Toyota Klub

.: GARAŻ :. => Prius => Wątek zaczęty przez: Pawadam w 16-05-2016, 23:32:20

Tytuł: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 16-05-2016, 23:32:20
Witam .
Na forum priuschat ,kilka dni temu , koledzy z USA pisali o akcji wymiany kolektorow dolotowych w priusach 3gen . Ma to zwiazek z klekotaniem silnika przy starcie ,szczegolnie w zimie . Chcialem sie spytac czy ktos z Was czyscil kiedys kolektor dolotowy ? Jezeli tak to czym i jakie byly efekty . Pytam poniewaz duzo sie pisze o wymianie swiec , oleju , filtrow itp a niewiele jest informacji o kolektorze dolotowym do ktorego jak wszyscy wiemy wpadaja spaliny z calym syfem ktory osadza sie na sciankach zmniejszajac przeswit i doplyw powietrza . Widzialem tez jak jeden z uzytkownikow zatkal otwor za zaworem EGR i twierdzil ze samochod zaczal mniej palic .
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 03-08-2016, 21:19:25
Witam .
 Gdyby kogos interesowalo . Rozwiazanie problemu klekotania podczas przyspieszania .
http://priuschat.com/threads/slightly-shaking-engine-and-rattling-noise-on-acceleration.167759/ (http://priuschat.com/threads/slightly-shaking-engine-and-rattling-noise-on-acceleration.167759/)
 Sposobem na zaoszczedzenie sobie wielu problemow z EGR jest calkowite lub czesciowe zatkanie rurki laczacej zawor z kolektorem dolotowym . Zmniejsza sie zuzycie paliwa i samochod lepiej smiga :)
 Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: JanB w 03-08-2016, 22:31:19
Bardzo ładnie rozpracowany temat.  :good: A czy kolega może wie, czy Prius II też miał EGR? Silnik 1,5.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 04-08-2016, 01:17:31
Witam . Tego akurat nie wiem .
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: eprom w 04-08-2016, 18:05:30
Witam, ja mam mały problem egr, wywala mi czasem błąd tego zaworu. Zauważyłem pewną przypadłość, że jak lałem paliwo ponad 98octanów to błąd wywalało częście, jak 95 to bardzo sporadycznie. Czy paliwo ma na to wpływ, czy to czysty przypadek?
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 05-08-2016, 01:39:39
Witam . Paliwo bywa roznej jakosci . Zdaza sie czesto ze  kalorycznosc obu paliw ( 95 i 98 ) jest tak lipna ze nie ma znaczenia co wlejesz , wszystko zalezy od stacji . Ja zawsze staram sie lac dobrej jakosci 98 mimo ze niektorzy twierdza ze to strata pieniedzy . Moim zdaniem powinienes zrobic tak : zdemontowac kolektor dolotowy , rurke laczaca kolektor z zaworem egr i sam zawor . Wyszorowac najlepiej jak sie tylko da . Ja uzywam pianki do czyszczenia piekarnikow :) Czyszczenie chodniczki egr jest troche uciazliwe bo trzeba spuscic plyn z chlodnicy . Jak zdemontujesz kolektor dolotowy mozesz przy okazji wyczyscic zawor PCV ( dosc istotny zaworek ) i przepustnice . Jezeli problem nie zniknie to bedziesz musial czyscic chlodniczke egru .
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: eurotarget.uk w 07-05-2017, 13:01:41
Witam, chciałbym odkopać ten temat. Żeby nie mnożyć wątków bardzo proszę rzućcie okiem na postawione przeze mnie pytanie w moim, powitalnym wątku. Z góry dziękuję za Waszą pomoc i wskazówki jak powinienem się zabrać za problem. Auto jeździ wspaniałe, nie wyświetla żadnych błędów na panelu ale opisane tam objawy mnie bardzo martwią.
Pytanie nowicjusza

https://r.tapatalk.com/shareLink?share_type=t&share_fid=39565&share_tid=40901&url=http%3A%2F%2Fforum%2Etoyotaklub%2Eorg%2Epl%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D40901


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: eurotarget.uk w 10-05-2017, 07:16:39
Pytanie o chłodniczkę egr do doświadczonych kolegów. Ubywa mi w szybkim tempie płyn chłodniczy i prawdopodobnie to ta chłodnica jest przyczyną problemu (poziom oleju bez zmian). Czy poradzę sobie sam z wymianą i gdzie kupić dobrą używkę? Z góry dziękuję za pomoc

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: asterix w 11-05-2017, 20:06:46
Żeby nie zakładać nowego tematu tutaj opiszę problem. Prius 2 gen. nie ma EGRa, niestety jest klekotanie po rozgrzaniu silnika.
https://youtu.be/19F_OmRUr_M (https://youtu.be/19F_OmRUr_M)
Na forach piszą o problemach z kolektorem dolotowym w Toyotach, według mnie nie dotyczy to Priusa 2.
Silnik nie zgłasza żadnych błędów, świece z przebiegiem 50 tyś. Jak sądzicie, co może powodować takie stukanie w silniku? może to spalanie stukowe (wtryskiwacze), wyrobione panewki, zawory?
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: dalu w 12-05-2017, 09:53:00
asterix -> a możesz coś więcej napisać o historii auta-> jaki przebieg/I wlasciciel?/jaki olej/czy serwisowany/jak długo użytkujesz itp rzeczy bo tak to wróżenie z fusów.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: asterix w 12-05-2017, 11:22:35
Przebieg potwierdzony 230 tys. jestem drugim właścicielem. Serwisowany do końca w Toyocie Szwajcaria, wymiany oleju były co 20 tys. km. Zalany był olejem Motorex D-XL 5W30, ja wymieniłem na Valvoline SynPower FE 5W30. Obecnie jest Valvoline SynPower 5W30 bez FE. Przejechałem dopiero 3 tys. km.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 12-05-2017, 20:16:14
Proponuje zrobic tak . Podpiac fure pod techstreama i sprawdzic czy nie ma spalania stukowego na ktoryms z cylindrow . Jezeli jest to sprawa prosta . Swiece badz  wtryskiwacze . Jezeli nie masz mozliwosci podlaczyc kompa to sprobuj wykrecic swiece i sprawdzic w jakim sa stanie , tak samo wtryskiwacze . Przy nastepnym serwisie zalej plukanke do silnika  Mozna zamiast plukanki zalac plyn do automatycznej skrzyni biegow . Jak fura nie bierze zbyt duzo oleju to pamietaj zeby spuscic tyle oleju ile masz zamiar wlac plukanki . Nie zaszkodzi wyczyscic przepustnicy . 
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: dalu w 12-05-2017, 20:51:00
oprócz tego co powyżej może sprawdziłbym luzy zaworowe, dają podobny efekt, oraz przy wymianie oleju dolałbym ARCHOIL AR 9100, stosowałem w starej corolli - pomagało.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 12-05-2017, 21:33:55
z tego co wiemw priusie sa popychacze hydrauliczne i nie reguluje sie luzow zaworowych . ale to w priusie 3 gen . w 2 gen jezeli jest inaczej to na pewno warto sprawdzic
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: dalu w 12-05-2017, 22:05:20
z tego co czytałem na priusczacie to regulacja jest "ręczna":

https://priuschat.com/threads/valve-lifters-valve-clearance-adjustment.38910/ (https://priuschat.com/threads/valve-lifters-valve-clearance-adjustment.38910/)

podają tam przebiegi w milach, przy 60k kontrola jest zalecana przez producenta, przy 100k warto już samemu o to zadbać.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 12-05-2017, 22:21:50
no to faktycznie w tym przypadku opisane stuki moga byc powodowane przez luz na zaworach . szczegolnie ze stuka puka caly czas a nie sporadycznie
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: asterix w 12-05-2017, 22:38:36
Silnik nie bierze oleju. W priusie 2 regulacja luzów zaworowych jest na szklankach, nie ma niestety popychaczy hydraulicznych. Obstawiam na świece, wtryskiwacze albo panewki na wale. Przepustnicy jeszcze nie czyściłem, tylko MAF sensor. Jutro podpinam techstreama. Dzięki za pomoc.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: asterix w 23-05-2017, 15:57:30
Ciąg dalszy historii, przepustnica została wyczyszczona:
https://youtu.be/ec9ivlgbn3k (https://youtu.be/ec9ivlgbn3k)
Zastanawia mnie tylko luz na napędzie przepustnicy i olej w kolektorze.

Parametry silnika z techstream:
(https://images84.fotosik.pl/588/c6b6ecffe880049cgen.jpg) (https://images84.fotosik.pl/588/c6b6ecffe880049c.jpg)
bieg jałowy

(https://images84.fotosik.pl/588/ad03b9c09285c085gen.png) (https://images84.fotosik.pl/588/ad03b9c09285c085.png)
przy prędkości 72km/h

Według mnie wszystkie parametry są w normie oprócz Knock Correct Learn Value. U mnie jest w przedziale 19-25 a prawidłowa wartość powinna być w zakresie 0-22.
Czy to może oznaczać spalanie stukowe?
Kolejny parametr, który mnie zastanawia to Atmosphere Pressure, cały czas ma wartość -1. Jest to ciśnienie względne, niestety nie udało mi się znaleźć jaką powinno mieć wartość i jak jest mierzone.
Zanim zabiorę się za świece i zawory bardzo proszę o informację, jakie wartości tych parametrów macie u siebie.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: dalu w 23-05-2017, 20:18:19
z parametrami Ci nie podpowiem, natomiast wydaje mi się (nie ktoś inny potwierdzi) że takie czyszczenie przepustnicy jest nie do końca przeprowadzone, tam są jeszcze chyba trzy śruby które trzymają cała przepustnicę na miejscu, pod nią masz taką trójkątną podkładkę....czyli odkręcasz śruby, zrzucasz i czyścisz przepustnicę - od góry i od dołu, kontrolujesz podkładkę a także ten płyn/olej w kolektorze -  być może to nadgorliwość ale roboty tam było jeszcze 2 min i miałbyś idealny dostęp do całości.

a tak z innej beczki - jak się zabierzesz za świece to zerknij na zawór PCV, przy sporym przebiegu zalecana jest jego inspekcja i ewentualna wymiana.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: eprom w 24-05-2017, 16:21:17
Odświeżę temat, gdyż prawie rok już jeżdżę priusem i coś mnie ruszyło aby zalać benzyne 98 oktanów i wywaliło błąd egr, dokładnie tak jak prawie rok temu gdy zalewałem 98. Póź iej jeździłem na 95 i nie było problemu, więc nie wierzę w taki przypadek.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: fazibazi w 30-05-2018, 19:55:33
Odświeżę temat bo przymierzam się latem do powyższych operacji w ramach wypoczynku (czyszczenie całego EGR z chłodniczką, rurki, kolektora dolotowego i wymiana PCV) profilaktycznie bo wybije ponad 200tys a wiem ze nie było to robione od nowości i gdzieś mi się obiło na forum, że lepiej jest kupić chłodniczkę i zawór EGR, wyczyścić sobie dokładnie na spokojnie wypolerować na glanc jak psu jajca i zrobić tylko podmiankę. Na allegro widzę całe EGRy i chłodniczkami po 80-120zł jeżeli miałbym zaoszczędzić 4h czyszczenia na szybko i być pewnym czy wszystko dokładnie zrobiłem to te 80zl bym przebolał. Drugie nie mogę znaleźć w katalogu intercars tego zaworu PCV do 2zr-fxe, ktoś pomoże gdzie to kupić?
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 30-05-2018, 22:55:30
Jezeli moge cos zasugerowac to nie kupuj tego zaworu bo nie ma potrzeby . Kup lub zrob sobie zaslepke z blachy ktora wlozysz pomiedzy rure od kolektora wylotowego i chlodnice EGR . Chlodnice faktycznie warto miec druga na podmiane ale zawor czysci sie 5 min . Kolega POROCIN ma wzor blachy wiec pewnie chetnie sie podzieli :)  Odpowiednio wlozona blaszka rozwiazuje problem zatykajacej sie chlodniczki i zaworu egr. Nie powoduje wyswietlania sie kontrolki check engine . Nie ma tez problemu przy przegladzie okresowym . Dodam ze po takim zabiegu samochod jezdzi zdecydowanie lepiej co moze potwierdzic kolega POROCIN :)
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: P0RCIN w 31-05-2018, 01:07:09
Potwierdzam.
Jeżeli auto w specyficzny sposób klekocze podczas ładowania baterii i wolnej jazdy to cały układ EGR jest na bank zasyfiony. Do tego dochodzi poszarpywanie na odpuszczonym gazie.
Jeżeli nie masz takich objawów to sobie odpuść, a jeżeli masz to masz dwa wyjścia:
Czyszczenie całego układu co ileś tysięcy (Kol. Pawadam wie dokładnie co ile) albo jednorazowy montaż wcześniej wspomnianej blaszki.
Check się nie zapala,auto chodzi jak nowe i zapominasz o temacie.
Jednak wybór należy do Ciebie ;)
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: memory w 31-05-2018, 12:08:08
eby nie zakładać nowego tematu tutaj opiszę problem. Prius 2 gen. nie ma EGRa, niestety jest klekotanie po rozgrzaniu silnika.
https://youtu.be/19F_OmRUr_M
Na forach piszą o problemach z kolektorem dolotowym w Toyotach, według mnie nie dotyczy to Priusa 2.
Silnik nie zgłasza żadnych błędów, świece z przebiegiem 50 tyś. Jak sądzicie, co może powodować takie stukanie w silniku? może to spalanie stukowe (wtryskiwacze), wyrobione panewki, zawory?
wg mnie to spalanie stukowe czyli do sprawdzenia cewki ,świece(piszesz że 50 000 ale bywa róznie),i wtryskiwacze tak na początek .
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: sowapl w 31-05-2018, 21:23:46
Potwierdzam.
Jeżeli auto w specyficzny sposób klekocze podczas ładowania baterii i wolnej jazdy to cały układ EGR jest na bank zasyfiony. Do tego dochodzi poszarpywanie na odpuszczonym gazie.
Jeżeli nie masz takich objawów to sobie odpuść, a jeżeli masz to masz dwa wyjścia:
Czyszczenie całego układu co ileś tysięcy (Kol. Pawadam wie dokładnie co ile) albo jednorazowy montaż wcześniej wspomnianej blaszki.
Check się nie zapala,auto chodzi jak nowe i zapominasz o temacie.
Jednak wybór należy do Ciebie ;)
Hm....a wzór tej blaszki można jakoś uzyskać ? Z jakiej blachy najlepiej wycinać ? I czym ?
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: czakula w 04-06-2018, 12:14:57
W którym miejscu jest ten zaworek i jak on wygląda?
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: fazibazi w 04-06-2018, 13:28:29
Patrząc na silnik spod otwartej maski to po jego prawej stronie mniej wiecej na wysokosci zaworów. Na tym filmiku powinno widać:

https://m.youtube.com/watch?v=2_Hr2tAK7-c
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: zurdar w 04-06-2018, 16:16:09
Trochę tego nie kumam. Czym różni się zaślepiony EGR od takiego całkiem zapchanego? Przecież ani przez jeden ani przez drugi nie ma przepływu spalin.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: memory w 04-06-2018, 17:14:57
Trochę tego nie kumam. Czym różni się zaślepiony EGR od takiego całkiem zapchanego? Przecież ani przez jeden ani przez drugi nie ma przepływu spalin.
jak działa prawidłowo egr to super ,jednak jak przybrudzony nagarami nie domka jak trzeba po zwiekszeniu obrotów to zmora i ekologia idzie psu w d..pe ,wtedy blacha zamykamy i ecu dobiera parametry z mapy parametr ciśnienia nie jest przekłamany.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 05-06-2018, 02:14:57
w priusie ten caly system egr ma tylko jeden czujnik a tak naprawde to nie ma zadnego . rozwijajac temat . kiedy zaswieca sie lampka check engine i po podlaczeniu kompa wyswietla sie blad ktory informuje nas o problemie z systemem egr to tak naprawde jest to przyblokowany elektromagnes w zaworze egr . nie ma tam zadnego czujnika ktory mierzylby ilosc spalin ich temp ani nic podobnego . ten caly egr ma na celu tylko rujnowanie naszego silnika . wystarczy odkrecic czarna kopulke z zaworu , odkrecic magnes , poruszac czpieniem pare razy , skrecic wszystko spowrotem i check engine znika . zasyfiony zawor chodzi na tyle ciezko ze elektromagnes nie moze go otworzyc albo zamknac . dlatego silnik klekocze bo spaliny dostaja sie do kolektora dolotowego wtedy kiedy nie powinny . nie trzeba nic zmieniac w ecu bo nie ma czujnika mierzacego ilosc i temp spalin wpadajaca do kolektora dolotowego .  kolektor dolotowy w miejcu w ktorym podlaczona jest rurka od egra nie ma zadnych czujnikow . czujniki w dolocie sa przed przepustnica .
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Lehu2 w 05-06-2018, 10:06:37
Toyota UK :
Układ EGR umożliwia przepływ niewielkiej ilości gazów spalinowych do kanału dolotowego, zmniejszając szczytową temperaturę w komorze spalania silnika.
Działanie tego układu zależy od warunków jazdy silnika i aktualnej wielkości otwarcia zaworu EGR. Warunki jazdy są określane przez czujnik prędkości silnika, czujnik podciśnienia, czujnik temperatury powietrza dolotowego, czujnik temperatury płynu chłodzącego, położenie pedału przyspieszenia i czujniki położenia przepustnicy.

W samym zaworze EGR najwyrażniej nie ma czujników.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 05-06-2018, 10:22:22
"zmniejszając szczytową temperaturę w komorze spalania silnika" nie znam sie specjalnie na tym ale na logike . jak gorace spaliny wpadajace do kolektora dolotowego a pozniej do komory spalania moga zmniejszac sczytowa temperature ? w calym ukladzie egr nie ma ani jednego czujnika . jedyny komunikat o bledzie jaki jest to ten z zaworu ktory nie dziala prawidlowo bo jest zasyfiony . gdzie jest czujnik podcisnienia ? i najwazniejsze , dlaczego po zaslepieniu tego ukladu samochod jezdzi lepiej , pali mniej paliwa ? gdy pierwszy raz czyscilem chlodnice od egr byla tak zatkana ze nawet kropla wody przez nia nie przeleciala ,a odetkanie tego zajelo mi ponad tydzein moczenia w plynie do czyszczenia piekarnikow .
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Lehu2 w 05-06-2018, 10:34:47
Z tego co czytałem na forach i np. Toyota UK, to układ EGR ma za zadanie zmniejszać temperaturę w komorze silnika. Sama Toyota UK odpowiedziała nawet na swoim forum, ze EGR ma niby zmniejszać spalanie i dopalać mieszanke ale tak naprawdę nie ma na to większego wpływu i wcale tego nie robi. Zalecają jednak aby nie usuwać zaworu gdyż będzie to miało skutek na ogólne działanie silnika w całym okresie. Czyli może się okazać że i owszem zużycie spadnie, silnik będzie ładnie "pracował" ale może mieć to skutek np na cykl Atkinsona czy długowieczność silnika.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: fazibazi w 05-06-2018, 10:35:43
Porcin daj wzór konspekt na tą blaszkie to mi teściu ślusarz ładnie przygotuje.....nie będę się pitolił chyba że będzie tam wyjątkowo czysto  :o . Lipiec/Sierpień będę otwierał swoje kolektory, EGRy, przepustnice i inne takie to zrobię fotki dla potomnych. Przebieg będzie powyżej 200tys km z czego 95tys to LPG. Ciekawy jestem sam jak to wygląda, a trzęsawka silnika zdarza mi się niezwykle rzadko. Wcześniej, przed wymianą świec (ok 160tys km) zdarzała się częściej.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 05-06-2018, 10:48:37
silnik pracujacy w cyklu atkinsona powstal zanim wymyslili egr . montuja to bo takie przepisy , niestety . beda tego bronic bo co maja powiedziec ? montujemy to bo nam kazali ? przejechalem priusami 3gen mnostwo km . zajechalem jeden silnik w ktorym rozszczelnila sie uszczelka pod glowiaca po 820k km . egr mialem zaslepiony mniejwiecej od polowy tego przebiegu . moze to faktycznie przez jego zaslepienie i wzrost szczytowej temp spalania uszczelke trafilo , nie wiem . wiem tylko ze w obecnych czasach znalezc samochod ktory bez generalnego remontu silnika tj wymiana rozrzadu , uszczelniaczy , pierscieni itp , nie przejedzie 800k km . tankujac prawie codziennie pelny zbiornik paliwa , czasem nawet 2x dziennie . wydajac na paliwo rocznie ponad 50tys zl (przelicznik z ? ) to kazde zaoszczedzone 05.l /100km daj calkiem pokazna kwote . wiadomo , fani ekologii nie popieraja takiego typu zabiegow ale fani ekologii nie jezdza na taxi i nie tluka po 160tys km rocznie .
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: lukasz-h w 06-06-2018, 08:00:48
No właśnie jestem ciekawy wpływu zaślepienia EGR na żywotność silnika, bo jednak obniżenie temperatury spalania przy ubogiej mieszance brzmi rozsądnie. Ale jeżeli kolega Pawadam przejechał 400tyś. km na zaślepionym to myślę, że mało kto dobije do takiej liczby licząc od 0km, więc nie powinno być to problemem. Ja mam u siebie dopiero 70k km, więc na razie nie będę kombinował, przy takim przebiegu nic się nie powinno dziać złego.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: tomaszeset w 06-06-2018, 10:28:22
Z jakiego materiału zrobiliście tą zaślepkę? Myślę, że chyba najlepiej nadawała by się miedź, jest miękka więc uszczelni dobrze.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 06-06-2018, 11:47:36
Najlepiej z nierdzewki 1mm . Miedź tez pewnie będzie Ok . Tylko grubość musi być odpowiednia . Pamiętajcie ze w miejsce gdzie trzeba włożyć nowa blaszkę jest już blaszana uszczelka (podkładka) która trzeba wyciągnąć .
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: P0RCIN w 06-06-2018, 15:41:11
Z tym obniżeniem temperatury przez EGR to bym był oszczędny w panice.
Przecież zawór jest otwarty tylko w odpowiednich warunkach. Czy to znaczy, że jeśli zawór jest zamknięty (bo warunki nie takie) to obniżenie temperatury wtedy akurat niepotrzebne i wszystko jest ok? :)
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: memory w 07-06-2018, 15:57:19
żaślepiałem w innych markach egr po krótce silnik na wolnych dopala spaliny ekoloooogia dodajesz gazu egr sie zamyka chyba że zasyfiony wtedy są te różne problemy ; dorobic blaszkę wg podkładki uszczelniajacej najlepiej z kwasówki 2mm gr albo miedziuchy  od ciepłej strony .Jak działa to nie tykamy chodzi nam o ekologie ,ale jak co chwile się syfi nagarami bo paliwo słabe bo silnik już ma swoje najechane i nie dopala mieszanki jak należy. To ten zawór robi wiecej szkody niz pożytku dla ekologii dla tego wg mnie lepiej zatkać bo czyscić co chwile chłodniczke rurke zawór i inne to ekologia na tym nie zyska  :o :o a samochód muł  :-)
(http://) https://naforum.zapodaj.net/f7ae152c210a.jpg.html
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: przmor w 07-06-2018, 16:07:45
Czyli w hybrydzie gdzie pojecie wolnych obrotow w zasadzie nie istnieje EGR jest zupelnie niepotrzebny?
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: memory w 07-06-2018, 16:30:28
Czyli w hybrydzie gdzie pojecie wolnych obrotow w zasadzie nie istnieje EGR jest zupelnie niepotrzebny?
jest potrzebny jak działa tzn nie ma objawów jego uszkodzenia ale w sytuacji kiedy po czyszczeniu tylko przez moment jest ok tzn że ze układ silnika młodosc ma za sobą kiepskie paliwo ,spalanie oleju układ iskrowy szwankuje itp.to po kolejnym czyszczeniu lepiej wg mnie podkreślam go zatkać bo jego zabrudzenie powoduje że do komory spalnia trafia za mało tlenu i i spowolnione działanie zaworu egr a za tym szarpanie stukanie albo chmura z tłumika a samochód zamulony
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: tomaszeset w 08-06-2018, 21:34:41
Tak dla pewności, zaślepkę dajemy między zawór EGR a chłodniczką.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 08-06-2018, 23:04:10
blaszke dajemy pomiedzy rurke od kolektora wylotowego a chlodnice egr . nie zaswieca sie lampka check engine i nie trzeba odkrecac calego zaworu i chlodnicy egru .
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: tomaszeset w 09-06-2018, 00:25:50
Ok, wielkie dzięki
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: fazibazi w 02-08-2018, 09:54:51
Koledzy, gdzie kupić ten zawór pcv do PIII/Auris I HSD 2zr-fxe?   W intercars jest tylko do matiza  :o
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: wojtekS w 02-08-2018, 10:02:46
W ASO. Z ebaya więcej kosztuje wysyłka niż sam zawór :D

https://www.ebay.com/itm/Toyota-12204-21011-PCV-Valve-/171999580232#shpCntId

albo

https://www.ebay.com/itm/08-13-Corolla-PCV-Vent-Valve-NEW-genuine-Toyota-OEM-12204-37010-/301361114969

Nie są to powalające kwoty, w PL będzi ezapewne drożej ale w stówce się powinno zmieścic.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: fazibazi w 02-08-2018, 10:07:27
Tylko w ASO? Ok, zajadę więc bo pewnie wysyłkowo tego nie załatwię  :-(
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: dalu w 02-08-2018, 11:12:19
ja brałem z aso.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Artur.K w 12-09-2018, 00:45:26
blaszke dajemy pomiedzy rurke od kolektora wylotowego a chlodnice egr . nie zaswieca sie lampka check engine i nie trzeba odkrecac calego zaworu i chlodnicy egru
Tak też uczyniłem, niestety błąd "wyskoczył" po kilkunastu minutach.
Aby wszystko był jasne, chłodnica oraz zawór zostały wyczyszczone przed dwoma tys. km.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 14-09-2018, 11:25:52
Odkręć czarna kopułkę od zaworu egr . Wykręć magnes i wyciągnij sprężyny . Zostanie tylko metalowy trzpień . Poruszaj nim kilka razy aż poczujesz ze chodzi swobodnie . Skręć wszystko z powrotem . Odpal furę i wykasuj błąd .
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: dzemzmaslem1 w 29-01-2019, 18:43:22
Chciałbym podziękować kolegom wiodącym temat na tym wątku- dziękuje! :)
Miałem objawy klekowata przy odpalaniu samochodu. Wymieniłem świece, nie czyściłem chłodniczki bo pogoda słaba i zimno na takie duże zabiegi ale założyłem blaszkę między rurkę od spalin a chłodniczką. Najpierw ruszyłem zaworem EGR, zaświecił się CHECK ale po następnym odpaleniu bryki już zgasł.
Mam nadzieje, że ten zabieg będzie tyllo na plus :)))
Zauważyłem przy wymianie świec na dwóch cewkach nalot rdzy, wstępnie obserwuje co się będzie działo. Jak ktoś ma jakieś pomysły na temat tego nalotu rdzy to wysłucham chętnie. Jeśli cały zabieg włożenia blaszki ktoś z Was rozpracował bardziej to też wysłucham chętnie, ewentualnie wyczyszczę chłodniczkę i wywalę blaszkę :) chociaż wniosła w moją głowę jakiś taki spokój :))))
Dziękuje jeszcze raz chłopaki :)
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: wito w 19-07-2019, 05:16:14
Chcialbym dopytac czy blaszka zastepujemy element oznaczony na rysunku jako 25634?

(https://imageshack.com/i/po3JWka8p)
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 19-07-2019, 12:32:05
Witam.
Jak zastapisz ta podkladke 25634 blaszka to zaswieci Ci sie check engine. Moze nie odrazu ale po paru km. Musisz zastapic podklake nr 25685 i wtedy bedzie ok.
Dostep do niej jest paskudny ale mozna to zrobic bez rozbierania chlodniczki i zaworu. Musisz odkrecic podszybie, dwie sruby laczace kolektor wylotowy z chodnica egr. WYciagnac podkladke i wsunac w jej miejsce blaszke zaslepiajaca.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: parian w 21-07-2019, 09:49:02
Co w Priusie daje zaślepienie EGR, oprócz tego, że odpada kwestia jego późniejszego czyszczenia?
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: wito w 23-07-2019, 08:32:01
Co w Priusie daje zaślepienie EGR, oprócz tego, że odpada kwestia jego późniejszego czyszczenia?

Zapewne daje unikniecie problemow o ktorych tu piszemy
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: wito w 11-08-2019, 21:45:12
Jak zastapisz ta podkladke 25634 blaszka to zaswieci Ci sie check engine. Moze nie odrazu ale po paru km. Musisz zastapic podklake nr 25685 i wtedy bedzie ok.
zdaje sie ze mam jeszcze prostsze rozwiazanie, otworzylem dzis kopulke egr i wyciagnalem okragly magnes ze sprezyna. Po zakmnieciu z powrotem nie ma checka (przynajmniej na krotkim dystansie na ktorym to sprawdzilem) a silnik chodzi rowniutko. Zalaczam zdjecia. Zastanawiam sie czy moze to jakos zaszkodzic silnikowi (komputer mysli ze egr otwiera sie i moze podaje mniej powietrza?) albo samej kopulce egr (zwoj w obudowie egr chodzi na pusto - przegrzanie?) (https://imagizer.imageshack.com/img924/7873/QnN3A8.jpg)
(https://imagizer.imageshack.com/img924/5475/W6zYZo.jpg)
(https://imagizer.imageshack.com/img921/3307/txym3U.jpg)
(https://imagizer.imageshack.com/img924/1851/xKU35w.jpg)

Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 11-08-2019, 23:20:58
Dzieki za wskazowke. Jutro zrobie tak samo i dam znac wieczorem po przejechaniu 1k km.  Mam nadzieje ze bedzie ok. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 13-08-2019, 14:24:06
Witam. Po przejechaniu 1k km potwierdzam ze klekotania nie ma. Check engine zaświecił się w tym czasie 2x ( P0401 ). Dlaczego, nie wiem. Pierwszy raz zaświecił się po przejechaniu 300km, drugi raz dzisiaj rano po przejechaniu 4km. Po skasowaniu błędu check engine gaśnie, zapala się po kilkuset km.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: wito w 14-08-2019, 21:41:56
radosc moja byla przedwczesna, potwierdzam te same objawy, blad P0401. Dziwi mnie tylko, ze nie wyskakiwal Ci taki blad kiedy zatkales przelot do EGR, P0401 odnosi sie do insufficient exhaust gas flow, wiec jakby nie zatkac EGR powinien wyskoczyc

natomiast check po skasowaniu zapala sie u mnie znowu duzo szybciej niz u Ciebie. Olewam to na razie, bo bardzo sobie cenie rowna prace silnika, jednak obawy mam, czy check nie wyskoczy kiedys na przyklad w zwiazku z pompa wody i cos przegapie. Wprawdzie piszesz gdzies na forum, ze nawet przy gigantycznym przebiegu nigdy nie wymieniales, ale jednak w internetach roznie ludzie pisza i nawet fimiki zamieszczaja z pompa, ktora nie daje sie obracac
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 14-08-2019, 22:10:00
pompe wody mam nadal oryginalna z pierwszego montazu. Ja mam podlaczonego dongla do OBDII i jak sie zapala check sprawdzam w torque jaki blad pokazuje. Kasuje i jade dalej. EGR mam zaslepiony caly czas i jak wszystko jest zmontowane to check sie nie swieci ale zaczyna klekotac.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: wito w 15-08-2019, 00:24:33
Nie wiem o co chodzi z tym donglem, mi by sie raczej przydala jakas aplikacja, ktora przy swiecacym checku poinformuje, ze pojawil sie nowy, kolejny blad. No bo check ktory pali sie ciagle usypia czujnosc
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Julian w 29-08-2019, 10:32:09
Ostatnio zabrałem się za wyczyszczenie całego EGRu wraz z chłodniczką. Chlodniczkę kupiłem wcześniej za niecałe 40 zł  bo czytałem że jest problem z wyczyszczeniem jej na szybko. Próbowałem różnych środków: płyn do zmywania hamulców, benzyna ekstrakcyjna, rozpuszczalniki i bez większego efektu przelatywaly przez chłodniczkę nawet nie zabarwiając się na ciemny kolor. Później wpadłem na pomysł żeby użyć płynu do czyszczenia felg i efekt był bardzo fajny. Najlepiej byłoby zalać czyszczone elementy w takim płynie. Ja spryskiwałem kilka razy płynem i przepłukiwałem wodą. Przy każdym spryskaniu z dołu wylatuje całkiem czarna ciecz (widać, że bardzo dobrze rozpuszcza osady). Polecam każdemu kto się zabiera za czyszczenie EGR. Do wymontowania chłodniczki spuściłem ok. 2l płynu chłodniczego. Po 180 tys. rurka i zawór były średnio zawalone. Myślę, że na ściankach rurki było ok. 2-3mm osadu.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
Wiadomość wysłana przez: Pawadam w 29-08-2019, 12:13:42
Płyn lub pianka do czyszczenia piekarników. To działa najlepiej.