bo tu raczej mało kto zagląda :))
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 03-08-2009, 18:07:28
Super - bedę testował dalej, właśnie kupuję interfejs diagnostyczny ELM 327 i bedę zbierał dane.
Jeszcze jedno pytanie - jakie powinno być ciśnienie doładowania dostarczane przez turbo w zależnosci od obrotów?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 03-08-2009, 20:41:54
na darmo wydasz pieniądze  :grin: lm327 nie działa w d4d!!!! mam lm-a. ciśnienie przy 5100-5250obr - 40-70kPa
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 03-08-2009, 20:55:40
Dobrze, że mnie ostrzegłeś, a sprzedawca mówił, że powinno działać.
To w takim układzie jaki tester będzie działał w naszym Verso?
Na jutro jestem umówiony z gościem-fachurą, który pracuje w ASO Toyota i mówi, że zdiagnozowanie zaworków SCV to prosta sprawa - zobaczymy co to oznacza w praktyce. Jestem b. ciekawy diagnozy "złotej rączki" :-)
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 03-08-2009, 21:02:06
za grosze takiego testera nie kupisz, co najmniej z 1000zł trzeba wywalić. diagnoza w tym typie nie jest taka łatwa wiele rzeczy wzajemnie na siebie wpływa i fałszuje symptomy. no sam jestem ciekawy co fachura wymyśli? swoją drogą nie mam dobrego zdania o tych z aso bo to zbieranina uczniaków co na autach klientów się uczą. co bardziej kumaci zakładają swoje interesy. zaloguj się na forum co ci wspominałem, tam sa kolesie z aso co po godzinach dorabiają i są ze "stolycy" :grin:
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 03-08-2009, 21:16:08
A czy Twój tester ELM, kompletnie nic nie pokazuje po podłączeniu do kompa Verso? Czy coś znalazłeś odpowiedniego? Zastanawiam się jaki jest z tym problem, czy to jest kwestia protokołu komunikacji?
Ten gości też ma prywatny business i jest polecony przez znajomego - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 03-08-2009, 21:20:55
lm 237 nie działa w d4d bo nie rozpoznaje protokołu (chociaż w/g danych powinien) działa na benzyniakach toyoty. poza tym na większości wszystkich innych marek.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 03-08-2009, 21:23:16
A którą wersje masz softu 1.3a? Ja spróbuję pojechać na giełdę elektroniczną i coś dopasować.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 03-08-2009, 21:25:48
nie pamiętam bo dla kumpla pożyczyłem. w/g serwisówki ave verso ma mieć protokół iso14230
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 03-08-2009, 22:05:26
Wg opisu poniższy ELM327 obsługuje ten protokół -  iso 14230-4, czyli KWP2000 slow i fast init.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=704281061 (http://www.allegro.pl/show_item.php?item=704281061)
Czy na pewno Twoja wersja obsługiwała ten protokół? Czy są jakieś niezgodności w implementacji protokołu, czy coś innego?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 03-08-2009, 23:07:26
obsługiwała. wynika z tego że toyoty protokół nie jest do końca zgodny z tym standardem
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 04-08-2009, 22:28:09
No i jestem po weryfikacji - sprawdzono:
1) zaworki SCV - zostały odłączone kabelki i z powrotem podłączone, co spowodowało, że po odłączeniu silnik gasł, natomiast po podłączeniu pracowa poprawnie - diagnoza są OK (z drugiej strony, czy to na pewno daje 100% wiarygodność testów zaworków SCV?) U mnie faktycznie nie ma problemó z odpalaniem samochodu, ani z gaśnięciem na wolnych obrotach.
2) zawór EGR - został zaślepiony i w czasie jazdy silnik zachowywał się tak samo jak przed zaślepieniem - diagnoza jest sprawny
3) tester diagnostyczny - pokazał, że 1 wtryskiwacz działa nieprawidłowo ma wartość -2, gdzie pozostałe trzy wtryskiwacze mają wartość ok. -/+ 1. diagnoza: może powodować zakłócenia na szynie CR i spadek mocy. Dodatkowo na jeździe testowej widać było, że w momencie, gdy Verso trochę dostawało kopa top rosło ciśnienie na szynie CR. Poza tym mtrochę małe sprężanie pokazuje na turbo, ale to może być wina, że silnik nie wkręca się na obroty.
AW i Sandr - Co Wy o tym sądzicie???
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 05-08-2009, 23:18:54
No i jestem po weryfikacji - sprawdzono:
1) zaworki SCV - zostały odłączone kabelki i z powrotem podłączone, co spowodowało, że po odłączeniu silnik gasł, natomiast po podłączeniu pracowa poprawnie - diagnoza są OK (z drugiej strony, czy to na pewno daje 100% wiarygodność testów zaworków SCV?) U mnie faktycznie nie ma problemó z odpalaniem samochodu, ani z gaśnięciem na wolnych obrotach.

zmień mechanika, takie sprawdzenie to sobie może w d.. wsadzić, w tych zaworach nie padają cewki elektr. tylko zacierają się trzpienie zaworów podczas pracy. więc jego sprawdzenie do bani. typowe dla mechanika z ASO

2) zawór EGR - został zaślepiony i w czasie jazdy silnik zachowywał się tak samo jak przed zaślepieniem - diagnoza jest sprawny

zaślepianie zaworu nic nie zmieni, praca EGR jest przeważnie pow 2000obr, po drugie jest szkodliwe dla silnika, bo zmienia się skład mieszanki

3) tester diagnostyczny - pokazał, że 1 wtryskiwacz działa nieprawidłowo ma wartość -2, gdzie pozostałe trzy wtryskiwacze mają wartość ok. -/+ 1. diagnoza: może powodować zakłócenia na szynie CR i spadek mocy. Dodatkowo na jeździe testowej widać było, że w momencie, gdy Verso trochę dostawało kopa top rosło ciśnienie na szynie CR. Poza tym mtrochę małe sprężanie pokazuje na turbo, ale to może być wina, że silnik nie wkręca się na obroty.

g..prawda zakres dopuszczalnej korekcji jest od -3do 3, musiałby ci nieźle lać by powodować zakłócenia w pracy. ciśnienie na CR-e rosło bo zawór scv odpuszczał i to jest prawidłowy objaw

Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 05-08-2009, 23:24:15
pojeździj trochę na V-powerze, lub zaleć czyścidła do wtrysków. podejrzana mi jest turbina, bo powinna dmuchać odpowiednią wartość na wolnych obrotach przy przygazowaniu. może kierownice masz zasyfiałe
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 06-08-2009, 18:44:55
Czy
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 06-08-2009, 19:08:23
AW - ja już czyściłem wtryski za pomocą urządzenia LiquiMoly- jetCleaner.
Cytuj
pojeździj trochę na V-powerze, lub zaleć czyścidła do wtrysków. podejrzana mi jest turbina, bo powinna dmuchać odpowiednią wartość na wolnych obrotach przy przygazowaniu. może kierownice masz zasyfiałe
-->a jak można sprawdzić na 100%, że kierownica turbo działa poprawnie? Ja wczesniej sprawdzałem, czy spręża powietrze w rurze i było OK - co mogę zrobić więcej?
To już nie wiem co mam robić - dzwoniłem do innego fachury z Siedlec odnośnie regeneracji wtrysków i mówł, że taki objaw może być spowodowany tym, że jeden wtryskiwacz przelewa, lub same wtryski nie dają odpowiedniego ciśnienia, ale to będzie w stanie dokładnie zdiagnozować jak podłączy dedykowany tester Bosh'a do wtrysków i dopiero będzie mógł powiedzieć, czy wtryski są do regeneracji. Umówilem się na przyszły wtorek
Dodatkowo, ma też zaworki SCV i może je podmienić, aby mieć pewność, że są OK - mówił, że metoda odłączenia kabelka jes w sumie OK, ale nie dla wszystkich przypadków.
Cytuj
zmień mechanika, takie sprawdzenie to sobie może w d.. wsadzić, w tych zaworach nie padają cewki elektr. tylko zacierają się trzpienie zaworów podczas pracy. więc jego sprawdzenie do bani. typowe dla mechanika z ASO
-->trochę nie rozumiem, przecież to jest elektrozawór - czyli jak nie ma prądu to nie działa zawór i on sprawdzil, że po podpięciu kabla zasilającego jest lepiej - czyli zawór działa - jak jest dokładna zasada działania tych zaworków?

Cytuj
zaślepianie zaworu nic nie zmieni, praca EGR jest przeważnie pow 2000obr, po drugie jest szkodliwe dla silnika, bo zmienia się skład mieszanki
-->to jaka jest metoda weryfikacji? - jak jest dokładna zasada działania EGR?
Cytuj
..prawda zakres dopuszczalnej korekcji jest od -3do 3, musiałby ci nieźle lać by powodować zakłócenia w pracy. ciśnienie na CR-e rosło bo zawór scv odpuszczał i to jest prawidłowy objaw
-->gościu pokazywal mi na mierniku, że dawka 5g paliwa powinna być rozłożona równomiernie na 4 wtryskiwacze, a u mnie była dawka -2 na jednym, a na pozostałych +/-1. No to mam 3 różne opinie i 3 kombinacje: wtryskiwacze i/lub zaworki i/lub turbosprężarka. Tak jak pisałem wcześniej w czasie większej chwilowej mocy, rosło ciśnienie na szynie CR - czyli mamy przed szyną CR zaworki SCV i za szyną wtryskiwacze, natomiast z tego wszystkiego dokladnie nie sprawdzilem czy rośnie ciśnienie podawane przez samo turbo - muszę mieć tester na dłuższy okres, aby móc obserwować parametry pracy podzespołów.
Robi się nieźle i zaczyna mie wkurzać ta niemoc wszystkich magików - ten ostatni powiedział mi, że trzeba zrobić ten wtryski, aby weliminować to podejrzenie, ale też nie ma pewności ;-(
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 06-08-2009, 19:27:02
to że korekcja jest -2 to nie oznacza że wtrysk jest do wymiany (zakres właściwych wartośći to -3 do 3, i dopiero wtedy ASo by ci wtryski wymieniło gdyby zdarzyło się w czasie gwarancji. oczywiście takie wartości to już nie dobrze). po drugie korekcję mierzy się na zimnym i porównuje z taą na ciepłym, wtedy widać czy rzeczywiście wtrysk leje - ale auto inaczej by jeździło na zimno i gorąco), po trzecie kolesie  z forum bliźniaczego mieli większe wartości korekcji i po przejechaniu ok 100tys na v-powerze korekcje wróciły do normy. -2 to rzeczywiście troszkę ci już podlewa ale raczej nie podejrzewałbym by to aż w takim stopniu dławiło silnik. sprawdź jeszcze przepływkę, czyszczenie jej nie zawsze pomaga a jej zła praca też powoduje przydławienia. to że gość ma na podmianę zawory scv to dobrze, bo może jedną rzecz wyeliminujesz. kierownice podałem ci wstępny sposób jak sprawdzić, dalej to należy zobaczyć czy właściwą wartość ciśnienia pompuje w czasie jazdy. wizualnie ocenisz dopiero po demontażu turbo. co do egr to jest on sterowany z kompa i jego zła praca raczej wpywa na dymienie, zaburzenia wolnych obrotów, służy do ekologii i jego praca rozpoczyna się  w pewnym zakresi obrotów. wszelkie diagnostyki odłącz/podłącz są niemiarodajne. sandr zregenerował turbo, wymienił wtryski, EGR-a... a wiesz co było przyczyną? źle działający przepływomierz (pomimo że był funkcjonalnie sprawny!) a objawy miał podobne - dławienie się auta
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 06-08-2009, 21:13:02
OK - to w takim układzie jak pojadę do tego gościa to zacznę robotę od zaworków SCV, a sam sprawdzę jeszcze raz tą przepływkę i turbo w weekend.

Czy poniższa metoda zaproponowana na testy przepływki w moim przypadku zadziała - jak teraz jest słaby i wyciągnę przepływkę to powinien już prawie nie jeździć - chodzi mi ot o, czy zobaczę różnicę?
Cytuj
Przepływomierz najprościej sprawdzisz wypinając jego wtyczkę (przy zgaszonym i rozgrzanym silniku), później odpalasz (świeci się CHECK) i testujesz.
Jeżeli nie ma różnicy w dynamice i kulturze pracy silnika, znaczy - przepływka siedzi.
Analogicznie - osłabienie i pogorszenie dynamiki - przepływka OK.  

W przypadku testów kierownicy turbo - gdzie dokładnie znajduje się wężyk przy zaworze VRV (Vacuum Reducer Valve) - czy VSV (VACUUM SWITCHING VALVE) - VRV nie mogę zlokalizować na schemacie silnika D4D?
Cytuj
sprawdź sobie jak chodzi cięgno łopatek. zdejmujesz wężyk(przy zaworze sterującym VRV), który odzie do grzybka zaworu na turbinie. bierzesz w usta (trochę to głupio brzmi  )i podsysasz jednocześnie trzymając łapą za spód cięgna i patrzysz czy podnosi się bez zacięć w trakcie podsysania. później popuszczasz podciśnienie które wytworzyłeś i obserwujesz czy opada bez zacięć. tam jest silna sprężyna. trochę to organoleptyczne ale daje pogląd czy nie ma problemu ze swobodnym ruchem cięgna i tarczy łopatek.

AW - dzięki za pomoc, a czy Ty pracujesz w warsztacie Toyoty, czy jesteś samoukiem, bo masz b. dużą wiedzę?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 06-08-2009, 21:51:15
grzebię w "moich" autach od 17lat  :grin:, rzadko kiedy daję dotykać paprochom, chyba że nie mam warunków by sam coś zrobić :-P za to tym którym moje autka sprzedałem to cieszą sią jak dzieci  :-).
ale wracając do tematu, odpięcie przepływki znacząco nic nie zmieni (oprócz kontrolki na desce) jeśli jest uszkodzona na amen to wtedy nie poczujesz żadnej różnicy, lepiej wyciągnąć i zobaczyć czy druty całe, umyć benzyną ekstarkcyjną delkiatnie małym pędzelkiem do farbek szkolnych lub lepeij jakimś specyfikiem w sprayu (są specjalne do czyszczenia przepływomierzy np firmy LM)

zawór VRV to ten (czarny z dwoma wężykami i filterkiem-jak jeszcze go masz  :grin:) na czarnej blaszanej rurze obok czujnika ciśnienia doładowania i brązowego zaworu VSV. ja u siebie go (VRV) wymieniłem jak odcinało mi wtryski przy błędzie z turbiny p1251. czasami te zaworki mogą świrować i nieodpowiedni wysterowywać łopatki.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 06-08-2009, 22:01:35
Co do przepływki - to właśnie ją czyściłem sprayem CRC i dodatkowo z znajomego podmieniałem na inną i było tak samo. Ale jakby była dobra, to powinienem odczuć różnicę (na minus), tylko, że w moim przypadku i tak jest słabo - tak więc załóżmy, że mam zaworki SCV padnięte (brak mocy) i przepływomierz OK, to po jego odpięciu jakby się zachowywał silnik?
Cytuj
(czarny z dwoma wężykami i filterkiem-jak jeszcze go masz
- no właśnie coś goście mówili, że nie mam filterka, do czego on służy i czy może to mieć wpływ na moc?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 06-08-2009, 22:07:21
podobnie będzie się zachowywał (lekki spadek w stosunku do mocy obecnej). filterek zapobiega dostawaniu się pyłu do wnętrza zaworu (jak wiadomo zawór steruje podciśnieniem i przez ten filterek dosysa powietrze atmosferyczne) brak filterka może powodować zacieranie się w/w zaworu a to skutkować złą pracą łopatek w turbinie. ale większość zaworków już nie ma tego filterka  :grin:
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Carinka1.6 w 06-08-2009, 23:21:19
jak jest dokładna zasada działania EGR?
EGR (Exhaust Gas Recirculation) to wymysl ekologow zeby zbytnio "nie zatruwac atmosfery" :grin: ale nie tylko bo m.in. obniza tez temperature spalania mieszanki ;)
dziala to tak ze czesć spalin wędruje do kolektora ssącego i dzieki temu jezdzi sie na mieszance powietrzno-spalinowo-paliwowej ;) tyle ze przy sprawnie dzialajacym EGR, przy wcisnietym gazie do podlogi zawor jest całkowicie (albo w wiekszosci) zamkniety i mieszanka jest normalna, przy uszkodzonym zaworze EGR albo komputurze ktory bedzie zle sterował otwarciem zaworu moze byc tak ze czym mocniej przycisniesz gaz tym wiecej spalin bedzie ponownie wedrowało do kolektora i komor spalania i zamiast jechac szybciej bedziesz jechal wolniej, auto bedzie zamulone i bedzie sie dusiło przy nagłym "bucie" :)
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 08-08-2009, 22:21:54
Cytuj
zmień mechanika, takie sprawdzenie to sobie może w d.. wsadzić, w tych zaworach nie padają cewki elektr. tylko zacierają się trzpienie zaworów podczas pracy. więc jego sprawdzenie do bani. typowe dla mechanika z ASO

Znalazłem dodatkowy opis testów zaworków SCV:
Po pierwsze sprawdz czy te zaworki sie nie blokuja mechanicznie bo w okresie gwarancji byla nota na zacieranie sie.
Sprawdzasz na pracujacym silniku odpinasz to 1 to drugi i obroty nieznacznie spadna ale na 1 zaworku silnik nie moze zgasnac/Jezeli gasnie to lechtasz ten zaworek 12V i sluchasz czy wyraznie cyka,jezeli sie blokuje -do wymiany lub do nafty na noc i znowu.jezeli obydwa zaworki cykaja ok. a po odpieciu na jednym silnik gasnie to znaczy ze sekcja w pompie,a sa 2 jest przyblokowana zanieczyszczeniami w paliwie.Trzeba pompe na noc zalac nafta,a po nocy krecic aby wyplula wszystko na odkreconym przewodzie do listwy common rail.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 08-08-2009, 22:50:24
Ciekawe info jak przeczyścić zaworki SCV:
Zaworki jak taktujesz pradem i cykaja a sie nie zacinaja to sa dobre.
Szkoda ze nie jestes z okolic Katowic bo bym ci rozruszal i przeczyscil uklad.Sam tego niestety nie zrobisz ,bo trzeba uklad zalac nafta ,odpalic i podbijac cisnienie testerem, a potem przejechac dynamicznie okolo 100 km najlepiej po autostradzie.
Oprocz tego trzeba poprawic pare polaczen elektrycznych.
Nie zdarzylo sie aby pozniej trzebabylo wymieniac zaworki.Natomiast czesto mam do naprawy przypadki kiedy po wymianie tych zaworkow jest to samo.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 09-08-2009, 21:13:04
No i jestem po samodzielnych testach (nie ma to jak zrobić samemu):

- zaworki SCV: odpiąłem jeden zaworek i silnik nie zgasł, wpiąłem go z powrotem i odpiąłem drugi i silnik też nie zgasł - generalnie po wpięciu jednego z nich silnik lepiej pracuje. Cykania nie sprawdzałem - wydaje mi się, że jest OK.

- przepływomierz: odpiąłem kabel od niego i przejechałem się z lampką check engine, efekt jest taki, że lepiej się wkręca na obroty, ale zaczął dużo dymić (przejechałem się tak z 20km), po wpięciu kabelka jest bardziej ospały - nie wkręca się tak w obroty (a lampka check engine sama gaśnie, nie trzeba resetować rozłączając akumulator)

Wynik tych testów pokazuje, że może to być jednak przepływka - z tym, że jak mój Tata był wcześniej u mechanika i podmieniał na inną przepływkę z Ave T25 z małym przebiegiem, to nie przyniosło oczekiwanego efektu.
Pytanie - czy to na pewno jest przepływka - co o tym sądzicie?
Sandr - przy Twojej niesprawnej przepływce jak odpiąłeś kabel to jaki był efekt? W przypadku, gdy włożę dobrą, to czy będzie jeszcze lepiej niż przy odpiętej?
Czym steruje przepływka - zaworem EGR? Jaka jest zasada działania i współpracy z innymi elementami, oprócz pomiaru strumienia powietrza?

Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 09-08-2009, 22:15:55
na podstawie przepływki komp steruje wtryskami (dobiera skład mieszanki). takie sprawdzanie zaworów scv może ci jedynie w skrajnych przypadkach ich uszkodzenia dać jakąś informację (przypadek uszkodzenia zaworków powodujący problemy z rozruchem)
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 09-08-2009, 22:25:01
Z innego forum - porada eksperta z ASO:

Mój tekst:
Ale gościu z innego forum, który ma Ave Verso D4D, miał podobny problem z mocą i też kombinował z zaworkami SCV, regenerował turbo, a okazał się przepływomierz - wymienił na nowy i jak ręką odjął.
Dla mnie jest dziwne, że po odpięciu kabla z przepływki wkręca się lepiej na obroty i lepiej jedzie - jak to można wytłumaczyć?
We wtorek będę jechał do gościa od regeneracji wtrysków, ma mi podpiąć tester Bosha i się przejechać, czyli mam pomierzyć na 3 biegu jakie jest ciśnienie na szynie CR przy obrotach 2000/2500/3000

"To nie Audi w Toyocie przeplywomierze sie nie psuja.
Niestety te testy niczego nie dowodza. Facet z ASO chyba nie wiedzial co robi.Tak jak napisalem interesuja mnie te cisnienia -konkretne wartosci. "
Wymienil przeplywke bo jej nie umial oczyscic.
Cisnienie na listwie i turbinie przy tych obrotach,czyli np masz 2000 obr 200 kpa na czujniku MAP i 100MPA na listwie.
Trzeba zrobic zapis pracy silnika podczas przyspieszania na 3 biegu,a potem zanotowac wyniki
Zanotuj przy obrotach 1800,2000,2200,2500 3000 3500 zeby miec pelny obraz sytuacji"
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 09-08-2009, 23:33:44
psują się przepływki i w toyocie. po odpięiu przepływomierza komp wchodzi w tryb awaryjny i podkłada sobie uśrednione wartości symulujące pracę przepływomierza, stąd może być wrażenie lepszego zachowania silnika niż w przypadku gdy właściwy przepływomierz z powodu "usterki" fałszuje odczyty a to skutkuje niewłaściwym składem mieszanki

jak masz możliwość to podmień sobie te zaworki zamiast teorię studiować, podmnień przepływkę i zbadaj działanie turbiny.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 10-08-2009, 21:43:35
W sumie ten koleś z motonews forum ma pojęcie o czym mówi - najbardziej podoba mi się jego precyzyjne podejście - aby zacząć dyskutować na temat problemu, potrzebne są konkretne dane o ciśnieniu na listwie CR i MAP i wtedy można rozpocząć rzetelną analizę i zawęzić pole manewru. Do tej pory to były teoretyczne dysputy.
Jutro wyeliminuję w praktyce zaworki SCV oraz wtryskiwacze, a przepływkę - tak jak pisałem podmieniałem na inną z T25 i tak samo jeździł. Poza tym moją porządnie przeczyściłem. Jutro się wszystko okaże.

Przy okazji - czy sandr posiada starą przepływkę - jeżeli tak, to czy jakby mógł ją przeczyścić dedykowanym preparatem jak CRC Air Clean lub kontakt sprayem i wtedy moglibyśmy mieć fakty, że czyszczenie przepływki pomaga i nie trzeba jej wymieniać.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 11-08-2009, 21:45:35
No i jestem po finalnej weryfikacji u gościa od regeneracji wtrysków w Siedlcach - oto lista rzeczy, które zostały zweryfikowane:

1) wtryskiwacze - są OK jeden pokazywał -2, ale nie jest to wartość do regeneracji wtryskiwacza - AW - miałeś 100% racji, dopiero wartość -3 powinna dawać do myślenia o wymianie. Niech to szlag trafi tych fachowców z ASO, którzy wysyłają biedaków do regeneracji wtrysków przy wartości -2
2)  zaworki SCV - wymienione na inne (wcześniej ustaliłem, że chcę je przetestować, aby na 100% wyeliminować ten problem) i nic to nie dało
3) przepływomierz - podmieniony na inny i znowu nie przyniosło efektu
4) środkowy katalizator - został zdjęty i niestety to też nie to
5) tester diagnostyczny stacjonarny - pokazał, co powinno zostać zrobione od samego początku, czyli porządny pomiar ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym MAP, gdzie pokazało na biegu jałowym ok. 900 obr./min. - 950 kPa, a przy 3000 obr./min. - 980 kPa, a powinno być ok. 1350 kPa - WNIOSEK FINALNY: problem z TURBO.
Podsumowanie: gdybym chciał wymienić te wszystkie elementy straciłbym fortunę, dzięki systematycznemu weliminowaniu poszczególnych elementów, wydałem tylko na robociznę - RADA dla wszystkich - zacznij od pełnej i profesjonalnej diagnostyki komputerowej - zebranie dużej ilości danych zarówno dla ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym MAP jak i ciśnienia na listwie CR przy róznych wartościach obrotów od 1800/2000/2200/2500/3000/3500 oraz przepływy na wtryskiwaczach dają pełen obraz sytuacji i można spokojnie zawęzić obszar poszukiwania.
Proszę nie popełniajcie moich błędów i jak się umawiacie na tester to żądajcie wskazanych pomiarów w formie wydruków lub spisanych parametrów i miejcie ograniczone zaufanie do mechaników - nie słuchajcie uwag tego typu, że" trzeba to wymienić, aby wyeliminować jedno podejrzenie" - to oznacza, że mechanior się nie zna na tej robocie !!! Czytajcie fora i uwagi takich Gości jak AW :-)
Zastanawiam się nad kupnem testera - AW co polecasz, aby móc takie rzeczy diagnozować bez łaski mechaniorów z ASO?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 11-08-2009, 22:01:18
zanim dobierzesz się do turbo podmień jeszczw sobie VRV-a, lub kup używkę (można jeszcze wydać te 80-100zł  :grin:) zanim wywalisz 1kzł na turbinę. co do testerów to narazie z powodu min. urlopu dałem sobie spokój, ale poźniej do tematu wrócę.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 11-08-2009, 22:34:45
A gdzie się dokładnie znajduje ten VRV?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 11-08-2009, 22:42:01
Ja chyba zwariuję z tą diagnozą - poniżej odpowiedź innego fachowca:

"Musze troche zburzyc twoj spokoj ducha po diagnostyce.
Po pierwsze faktycznie czasami jak jest +-2 na korekcji to jeszcze nie widac niepokojacych objawow,ale to jest niezmiernie rzadko.
Praktycznie przy korekcji 1.8-2.0 juz sa powazne problemy z odpalaniem zwlaszcza zima.
Po drugie liczba korekcyjna zalezy tez od cisnienia sprezania ,wiec nie jest zbyt miarodajna w ocenie wtryskiwaczy,po trzecie nieraz mialem przypadek ze wtryskiwacz z korekcja 1.4-1.6 zawieszal sie na przelew i siadalo cisnienie na listwie,a pozostale mialy po 1.7 i nie powodowaly spadkow.
Tyle z praktyki,tak ze nie calkiem masz racje .
Po czwarte to sama Toyota wprowadzila podniesiona norme na wymiane gwarancyjna do +-3,co jest juz abstrakcja poniewaz zanim wtryskiwacze osiagna taka wartosc ,wspolczynnik wkurwienia klienta przekroczylby wszelkie granice normy   
Bardzo tez dziwaczne wydaje mi sie stacjonarne badanie czegokolwiek,tzn ze co gazowali silnik na postoju????A kola toczyly sie chociaz na rolkach??
Normalnie na postoju bez obciazenia turbina nigdy nie da cisnienia ,z tego prostego wzgledu ze dawka paliwa jest za mala niema takiej ilosci spalin aby napedzic turbine.
Podczas przyspieszania na np 3 biegu ma byc
2000 obr 180-200kpa -MAP-100Mpa listwa
2500 obr 180 Kpa -map 114 Mpa listwa
3000 obr 180-200kpa-map 120 Mpa listwa
3700 obr 180-200kpa-map 130 Mpa listwa
Takie masz punkty odniesienia
O ile cisnienie na turbinie bywa rozne w zal od rocznika i modelu,dlatego podalem przedzial jezeli sie w nim miescisz to jest ok,o tyle na listwie paliwowej to sa takie wartosci.
Takie wartosci pamietam i odtwarzajac sobie zapis parametrow podczas rozpedzania jestem w stanie ocenic co jest nie tak ,czy problem jest w ukladzie paliwowym czy w doladowaniu.
To sa parametry odczytane testerem Toyoty."
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 11-08-2009, 22:57:39
Cytuj
zanim dobierzesz się do turbo podmień jeszczw sobie VRV-a
- czy to jest zaworek podciśnieniowy do turbiny? Jeżeli tak to gościu z Siedlec też to podmienił i nie było to.
Dodatkowo podłączył do grzybka sprężone powietrze (w miejsce gumowego wężyka) i coś tam strzeliło w grzybku i po tej operacji samochód lepiej się zbiera - to już pokazuje, że problem jest z turbo.
Jedynie nad czym się zastanawiam, to czy nie przeczyscić turbo urzadzeniem Jet Clener LiquiMoly bez roizbierania turbiny i może się turbo rozrusza, bo ta akcja pokazuje, że jednak turbo może działać lepiej i może kierownice się zastały.
AW - co o tym sądzisz?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 11-08-2009, 23:18:50
Opis urządzenia jet-clean-tronic firmy Liqui-Moly- wyczytałem w Auto-Świecie, że można tym urządzeniem czyścić wtryskiwacze (to już zrobiłem) oraz turbosprężarki (zaklajstrowane kierownice):
http://www.liquimoly.pl/serwis/jet-clean-tronic (http://www.liquimoly.pl/serwis/jet-clean-tronic)
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 11-08-2009, 23:28:57
Cytuj
co do testerów to narazie z powodu min. urlopu dałem sobie spokój, ale poźniej do tematu wrócę
- AW - a co sądzisz o takim testerku:
http://www.traderscity.com/board/products-1/offers-to-sell-and-export-1/maxidiag-jp701-japanese-obd2-engine-scanner-code-reader-jpa-701-scanner- (http://www.traderscity.com/board/products-1/offers-to-sell-and-export-1/maxidiag-jp701-japanese-obd2-engine-scanner-code-reader-jpa-701-scanner-)
Kosztuje ok. 800 PLN i podobno ma obsługiwać nasze Toyki, tylko pytanie, czy będzie pokazywał dane rzeczywiste o ciśnieniu MAP'a, listwy CR i przepływów na wtryskach? Nie chcę ryzykować i zamawiać w ciemno - muszę mieć pewność, że te dane  będą dostępne (może w przyszłości będę musiał regenerować wtryskiwacze) i muszę coś znaleźć lokalnie, aby móc podłączyć i zobaczyć jak to się sprawuje. A Ty jakie masz propozycje w tym temacie?
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 11-08-2009, 23:38:58
co do korekcji i zawieszania się na przelew, to wywalało by ci błąd bilansu paliwa (wyciek), tzn. komp rozpoznaje (oblicza) różnicę w ilości paliwa dostarczanego do wtryskiwacza i ilości powracającego z przelewu. wtryskiwacz na razie bym olał (tk jak wspomniałem trochę km na v-powerze powinno polepszyć sprawę) chociaż zdarza się że pada jednak wtrysk. co do turbiny to z tego co opisujesz możesz mieć rzeczywiście problem z zakleszczonymi kierownicami. swoją drogą rób tak jak zaplanowałeś i nie czytaj za dużo rad bo rzeczywiście zgłupiejesz  :grin: i wymienisz silnik  :-P

co do opini fachowca to jak zwykle przesadzona, ja miałem korekcję na jednym -1.7 i żadnych problemów z odpalaniem nie miałem i nie mam. sandr maił korekcje po ok 2 na dwóch wtryskach i taż problemów z odpalaniem nie miał (takiego silnego zamulenia jak u ciebie również nie!)
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 11-08-2009, 23:47:15
link do interfejsu nie działa
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 11-08-2009, 23:53:25
teraz będzie lepiej:
http://www.traderscity.com/board/products-1/offers-to-sell-and-export-1/maxidiag-jp701-japanese-obd2-engine-scanner-code-reader-jpa-701-scanner-63508/ (http://www.traderscity.com/board/products-1/offers-to-sell-and-export-1/maxidiag-jp701-japanese-obd2-engine-scanner-code-reader-jpa-701-scanner-63508/)
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 12-08-2009, 00:04:47
A gdzie się dokładnie znajduje ten VRV?

http://img165.imageshack.us/i/whichsensorskw3.jpg/ (http://img165.imageshack.us/i/whichsensorskw3.jpg/)  nr 2
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 12-08-2009, 00:06:22
AW mam jeszcze pytanie - czy Ty demontowałeś turbo - jak do tego się zabrać, bo dostęp jest przechlapany i ciężko ją wykręcić, gdy silnik jest na wierzchu, a co dopiero jak jest tak wkitrana pod podszybie, że nie ma miejsca na rękę.
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: aw w 12-08-2009, 00:14:08
mi obeszło się bez grzebania  :grin: nie dałem się namówić paprochom. dostęp z kanału lub po rozebraniu podszybia .
co do interfejsu to powiem tak:
- do roku 2004 d4d (verso,previa) nie mają "pełnego" obd2 dopiero po 2004 (polift) ma Eobd2 więc nie można się dostać do tego LM327 pozostaje domowy sposób poprzez zwarcie pinu 4 i 13 w złączu i odczytanie kodów błyskowych generujących przez lapkę "check"
- ten tester z linka być może sobie poradzi z d4d ale to raczej trzeba sprawdzić przed kupnem! w jakiś sposób  :-P
Tytuł: Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
Wiadomość wysłana przez: Alien_Obcy w 13-08-2009, 23:10:45
No i jest koniec mojej historii - po paru tygodniach zmagań - jestem po wymianie turbiny i AV śmiga jak autko sportowe :-) Ufff - co za ulga wcisnąć w pedał i czuć wciskanie w fotel :-)

Niestety cała zabawa sporo mnie wyniosła - oto kosztorys:
1) Czyszczenie wtryskiwaczy Liqui-Moly - Jet Clean Tronic - 100 PLN
2) Czyszczenie intercooler'a - 100 PLN
3) Tester diagnostyczny - 50 PLN
4) Weryfikacja zaworków SCV, wtryskiwaczy (znowu komputer), weryfikacja przepływki oraz turbo - 170 PLN
5) Wymiana turbosprężarki - 1800 + 400 = 2200 PLN (auuu ....) ale turbo mam z pewnego źródła używka z gwarancją na rok
TOTAL: 2620 PLN

Poza tym moja stara turbina nie jest w tragicznym stanie (poza tym jest made in Japan): łopatki są całe, ale luz promieniowy wirnika turbiny jest duży ok. 0,5 cm oraz była zwalona kierownica - ale to akurat można byłoby wyczyścić bez zdejmowania turbiny za pomocą urządzenia Liqui-Moly - Jet Clean Tronic, ale akurat facet nie miał końcówek do mojej turbiny, zanim ja wymieniłem - ciekawi mnie jednak, czy to by pomogło w moim przypadku. Może by nie było super, ale zdecydowanie lepiej? Teraz muszę pogadać z fachowcem od turbiny co on o tym sądzi i jaki byłby koszt regeneracji.

Czy orientujecie się jaka powinna być tolerancja na luz promieniowy i osiowy wirnika turbiny?