Toyota Klub

.: GARAŻ :. => Yaris => Wątek zaczęty przez: Rafels w 09-01-2005, 14:19:26

Tytuł: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Rafels w 09-01-2005, 14:19:26
Nie wiem, czy już było, ale podam sposób na odczyt błędów zapisanych w ECU. Czasem komuś miga lampka "check engine" lub podejrzewa, że coś jest nie tak...

Sprawdzenie DTC (Data Trouble Codes):

1. Włącz zapłon do pozycji ON (nie uruchamiaj silnika).
2. Za pomocą przewodu wykonaj zworkę w złączu diagnostycznym, pomidzy pinami nr 4 (CG) i nr 13 (TC).
3. Odczytaj kod błędu za pomocą MIL (Malfunction Indicator Lamp), czyli w naszym przypadku kontrolki "check engine" w następujący sposób:

- 4,5 sek. po wykonaniu zwory kontrolka błyśnie tyle razy, jaką wartośc ma 1 cyfra kodu błędu,
- nastąpi przerwa 1,5 sek. po ktorej kontrolka błyśnie tyle razy, jaką wartość ma 2 cyfra kodu błędu,
- jeśli w ECU zapisały sie inne kody, po 2,5 sek. przerwie nastąpi wyświetlenie 2 błędu i kolejnych, zgodnie z opisem podanym przy 1 bładzie,
- kody błędów wyświetlane są, poczynając od najmniejszego (czyli np. 12, potem 34 itd.)
- po wyświetleniu ostatniego zapisanego błędu nastąpi 4,5 sek. przerwa i proces rozpocznie się od początku (1 błąd, 2 błąd, 3 błąd itd...).

4. Po zakończeniu odczytu zdejmujemy zwore i wyłączamy zapłon.
5. Jeśli chcemy zresetować pamięć błędów - odłączamy akumulator lub bezpiecznik EFI na ok. 20min.

(http://republika.pl/cronos626/DLC3.jpg)

Opis kodów błędów DTC tutaj (http://republika.pl/cronos626/MILcode.pdf)
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: CarinaGTI w 10-01-2005, 01:15:15
EFI wystarczy na 10 sekund wyjąć  :-DD a aku ca. 10min
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: adi w 10-01-2005, 08:45:04
Cytat: Rafels
wykonaj zworęw złączu diagnostycznym


a co to  :oops:  :lol:  :?:
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Hicks w 10-01-2005, 10:29:15
Dzięki Rafels za info.
W poprzednim aucie (tigra) woziłem ze soba taką zworkęzrobioną ze spinacza  :) i kiedy coś zaczynało siędziać z silnikiem to robiłem odczyt błędów. Tylko, że myślę, że podobnie jak w oplu tu też można odczytać kody błędów związannych z pracą układu sterownia silnikiem (wtryski, czujniki, zawory itd.).
Aha, uważajcie żeby przy tej zabawie nie zewrzeć niewłaściwych pinów i nie zniszczyć delikatynych styków złącza !
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Rafels w 12-01-2005, 19:54:55
adi:
Złącze DLC3 to złącze diagnostyczne (to tam ASO podpina się, celem sprawdzenia błędów, za co bierze ciężkie pieniądze). Umiejscowione jest pod panelem bezpieczników w kabinie.

CarinaGTI:
Fakt, dla EFI wystarczy kilka sekund. Nie należy sięprzerażać, że silnik po odpaleniu przez kilka km nie będzie pracował "normalnie". Komputer musi na nowo dostosować siędo warunków pracy (mimo, że nie posiada pamięci  adaptacyjnej). U mnie objawiało sięto wzrostem spalania na 1 i 2 biegu i nierównomierną pracą biegu jałowego. Po paru km wszystko wróciło do normy.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: adi w 13-01-2005, 17:20:25
Cytat: Rafels
adi:
Złącze DLC3 to złącze diagnostyczne (to tam ASO podpina się, celem sprawdzenia błędów, za co bierze ciężkie pieniądze). Umiejscowione jest pod panelem bezpieczników w kabinie.


oki ale mi chodzilo o to zwarcie... :roll:
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Rafels w 14-01-2005, 17:30:54
adi, Nie wiem, czy o to Ci chodzi:

Zwora, czyli kawał drutu wpięty między piny jw. :)
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Hicks w 17-01-2005, 11:22:19
No właśnie - bierzesz spinacz biurowy i rozginasz do wygodnej formy.
Aha, warto owinąć jakąś taśmą to miejsce które trzymasz w palcach żeby nie przyładować jaką elektrostatyką w obwód diagnostyczny  :)
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: CoOljaCk w 10-02-2005, 22:14:16
lipa. zrobilem wszystko tak jak jest napisane wyzej i nie dziala!
miga mi tylko lampka od poduszek. miga i miga caly czas tak samo i jednostajnie
(tak jak dioda od alarmu)

Yaris 2001 Base  Fr
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Rafels w 14-02-2005, 00:43:05
CoOljaCk, albo coś sknociłeś, albo masz problem...

U mnie wszystko działa  :-DD
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: CoOljaCk w 14-02-2005, 17:21:18
no zrobilem dokladnie tak jak jest napisane :
4 pin zwarlem z 4 od konca czli 4 i 13
po zrobieniu zwory po sekundzie zaczyna migac kontrolka
od poduch.

mam wersje francuska z 2001 roku.

a co sie stanie jezeli wszystko jest ok i nie ma zadnego bledu?
moze wlasnie jak nie ma bledu miga airbag?
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Virus w 04-07-2005, 11:36:47
U mnie natomiast po zalozeniu zworki migaja kontrolki: check engine, ABS i od poduszek. Migaja sobie w rownym tempie  i nie bardzo wiem jak to zinterpretowac... Mam wersje japonska, rocznik '99.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: doubleTea w 21-04-2008, 18:26:27
panowie potrzebuję identyfikacji kodu błędów od ABS 31, 33, 34. Wszędzie są kody błędów od silnika i poduszek a od abs nie mogę znaleźć.

Proszę jeszcze o ewentualny opis resetu błędów abs
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Lucky00 w 22-04-2008, 00:58:45
urzywacie interfejsow diagnostycznych do diagnozowania bledow/kasowania ?

polecicie cos ?
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: żyłka w 22-04-2008, 20:45:02
Witam wszystkich forumowiczów.

2 tygodnie temu kupiłem swoją pierwszą Toyotę (model Yaris). Po zakupie przejechałem nim ok. 150 km. Wczoraj zamontowałem w nim instalację alarmową (zleciłem w warsztacie). Po wyjechaniu z warsztatu i przejechaniu kilku kilometrów samochód postał pod blokiem. Później, jak do niego wsiadłem zaczęła mi migać, a potem zapaliła się na stałe kontrolka check engine. Dodam, że temu zjawisku towarzyszyła nieprzyjemna praca silnika (szarpanie, a najgorsze to to, że mam automatyczne sprzęgło i przestało ono sobie radzić z zasprzęglaniem silnika przy zmianie biegów i przy ruszaniu z miejsca). Kontrolka przestała się palić dopiero, jak odłączyłem aku. Po odłączeniu aku silnik wyraźnie adoptował swoje warunki pracy od nowa i po przejechaniu kilku km efekt był w miarę zadowalający (sytuacja mniej więcej wróciła do stanu poprawnego działania silnika i sprzęgła). Dzisiaj rano po przejechaniu kilkuset metrów silnik i sprzęgło znowu zaczęły pracować źle, a kontrolka od silnika migała przez ok. 1 min. i przestała (ale silnik i sprzęgło do tej pory chodzą źle). Przeczytałem ten topic i dokonałem sprawdzenia DTC. Wynik nic mi nie mówi: kontrolka od silnika miga nieprzerwanie w odstępach ok. 0,5 s, tak samo zachowuje się kontrolka od poduszek powietrznych, natomiast kontrolka od ABS miga 4 razy w odstępach ok. 0,5 s, potem 1 raz i tak w kółko. Widzę zatem, ze mam podobne kody, jak co najmniej jedna z osób z tego topicu. Jeszcze jedno co zauważyłem, to jak zatrzymuję samochód, to jak mam już bardzo małą prędkość (ok. 3 km/h) to nagle bardzo wzrasta chwilowe zużycie paliwa, nawet do 79 ltr/100 km. Wcześniej, jak zatrzymuję, to jest 0 ltr/km, a tylko w ostatniej fazie hamowania tak bardzo wzrasta. Nie było tak, zanim pojawiły się problemy z tą kontrolką. Generalnie, jeśli chodzi o zużycie paliwa, to wydaje mi sie, że jest ono teraz trochę większe (o 1-1,5 ltr/100 km).
Nie wiem w jakim mam stanie przepływomierz i przepustnicę (dzisiaj dopiero o tym wszystkim po raz pierwszy przeczytałem). Jeśli chodzi o paliwo, to od dnia zakupu dopiero dzisiaj pierwszy raz tankowałem, na sprawdzonej stacji STATOIL, ale nic nie pomogło. Spróbuję oczyścić wtryskiwacze jakimś specjalnym do tego celu środkiem. Spróbuję oczyścić przepływomierz i przepustnicę, czy tam jej zawór (chyba, że nie będę umiał tego zrobić).

Proszę o:

1) jakieś podpowiedzi odnośnie wyników sczytania moich kodów błędów,
2) odpowiedź, czy ktoś z takim automatycznym sprzęgłem miał lub ma jakieś problemy i czy pojawiały się one przy zapalaniu się kontrolki silnika.

Pozdrawiam,
Jarek
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: etom w 22-04-2008, 22:54:01
Cytuj
Jeszcze jedno co zauważyłem, to jak zatrzymuję samochód, to jak mam już bardzo małą prędkość (ok. 3 km/h) to nagle bardzo wzrasta chwilowe zużycie paliwa, nawet do 79 ltr/100 km. Wcześniej, jak zatrzymuję, to jest 0 ltr/km, a tylko w ostatniej fazie hamowania tak bardzo wzrasta.

Wszystko OK.
Komputer zlicza zuzyte paliwo i przejechany dystans w przedzialach 2 sec i z tego wylicza spalanie chwilowe.
Przy szybkosci paru km/h przejechany dystans jest b. maly a zuzycie godzinowe (na luzie) jest stale.Silnik na luzie w ciagu kazdych 2 sec. obliczeniowych
(oczywiscie niezaleznie od szybkosci) zawsze pobiera jednakowa ilosc paliwa, a ze przejechany dystans maleje to chwilowe zuzycie rosnie wraz ze spadkiem szybkosci.
U mnie spalanie godzinowe to ok. 0.6L/h  - bo przy szybkosci 100km/h na luzie wskaznik wskazuje ok. 0.6L/100km - co daje np. :
przy sr. szybkosci 2km/h z ostatnich 2 sec.  zuzycie ok. 30L/100km
przy sr. szybkosci 1km/h z ostatnich 2 sec.  zuzycie ok. 60L/100km itd.

Teoretycznie przy koncowej szybkosci ( na luzie) dazacej do zera, zuzycie chwilowe rosnie do nieskonczonosci.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: arekban w 23-04-2008, 16:26:21
panowie potrzebuję identyfikacji kodu błędów od ABS 31, 33, 34. Wszędzie są kody błędów od silnika i poduszek a od abs nie mogę znaleźć.

Proszę jeszcze o ewentualny opis resetu błędów abs

Code 31
Malftmnction of right front wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 32
Malfunction of left front wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 33
Malfunction of right rear wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 34
Malfunction of left rear wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness, and connector.

Powyższe  to blędy czujników ABS-u przy kołach lub złącz i okablowania

Jeśli pali Ci się cały czas kontrolka ABS to przez usunięcie błędów zgasisz kontrolkę na chwilę.
Kontrolka zgaśnie jak naprawisz usterki.

Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: doubleTea w 23-04-2008, 22:23:35
dziękuję kolego, w moim przypadku okazało się że wystarczyło naprawić jeden czujnik (przetarty kabel) i przestało świecić, nie musiałem nawet resetować kompa.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: SZYMON14 w 23-04-2008, 22:26:08
dziękuję kolego, w moim przypadku okazało się że wystarczyło naprawić jeden czujnik (przetarty kabel) i przestało świecić, nie musiałem nawet resetować kompa.

Gdzie dokonywałeś naprawy? <sternik>
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: doubleTea w 24-04-2008, 00:40:38
to była typowo domowa robota, że tak się wyrażę :) ale pełen profesjonalizm zachowany:) (nie jestem mechanikiem)
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: żyłka w 28-04-2008, 19:52:05
etom dzięki. Generalnie sprawa się wyjaśniła, ale o tym za chwilę. Sytuacja się powtarzała (z tą złą pracą silnika i migającą kontrolką) za każdym razem, jak tylko silnik trochę ostygł. Przyczyna była prosta, ale myliło mnie automatyczne sprzęgło (to się chyba nazywa Free Tronic). Przeczyściłem przepustnicę i prawie żadnej różnicy, ale nie do końca. Z ojczulkiem zauważyliśmy po czyszczeniu, że na 90 % nie pali 1 cylinder. Zabraliśmy się za wykręcenie świec (nie zaglądaliśmy tam jeszcze od momentu zakupu) no i świece miały tak wypalone elektrody, że odstęp wynosił chyba 2-3 mm. Dodatkowo silnik musiał być myty, bo jedna była zardzewiała i w tej komorze od świecy były jeszcze resztki wody. Po wymianie świec zrobiliśmy kilka km celem samoadaptacji układu i wszystko jest OK  :grin: Bardzo się zdziwiliśmy, że silnik w ogóle odpalał i że na początku auto jeździło bez problemów.
A wracając do dużego spalania przy zatrzymywaniu się. U mnie, jak się zatrzymam, to komputer nie pokazuje mi chwilowego spalania, tylko mam poziome kreski. Spalanie chwilowe ponownie jest pokazywane, jak ponownie rozpocznę jazdę. Nie mam więc odczytu spalania na wolnych obrotach.
W dniu naprawy zrobiłem trasę Łódź-Sieradz, a potem Sieradz-Skierniewice i średnie spalanie na tych odcinkach wyniosło 5,2 ltr/100 km przy prędkościach 80-90 km/h. Mam nadzieję, że te wyniki nie były zaniżone.

Pozdro,
Jarek
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: etom w 29-04-2008, 01:18:40
A wracając do dużego spalania przy zatrzymywaniu się. U mnie, jak się zatrzymam, to komputer nie pokazuje mi chwilowego spalania, tylko mam poziome kreski. Spalanie chwilowe ponownie jest pokazywane, jak ponownie rozpocznę jazdę. Nie mam więc odczytu spalania na wolnych obrotach.

Oczywiscie ze na postoju nie wskazuje zuzycia w L/100km - nawet komputery nie potrafia dzielic przez zero (dystans )  :cheesy:
W niektorych samochodach chwilowe zuzycie wyswietlane jest wtedy w L/h, ale nie w Yarisach.
To o czym pisalem dotyczy silnika na wolnych obrotach , ale podczas jazdy na luzie a nie podczas postoju -  co wyraznie zaznaczylem.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: żyłka w 29-04-2008, 19:07:38
  co wyraznie zaznaczylem.

a to sorry, jakoś chyba nie zajarzylem
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Franek w 04-05-2008, 22:44:55
Czy kody błędów są zapisane w pamięci??? Tzn czy po resecie kompa można je odczytać, czy muszę czekać aż check engine zapali się 3ci raz ???
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Tomasy w 20-05-2008, 11:14:44
Czy powyższa instrukcja odczytu kodu  błędów  dotyczy również yaris d4d  ??? 
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: TaTaR w 10-06-2008, 19:22:21
Witam!

A ja miałem dzisiaj taką sytuację, że zapaliła mi się kontrolka "Check..." a po wpięciu zworki kilka kontrolek mrugało sobie równomiernie a kontrolka ABS zapaliła dwa kody: "32" i "37". Po wyjęciu bezpiecznika - resecie znikła kontrolka ale niesmak pozostał i niepewność, kiedy znów usterka zaatakuje ;-)
Mam prośbę: może ktoś podać interpretację drugiego kodu bo nigdzie nie mogę znaleźć. Pierwszy kod to, jak wcześniej przeczytałem, pochodzi od układu przedniego lewego czujnika ABS. Wdzięczny będę za pomoc.

Pozdrawiam
TaTaR
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: arekban w 13-06-2008, 11:56:13
Witam!

A ja miałem dzisiaj taką sytuację, że zapaliła mi się kontrolka "Check..." a po wpięciu zworki kilka kontrolek mrugało sobie równomiernie a kontrolka ABS zapaliła dwa kody: "32" i "37". Po wyjęciu bezpiecznika - resecie znikła kontrolka ale niesmak pozostał i niepewność, kiedy znów usterka zaatakuje ;-)
Mam prośbę: może ktoś podać interpretację drugiego kodu bo nigdzie nie mogę znaleźć. Pierwszy kod to, jak wcześniej przeczytałem, pochodzi od układu przedniego lewego czujnika ABS. Wdzięczny będę za pomoc.


Code 35
Open in left front or right rear wheel speed sensor circuit. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 36
Open in right front or left rear wheel speed sensor circuit. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 37
Rear speed sensor rotor malfunction. Check rear sensor rotors.
Code 41
Battery voltage is less than 9.5 volts or more than 16.2 volts. Check battery and voltage regulator.
Code 51
Actuator pump motor is locked or pump motor circuit open. Check pump motor, pump motor relay, vehicle
battery, actuator wiring harness, connectors, actuator pump motor circuit and actuator ground bolt.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: arekban w 13-06-2008, 11:59:09
Witam!

A ja miałem dzisiaj taką sytuację, że zapaliła mi się kontrolka "Check..." a po wpięciu zworki kilka kontrolek mrugało sobie równomiernie a kontrolka ABS zapaliła dwa kody: "32" i "37". Po wyjęciu bezpiecznika - resecie znikła kontrolka ale niesmak pozostał i niepewność, kiedy znów usterka zaatakuje ;-)
Mam prośbę: może ktoś podać interpretację drugiego kodu bo nigdzie nie mogę znaleźć. Pierwszy kod to, jak wcześniej przeczytałem, pochodzi od układu przedniego lewego czujnika ABS. Wdzięczny będę za pomoc.



Odczytałeś zapewne stare kody błędów które siedzą sobie w pamięci. Ja miałem chwilową niesprawnośc ABS z pdobnymi błedami  po  wyjezdzie z mysni z myciem podwozia. Jeśli u Cieiie błędzy sie nie powtarzają to myśle ze nia wiekszych obaw. 
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: TaTaR w 14-06-2008, 22:55:21
Witam!

No to kolejny odcinek z perypetiami ABSowymi.
Wczoraj i dziś powtórzyło się pojawienie kontrolki "Check engine" a po zrobieniu zworki w złączu odczyt kodów migowych: 32, 33, 37 (migał "ABS" a nie "Check..."). Nie bardzo wiem, jak to interpretować. Błąd nie pojawia się w powtarzalnych sytuacjach, więc trudno podać po czym pojawiają się te błędy. I w sumie najbardziej zastanawiające jest to, że zaświeca się kontrolka "Check..." a nie "ABS". Czy nie jest tak, że powinna się zapalać kontrolka "ABS".

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc i podanie kodów błędów.
TaTaR
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: TaTaR w 02-07-2008, 22:53:46
Witam!

Na dzień dzisiejszy jestem po odczycie błędów na stacji diagnostycznej. Nie potrafił mi facet podać jakie mam kody dla ABS-u ale odczyt wykazał "zbyt ubogą mieszankę" i tu pytanko. Czy wiecie może dlaczego mimo istnienia błędu nie odczytuje się on po zrobieniu zworki?

Pozdrawiam i "bez błędnej" jazdy życzę
TaTaR
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 03-07-2008, 07:53:41
Witam!

Na dzień dzisiejszy jestem po odczycie błędów na stacji diagnostycznej. Nie potrafił mi facet podać jakie mam kody dla ABS-u ale odczyt wykazał "zbyt ubogą mieszankę" ....

Pozdrawiam i "bez błędnej" jazdy życzę
TaTaR

Bez urazy, ale jaki to jest ten kod "zbyt uboga mieszanka"? Bo ile razy ten tekst czytam, lub słyszę od mechaników to mnie krew zalewa. Często jest tak, że mechanik nie znając podstaw angielskiego a posiadając tester, ktory coś mu pokazuje stwierdza jednym zdaniem "zjeb...na sonda lambda" lub "zbyt uboga mieszanka". Jeżeli możesz podać numer kodu błędu byłoby o wiele prościej zdiagnozować błąd Check niż tylko jednym bądź dwoma zdaniami.
Acha pewnie się domyślasz że pod jeden kod błędu "przypisywane" mogą być różne przypadłości auta (na polskie kilka rodzajów błędów).

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: TaTaR w 03-07-2008, 16:10:56
Cześć!

Dzięki za odzew. Nie tylko się domyślam, że może być kilka przyczyn jednego błędu, wiem to i znam temat odczytu takowych kodów jeszcze z mojego ś.p. Peugeot'a 106. Tam jednak miałem ładnie wszystko na kodach migowych a w Yarisku nie mogę wywołać kodów migowych komputera silnika.
Nie mam dokładnego numeru błędu, mechanik, który to robił był dość słusznej postury i zasłaniał całym sobą ekran komputera ;-) Usłyszałem tylko, że "zbyt uboga mieszanka". Ja też nie lubię uogólnień stąd rozumiem dążenie do poznania szczegółowego numeru błędu. Postaram się jakoś załatwić ponowny odczyt ale będzie trudno bo robiono mi to po znajomości.

Pozdrawiam
TaTaR
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: TaTaR w 16-07-2008, 11:16:36
Witam!

PiotrSas, odnoszę wrażenie, że jesteś bardzo dobrze zorientowany w temacie.
Ponieważ facet obsługujący komputer diagnostyczny wziął urlop i nie wiem, kiedy będę w stanie go namierzyć a tylko u niego mogę zostać potraktowany z ropzsądkiem mam do Ciebie pytanko...
Czy jest jakaś reguła według której można stwierdzić, że zapalająca się kontrolka jest objawem konkretnej usterki? Mój Yaris ma tak, że po przejechaniu kilkunastu do kilkudziesięciu km zapala się kontrolka silnika "Check Engine" i świeci się dopóki jej nie zgaszę wyjmując bezpiecznik. Jeśli nie wyjmę go kontrolka się świeci nadal. Diagnosta powiedział, że można przy tym błędzie jeździć ale nie podał numeru błędu bo go nie pamiętał. W sumie to auto jedzie bardzo dobrze i nie zmienia charakterystyki jazdy i zużycia paliwa. Trochę niepokoi fakt, że od ostatniego postu zalewam ciągle Shell'owskim paliwem (co podobno pomaga w oczyszczeniu układu) i w tym czasie dwa razy zapalił się "Check...".
A diagnosta jeszcze na urlopie. Nawet zastanawiałem się jakie ceny mają w ASO Toyoty w Goerlitz, bo w sumie "dwa kroki" mam do nich i jakby nie policzyli jak za rodzoną mamę to można wykonać u nich sprawdzenie.

Pozdrawiam
TaTaR
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 16-07-2008, 21:39:41
Witam!

PiotrSas, odnoszę wrażenie, że jesteś bardzo dobrze zorientowany w temacie.
Ponieważ facet obsługujący komputer diagnostyczny wziął urlop i nie wiem, kiedy będę w stanie go namierzyć a tylko u niego mogę zostać potraktowany z ropzsądkiem mam do Ciebie pytanko...
Czy jest jakaś reguła według której można stwierdzić, że zapalająca się kontrolka jest objawem konkretnej usterki? Mój Yaris ma tak, że po przejechaniu kilkunastu do kilkudziesięciu km zapala się kontrolka silnika "Check Engine" i świeci się dopóki jej nie zgaszę wyjmując bezpiecznik. Jeśli nie wyjmę go kontrolka się świeci nadal. Diagnosta powiedział, że można przy tym błędzie jeździć ale nie podał numeru błędu bo go nie pamiętał. W sumie to auto jedzie bardzo dobrze i nie zmienia charakterystyki jazdy i zużycia paliwa. Trochę niepokoi fakt, że od ostatniego postu zalewam ciągle Shell'owskim paliwem (co podobno pomaga w oczyszczeniu układu) i w tym czasie dwa razy zapalił się "Check...".
A diagnosta jeszcze na urlopie. Nawet zastanawiałem się jakie ceny mają w ASO Toyoty w Goerlitz, bo w sumie "dwa kroki" mam do nich i jakby nie policzyli jak za rodzoną mamę to można wykonać u nich sprawdzenie.

Pozdrawiam
TaTaR

Witam.
Zwracam uwagę, iż po to jest forum aby pomagać, i myślę że tu jest o wiele więcej osób bardziej kompetentnych ode mnie. Ale wracając do pytania wyświetlany błąd poprzez Check daje po pierwsze awaryjny tryb pracy silnika, to przeważnie może powodować np. zwiększenie zużycia paliwa, ale nie zawsze (np. błąd czujnika ABS). Na moje aby odczytać kod błędu i podać go na grupie wystarczy abyś pojechał do jakiegoś dobrego zakładu zakładającego instalacje gazowe. Ci ludzie za drobną opłatą na pewno podłączą uniwersalny skaner kodów błędu i oczywiście spisz tylko nr błędu. W moim mieście ASO Włocławek czy ASO Bydgoszcz biorą 120 zł (przynajmniej tyle brali w zeszłym roku) za diagnozę komputera, a Gaziarze mogą wziąć 40 zł? Acha odnośnie Gerlitz najlepiej zadzwoń do nich i spytaj się o cenę - to prostsze niż łupanie po kieszeni przy kasie w ASO:)

Nie wiem czy pomogłem ale życzę powodzenia.
PS. te czyszczenie układu na tą chwilę nie ma najmniejszego znaczenia oprócz uciechy dla silnika:)

Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Dano w 28-07-2008, 11:39:03
Witam,
W moim Yarisie zapaliła się żółta kontrolka "check engine" i chciałbym odczytać kod błędu. Postępując zgodnie z powyższą instrukcją otrzymałem efekt: lampka "check engine" świeci, lampki ABS i poduszka mrugają nieprzerwanie z równą częstotliwością. Czy mógłby mi ktoś pomóc to zinterpretować lub podać jak smodzielnie mogę odczytać kod błędu z lampki "check engine"?
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: TaTaR w 31-07-2008, 22:32:28
Witam!

Jestem po dokładnym odczycie błędów i parametrów pracy silniczka naszego Yariska. Otóż błąd to P0171.
Podczas odczytu wartości z sond lambda wartości z pierwszej sondy wychodziły dla biegu jałowego ok 0,8V a dla większych obrotów 0V i taki współczynnik "integrator coś tam, coś tam" w granicach kilku %. Druga sonda miała jak drut 0,57V  a "integrator..." niemierzalny, pokazywały się tylko "---".
Pan od komputerka orzekł, że padła druga sonda. Chyba miał rację.
A tak a'propos "zbyt uboga mieszanka" to właśnie komputer wyświetlił taki napis po połączeniu z interfejsem i odczycie kodów. Kod był widoczny małymi literkami obok na ekranie, niemal niezauważalny. Dobrze, że ten mechanior był grzebiący i stwierdził, że trzeba trochę pogrzebać, bo za duża gama usterek jest możliwa i zaczął przeprowadzać różne testy i po którymś podał informację o sondzie. Nawet bardzo nie zasłaniał ekraniku.

Pozdrawiam
TaTaR
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 01-08-2008, 07:39:36
Kod P0171
Possible causes are:
1. Exhaust system leak.                           (Wyciek z ukł wydechowego)
2. Improper fuel pressure.                       (Niewłaściwe ciśnienie paliwa)
3. Fuel injector restricted.                        (Uszkodzony wtryskiwacz paliwa)
4. Defective heated oxygen sensor No. 1. Uszkodzenie podgrzewania nr 1 czujnika tlenu - Sondy Lambda?)
5. Defective Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor.    Wadliwy MAP sensor - MAP-czujnik informujący o. obciążeniu silnika
6. Defective Engine Coolant Temperature (ECT) sensor.  Wadliwa temperatura płynu chłodzącego silnika (ECT sensor - czujnik temperatury plynu chlodzacego)

I to na tyle.....
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: TaTaR w 01-08-2008, 11:31:12
Witam!

Dzięki PiotrSas za listę, trochę dużo do sprawdzenia będzie ale powinno się udać.
A potrafisz się ustosunkować do tego odczytu "integratorów sond lambda"? Wartość dla pierwszej sondy podawana była w [%]. Co to właściwe może być i czy ma jakieś znaczenie to, że na drugiej sondzie było niemierzalne lub brak było odczytu. W sumie w Twojej liście była sonda ale nr 1. ale w zasadzie to chyba "podgrzewany czujnik tlenu nr 1".
Cóż, dzięki za pomoc, zaczynam działanie.

Pozdrawiam
TaTaR
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: TaTaR w 26-08-2008, 10:29:40
Witam!

Odczytałem numery z sond i, tak dla własnego spokoju, chciałbym wiedzieć czy istnieją zamienniki dla nich:
- pierwsza sonda ma numery 89465-0D010 / 0 258 006 344
- druga sonda ma numery 89465-0D020 / 0 258 006 345
Są to sondy Bosch'a. Wiem, że nie zaleca się do Yariska zamienników ale jak nie będzie w sklepie można zdobyć oryginalnej to będę musiał użyć zamiennika. Yaris I 1.0 benzyna z roku 2001.

Pozdrawiam
TaTaR
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 26-08-2008, 11:06:28
Witam!

Odczytałem numery z sond i, tak dla własnego spokoju, chciałbym wiedzieć czy istnieją zamienniki dla nich:
- pierwsza sonda ma numery 89465-0D010 / 0 258 006 344
- druga sonda ma numery 89465-0D020 / 0 258 006 345
Są to sondy Bosch'a. Wiem, że nie zaleca się do Yariska zamienników ale jak nie będzie w sklepie można zdobyć oryginalnej to będę musiał użyć zamiennika. Yaris I 1.0 benzyna z roku 2001.

Pozdrawiam
TaTaR


Witam
Przeważnie sprzedawane na rynku sondy Boscha mają sfrezowany numer. Więc może być kłopot. A używka też nie wiadomo jak długo pochodzi.....

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Virus w 14-09-2008, 19:13:12
Witam!

Dzis pierwszy raz zaswiecila mi sie kontrolka "check engine". Podjechalem na najblizszy parking zeby posluchac silnika - na biegu jalowym silnik na przemian chodzil normalnie 5 s. nastepnie szarpiac przez nastepne 5 s. Przy wchodzeniu na obroty silnik zaczynal szarpac przy ok 2000 obrotow - powyzej szarpanie ustaje. Podczas jazdy zauwazylem wyrazny spadek mocy zwlaszcza powyzej 3000 obrotow. Po powrocie do domu sprawdzilem kod bledu. Niestety - nie moge znalezc opisu do bledu nr 93. Moze ktos z Was spotkal sie z podobnym problemem lub zna opis tego bledu. Moje autko to Yaris 1.0 '99, japonczyk, przebieg ok. 133k km

Pozdrawiam -
Virus
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 14-09-2008, 21:16:57
Witam!
Po powrocie do domu sprawdzilem kod bledu. Niestety - nie moge znalezc opisu do bledu nr 93.


Witam.
Napisz więcej o tym numerze. Odczytywałeś to testerem ODB II czy w inny sposób? (chodzi mi szczególnie o to czy nie było przed 93 dwóch zer i jakiejś litery)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Virus w 14-09-2008, 22:36:20
Napisz więcej o tym numerze. Odczytywałeś to testerem ODB II czy w inny sposób? (chodzi mi szczególnie o to czy nie było przed 93 dwóch zer i jakiejś litery)

Odczytywalem tak jak jest to opisane w pierwszym poscie tego watku - znaczy sie spinaczem biurowym :-). Sprawdzalem kilkakrotnie i zawsze bylo 93 (i tylko ten kod - kontrolka "check engine" zaswiecila sie u mnie pierwszy raz).

Pozdrawiam -
Virus
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 15-09-2008, 07:05:55
Hm... może inni będą mądrzejsi, ja Ci w takiej sytuacji nie pomogę. Jak bys miał odczyt z testera to już inna sprawa...
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Virus w 15-09-2008, 20:08:30
Po podpieciu do kompa program stwierdzil: "Wykryto wypadanie zapłonów cylindra nr 4". Facet ze stacji stwierdzil, ze to spalona cewka zaplonowa. Musze ja sobie rano obejrzec. Sprawdze rowniez swiece.

Dzieki za pomoc Piotrze -
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: yaqb w 15-09-2008, 22:24:15
Po podpieciu do kompa program stwierdzil: "Wykryto wypadanie zapłonów cylindra nr 4". Facet ze stacji stwierdzil, ze to spalona cewka zaplonowa. Musze ja sobie rano obejrzec. Sprawdze rowniez swiece.

Mialem to samo i okazalo sie ze wtrysk byl zapchany.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: TaTaR w 15-09-2008, 23:18:17
Witam!

Chciałem tylko dodać do swojego tematu, że udało się usunąć usterkę w moim Yarisku. Wszystkiemu winna była częściowo uszkodzona sonda lambda i brudny przepływomierz. To pierwsze zdiagnozowano mi w zgorzeleckim polmozbycie a drugie w ASO Toyoty Goerlitz, przy czym pan w Goerlitz zajął się nieporównywalnie sprawniej autkiem i równie skutecznie. Chciał zamawiać nowy przepływomierz ale stwierdziłem, że muszę spróbować ile u nas to kosztuje.

Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy życzę.
TaTaR
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Virus w 17-09-2008, 12:00:30
Witam!

W moim przypadku jednak spalila się cewka. Po zamianie miejscami cewek 4 i 2 komputer stwierdzil "Wykryto wypadanie zapłonów cylindra nr 2". Uzywana cewke kupilem w "Japan Car" przy ul. Gerberowej w Lodzi (100 zl). Po wymianie autko odzylo :-)

Szerokiej drogi! -
Virus
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 17-09-2008, 13:22:47
Virus w tym aucie to chyba masz tzw. monocewki na każdy cylinder jak się nie mylę gdzie nowa kosztuje ok. 420-500 zł w ASO.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Virus w 17-09-2008, 22:32:40
Zgadza sie na kazdy cylinder jest osobna cewka - ceny 1 sztuki w ASO zaczynaja sie od 400 zl. Dlatego kupilem uzywke - samodzielna wymiana jest bardzo prosta. :-)
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: kmach77 w 23-09-2008, 11:48:35
lipa. zrobilem wszystko tak jak jest napisane wyzej i nie dziala!
miga mi tylko lampka od poduszek. miga i miga caly czas tak samo i jednostajnie
(tak jak dioda od alarmu)

Udało Ci sie w koncu odczytac kody? Mam takie samo autko i identyczny problem:(

poprawiłem cytowanie
kafara1
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Rafels w 23-09-2008, 21:40:48
Temat został napisany w czasach, gdy dostęp do urządzeń diagnostycznych był, powiedzmy delikatnie - ograniczony.
Jako, że elektronika idzie do przodu - proponuję zakupić interface diagnostyczny (np. ELM 327). Przy jego pomocy mamy dostęp do ok. 52 tzw. PID-ów, czyli danych naszego samochodu. Koszt niewielki, a oprócz zwykłego odczytu błędów i ich kasowaniu, mamy możliwość podejrzeć, jak nasze autko "żyje" od środka. Naprawdę ciekawa lektura... :)
Jeżeli ktoś z okolic Łasku chciałby naocznie przekonać się co do jego możliwości - zapraszam. Pokażę jak to działa, żeby nie być gołosłownym.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Tomasy w 14-04-2009, 13:42:08
Witam czy mogę prosić o interpretację błędu wyrzuciło mi błąd P1229 i nie wiem czego on dotyczy (yaris d4d)

scaliłem z odpowiednim wątkiem
kafara1
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 14-04-2009, 14:24:44
Witam czy mogę prosić o interpretację błędu wyrzuciło mi błąd P1229 i nie wiem czego on dotyczy (yaris d4d)

Witam.
może takie coś:
P1229 Intercooler Pump Driver Fault
 Na nasze chyba "błąd pompy chłodzenia ?"
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Rafels w 14-04-2009, 22:53:25
Kod zależny od producenta a nawet modelu...
Dla D4D raczej pasowałby: P1229 - "Supply pump abnormal overpressure sending" co sugeruje za wysokie ciśnienie w układzie paliwowym.
Coś się dzieje z silniczkiem? Opisz objawy.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Tomasy w 16-04-2009, 09:25:50
 W tej chwili nic się nie dzieje bo lampka zgasła sama ale zastanawiam się po prostu  na  wymianę czego mam się przygotować w przyszłości jakby błąd znowu się pojawił
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: SNap w 16-02-2010, 20:48:40
wrzuci ktoś bazę kodów błędów jeszcze raz - niestety link z pierwszego postu już dawno wygasł
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: restek w 16-02-2010, 23:01:17
google...

http://www.troublecodes.net/Toyota/
http://www.engine-light-help.com/toyota-check-engine-light.html
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: SNap w 17-02-2010, 13:44:24
tak tylko jak dobrze pamiętam tamta lista była wg kodów po numerach dwucyfrowych do odczytu przez zworkę, do weekendu nie będę miał innej możliwości sprawdzenia tego
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: 1krzys w 16-11-2011, 10:32:22
czy ten opis obowiazuje takze w yaris z 2008? odczytam kody błedów z abs czy tylko check e. ?

"Sprawdzenie DTC (Data Trouble Codes):

1. Włącz zapłon do pozycji ON (nie uruchamiaj silnika).
2. Za pomocą przewodu wykonaj zworkę w złączu diagnostycznym, pomidzy pinami nr 4 (CG) i nr 13 (TC).
3. Odczytaj kod błędu za pomocą MIL (Malfunction Indicator Lamp), czyli w naszym przypadku kontrolki "check engine" w następujący sposób:

- 4,5 sek. po wykonaniu zwory kontrolka błyśnie tyle razy, jaką wartośc ma 1 cyfra kodu błędu,
- nastąpi przerwa 1,5 sek. po ktorej kontrolka błyśnie tyle razy, jaką wartość ma 2 cyfra kodu błędu,
- jeśli w ECU zapisały sie inne kody, po 2,5 sek. przerwie nastąpi wyświetlenie 2 błędu i kolejnych, zgodnie z opisem podanym przy 1 bładzie,
- kody błędów wyświetlane są, poczynając od najmniejszego (czyli np. 12, potem 34 itd.)
- po wyświetleniu ostatniego zapisanego błędu nastąpi 4,5 sek. przerwa i proces rozpocznie się od początku (1 błąd, 2 błąd, 3 błąd itd...).

4. Po zakończeniu odczytu zdejmujemy zwore i wyłączamy zapłon.
5. Jeśli chcemy zresetować pamięć błędów - odłączamy akumulator lub bezpiecznik EFI na ok. 20min.
"

dzieki za pomoc :)

Proszę używać opcji "szukaj".

Szymon14
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: cezarek w 25-11-2011, 06:57:34
Witam wszystkich!
Na wstępie stan faktyczny: Toyota Yaris 1.5 VVT-i, automat (z USA), przebieg ok 30 000 km,  gaz KING (przebieg o założenia ok 7 000 km) - używany do codziennych dojazdów do pracy (7 km w korkach w jedną stronę). Gaz tankuje zawsze na jednej stacji (poza jednym wyjątkiem po którym pojawiły się te problemy). Paliwo również (Lukoil). Świece i przewody nie wymieniane od nowości. Olej w skrzyni i silniku w normie.
Objawy:
- nie trzyma obrotów, często spadają do ok 600 i mniej (zarówno na gazie jak i benzynie) na biegach D, R
- świeci kontrolka Check
- komputer pokazał błąd P0172 (zbyt bogata mieszanka)
- czuć chwilowy spadek obrotów przy przełączeniu z gazu na benzynę
Normalnie powiedziałbym, że należy przeczyścić przepustnicę, ale zastanawia mnie, że problem występuje zarówno na benzynie jak i gazie. Koszt czyszczenia to 80 zł, czytałem, że przegonienie samochodu na trasie przy większych obrotach czasem pomaga - koszt taki sam, więc wole podjechać do mechanika. Nie chciałbym jednak niepotrzebnie zostawić u niego połowy swojej pensji..Jakie jest wasze zdanie?

Pozdrawiam serdecznie!
-
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Rafels w 25-11-2011, 09:46:56
Zacznij od tego, co możesz zrobić sam:

- przeczyść przepływomierz (banalnie proste a zaskakująco czasami skuteczne);
- sprawdź, czy nie łapie gdzieś "lewego powietrza";
- może być też tak, że sonda lambda jest zasyfiona (jazda na krótkich odcinkach i nie osiąganie roboczej temp. pracy) stąd też to zalecane "przegonienie" autka;
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: cezarek w 25-11-2011, 10:22:28
Dzięki za szybką odpowiedź.

Cytuj
- przeczyść przepływomierz (banalnie proste a zaskakująco czasami skuteczne);
Tak zrobię. A czy przepływomierz działa również podczas pracy samochodu na LPG? Komputer mi pokazał, że układ paliwowy jest odcięty na czas pracy na LPG (logiczne), zastanawia mnie tylko jaka jest rola przepływomierza..

Cytuj
- sprawdź, czy nie łapie gdzieś "lewego powietrza";
Rozsądne - sprawdzę.


Cytuj
- może być też tak, że sonda lambda jest zasyfiona (jazda na krótkich odcinkach i nie osiąganie roboczej temp. pracy) stąd też to zalecane "przegonienie" autka;
Możliwe że jest zasyfiona, ale wg. mnie właściwą temperaturę osiąga (zwłaszcza podczas postoju w korkach). Dojazd do pracy zajmuje ok 30 min. Po ok. 3 min załącza się LPG, 2 min później gaśnie kontrolka "Cool". Średnia temperatura silnika podczas jazdy ok 75 stopni (ale to jeszcze zweryfikuje). Wydaje mi się, że samochód osiąga większą temperaturę w korkach niż na trasie (nawet przy wyższych obrotach). Problem pierwszy raz pojawił się w trasie (jednego dnia zrobione 100 km - wszystko ok, następnego 30 - ok, trzeci dzień po 10 km pojawił się problem i chwilowy totalny brak mocy).
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Rafels w 25-11-2011, 11:42:10
Przepływomierz jest umieszczony w układzie dolotowym powietrza do silnika więc zawsze bierze udział w pomiarze parametrów pracy silnika. Ten drucik jak się zapierdzieli syfem to przekłamuje i ECU nie dostaje poprawnej informacji o ilości tlenu dostarczanej do komory spalania.

Sonda lambda jest wstępnie podgrzewana ale właściwe parametry osiaga w czasie dość intensywnej jazdy (wysokich obrotów), więc jazda w korkach jej nie służy :)
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Filu w 25-11-2011, 12:00:17
Co do przepływki to ze swojego doświadczenia radzę ją najpierw przeczyścić (ja robiłem wd40 + pędzelek).
Kupiłem nową a okazało się że stara po wyczyszczeniu działa jak nowa  :-P Mam 1 na zapas  :laugh:
Podobne objawy może dawać też walnięty krokowiec, który przed wymianą też najlepiej najpierw wyczyścić.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: cezarek w 25-11-2011, 14:38:36
Dzięki za info, jutro wyczyszczę przepływomierz i przegonie furkę. Jak nie pomoże wezmę się za krokowiec.
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: adii w 25-11-2011, 16:26:03
Co do przepływki to ze swojego doświadczenia radzę ją najpierw przeczyścić (ja robiłem wd40 + pędzelek).
Jak już nie masz czym tego czyścić to polecam jakiś dobry odtłuszczacz np. do tarcz hamulcowych
A najlepiej środek CRC do czyszczenia przepływomierzy w spray ok. 20zł Nie polecam czyszczenia przepływki pędzelkiem można łatwo uszkodzić. Dodatkowo czyścimy czujnik temperatury
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: mobicar w 22-01-2013, 15:17:19
Podpowie ktoś czy do 99r 1.0 uda sie podpiąć ktoregoś ELMa?Narazie nic nie dolega ale chciałbym popatrzec na parametry.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Rafels w 22-01-2013, 16:14:45
Każdego, wszystkie czytają jarka bezproblemowo :)
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: tomektm88 w 23-10-2013, 10:12:25
czy w yarisie 1.0 czyszczenie czujnika temp. cos pomoze na zbyt niskie obroty? czy czujnik temp to taki zielony czujnik z prawej strony silnika w połowie wyskosci miedzy skrzynia a obudową filtra powietrza?
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: paba w 23-10-2013, 10:22:59
wątpie
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: emtecc w 23-10-2013, 23:40:19
Witam, jestem nowy
Dziś próbowałem zczytać błędy w Yarisie II 1.0 - tak z ciekawości.
Po złączeniu pinów miga kontrolka ABS-u i P/S. Czyli błędy związane są z absem i układem wspomagania? podczas prowadzenia nie ma żadnych problemów z autem, nie zapalają się żadne kontrolki.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Tomasz w 11-11-2013, 19:01:57
Witam,
Który  to jest Pin nr. 4 I 13? Bo nie są ponumerowane ani nawet opisane:(
Yaris 00 1.0 japan
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: davidoff w 11-11-2013, 19:22:18
Piny są numerowane zgodnie z logiką. Patrząc na gniazdo będzie to od lewej do prawej i od góry do dołu.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Tomasz w 11-11-2013, 19:47:43
Ok znalazłem , niestety tak jak u innych miga mi tylko check engine i poduszka jednostajnie....
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: zibi666 w 13-11-2014, 10:13:01
Ma ktoś plik podlinkowany w pierwszym poście? (MILcode.pdf) niestety już nie działa.
Próbowałem na internetach ale nie znalazłem nic o tym błędzie.
Sczytany kod to 92
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Rafels w 13-11-2014, 12:59:52
Znalazłem pod pierwszym linkiem z google'a: http://alflash.com.ua/Diagn/MILcode.pdf (http://alflash.com.ua/Diagn/MILcode.pdf)
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: zibi666 w 13-11-2014, 13:20:05
co w takim razie mam rozumieć przez "D-4 (p1210)" ?
p1210 to kod błędu?
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Rafels w 13-11-2014, 14:48:14
Tak, to OBD error code P1210-Injector Control Pressure Above Expected Level

Tylko, ten jest dość specyficzny i w zależności od marki może znaczyć coś innego (dla Toyoty nie widzę innego opisu)
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: drace w 20-12-2014, 18:49:00
witam,
ostatnio u żony w yarisie zaczęła się świeć cały czas kontrolka check skasowałem błąd po przez zdjęcie klemy i na kilkanaście km było dobrze i znów się pojawiła. zrobiłem odczyt błędów i prawdopodobnie jest to błąd nr (25 Air-Fuel Ratio Lean.) od czego zacząć sprawdzanie samochodu??

jest to yaris 1.0 2000 rok
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: paba w 20-12-2014, 19:41:33
od wyczyszczenia przepływomierza i przeszukania forum
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: drace w 20-12-2014, 20:11:54
czy to jest ten sam błąd co P0171 (System too Lean.) ??
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: paba w 20-12-2014, 20:21:05
tak
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: drace w 20-12-2014, 20:32:02
i ostatnie moje pytanie bo czytałem że  np do czyszczenia przepływomierza konieczne jest odłączenie klemy akumulatora czy można robić to na podłączonym??
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: paba w 20-12-2014, 20:43:47
musisz pierw odłączyć akumulator, by skaskować stare fuel trimy

i musisz być świadomy czym i jak to czyścisz
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: drace w 19-01-2015, 15:08:27
Witam,
przepływomierz wyczyszczony i błąd został skasowany. teraz z nów wyskoczył błąd ale inny. Wydaje mi się że to 94 a opisu do niego nie mogę znaleźć. może to być błąd 9 i 4??
ps co może  on (one) dokładnie oznaczać??

 
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: tomektm88 w 19-01-2015, 17:25:08
94- niska skuteczność katalizatora
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: seler25 w 25-05-2016, 22:13:27
Witam panowie.
Zmieniłem sondę lamde za katem na używkę  i check engine zniknął -jestem zadowolony   <taniec>
Podpiąłem pod kompa yariskę chcąc skasować błąd P0159 i moje zdziwienie bo nie musiałem kasować -samo się skasowało ( wymieniałem sondę na odłączonym aku)
Ale nie piszę żeby się chwalić brakiem checka.
Piszę w sprawie ramek zamrożonych i tam na pierwszej pozycji jest kod błędu P0018 i mam pytanie co to jest ?
W kodach błędów tego nie mam , check nie świeci.
Coś tam doczytałem że ma to związek z rozrządem ale nie wiem czy ten kod P0018 tyczy się yariski? Nie mogę go znaleźć.

OBD II Generic Check Engine Light Codes
https://www.engine-light-help.com/generic-check-engine-light-codes.html (https://www.engine-light-help.com/generic-check-engine-light-codes.html)

Zamieszczam zdjęcia  połączenia z kompem.

(http://images75.fotosik.pl/626/49d0d0ff68918eeb.jpg)

(http://images77.fotosik.pl/626/de09ca258f39c99d.jpg)

(http://images77.fotosik.pl/626/5c46a8e42083c266.jpg)

(http://images75.fotosik.pl/626/4fdab5ccad9bc9de.jpg)
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: mechu w 26-05-2016, 14:56:18
Masz cos nie tak z tym programem diagnostycznym - o ile mnie pamiec nie myli to jest to błąd z V-ki a nie rzędówki
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: szpenton w 19-06-2023, 21:45:27
Witam,
Odświeżę temat bo nie ma co zakładać nowego, a na forum nie odnalazłem odpowiedzi.

Y II 1,3 2007 - podczas jazdy świeci się kontrolka ABS.
Dziś odczytałem ody błędów przed odb2 jakimś programem i pojawił się błąd c1251. Po założeniu zworki na piny 4 i 13 kontrolka P/S "świeci" błędem 92, a ABS - 51.
Odpięcie klemy na pół godziny nie zresetowało błędów.

Kiedyś już pojawiały się błędy od ABSu ale wynikały z zasyfionego złącza czujnika w kole.

Poproszę o pomoc w zdiagnozowaniu.
Tytuł: Odp: Odczyt kodu błędów
Wiadomość wysłana przez: Colin w 19-06-2023, 21:48:22
Wypadałoby zapiąć tester, który łączy się z układem abs tego "japońskiego" auta
A na szybko to odepnij złącza z czujnikow abs tylnych kół i zobacz czy jest jeszcze co ratować