Toyota Klub

.: GARAŻ :. => C-HR => Wątek zaczęty przez: doktor7 w 03-04-2018, 21:29:09

Tytuł: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: doktor7 w 03-04-2018, 21:29:09
Nie trzeba dużo pisać -> https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12297850 (https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12297850)
Koledzy, IRYTUJE mnie fakt że samochody hybrydowe zostały pominięte w tej ustawie...
Liczę na to że wprowadzona zostanie poprawka która uwzględni samochody hybrydowe... Rząd powołuje się na inne kraje UE, a nie widzi tego że właśnie w tych krajach objęto ustawami również samochody hybrydowe.

Czy ktoś z kolegów jest równie poirytowany co i ja ?

Możemy coś zrobić ?
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Marcin_RAMZES w 03-04-2018, 21:33:57
Ja tam się nie irytuję - nasze samochodziki jakkolwiek świetne i w ogóle, to daleko im do elektryków (niestety). Niezależnie jak bardzo chcielibyśmy być elektryczni, to niestety mamy spalinówki wspomagane elektrycznie tylko.
Wystarczy się z tym pogodzić i od razu łatwiej się żyje :)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Gracol w 04-04-2018, 12:08:35
Ja tam się nie irytuję - nasze samochodziki jakkolwiek świetne i w ogóle, to daleko im do elektryków (niestety). Niezależnie jak bardzo chcielibyśmy być elektryczni, to niestety mamy spalinówki wspomagane elektrycznie tylko.
Wystarczy się z tym pogodzić i od razu łatwiej się żyje

Wiesz, ale ja jak i zapewne doktor7 nie chcemy się godzić z tym, że jesteśmy w Polsce traktowani gorzej niż obywatele innych krajów UE w swoich krajach. Nie po to zostałem w Polsce, aby godzić się na wszystkie niedoróbki polskiej mentalności.

Mamy prawo na to narzekać i mówić, że jest to złe.

Podobno, gdy żona pogodzi się z tym, że mąż ją bije to też jej się żyje "łatwiej"... Seriously?

Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: tomery w 04-04-2018, 18:02:47
Nie po to zostałem w Polsce, aby godzić się na wszystkie niedoróbki polskiej mentalności.

To walcz !!!
Organizuj marsze i wiece.
Pisz petycje.
A jak to nie pomoże to buduj barykady i pal opony :)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Remek w 04-04-2018, 22:21:28
W tej ustawie jest mowa o autach napędzanych elektrycznie, stacjach do ładowania tych aut i wszelkich ulgach związanych z tym. Chyba, że doładowanie akumulatora w hybrydzie powinno być podobnie traktowane jak elektryka?  :laugh:
Ciekawe czy Hybrydy plug-in się zakwalifikują? Ostatnio wyszedł elektryk Nissan Leaf drugiej generacji który ma przyzwoity zasięg i na zachodzi rząd dopłaca ?5000 do zakupu co powoduje iż cena jest bardzo przystępna
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Wojak WRO w 05-04-2018, 06:31:47
Plug-in tak (akumulator ładowany z zewnętrznego źródła spełnia wymagania ustawy).
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: YogiBabo w 05-04-2018, 09:16:40
Te wszystkie strefy dla ekologicznych samochodów to pic na wodę. Rozumiem, że jak centrum miasta będzie tylko dla aut elektrycznych i innych eko, to urzędnicy mają takie umiejętności, ze potrafią zatrzymać zanieczyszczone spalinami powietrze z ulicy, po której mogą jeździć diesle przed migracją do ekologicznego centrum?
 Mam wrażenie, że urzędnicy myślą, ze mają do czynienia z kretynami.
Najpierw niech wspierają finansowo zakup samochodów elektrycznych i hybryd, niech egzekwują wymagania dotyczące norm spalania euro np. do ruchu powinny być dopuszczone auta spełniające normę euro 4 i wyżej oraz niech rzetelnie badają spaliny na przeglądach technicznych i wyeliminują auta z wyciętym filtrem dpf, zwłaszcza diesle. Sami często widzicie pewnie na drodze jak niektóre samochody kopcą czarnym dymem i mają się dobrze - nikt nie zabiera dowodów rejestracyjnych. dotyczy to samochodów osobowych, ale i bardzo często ciężarowych oraz dostawczych
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Remek w 05-04-2018, 10:20:35
To nie takie łatwe z tym spełnianiem norm emisji spalin. Wystraczy zobaczyć na diesel gate gdzie każde auto VW z silnikiem diesla przekraczało 40x emisje NOx od wartości laboratoryjnych. Jakoś nikt nie kazał właścicielom pod groźbą kary na update oprogramowania by silniki zaczeły spełniać normy.
Inna sprawa, że dużo biednych osób które podróżują tymi gruchotami 1.9TDi straciłby możliwość posiadania transportu samochodowego bo nowsze auta niż ich 25 letnie passaty są już droższe w utrzymaniu. Ci biedni ludzie na 500+ to najczęściej wyborcy parti rządzącej więc im się do skóry nikt nie dobierze.

Prius plug-in jest tak masakrycznie wyceniony, że trzeba dopłacić 50 tyś by można byłoby go ładować z gniazdka to jest dystans 200tyś km które trzeba przejechać za nim plug-in zacznie się zwracać przy założeniu ceny za 1l Pb 5zł i spalaniu hybrydy 5l/100 oraz zerowym koszcie ładowaniu plug-in.

Jesteśmy niestety w kwestii środowiskowych w końcówce europy bo nie wiem kto może mieć mniej przyjazne przepisy dla aut elektrycznych niż Polska a jednocześnie liderem smogu
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: przmor w 05-04-2018, 11:10:04
Kasa panowie kasa. Szumne idee, dbalosc o srodowisko, rozwoj innowacyjnej, polskiej motoryzacji a w gruncie rzeczy nowy podatek i to z gatunku tych ciezkich bo 25zl dziennie razy 300 dni roboczych to jakby nie liczyc wychodzi 7tys.zl rocznie dla kogos kto pracuje w centrum miasta i musi miec samochod dostepny non-stop. Do tego jeszcze zaplaci o 10gr wiecej za paliwo aby wspierac chore wizje politykow.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: pireus w 05-04-2018, 11:27:46
Jak zwykle wszystko jest bez sensu. Pierwszym krokiem powinno być zabieranie dowodów rejestracyjnych  samochodów z wyciętymi katalizatorami, i DPF  ( nie spełniają wymogów homologacji), przy jednoczesnym zakazie importu samochodów nie spełniających norm euro(liczba do ustalenia). Stacje kontroli pojazdów powinny egzekwować normy emisji spalin dla samochodów z poszczególnych roczników. Nie ma obowiązku posiadania samochodu, masz złom, to korzystaj z komunikacji publicznej,a nie zatruwaj innych.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 05-04-2018, 11:56:16
Nie ma obowiązku posiadania samochodu, masz złom, to korzystaj z komunikacji publicznej,a nie zatruwaj innych.

Przecież komunikacja miejska truje podobnie.
IMHO lepsze wyjście, to: nie masz dokumentu poświadczającego, że energia niezbędna do napędzania pojazdu w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych, to pojazd nie jest dopuszczony do ruchu...
Będą mieli w miastach świeże powietrze...
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: pireus w 05-04-2018, 12:18:20
Przecież komunikacja miejska truje podobnie.
Raczej Ty trujesz. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale tabor autobusowy w Warszawie jest wymieniany bardzo szybko i spełnia wszystkie normy Euro. , a jeszcze są tramwaje i metro.
IMHO lepsze wyjście, to: nie masz dokumentu poświadczającego, że energia niezbędna do napędzania pojazdu w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych, to pojazd nie jest dopuszczony do ruchu...
Będą mieli w miastach świeże powietrze...
A co takie brednie wnoszą konstruktywnego do tematu?
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: doktor7 w 05-04-2018, 18:34:55
Ja tam się nie irytuję
Można i tak, jednak mnie to trochę irytuję głównie chociażby z tego powodu:
że jesteśmy w Polsce traktowani gorzej niż obywatele innych krajów UE w swoich krajach.
Dokładnie... W innych krajach europejskich za posiadanie Elektryka można odliczyć 100% akcyzy, na auta w połowie elektryczne (hybrydowe) tylko połowę akcyzy. Dodatkowo jeśli emisja CO2 jest poniżej 100 [g/km] (a C-HR`ka Hybrydowa ma pomiędzy 82-90) to można nią wjeżdżać do tzw. stref czystego powietrza w miastach... Oczywiście takie auta mają też ulgi w parkowaniu -> I TO właśnie zachęciło by, myślę głównie mieszkańców miast, do zakupu auta hybrydowego co na pewno w jakimś procencie przyczyniło by się w przyszłości na "lepsze powietrze" (nie wnikam jak bardzo...).
A jak to nie pomoże to buduj barykady i pal opony
... trochę Cię poniosło :)
W tej ustawie jest mowa o autach napędzanych elektrycznie, stacjach do ładowania tych aut i wszelkich ulgach związanych z tym
Tak... jest jeszcze o darmowych parkingach oraz strefie tzw. "czystego powietrza" w miastach do której mogą wjechać tylko elektryki, zasilane CNG lub LNG.
Te wszystkie strefy dla ekologicznych samochodów to pic na wodę.
Patrzysz na to trochę szablonowo. Jestem przeciwnikiem biurokracji i wszelkich szczegółowych zapisów. Oczywiście że w miejscu postawienia znaku D-54 nie powstanie niewidzialna bariera za którą spaliny wygenerowane przed strefą nie zostaną "zawiane" do strefy... Ale poza spalinami, zmniejszy się ruch, będzie ciszej, spokojniej... chętniej pójdziesz z dzieckiem na spacer nie tylko do lasu...
Swoją drogą myślę że w takich strefach powinni dokładnie przyglądnąć się każdemu kominowi - czy aby na pewno wydobywa się z niego tyle ile powinno.
Jesteśmy niestety w kwestii środowiskowych w końcówce europy bo nie wiem kto może mieć mniej przyjazne przepisy dla aut elektrycznych niż Polska a jednocześnie liderem smogu
No właśnie, a auta z zachodniej części Europy są sprowadzane w ogromnych ilościach... Ile tych aut ma wyciętych PDF`ów ? - tego nikt nie kontroluje.
Kasa panowie kasa.
Pewnie tak... ale czy każdego Polaka stać na auto hybrydowe ? Przecież tych aut będzie kilka procent ogółu (tak myślę). Mnie cieszy fakt że co trzecia kupowana Toyota jest Hybrydą -> i to bez żadnej zachęty ze strony Rządu  <taniec>
Jak zwykle wszystko jest bez sensu. Pierwszym krokiem powinno być zabieranie dowodów rejestracyjnych  samochodów z wyciętymi katalizatorami, i DPF  ( nie spełniają wymogów homologacji), przy jednoczesnym zakazie importu samochodów nie spełniających norm euro(liczba do ustalenia). Stacje kontroli pojazdów powinny egzekwować normy emisji spalin dla samochodów z poszczególnych roczników. Nie ma obowiązku posiadania samochodu, masz złom, to korzystaj z komunikacji publicznej,a nie zatruwaj innych.
P O P I E R A M  :good: Jak by taki Nowak raz czy dwa musiał wymienić filtr za 5 tyś... oj szybko by się wyleczył ze sprowadzania "SZROTU". W USA po aferze z silnikami dizla w VW właściciele tych aut dostali odszkodowania, wymianę auta na nowe lub zwrot pieniędzy... hmmm ciekawe co stanie się z tymi wszystkimi VW... Dygresja: Podobno VW ma problem i płaci gigantyczne kwoty za dzierżawę placów na których stoją te felerne VW... nie mają już gdzie ich "składować"...
ZAKAZ sprowadzania szrotu...
Przecież komunikacja miejska truje podobnie.
Po 1 - starych autobusów jak na lekarstwo... po 2 - do autobusu wchodzi 50 osób, jakoś nie chce mi się wierzyć żeby autobus spalał 50x więcej niż osobówka...

Mnie irytuje fakt że samochód z CNG - ma większą emisję CO2 niż Hybryda !!!!!!!!  :thumbdown:
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: laki w 05-04-2018, 20:24:07
Nowe znaki drogowe. Wjedziesz, dostaniesz 500 złotych mandatu: http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32576/oto-nowe-znaki-drogowe-wjedziesz-dostaniesz-500-zlotych-mandatu (http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32576/oto-nowe-znaki-drogowe-wjedziesz-dostaniesz-500-zlotych-mandatu)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 05-04-2018, 22:27:50

Przecież komunikacja miejska truje podobnie.
Po 1 - starych autobusów jak na lekarstwo... po 2 - do autobusu wchodzi 50 osób, jakoś nie chce mi się wierzyć żeby autobus spalał 50x więcej niż osobówka...


1. Zdarzają się...
2. Nie spala ale u mnie na wsi łatwo zobaczyć pusty autobus... Puste auto nieco trudniej...
3. Po trzecie, autobus jedzie ze wsi najpierw do miasta do jednej szkoły potem do drugiej, żeby odwieźć dzieciaki a potem do roboty...


Mnie irytuje fakt że samochód z CNG - ma większą emisję CO2 niż Hybryda !!!!!!!!  :thumbdown:

Kogo innego może irytować fakt, że wciąż jeżdżą auta z silnikami spalinowymi? Albo elektrycznymi, które nie czerpią energii ze źródeł odnawialnych?
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Marcin_RAMZES w 05-04-2018, 22:38:07
Podobno, gdy żona pogodzi się z tym, że mąż ją bije to też jej się żyje "łatwiej"... Seriously?
Poniosło Cię z tym porównaniem trochę :)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Remek w 06-04-2018, 07:49:29
Dodatkowo jeśli emisja CO2 jest poniżej 100 [g/km] (a C-HR`ka Hybrydowa ma pomiędzy 82-90) to można nią wjeżdżać do tzw. stref czystego powietrza w miastach... Oczywiście takie auta mają też ulgi w parkowaniu -> I TO właśnie zachęciło by, myślę głównie mieszkańców miast, do zakupu auta hybrydowego co na pewno w jakimś procencie przyczyniło by się w przyszłości na "lepsze powietrze" (nie wnikam jak bardzo...).


Z tą emisją CO2 w hybrydzie to nie jest prawda, iż ma ona emisje 82-90CO2/100km może by tyle miała jakby spalała deklarowane 3.6l/100 przez producenta a ma spalanie 4.5-6l/100 a to już jest przedział gdzie mieszczą się małe ekonomiczne benzyny, czyli one też powinny być mieć ulgi jak auta elektryczne?  :grin:
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 06-04-2018, 08:26:55
Dodatkowo jeśli emisja CO2 jest poniżej 100 [g/km] (a C-HR`ka Hybrydowa ma pomiędzy 82-90) to można nią wjeżdżać do tzw. stref czystego powietrza w miastach... Oczywiście takie auta mają też ulgi w parkowaniu -> I TO właśnie zachęciło by, myślę głównie mieszkańców miast, do zakupu auta hybrydowego co na pewno w jakimś procencie przyczyniło by się w przyszłości na "lepsze powietrze" (nie wnikam jak bardzo...).


Z tą emisją CO2 w hybrydzie to nie jest prawda, iż ma ona emisje 82-90CO2/100km może by tyle miała jakby spalała deklarowane 3.6l/100 przez producenta a ma spalanie 4.5-6l/100 a to już jest przedział gdzie mieszczą się małe ekonomiczne benzyny, czyli one też powinny być mieć ulgi jak auta elektryczne?  :grin:

A za tydzień zmienią na 81g CO2 na 100km?
Poza tym to nie CO2 jest podstawowym problem...
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: pireus w 06-04-2018, 09:11:11
2.  u mnie na wsi łatwo zobaczyć pusty autobus..
3. Po trzecie, autobus jedzie ze wsi najpierw do miasta do jednej szkoły potem do drugiej, żeby odwieźć dzieciaki a potem do roboty...
To w końcu jest pusty, czy jadnak odwozi dzieciaki do szkoły, bo jedno wyklucza drugie.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 06-04-2018, 09:35:16
2.  u mnie na wsi łatwo zobaczyć pusty autobus..
3. Po trzecie, autobus jedzie ze wsi najpierw do miasta do jednej szkoły potem do drugiej, żeby odwieźć dzieciaki a potem do roboty...
To w końcu jest pusty, czy jadnak odwozi dzieciaki do szkoły, bo jedno wyklucza drugie.

Znasz wiele tras, po których kursuje jeden autobus dziennie?
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: doktor7 w 08-04-2018, 19:31:29
Kogo innego może irytować fakt, że wciąż jeżdżą auta z silnikami spalinowymi? Albo elektrycznymi, które nie czerpią energii ze źródeł odnawialnych?
Jasne, ale ja to mówię w kontekście ustawy, a nie osobistego podejścia do życia...
Z tą emisją CO2 w hybrydzie to nie jest prawda, iż ma ona emisje 82-90CO2/100km może by tyle miała jakby spalała deklarowane 3.6l/100 przez producenta a ma spalanie 4.5-6l/100 a to już jest przedział gdzie mieszczą się małe ekonomiczne benzyny, czyli one też powinny być mieć ulgi jak auta elektryczne? 
Nie, bo w innych krajach UE jest tak że hybryda jest traktowana w połowie jako auto elektryczne. W tym jako auto mogące wjeżdżać do "czystej strefy powietrza". A więc jeśli w innych krajach jest to możliwe - to dlaczego nie u nas ?
Poza tym to nie CO2 jest podstawowym problem...
Chciałbym wiedzieć, co według Ciebie nim jest ?

Jesteśmy krajem UE - ale traktowani jesteśmy "inaczej".
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 09-04-2018, 10:48:47
Kogo innego może irytować fakt, że wciąż jeżdżą auta z silnikami spalinowymi? Albo elektrycznymi, które nie czerpią energii ze źródeł odnawialnych?
Jasne, ale ja to mówię w kontekście ustawy, a nie osobistego podejścia do życia...

To nie podejście. Tylko propozycja, żeby pójść jeszcze dalej...

Z tą emisją CO2 w hybrydzie to nie jest prawda, iż ma ona emisje 82-90CO2/100km może by tyle miała jakby spalała deklarowane 3.6l/100 przez producenta a ma spalanie 4.5-6l/100 a to już jest przedział gdzie mieszczą się małe ekonomiczne benzyny, czyli one też powinny być mieć ulgi jak auta elektryczne? 
Nie, bo w innych krajach UE jest tak że hybryda jest traktowana w połowie jako auto elektryczne. W tym jako auto mogące wjeżdżać do "czystej strefy powietrza". A więc jeśli w innych krajach jest to możliwe - to dlaczego nie u nas ?

To, że w "innych krajach" coś jest - nie oznacza automatycznie, że to jest najlepsze podejście:
https://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/a-to-europa-wlasnie-czyli-10-najwiekszych-unijnych-absurdow,463581.html

Poza tym to nie CO2 jest podstawowym problem...
Chciałbym wiedzieć, co według Ciebie nim jest ?

Jeśli masz pojęcie o chemii, to po prostu przeczytaj jaki jest skład spalin...
Na pewno znajdziesz jakże zdrowotne tlenki azotu, siarki, węglowodory i ich pochodne, tlenek węgla i pewnie wiele wiele innych...
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: doktor7 w 11-04-2018, 20:51:11
To, że w "innych krajach" coś jest - nie oznacza automatycznie, że to jest najlepsze podejście:
https://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/a-to-europa-wlasnie-czyli-10-najwiekszych-unijnych-absurdow,463581.html
Bez sensu. Nie interesuje mnie podejście UE do bananów i innych pierdół... Udowodnij że tak skonstruowana ustawa jest słuszna i właśnie dla tego u nas w kraju jest ok, a UE się myli.
Jeśli masz pojęcie o chemii, to po prostu przeczytaj jaki jest skład spalin...
Na pewno znajdziesz jakże zdrowotne tlenki azotu, siarki, węglowodory i ich pochodne, tlenek węgla i pewnie wiele wiele innych...
Wiem że CO2 jest mniej szkodliwe dla płuc człowieka od jakiś związków ropo pochodnych które pewnie też się wydzielają. Ale chyba był jakiś powód dla którego stwierdzono że to właśnie CO2 ma największy wpływ na środowisko... ? albo jest najbardziej miarodajny ? Pewnie ma to też związek z tworzeniem dziury ozonowej i modnym "globalnym ociepleniu" - ? Nie jestem ekspertem ale nigdy nie widziałem żeby w tabeli podawali wszystkie wydalane z rury wydechowej składniki wraz z ich ilościami... to chyba taki przerost formy nad treścią... A CO2 jest to składnik który wyznacza normy spalin w europie (EURO4, EURO5 itd.) i pewnie nie tylko w europie...

Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: laki w 11-04-2018, 21:19:47
Ilość zanieczyszczeń zależy od jakości paliwa: https://businessinsider.com.pl/firmy/nowe-paliwo-orlenu-efekta-ruszyla-sprzedaz-w-polsce/1gp0b5f (https://businessinsider.com.pl/firmy/nowe-paliwo-orlenu-efekta-ruszyla-sprzedaz-w-polsce/1gp0b5f)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 11-04-2018, 22:08:25
Bez sensu. Nie interesuje mnie podejście UE do bananów i innych pierdół... Udowodnij że tak skonstruowana ustawa jest słuszna i właśnie dla tego u nas w kraju jest ok, a UE się myli.

Pokazałem Ci, ze autmatyczne przeszczepienie pomysłów z innych krajów nie musi mieć większego sensu. Podobnie jak pitolenie o CO2 zamiast skupienie się na znacznie bardziej szkodliwych substancjach. Zresztą na krajowym podwórku wcale nie jest lepiej - vide OC zależne od pojemności silnika.

Wiem że CO2 jest mniej szkodliwe dla płuc człowieka od jakiś związków ropo pochodnych które pewnie też się wydzielają. Ale chyba był jakiś powód dla którego stwierdzono że to właśnie CO2 ma największy wpływ na środowisko... ? albo jest najbardziej miarodajny ? Pewnie ma to też związek z tworzeniem dziury ozonowej i modnym "globalnym ociepleniu" - ? Nie jestem ekspertem ale nigdy nie widziałem żeby w tabeli podawali wszystkie wydalane z rury wydechowej składniki wraz z ich ilościami... to chyba taki przerost formy nad treścią... A CO2 jest to składnik który wyznacza normy spalin w europie (EURO4, EURO5 itd.) i pewnie nie tylko w europie...

CO2 mniej szkodliwy?  To już nie eufemizm, to hipokryzja... Najlepiej sprawdź ile w wydychanym przez Ciebie powietrzu jest CO2 a ile związków , które powstają przy spalaniu paliw...


Ilość zanieczyszczeń zależy od jakości paliwa: https://businessinsider.com.pl/firmy/nowe-paliwo-orlenu-efekta-ruszyla-sprzedaz-w-polsce/1gp0b5f (https://businessinsider.com.pl/firmy/nowe-paliwo-orlenu-efekta-ruszyla-sprzedaz-w-polsce/1gp0b5f)

To chyba jakieś pierdoły , bo o tym strasznym CO2 ani słowa... :-)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: zdenek2007 w 11-04-2018, 22:26:41
CO2 mniej szkodliwy?  To już nie eufemizm, to hipokryzja...

Z tym CO2 to dochodzi do paranoi! Jestem tylko ciekaw jak długo człowiek i w ogóle przyroda przetrwały by bez tego znienawidzonego gazu  :thumbdown:
W sieci z niezależnych źródeł można znaleźć materiały na temat CO2 i w tym temacie trzeba znaleźć złoty środek  <taniec> niestety ekolodzy i "zieloni" a zwłaszcza Unie Europejska wcale nie stoją na "środku"  :thumbdown:
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: doktor7 w 14-04-2018, 20:33:44
Pokazałem Ci, ze autmatyczne przeszczepienie pomysłów z innych krajów nie musi mieć większego sensu. Podobnie jak pitolenie o CO2 zamiast skupienie się na znacznie bardziej szkodliwych substancjach. Zresztą na krajowym podwórku wcale nie jest lepiej - vide OC zależne od pojemności silnika.
Fajnie że pokazałeś, ale mamy konkretny problem i wolał bym się na nim skupić. Zgadzam się że nie wszystko co z EU to "święte" i "jedyne, prawdziwe". Mi chodzi o to, że jeżeli uważasz że nie powinniśmy papugować tego żeby hybrydy częściowo weszły w skład nowej ustawy -> tak jak to mam miejsce w innych krajach EU to DLACZEGO ? dlaczego to uważasz za głupotę ? i rozumie że podoba Ci się że rząd nie zrobił tak jak w innych krajach europy tylko wykluczył hybrydy z ustawy ?

CO2 mniej szkodliwy?  To już nie eufemizm, to hipokryzja... Najlepiej sprawdź ile w wydychanym przez Ciebie powietrzu jest CO2 a ile związków , które powstają przy spalaniu paliw...

Chyba mnie nie zrozumiałeś... CO2 nie jest tak szkodliwe jak inne związki wydobywające się wraz z nim z rury wydechowej - to chciałem powiedzieć. Jeśli twierdzisz że CO2 jest tym związkiem najbardziej trującym (z pośród tego co się wydobywa z rury) to się nie zgodzę... Dzieci w podstawówce wiedzą że rośliny z CO2 robią O2... oraz że za duża ilość CO2 w atmosferze "niszczy" albo raczej "zmniejsza" dziurę ozonową...
Więc może dla tego producenci podają tylko ten związek w danych technicznych samochodu ? GDYBAM.

Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 14-04-2018, 21:27:17
Mi chodzi o to, że jeżeli uważasz że nie powinniśmy papugować tego żeby hybrydy częściowo weszły w skład nowej ustawy -> tak jak to mam miejsce w innych krajach EU to DLACZEGO ? dlaczego to uważasz za głupotę ? i rozumie że podoba Ci się że rząd nie zrobił tak jak w innych krajach europy tylko wykluczył hybrydy z ustawy ?

Po prostu dlatego, że małe auta miejskie nie trują bardziej niż hybrydy (nawet typu Auris, o Lexach GS czy LS nie wspominając). Więc dlaczego je faworyzować. Zrozumiałbym auta używające tylko energię odnawialną ale hybrydy?


Więc może dla tego producenci podają tylko ten związek w danych technicznych samochodu ? GDYBAM.

To przykład ekopierdół. Naprawdę toksyczne związki (oczywiście emitowane w wielokrotnie mniejszych ilościach niż CO2) są pomijane (choć nie przez wszystkich - da się znaleźć dane dla niektórych aut w Sieci dotyczące emisji CO, NOx czy HC).
Tym którym CO2 szkodzi a pozostałe mikroelementy z rury wydechowej nie - z pomocą przychodzą dostępne bez ograniczeń związki chemiczne chętnie łączące się z CO2, np. woda wapienna. Wystarczy przepuścić spaliny przez odpowiednio dużą ilość wody wapiennej i można się "czystymi" spalinami sztachnąć... Co prawda usuniemy przy okazji np. SO2 ale i tak pozostanie sporo innych toksycznych związków...
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: doktor7 w 15-04-2018, 09:30:44
Więc dlaczego je faworyzować.
Może za to że jakieś 20% - 30% (tak myślę) kilometrów które przejedzie hybryda jej emisja spalin będzie taka sama jak auta w 100%tach elektryczne -> czyli 0 zanieczyszczeń. Poza tym w miastach w których korki to coś naturalnego hybrydowe spaliny też równają się zero. Kiedyś gdzieś czytałem że auto które stoi w miejscu (korki) bardziej zanieczyszcza powietrze niż ten sam samochód kiedy jest w ruchu... Nie wiem, być może to też były eco pierdoły.

Więc jak widzisz są sytuacje w których hybryda ma jakieś plusy "eco"

Zastanawiam się czy gdybyś jeździł hybrydą to Twoje zdanie było by takie samo :)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: tomery w 15-04-2018, 11:34:52
Tym którym CO2 szkodzi a pozostałe mikroelementy z rury wydechowej

Drogi Macieju , nie nazwałbym tego co leci z rury wydechowej "mikroelementami" :)
A tak poza tym twój tok myślenia i sposób rozumowania zgadza się z moim  :good:   :hug:
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 15-04-2018, 13:21:19
Może za to że jakieś 20% - 30% (tak myślę) kilometrów które przejedzie hybryda jej emisja spalin będzie taka sama jak auta w 100%tach elektryczne -> czyli 0 zanieczyszczeń.

Czyli tyle ile małe miejskie autko zużywające benzynę. A hybrydy z dużymi silnikami wyemitują tyle zanieczyszczeń co zwykły kompakt z przeciętnym silnikiem. Więc chyba nie ma co hałasować o hybrydy.

Więc jak widzisz są sytuacje w których hybryda ma jakieś plusy "eco"

Oczywiście, że ma. Tego nie neguję. Natomiast nie widzę sensu w faworyzowaniu ich, skoro mniejsze auta benzynowe zatruwają w podobny sposób środowisko. To po prostu ukłon w stronę lobby ekoterrorystów.

Zastanawiam się czy gdybyś jeździł hybrydą to Twoje zdanie było by takie samo :)

Myślę, że byłoby takie same. Po prostu zysk dla środowiska naprawdę niewielki a szum wokół tego jakby zbawiało świat.
Jak już pisałem wolałbym by auta stricte elektryczne miały ulgi, w szczególności te, których właściciele udowodnią, że energia elektryczna używana do ich napędu pochodzi ze źródeł odnawialnych. Podobnie powinno być z systemami ogrzewania.

Drogi Macieju , nie nazwałbym tego co leci z rury wydechowej "mikroelementami" :)
A tak poza tym twój tok myślenia i sposób rozumowania zgadza się z moim  :good:   :hug:

Z ciężkim sercem muszę Ci przyznać rację. Zabrakło cudzysłowu. Nie użyłem go dla zobrazowania szkodliwości CO2 i braku takowej pozostałych związków chemicznych wydobywających się z naszych rur wydechowych.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: mariuszs w 16-04-2018, 18:23:36
@Maciej Loret słabe te Twoje porównania. Co za sens porównywać duże auto ze znacznie mniejszym autem, wiadomo że rower pali mniej, ale nie każdy chce jeździć do pracy rowerem? Co ma duży silnik do ilości zanieczyszczeń? Jakoś mazda robi silniki 2.5l które spełniają normy emisji spalin Euro6, a niektóre mikro silniki 1.2 nie potrafią tego zrobić. W rzeczywistości małe pierdziawki turbo są ekologiczne przy pomiarach laboratoryjnych, a jak depniesz to palą jak smoki. Duże silniki nie mają takich skoków spalania. Dlatego teraz większość producentów zrobiła skok z silników 1.2, 1.4 do 1.5l. Nowy bardziej rzeczywisty sposób pomiaru spalania wymusza stosowanie większych silników, bo są bardziej ekologiczne.

Auto elektryczne czy też plugin napędzane energią z węgla ciągle jest bardziej eko niż typowy Polski ropniak, często z wyciętym filtrem. W elektrowniach nikt nie wycina filtrów i te filtry są modernizowane, czego o filtrach w autach powiedzieć nie można. Za chwilę będą benzyniaki z filtrami, oraz nasi rodzimi janusze którzy dla oszczędności też będą je wycinać...
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 16-04-2018, 19:30:23
@Maciej Loret słabe te Twoje porównania. Co za sens porównywać duże auto ze znacznie mniejszym autem, wiadomo że rower pali mniej, ale nie każdy chce jeździć do pracy rowerem? Co ma duży silnik do ilości zanieczyszczeń?

Słabe, to jest Twoje niezrozumienie. Sprawiedliwym byłoby równe traktowanie samochodów emitujących tyle samo zanieczyszczeń, bez znaczenia jest tu rodzaj napędu. A skoro tak, to każdy ma wybór - chce mieć takie same ulgi to kupuje większą hybrydę albo mniejsze autko miejskie - bo oba emitują tyle samo zanieczyszczeń (nie poruszam tematu produkcji i utylizacji akumulatorów).

Jakoś mazda robi silniki 2.5l które spełniają normy emisji spalin Euro6, a niektóre mikro silniki 1.2 nie potrafią tego zrobić.

Pewnie wszystkie auta elektryczne też spełniają tę normę. Widzisz różnicę w emisji zanieczyszczeń pomiędzy autem elektrycznym i swoją Mazdą?

W rzeczywistości małe pierdziawki turbo są ekologiczne przy pomiarach laboratoryjnych, a jak depniesz to palą jak smoki. Duże silniki nie mają takich skoków spalania.

Jeżeli turbina Ci aż tak przeszkadza, to ją zdemontuj albo nie kupuj auta z nią...

Nowy bardziej rzeczywisty sposób pomiaru spalania wymusza stosowanie większych silników, bo są bardziej ekologiczne.

Tylko w przeliczeniu na jednostkę pojemności. A przecież piszemy o wartościach absolutnych, to jest ważne ....

Auto elektryczne czy też plugin napędzane energią z węgla ciągle jest bardziej eko niż typowy Polski ropniak, często z wyciętym filtrem. W elektrowniach nikt nie wycina filtrów i te filtry są modernizowane, czego o filtrach w autach powiedzieć nie można. Za chwilę będą benzyniaki z filtrami, oraz nasi rodzimi janusze którzy dla oszczędności też będą je wycinać...

To wszystko prawda, ale nie o tym tu piszemy. Piszemy o tym, że gdyby wszystkie auta były jednakowo sprawdzane na corocznym przeglądzie i wyrywkowo na drodze, wszystkie są w niezłym stanie technicznym, to biorąc pod uwagę, że większe auta z silnikami hybrydowymi zanieczyszczają środowisko w podobny sposób jak małe miejskie autka z silnikami na benzynę, nie ma powodu do traktowania ich traktowane inaczej.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: mariuszs w 16-04-2018, 19:40:06
Które małe auta? CHR ma średnią emisję CO2 na poziomie 82-90 g/km (absolutnie nie ma tu znaczenia pojemność 1.8L)


Skoda Fabia 1.0 MPI/44 kW (60 KM) Start-Stop 106g/km - te z turbiną więcej
Toyota Aygo 1,0 VVT-i (69 KM) 5 M/T benzyna 95g/km

Chętnie się dowiem jakie są mniejsze auta które mają mniejszą emisję spalin.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: tomery w 16-04-2018, 19:45:22
Panowie, pamiętajcie że chemia rządzi :)

Ilość węglowodorów + O2 = CO2 + H2O (reakcję należy uzupełnić o odpowiednie współczynniki)

Każdy silnik (mały z turbiną czy duży bez) jeśli spalą tę samą ilość paliwa to wyemitują tyle samo CO2.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 16-04-2018, 19:53:24
Które małe auta? CHR ma średnią emisję CO2 na poziomie 82-90 g/km (absolutnie nie ma tu znaczenia pojemność 1.8L)
[...]
Chętnie się dowiem jakie są mniejsze auta które mają mniejszą emisję spalin.

Następny magik od CO2... :)
Ja będę wdychał ten śmiertelnie trujący CO2 a Ty pozostałe "mikroelementy" ze spalin... Wchodzisz w to?
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: tomery w 16-04-2018, 20:09:18

Następny magik od CO2... :)
Ja będę wdychał ten śmiertelnie trujący CO2 a Ty pozostałe "mikroelementy" ze spalin... Wchodzisz w to?

Dokładnie o tym pisałem.

to biorąc pod uwagę, że większe auta z silnikami hybrydowymi zanieczyszczają środowisko w podobny sposób jak małe miejskie autka z silnikami na benzynę, nie ma powodu do traktowania ich traktowane inaczej.

O właśnie, mamy ten sam sposób patrzenia na sprawę  :beer:

No właśnie, nie dość że ciężko znaleźć auto które ma podobną emisję CO2 wśród tych mniejszych to palą one znacznie więcej niż "duży" hybrydowy CHR.

CHR: 3,3-3,6 l/100km

Pokaż mi takiego CHR-a który tyle pali :)

Chemia rządzi, pamiętaj !
To, że producent podaje jakieś nierealne spalanie i na tej podstawie (zwykłe równanie chemiczne) wylicza sobie emisję CO2 to nie znaczy że jest to prawda :)

Już prędzej bym uwierzył że ekologiczny diesel będzie bardziej eko niż hybryda np. w trasie.

Panowie mam wrażenie, że obaj kwestionujecie "ekologiczność" hybryd a jakoś nie możecie się dogadać  :beer:
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: mariuszs w 16-04-2018, 20:09:59
Nie dość że ciężko znaleźć auto które ma podobną emisję CO2 wśród tych mniejszych, to palą one w mieście znacznie więcej niż "duży" hybrydowy CHR.

CHR: 3,3-3,6 l/100km
Fabia 5,7 l/100km
Aygo 5,0 l/100km

Widać, że większe auto hybrydowe jest bardziej ekologiczne w mieście.

Ilość "pozostałych mikroelementów" jest na podobnym poziomie, tylko weź pod uwagę, że wartości CO2 i NOX są podawane na km przy średnim spalaniu, które w mieście jest wysokie dla małych aut, więc emitują tych substancji więcej.

NOx dla Aygo: 27mg/km
NOx dla Skoda Fabia 27mg/km
NOx dla CHR 27mg/km

i się okazuje, że lepiej byłoby jednak wdychać opary z CHRa....

Za chwilę w benzyniakach będą montowane filtry DPF, ale można je również zamontować w hybrydach.

Już prędzej bym uwierzył że ekologiczny diesel będzie bardziej eko niż hybryda np. w trasie.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 16-04-2018, 20:51:09
Nie dość że ciężko znaleźć auto które ma podobną emisję CO2 wśród tych mniejszych, to palą one w mieście znacznie więcej niż "duży" hybrydowy CHR.

Powtórzę się po raz kolejny.
CO2 to małe piwo, żeby nie rzec temat zastępczy.

Ilość "pozostałych mikroelementów" jest na podobnym poziomie, tylko weź pod uwagę, że wartości CO2 i NOX są podawane na km przy średnim spalaniu, które w mieście jest wysokie dla małych aut, więc emitują tych substancji więcej.

Większy silnik w cięższym aucie nie spowoduje mniejszej emisji spalin...

NOx dla Aygo: 27mg/km
NOx dla Skoda Fabia 27mg/km
NOx dla CHR 27mg/km

Poporszę link, chętnie poznam wartości dla innych aut.
Masz może dane dla SOX

i się okazuje, że lepiej byłoby jednak wdychać opary z CHRa....

Z jakiego powodu, skoro emisja NOX jest identyczna w tych autach. W co zresztą nie do końca wierzę...
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: mariuszs w 16-04-2018, 22:20:18
Większy silnik w cięższym aucie nie spowoduje mniejszej emisji spalin...

No właśnie jak się okazuje, większy silnik w warunkach realnych może być bardziej oszczędny i emitować mniej spalin niż mały z turbinką. Zresztą to widać nawet jak się spojrzy na maluchy, najmniej palą te bez turbinki. Jednocześnie duże auto potrzebuje większego silnika lub turbinki aby silnik dał radę uciągnąć auto. Nie wiem czy wiesz, że malutkie silniki w lekkich w skuterach i motocyklach są bardzo mało ekologiczne, palą stosunkowo dużo i mają problemy ze spełnianiem norm emisji spalin. Np. Honda Forza 125 emituje 52 g/km, sporo jak na ten silniczek i wagę skutera.

Niestety nie mam danych na temat SOX, dane na temat CO2 brałem z katalogów producentów, a dane dotyczące emisji NOx ze strony
http://www.nextgreencar.com/

Poniżej porównanie które nie uwzględnia ruchu miejskiego (tylko średnie), ale uwzględnia emisję podczas produkcji (pierwszy słupek na wykresach).

Użytkowanie na odcinku 16 tys km generuje (z pominięciem produkcji):
Aygo CO2: 2.3 tonnes, NOx+PMs: 0.43 kilograms
C-HR: CO2: 1.99 tonnes, NOx+PMs: 0.43 kilograms

(https://image.ibb.co/fegaXS/cars2.png)


Z jakiego powodu, skoro emisja NOX jest identyczna w tych autach. W co zresztą nie do końca wierzę...

Ano dlatego, że wartość NOx podawana jest dla średniego spalania. W mieście hybryda pali mniej a auto konwencjonalne więcej, więc wskaźnik będzie proporcjonalny do spalania w mieście,  NOx dla hybrydy która jeździ po mieście będzie taki sam (bo zwykle pali tyle samo co średnio), a dla aut konwencjonalnych będzie większy bo takie auta palą więcej w mieście.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Remek w 16-04-2018, 23:03:22
Ok Panowie, nie chcę próbować uchodzić za eksperta ale pracuje przy silnikach odrzutowych do generacji energii. Tam oprócz wysokiej sprawności ważne jest niskie emisji NOx i CO (nie CO2). Więc w skrócie to wygląda tak, wysoka temperatura spalania zwiększa emisje NOx bo tlen zamiast wiązać się z węglem i tworzyć CO2, tworzy NOx. Niska temperatura spalania to duże emisje CO czyli niepełne spalanie. W silnikach diesla między innymi instaluje się EGR tak aby spalanie w cylindrach obywało się wysokiej temperaturze jak najszybciej.

NOx i CO nie mają bezpośredniego związku z mocą lub typem silnika. Są one wyłącznie związane z temperaturą procesu spalania i niczym więcej.

Te niższe emisje CO2 są tylko i wyłącznie związane z niższym spalaniem hybryd. Paliwo+powietrze=CO2+inne gazy i tyle. Hybryda spaliła mniej to wyemitowała CO2 i tyle
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: mariuszs w 17-04-2018, 08:30:44
Zgadza się, Mazda chwali się że jej nowy silnik spala w niższej temperaturze i emituje mniej NOx.

Z punktu widzenia poprawy powietrza w mieście nie ma sensu promować małych aut, bo te są już tanie i wcale nie są takie eko jak hybrydy. Z punktu widzenia władz powinno się promować auta które są bardziej przyjazne środowisku ale nie koniecznie opłacalne z punktu widzenia klienta który będzie nimi jeździł po mieście i robił małe przebiegi. Dlatego państwo powinno zachęcać, aby klient który chce kupić kompaktowego crossovera (bo takie ma potrzeby) wybrał jednak hybrydę zamiast auta konwencjonalnego, mimo że jest droższa.

(https://image.ibb.co/jncfHS/cars3.png)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 17-04-2018, 10:29:10
No właśnie jak się okazuje, większy silnik w warunkach realnych może być bardziej oszczędny i emitować mniej spalin niż mały z turbinką.

Może być, ale wcale nie musi. Masz jakiegoś hopla na punkcie turbinki?

Zresztą to widać nawet jak się spojrzy na maluchy, najmniej palą te bez turbinki.

No patrz, udało się dojrzeć :)

Np. Honda Forza 125 emituje 52 g/km, sporo jak na ten silniczek i wagę skutera.

Ale przecież o to chodzi. O zmniejszenie ilości emitowanych zanieczyszczeń...
Szkoda, że znów męczysz CO2 zamiast "mikroelementów"...

Niestety nie mam danych na temat SOX, dane na temat CO2 brałem z katalogów producentów, a dane dotyczące emisji NOx ze strony
http://www.nextgreencar.com/

Kurczę, nie bardzo mnie to przekonuje. Skoro ze stechiometrii wynika ilość emitowanych NOx, SOx czy COx to wyniki powinny być mocno zbliżone. Częściowo można oczywiście "winić" konstrukcję silnika a może nawet sposób jazdy... Pozostają jeszcze choćby HC...

Użytkowanie na odcinku 16 tys km generuje (z pominięciem produkcji):
Aygo CO2: 2.3 tonnes, NOx+PMs: 0.43 kilograms
C-HR: CO2: 1.99 tonnes, NOx+PMs: 0.43 kilograms

To jest jakaś dziwna metoda. Sumowanie gazów i pyłów zawieszonych???

Z punktu widzenia poprawy powietrza w mieście nie ma sensu promować małych aut, bo te są już tanie i wcale nie są takie eko jak hybrydy.

Wręcz przeciwnie. Skoro priorytetem jest mniejsza emisja zanieczyszczeń (a przynajmniej tych istotnych), to właśnie małe auta zanieczyszczające środowisko w podobny sposób jak hybrydy, powodują, że hybrydy nie powinny być  traktowane ulgowo.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: mariuszs w 17-04-2018, 10:45:24
Z punktu widzenia poprawy powietrza w mieście nie ma sensu promować małych aut, bo te są już tanie i wcale nie są takie eko jak hybrydy.

Wręcz przeciwnie. Skoro priorytetem jest mniejsza emisja zanieczyszczeń (a przynajmniej tych istotnych), to właśnie małe auta zanieczyszczające środowisko w podobny sposób jak hybrydy, powodują, że hybrydy nie powinny być  traktowane ulgowo.

Pokazałem Ci że maluch Aygo palący 5l/100km w mieście wypluwa znacznie więcej mikroelementów  niż hybryda która spali 3.6l/100km.

Co do bardzo małych pojazdów - skutery, motocykle to większość nie spełnia nawet normy emisji spalin Euro4. Maluchy nie są efektywne, czy to Aygo czy to Forza. Dodatkowo są tanie, więc co tam chcesz jeszcze dotować?
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Jasio w 17-04-2018, 10:57:58
Cytat: mariuszs w Wczoraj o 22:20:18
Z punktu widzenia poprawy powietrza w mieście nie ma sensu promować małych aut, bo te są już tanie i wcale nie są takie eko jak hybrydy.

Wręcz przeciwnie. Skoro priorytetem jest mniejsza emisja zanieczyszczeń (a przynajmniej tych istotnych), to właśnie małe auta zanieczyszczające środowisko w podobny sposób jak hybrydy, powodują, że hybrydy nie powinny być  traktowane ulgowo.
Ej, no nie...! Chodzi przecież o to, że małe autko (szczególnie z turbiną) w ruchu miejskim spali sporo więcej jak hybryda! To, że średnio palą podobnie to jedno, ale w mieście jest spora różnica na korzyść hybrydy więc jak najbardziej zasadne jest promowanie i motywowanie do zakupu hybryd do miasta. Mam porównanie Aurisa Hybrid i Fiesty. Fiesta spali w mieście duuużo więcej niż Auri.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: mariuszs w 17-04-2018, 12:45:41
Ej, no nie...! Chodzi przecież o to, że małe autko (szczególnie z turbiną) w ruchu miejskim spali sporo więcej jak hybryda! To, że średnio palą podobnie to jedno, ale w mieście jest spora różnica na korzyść hybrydy więc jak najbardziej zasadne jest promowanie i motywowanie do zakupu hybryd do miasta. Mam porównanie Aurisa Hybrid i Fiesty. Fiesta spali w mieście duuużo więcej niż Auri.
Dokładnie, niektórym ciężko to zrozumieć ;) Hybrydy są dobre dla miast, szczególnie w wersji plug-in. Niestety nasz rząd nie potrafi myśleć logicznie.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 17-04-2018, 12:45:57
Pokazałem Ci że maluch Aygo palący 5l/100km w mieście wypluwa znacznie więcej mikroelementów  niż hybryda która spali 3.6l/100km.

W którym miejscu?
CO2? :)
Dziwne sumowanie NOx+PM ?

Ej, no nie...! Chodzi przecież o to, że małe autko (szczególnie z turbiną) w ruchu miejskim spali sporo więcej jak hybryda! To, że średnio palą podobnie to jedno, ale w mieście jest spora różnica na korzyść hybrydy więc jak najbardziej zasadne jest promowanie i motywowanie do zakupu hybryd do miasta. Mam porównanie Aurisa Hybrid i Fiesty. Fiesta spali w mieście duuużo więcej niż Auri.

Następny z turbiną...  :) Dlaczego tylko z jedną turbiną?
Małe auto może zużywać niewiele więcej paliwa niż hybryda.
To poniżej, to oczywiście na pokaz, nikt normalnie nie śrubuje takich wyników. Około 80% poza miastem, reszta w mieście z niewielką prędkością lub w korku. Jest już dosyć ciepło. Auto klasy B, zwykły prosty benzynowy silnik (choć nie najmniejszy), auto 15-letnie. Normalny wynik - to litr na 100km więcej. Zdjęcie z wczoraj:
(http://i63.tinypic.com/25u2whs.jpg)

Wciąż brak dowodu na to, że hybrydowy kompakt mniej (istotnie) zanieczyszcza środowisko i z tego powodu powinien być traktowany ulgowo.
Przydałyby się dane dla  dwóch aut pomierzonych w identycznych rzeczywistych warunkach
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: mariuszs w 17-04-2018, 16:51:59
Małe auto może zużywać niewiele więcej paliwa niż hybryda.

Pokaż chociaż jedno współczesne małe auto które pali tyle samo w mieście co hybrydowy C-HR. Ponawiam pytanie.


Może Ci się wydawać że Twoje 15 letnie auto jest super ekologiczne, ale nie jest, nie spełnia wyśrubowanych norm emisji spalin, i właśnie dlatego jest takie paliwo oszczędne. Pokaż mi współczesne auto które mogę kupić klasy B lub A.

PM jest równe zero a jest tam pokazywane bo tak sobie wymyślili autorzy porównania, jak już chcesz dyskutować to byś chociaż sprawdził co oznacza i dlaczego tam jest, linki są.

Jeśli hybryda i Aygo generują tyle samo NOx-ów w średnich warunkach, to w warunkach miejskich hybryda wygeneruje mniej NOx-ów, bo nie będzie paliła więcej w ruch miejskim. Dlatego wygrywa pod każdym względem, bo pali mniej, a mnie paliwa to mniej spalin i zanieczyszczeń. Jeśli tego nie ogarniasz, i pokazujesz jak kontrprzykład 15 letniego grata, no to rzeczywiście zamyka to dyskusje :) Możesz dalej siać tutaj swój  FUD, ja wysiadam  :)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 17-04-2018, 19:37:39
Pokaż chociaż jedno współczesne małe auto które pali tyle samo w mieście co hybrydowy C-HR. Ponawiam pytanie.

Najpierw CO2, potem koniecznie z turbiną, teraz tylko w mieście ;)
Czy to oznacza, że samochody hybrydowe będą miał zakaz poruszania się poza terenem zabudowanym?
A czy takie auto istnieje - nie wiem, ale jak widać po moim zdjęciu jakichś kosmicznych różnic na korzyść hybrydowego CH-R nie będzie

Może Ci się wydawać że Twoje 15 letnie auto jest super ekologiczne, ale nie jest, nie spełnia wyśrubowanych norm emisji spalin, i właśnie dlatego jest takie paliwo oszczędne.

Wręcz przeciwnie. Myślę, że takie samo aut jako nowe zużywałoby nieco mniej paliwa niż 15-letnie (choćby opory ruchu - auta jeżdżone przeze mnie notorycznie cierpią na zapiekające się hamulce, bo rzadko ich używam). Są oczywiście auta lżejsze i z mniejszymi silnikami niż moje, co może sprzyjać osiąganiu niższego zużycia paliwa oraz emisji "mikroelementów".

Pokaż mi współczesne auto które mogę kupić klasy B lub A.

Tak za darmo? ;)

PM jest równe zero a jest tam pokazywane bo tak sobie wymyślili autorzy porównania, jak już chcesz dyskutować to byś chociaż sprawdził co oznacza i dlaczego tam jest, linki są.

Przyznaję, nie wczytywałem się w tekst. Jednak wagowe porównywanie emisji gazów z ciałami stałymi jest delikatnie mówiąc lekko-pół-amatorskie. Nie jestem guru w tym temacie, ale jakąś tam minimalną styczność z tym miałem...

Jeśli hybryda i Aygo generują tyle samo NOx-ów w średnich warunkach, to w warunkach miejskich hybryda wygeneruje mniej NOx-ów, bo nie będzie paliła więcej w ruch miejskim.

Ja tam z matmy miałem zwykle "trójkę", ale skoro średnio jest tyle samo a w mieście lepiej, to poza miastem powinno być gorzej... ;)

Dlatego wygrywa pod każdym względem, bo pali mniej, a mnie paliwa to mniej spalin i zanieczyszczeń.

Linijkę wyżej było tyle samo NOx, teraz już jest mniej?
To w końcu jak to jest?

Jeśli tego nie ogarniasz, i pokazujesz jak kontrprzykład 15 letniego grata, no to rzeczywiście zamyka to dyskusje :) Możesz dalej siać tutaj swój  FUD, ja wysiadam  :)

Przyznaję, nie jestem specjalnie podatny na oszołomstwo (w tym eko), może dlatego że nie mam problemu z rozumieniem podstaw.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: mariuszs w 17-04-2018, 23:14:47
Są oczywiście auta lżejsze i z mniejszymi silnikami niż moje, co może sprzyjać osiąganiu niższego zużycia paliwa oraz emisji "mikroelementów".
Tak, oczywiście, tylko nie wiem jakie, ale muszą być bo tak mi się wydaje. A żeby być bardziej wiarygodnym mogę dać zdjęcie mojego 15 latka, daj spokój, też nie chce mi się wczytywać w Twoje teorie bez pokrycia.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 18-04-2018, 10:52:07
Są oczywiście auta lżejsze i z mniejszymi silnikami niż moje, co może sprzyjać osiąganiu niższego zużycia paliwa oraz emisji "mikroelementów".
Tak, oczywiście, tylko nie wiem jakie, ale muszą być bo tak mi się wydaje. A żeby być bardziej wiarygodnym mogę dać zdjęcie mojego 15 latka, daj spokój, też nie chce mi się wczytywać w Twoje teorie bez pokrycia.

Pierwsze z brzegu: Suzuki Celerio, Opel Karl, Smart fourtwo, Citroen C1/107/Aygo, Renault Twingo - wszystko znacznie lżejsze od mojego. Znacznie lżejsze, powyżej 100kg.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Jasio w 18-04-2018, 12:13:44
Maciej Loret,

każde z aut, które wymieniłeś podczas normalnej jazdy w mieście spali przynajmniej 6,5-7 litrów. Takie małe silniczki trzeba wysoko kręcić aby toto jakoś rozsądnie przyspieszało. W dużym mieście, gdzie masz co chwilę w ogóle niezsynchronizowane światła, wyższość (a w zasadzie niższość) hybryd w spalaniu i wydzielaniu syfu jest spora. Dlatego powinny one być w jakiś sposób uprzywilejowane np. w analizowanej ustawie. W każdym zachodnim kraju europejskim jest to oczywiste. Tylko u nas, w tym zaścianku, jak nie zamieszanie z aborcją to brak czegokolwiek dla tych co chcą przyczynić się do ochrony powietrza wybierając hybrydę. Jak w średniowieczu rządzonym przez Watykan. Dojna zmiana niedługo pańszczyznę przywróci i prawo pierwszej nocy.
Sorry, ulało mi się... <zalamka>,ale jak patrzę co się dzieje w tym kraju, to nóż się w kieszeni otwiera :-(
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 18-04-2018, 15:09:54
Maciej Loret,

każde z aut, które wymieniłeś podczas normalnej jazdy w mieście spali przynajmniej 6,5-7 litrów. Takie małe silniczki trzeba wysoko kręcić aby toto jakoś rozsądnie przyspieszało. W dużym mieście, gdzie masz
co chwilę w ogóle niezsynchronizowane światła, wyższość (a w zasadzie niższość) hybryd w spalaniu i wydzielaniu syfu jest spora.

To wszystko prawda. Ale Polska nie składa się tylko z miast. Sam dojeżdżam do pracy do miasta, ale jakieś 80% to jednak lepsze lub gorsze drogi przez wioski, gdzie trochę wiedzy, umiejętności i starań spowoduje, że pomiędzy hybrydą i zwykłym małym autkiem nie ma jakiejś przepaści...

Dlatego powinny one być w jakiś sposób uprzywilejowane np. w analizowanej ustawie.

Nie zgadzam się z tym tokiem rozumowania. To jak należałoby traktować auta elektryczne, które są lata świetlne przed hybrydami?
A może karać kierowców, jeśli wyjadą poza teren zabudowany? ;)

W każdym zachodnim kraju europejskim jest to oczywiste.

To, że gdzieś obowiązuje jakieś prawo nie oznacza, że to jest logiczne (przykład podałem wyżej) albo nie jest dokarmione odpowiednim lobbowaniem (jak podejrzewam w tym wypadku)...

Sorry, ulało mi się... <zalamka>,ale jak patrzę co się dzieje w tym kraju, to nóż się w kieszeni otwiera

Przepraszam, ale na temat polityki staram się nie dyskutować, gdyż uważam się za jako tako wykształconego człowieka.
A kraj.... Cóż... Zwykle można zmienić... Kiedyś było to trudne, dziś na szczęście już nie jest...
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: pireus w 18-04-2018, 17:51:20
każde z aut, które wymieniłeś podczas normalnej jazdy w mieście spali przynajmniej 6,5-7 litrów.
Nigdy w świecie, przy mega korkach dla Aygo max to 6,0 i to zimą.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Jasio w 18-04-2018, 18:57:07
To wszystko prawda. Ale Polska nie składa się tylko z miast
To się zgadza. Miałem na myśli miasta. Zapomniałem dodać.

To, że gdzieś obowiązuje jakieś prawo nie oznacza, że to jest logiczne (przykład podałem wyżej)
No tu się z Tobą w większości przypadków nie zgodzę. Po pierwsze ten przykład powyżej jest bez sensu bo chyba nigdzie nie ma takiego prawa, a po drugie (jak już zaznaczyłem w większości przypadków) wiele rozwiązań na zachodzie już przetestowali i wycofali się z nich. Polska, zamiast uczyć się na błędach innych woli eksperymentować i wprowadza swoje "autorskie" pomysły, które zawiodły wiele lat temu w krajach znacznie bardziej obecnie rozwiniętych.

A kraj.... Cóż... Zwykle można zmienić...
Masz w taj kwestii baaaardzo złą filozofię! Za kraj odpowiada rząd, za wybór rządu ludzie. Jeśli każdy trochę bardziej świadomy wyjedzie, to kto i jak będzie wybierał ten rząd...??? Jako narodowi ciągle brak nam obywatelskiej odpowiedzialności niestety - objawy - frekwencja na wyborach.

Przepraszam, ale na temat polityki staram się nie dyskutować, gdyż uważam się za jako tako wykształconego człowieka.
Ja też na tematy polityki nie jestem skłonny dyskutować, szczególnie w kraju, którego naród wybrał tak jak wybrał... :grin:, ale mówimy o ustawie, za którą odpowiada rząd więc nie da się inaczej. I nie ma tu nic do rzeczy poziom naszego wykształcenia.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 18-04-2018, 20:35:17
każde z aut, które wymieniłeś podczas normalnej jazdy w mieście spali przynajmniej 6,5-7 litrów.
Nigdy w świecie, przy mega korkach dla Aygo max to 6,0 i to zimą.

Przepraszam. Już od kilku lat nie jeżdżę wyłącznie po mieście, a małym autem nigdy nie jeździłem... O trasie mogę eseje pisać, o mieście niestety nie...

No tu się z Tobą w większości przypadków nie zgodzę. Po pierwsze ten przykład powyżej jest bez sensu bo chyba nigdzie nie ma takiego prawa, a po drugie (jak już zaznaczyłem w większości przypadków) wiele rozwiązań na zachodzie już przetestowali i wycofali się z nich. Polska, zamiast uczyć się na błędach innych woli eksperymentować i wprowadza swoje "autorskie" pomysły, które zawiodły wiele lat temu w krajach znacznie bardziej obecnie rozwiniętych.

Generalnie masz rację. Ja pisałem o przykładzie z warzywami i owocami 1 czy 2 strony wcześniej. Oczywiście bezpieczniej uczyć się na cudzych błędach ale pozostanę przy swoim podejściu -zdrowy rozsądek i myślenie bardzo przydają się przy kopiowaniu innych rozwiązań i przyjmowanie wszystkiego na ślepo nie zawsze jest dobre. Al ejesteśmy już kompletnie OT.

A kraj.... Cóż... Zwykle można zmienić...
Masz w taj kwestii baaaardzo złą filozofię! Za kraj odpowiada rząd, za wybór rządu ludzie. Jeśli każdy trochę bardziej świadomy wyjedzie, to kto i jak będzie wybierał ten rząd...??? Jako narodowi ciągle brak nam obywatelskiej odpowiedzialności niestety - objawy - frekwencja na wyborach.

Moja filozofia jest zdroworozsądkowa, dlatego nie chodzę na przykład na wybory (czego oczywiście nikomu nie polecam!). A rząd trudniej zmienić niż kraj...

Ja też na tematy polityki nie jestem skłonny dyskutować, szczególnie w kraju, którego naród wybrał tak jak wybrał... :grin:, ale mówimy o ustawie, za którą odpowiada rząd więc nie da się inaczej. I nie ma tu nic do rzeczy poziom naszego wykształcenia.

Ja niestety uważam, że (jeśli nie było żadnych nieprawidłowości) wybraliśmy tak a nie inaczej. I wątpię czy gdyby od jutra zaczęła rządzić jakakolwiek opozycja zmieniłoby to moje nastawienie.
IMHO odbiegliśmy od tematu hybryd wystarczająco daleko, by zamknąć nasze dywagacje... :)
I ewentualnie wrócić do tematu jakiegoś wsparcia dla hybryd...
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Jasio w 18-04-2018, 21:29:41
Moja filozofia jest zdroworozsądkowa, dlatego nie chodzę na przykład na wybory (czego oczywiście nikomu nie polecam!). A rząd trudniej zmienić niż kraj...
No, przy takim podejściu do sprawy to na pewno...:(
Faktycznie, wracamy do tematu...:)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Dobi w 19-04-2018, 10:46:23
Ustawa, jest jaka jest i tak władze miast będą kombinować: http://elektrowoz.pl/auta/krakow-rozwaza-wyrzucenie-elektrykow-z-buspasow-jak-limitem-pasazerow
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: laki w 29-04-2018, 08:42:27
Elektryczne auta z nie "eko" bateriami. Przyszłość branży zagrożona.
https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/samochody-elektryczne-przyszlosc-pod-znakiem-zapytania/hqel56n (https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/samochody-elektryczne-przyszlosc-pod-znakiem-zapytania/hqel56n)


Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Vega w 30-04-2018, 15:02:46
Jasio,swoje frustracje wylewaj na forach kodomitów a nie tojociarzy.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: laki w 13-05-2018, 08:20:47
Rząd dopłaci do aut elektrycznych. Po 25 tys. zł na pojazd.
Czyli mamy takie 500+ w wersji motoryzacyjnej. Jednym zabrać kasę, drugim oddać a po drodze część przetracić:
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/rzad-doplaci-do-aut-elektrycznych-po-25-tys,97,0,2405729.html (https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/rzad-doplaci-do-aut-elektrycznych-po-25-tys,97,0,2405729.html)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: czp w 13-05-2018, 10:45:32
Popieram w 100 % . Lepiej wydawać nasze pieniądze i dopłacać do aut elektrycznych niż do diesli i benzyny.

Może zapatrzymy się pod tym względem na Norwegię.  :-)

No aby tylko ceny nowych elektryków nie były zaporowe - ja osobiście celuję w Tesle model 3 (chociaż mi się w niej kokpit nie podoba) . Zdjąć z elektryków podatki czyli wszelkie daniny i to byłby krok do przodu.  Tymczasem znając życie najpierw te 25 tyś zostanie doliczone w akcyzie a potem łaskawie zdjęte.   :-(
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: JanB w 13-05-2018, 19:59:17
Popieram w 100 % . Lepiej wydawać nasze pieniądze i dopłacać do aut elektrycznych niż do diesli i benzyny.
Dlaczego jesteś tak naiwny? Pieniądze rządowe to właśnie nasze, więc czy nie lepiej, żebyś to Ty tymi pieniędzmi dysponował? Poza tym przykład refundowanych lekarstw pokazuje, że towary refundowane są zazwyczaj dużo droższe, niż gdyby były w normalnym obrocie.
Uwaga ogólna: wszystko co wspiera tzw. Rząd (obojętnie z jakiej opcji) tak naprawdę nie jest wsparciem, tylko okazją do wyciągnięcia "kasy" z budżetu Państwa, czyli naszych pieniędzy.
PS. O znalazłem ten przykład leku. To jest iwabradyna
https://pulsmedycyny.pl/iwabradyna-gwaltownie-staniala-892007
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Jasio w 13-05-2018, 21:26:29
Jasio,swoje frustracje wylewaj na forach kodomitów a nie tojociarzy.

O co Ci się chłopie rozchodzi...? O to, że mam na uwadze dobro kraju, w którym mieszkam, kraju za który mój dziadek przelewał krew...? O to, że nie podzielam podejścia do sprawy prezentowanego przez Maciej Loret i jednak chodzę na wybory bo mam świadomość, że losy każdego normalnego kraju leżą w rękach świadomego suwerena, który wybiera ekipę, która będzie tym krajem rządzić.

No, ale już po twoim wpisie o "kodomitach" można się dowiedzieć, że najbliższa twemu sercu jest partia obecnie rządząca. No i oczywiście na rękę Ci jest, aby ci bardziej świadomi na wybory nie chodzili, bo tylko w ten sposób przy żłobie utrzyma się obecna ekipa.

Do twojej wiadomości Vega: nie jestem żadnym "kodziażem", ale na twoim miejscu tym, że jestem PISdzielcem bym się nie chwalił... I na przyszłość - jeśli nie masz do powiedzenia nic, co chodź odrobinę podniosłoby merytoryczny poziom jakiejkolwiek dyskusji to się po prostu nie odzywaj. Być może masz teraz problem, bo skończyły się miesięcznice smoleński, podczas których świetnie odnajdowali się Ci, którzy bezmyślnie przytakiwali prezesowi, a poziom i wartość ich wypowiedzi nie miały żadnego znaczenia, ale nie czyń proszę z tego forum swego rodzaju substytutu dla owych miesięcznic.   
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Vega w 14-05-2018, 05:55:02
Długo myślałeś, nie udał się wczorajszy spęd?                         ,, próżno repliki się spodziewasz nie dam Ci...  ,, pisał Tuwim
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Jasio w 14-05-2018, 09:13:04
próżno repliki się spodziewasz nie dam Ci

No raczej... Nawet się jej nie spodziewałem. Musiałbyś się wykazać umiejętnością logicznego myślenia i interpretacji, a także zdolnością przytoczenia racjonalnych argumentów. A to dużo, być może za dużo... Uspokój się więc i przestań obrażać innych nie znając ich i nie mając ku temu żadnych przesłanek. Co chcesz w ten sposób osiągnąć...? Zamanifestować swoje poglądy polityczne. Twoja sprawa, ale już Ci mówiłem, że nie masz się czym chwalić. Po drugie to nie jest miejsce na takie popisy. Co MODERATOR na to...????

Wracając do rozterek na tematu ustawy. Pomijając kwestię dopłat 25 tys. oraz brak hybryd, ciekawe czym kierowali się twórcy ustawy wymieniając w niej CNG a zapominając jednocześnie o LPG. Te paliwa są tak samo "czyste". Na LPG jeździ dziś w Polsce około 3 mln samochodów. Ile jeździ na CNG - nie wiem. Biorąc jednak pod uwagę, że w całym kraju jest dwadzieścia kilka stacji, gdzie można zatankować CNG to raczej niewiele jest tych aut. I z powodu liczby stacji szybko się to nie zmieni. Czyli dalej wpływy budżetowe ważniejsze niż ochrona środowiska...:(
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: przmor w 14-05-2018, 10:19:52
Wydaje mi sie, ze hybryda zasilana LPG to najekologiczniejszy na ta chwile naped. Nie trzeba jej ladowac z zewnetrznego zrodla pradu a wiec srodowisko nie cierpi przez elektrownie, ktora prad produkuje. Duzo mniejsze zuzycie klockow i tarcz hamulcowych niz w konwencjonalnych samochodach a wiec mniej odpadow, brak paskow osprzetu. Gdyby rzeczywiscie chodzilo o ochrone srodowiska a nie o wplywy do budzetu premiowanie zakupu hybryd zasilanych LPG byloby oczywiste.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Jasio w 14-05-2018, 10:35:55
Gdyby...:(
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: JanB w 14-05-2018, 11:39:37
Gdyby rzeczywiscie chodzilo o ochrone srodowiska a nie o wplywy do budzetu premiowanie zakupu hybryd zasilanych LPG byloby oczywiste.
Jak "pięknie" nas rząd zrobi w balona wyjaśnia prof. Robert Gwiazdowski:
To jak biedni zapłacą na bogatych wyjaśnia prof. Gwiazdowski:

?1. Samochody elektryczne są droższe od spalinowych.
2. Droższa jest też eksploatacja samochodów elektrycznych niż spalinowych.
3. Ludzie kierują się przy zakupach (nie tylko, ale także samochodów) przede wszystkim kryterium ceny ? gdyby się nim nie kierowali już dziś kupowaliby lepsze samochody droższe, a nie gorsze samochody tańsze.
4. Żeby ?pobudzić popyt? na samochody elektryczne rządy je dotują (polski rząd postanowił dołączyć do tego grona i zacząć je dotować od przyszłego roku kwotą 25 tys. złotych).
5. Pomimo dotacji samochody elektryczne nadal będą droższe od spalinowych.
6. Ludzie nadal będą się kierowali kryterium ceny ? mniej zamożni będą kupowali samochody spalinowe ? bo tańsze.
7. Rząd na dopłaty do droższych samochodów elektrycznych, które będą kupowali bardziej zamożni, będzie pobierał podatek od paliwa do tańszych samochodów spalinowych, którymi jeżdżą i jeździć będą mniej zamożni.
8. Droższe samochody elektryczne, kupowane przez bardziej zamożnych za dotacje z podatków mniej zamożnych, po kilku latach stracą na wartości mniej niż tańsze samochody spalinowe kupowane przez mniej zamożnych, płacących podatki na dopłaty do samochodów kupowanych przez bardziej zamożnych.
9. Najbiedniejsi, których w ogóle nie stać na żaden samochód, zapłacą więcej w sklepie za ?kaszankę?, którą trzeba dowieźć do sklepu, a wcześniej dowieźć do masarni produkty do wyrobu kaszanki, a jeszcze wcześniej zaorać traktorem pole, na którym będzie rosło zboże, z którego zrobi się kaszę na tę kaszankę.
10. This is how socialism works in practice ? biedni płacą na bogatych.?
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Dobi w 14-05-2018, 13:57:56
Z tymi podatkami od biednych i bogatych (liczymy wszystko czyli dochodowy + VAT itp) to  warto podać jakieś liczby - obawiam się, że dotacja będzie na samochód elektryczny (dość mała w porównaniu do innych krajów) będzie płacona z puli podatków dostarczonych przez tą osobę co sobie taki samochód sprawi  bo niby bogata. Faktem jest, że wszyscy zapłacą za to w paliwie - nie koniecznie na te dotacje. Czy eksploatacja samochodu elektrycznego jest większa w stosunku do spalinowego to też trzeba policzyć (koszty energii, serwis, ubezpieczenia) tu jest przykład wyliczeń dla Tesli https://solsum.pl/przejechalem-100-000km-samochodem-elektrycznym-tesla bez ubezpieczania wychodzi, że Tesla tańsza. Faktem jest, że samochody elektryczne są drogie (nowość, cena akumulatorów) czy powinny być dopłaty - raczej nie bo to tylko winduje cenę.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Dobi w 14-05-2018, 14:12:18
Kryterium ceny może działać inaczej: mam do wydania 200kPLN kupię Prusa PlugIn czy Leafa - nie koniecznie wybiorę to co tańsze - zależy jaki budżet do wydania i jakie kryteria wyboru (stać mnie na nowego elektryka/samochód albo nie). Obecnie samochody elektryczne mają pewne problemy mały zasięg, czas ładowania czy degradacja baterii z czasem. Infrastruktura cały czas się rozwija i z czasem nie będzie problemem (w niektórych państwa już nie jest) z uwagi na to państwo chce pobudzić rynek - niech będą trochę tańsze :-) Co wyjdzie to zobaczymy ...
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: przmor w 14-05-2018, 14:59:06
Jesli ktos uwaza, ze panstwo zrezygnuje z podatkow w paliwie jakim w przypadku aut elektrycznych jest prad to jest delikatnie mowiac naiwnym czlowiekiem. Podejrzewam, ze wszyscy za to zaplacimy wyzszymi rachunkami za energie elektryczna.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Dobi w 14-05-2018, 15:04:20
To już się dzieje może nie wprost: np. obowiązek przyłączania stacji ładowania bezpośrednio do sieci operatorów systemu dystrybucyjnego (OSD).
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Jasio w 14-05-2018, 15:22:05
Już płacimy za coś czego nie ma i (obym się grubo mylił) prawdopodobnie nie będzie. 10 gr doliczana do każdego litra na rzecz energii elektrycznej, CNG, LNG i wodoru w autach.
Oczywiście wszyscy zdajemy sobie sprawę, że i tak już obecnie 60% ceny paliwa na stacji to podatki i haracze w różnej formie... I kur...wa ciągle mało:(
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: JanB w 14-05-2018, 17:41:57
Płacimy płacimy... Nie wiem czy koledzy pamiętaja, ale już raz rząd wliczył tzw. podatek drogowy w cenę paliwa. I co? Cena poszła do góry, a drogi są, tyle, że częściowo i z opóźnieniem. Tak u nas ze wszystkim np VAT na 23% podnieśli przejściowo i już pewnie z 6-7 lat, to "przejściowo" trwa. Państwo socjalistyczne jest zawsze wrogiem obywatela - każdego i biednego i bogatego.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: doktor7 w 14-05-2018, 21:33:30
Dawno mnie nie było...
Panowie, za dużo o polityce piszecie  :song:

Myślałem że ktoś mnie przekona do słuszności że hybryda nie powinna być faworyzowana, ale tak się nie stało.

Te strefy "czystego powietrza" będą zlokalizowane na terenie zabudowanym (w miastach). Spodziewam się że będzie to uzupełnienie lub dodanie oznakowania pionowego dla już zamkniętych stref znakiem B-1 itp... Po prostu do tych już zamkniętych stref pewnie wpuszczą elektryki (no, może nie wszędzie...).

Panowie, jeśli faktem jest że hybryda w mieście spala mniej od auta klasy A, a strefa ma powstać w mieście, to argument że małe auto spala równie mało upadł. Zgodzę się że średnie spalanie tych aut jest pewnie na takim samym poziomie, ale jeśli mówimy WYŁĄCZNIE o warunkach miejskich, to ja nie znalazłem żadnego auta które w mieście pali mniej lub tyle samo...

Ja wiem że tabelki podane przez producenta mają się ni jak do rzeczywistości, ale tak jest nie tylko w C-HR`ze ale i u innych producentów...

Ciekaw jestem w jaki sposób UE argumentuje to, że hybryda jest jednak wzięta pod "ochronę" do ustawy. Opcja ze zwrotem połowy akcyzy bardzo by mi się podobała... połowa zwrotu bo auto jest tylko w połowie elektryczne... i wydaje mi się to sprawiedliwe.

Każdy kto ma C-HR`a hybrydowego przyzna mi rację, że wynik 3,8 litra w mieście (mi się często udaje grubo poniżej... nawet 2,9) nie jest jakimś rekordem ECO. Fakt że przy takim spalaniu poruszamy się z maksymalnie 50km/h i dodam że spalanie na poziomie 6 litrów jest równie możliwe.
Ale jaki to będzie procent (tych co palą 6 w mieście hybrydowym C-HR`em) ?? Ktoś, kto wydaje 100 tyś na auto hybrydowe, to chyba nie po to, żeby jego spalanie było równe C-GR`owi 1.2 który jest 15 tyś zł tańsze...

W dalszym ciągu uważam że taka ustawa spowodowała by zwiększenie kupowania nowych aut hybrydowych (kompromis zwykłego z elektrykiem). Układ jest sprawdzony i bezpieczny... A im więcej hybryd tym lepiej :) dla nas wszystkich...
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 14-05-2018, 21:56:03

Panowie, jeśli faktem jest że hybryda w mieście spala mniej od auta klasy A, a strefa ma powstać w mieście, to argument że małe auto spala równie mało upadł.

Czy jeśli hybryda będzie poza miastem spalała więcej paliwa niż auto klasy A, to ...?
Co jeśli duża hybryda zużywa nie tylko więcej paliwa od auta klasy A, ale nawet B czy C?
Nie prościej zamiast mitycznego zużycia paliwa badać ile i czego auto emituje bez względu na sposób napędu (bo tak naprawdę jakie to ma znaczenie)?

W dalszym ciągu uważam że taka ustawa spowodowała by zwiększenie kupowania nowych aut hybrydowych (kompromis zwykłego z elektrykiem). Układ jest sprawdzony i bezpieczny... A im więcej hybryd tym lepiej :) dla nas wszystkich...

j.w..

Po pierwsze, napęd nie ma znaczenia. Znaczenie mają emitowane do atmosfery substancji - rodzaj i ilość... Dla mnie auto może jeździć na żółwie łajno...
Aut hybrydowe, żeby miały sens muszą być tanie. I niekoniecznie chodzi o dotacje...
Nieważne ile hybryd, ważne ile emitują i czego...
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: JanB w 14-05-2018, 22:23:33
Panowie, za dużo o polityce piszecie
Zdaje mi się, że temat jest o ustawie, a więc o polityce rządu, bo to rząd te ustawy proponuje. A my szaraczki myślimy, że to w naszym interesie...
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: doktor7 w 15-05-2018, 19:20:36
Czy jeśli hybryda będzie poza miastem spalała więcej paliwa niż auto klasy A, to ...?
Ale te strefy "czystego powietrza" są lokalizowane tylko w miastach. Nie znam "strefy czystego powietrza" zlokalizowanej poza miastem, więc pytanie nie jest trafione.
 
Co jeśli duża hybryda zużywa nie tylko więcej paliwa od auta klasy A, ale nawet B czy C?
W innych krajach UE progiem jest to śmieszne "CO2" które jak wszyscy wiem nie jest szkodliwe w takim stopniu jak inne związki czy tam "mikroelementy" wydobywające się z rury wydechowej... Ale mimo to, dla unijnych urzędników, progiem jest właśnie CO2... nic na to nie poradzę...
Nie prościej zamiast mitycznego zużycia paliwa badać ile i czego auto emituje bez względu na sposób napędu (bo tak naprawdę jakie to ma znaczenie)?
Pewnie łatwiej, ale z jakiegoś powodu nie do końca tak jest.
Po pierwsze, napęd nie ma znaczenia. Znaczenie mają emitowane do atmosfery substancji - rodzaj i ilość... Dla mnie auto może jeździć na żółwie łajno...
Aut hybrydowe, żeby miały sens muszą być tanie. I niekoniecznie chodzi o dotacje...
Nieważne ile hybryd, ważne ile emitują i czego...
Ja się z tym zgadzam, ale skoro jesteśmy w UE i inne kraje traktują Hybrydy jako auta w połowie elektryczne to dlaczego nie w Polsce :/ - skomentuje to może tak: SZKODA.
Staramy się porównać SUV`a do auta klasy A... pod kontem zanieczyszczeń w mieście, ale czy to ma sens ? Ktoś już wspomniał że najbardziej ekologiczny jest rower. Jeśli ktoś musi kupić auto klasy SUV bo po prostu ma taką potrzebę to fajnie by było gdyby nasz kraj skusił tego człowieka do zakupienia HYBRYDY która pali średnio tyle samo zanieczyszczeń co auto klasy A. Bo jeśli porównamy SUV`a hybrydę i SUV`a ze zwykłym silnikiem (benzyna lub dizel) okaże się że różnica w zanieczyszczeniach jest znaczna. Więc choćby z tego prostego powodu uważam że warto było by zachęcić ludzi do kupowania hybrydy. Dziś nie zachęca ich nic a mimo to ilość sprzedawanych aut hybrydowych jest duża (podobno co trzecia toyota w Polsce wyjeżdża z salonu jako hybryda...). A dziś nie tylko toyota produkuje hybrydy... ale za to ma największe doświadczenie w tej dziedzinie...

Zdaje mi się, że temat jest o ustawie, a więc o polityce rządu, bo to rząd te ustawy proponuje. A my szaraczki myślimy, że to w naszym interesie...
...a polityk to człowiek, a człowiek to życie, a życie to kwiaty dla tego pochwalę się że pięknie rosną mi słoneczniki :) i nie jest to offtop ;) pozdrawiam
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 15-05-2018, 21:00:42
Ja się z tym zgadzam, ale skoro jesteśmy w UE i inne kraje traktują Hybrydy jako auta w połowie elektryczne to dlaczego nie w Polsce :/ - skomentuje to może tak: SZKODA.

Jest wiele innych przepisów unijnych, które również nie są (lub są mniej) trafione. Magiczne słowo na dziś: LOBBY.

Staramy się porównać SUV`a do auta klasy A... pod kontem zanieczyszczeń w mieście, ale czy to ma sens ? Ktoś już wspomniał że najbardziej ekologiczny jest rower. Jeśli ktoś musi kupić auto klasy SUV bo po prostu ma taką potrzebę to fajnie by było gdyby nasz kraj skusił tego człowieka do zakupienia HYBRYDY która pali średnio tyle samo zanieczyszczeń co auto klasy A.

Chyba "pod kątem"? :)
Tylko po co zachęty, skoro oba auta tak samo zanieczyszczają środowisko. Zachęty mogą być dla tych, którzy mniej zanieczyszczają środowisko.

Bo jeśli porównamy SUV`a hybrydę i SUV`a ze zwykłym silnikiem (benzyna lub dizel) okaże się że różnica w zanieczyszczeniach jest znaczna. Więc choćby z tego prostego powodu uważam że warto było by zachęcić ludzi do kupowania hybrydy.

Ale po co? Mogę zrozumieć zachęty do kupowania czegoś co mniej zanieczyszcza środowisko. Można ustalić jakąś granicę, np. 100gCO2/1km (choć akurat CO2 jest tu durnym przykładem).  Nie zapominajmy, że jest jeszcze LPG i marginalne w Polsce (a na przykład w Niemczech dosyć popularne) CNG. Dlaczego aut z takim napędem nie dotować?
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: doktor7 w 19-05-2018, 20:46:17
Ale po co? Mogę zrozumieć zachęty do kupowania czegoś co mniej zanieczyszcza środowisko. Można ustalić jakąś granicę, np. 100gCO2/1km (choć akurat CO2 jest tu durnym przykładem).  Nie zapominajmy, że jest jeszcze LPG i marginalne w Polsce (a na przykład w Niemczech dosyć popularne) CNG. Dlaczego aut z takim napędem nie dotować?

Już zostało udowodnione że C-HR z silnikiem 1.2 bardziej "zanieczyszcza" środowisko niż C-HR 1.8 hybrid (mimo większej pojemności, a to dzięki temu że zwyczajnie mniej spali tej samej Pb95) więc jednak wybór hybrydy ma znaczenie dla środowiska jeśli porównamy dwa SUVy.
Ustawa o elektromobilności obejmuje auta z napędem CNG i LNG... W Polsce stacji do tankowania tego rodzaju paliwa jest jak na lekarstwo... ale podobno do 2020 roku to się ma zmienić...
a tu cytat:
"...Ministerstwo Energii szacuje, że koszt budowy punków ładowania pojazdów elektrycznych wyniesie 303 mln zł, a punktów tankowania na gaz CNG i LNG ? 189 mln złotych. Jeżeli nie uda się do 2020 r. dostarczyć wystarczającej liczby stacji ładowania, gminy będą musiały przygotować plan uzupełnienia i podłączenia brakującej infrastruktury. W zależności od rodzaju stacji, za realizację planu mają odpowiadać dystrybutorzy energii i gazu ziemnego..."
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 19-05-2018, 21:21:07

Już zostało udowodnione że C-HR z silnikiem 1.2 bardziej "zanieczyszcza" środowisko niż C-HR 1.8 hybrid

Tyle, ze to nie ma zadnego znaczenia.
Chodzi o sprawiedliwe dążenie do zmniejszenia zanieczyszczeń pochodzacych ze spalin. Jesli tak, marki, modele, kolor czy sposob zasilania nie ma zadnego znaczenia. Wystarczy zadecydować, ze od roku X wprowadzenie do obrotu na teren kraju auta które emituje substancje A, B czy C w ilościach odpowiednio D, E czy F jest obciążone odpowiednio wysoką opłatą w dozwolony przez UE sposób.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: laki w 17-07-2018, 20:17:31
Kary dla producentów przerzuci się na kierowców:
https://moto.wp.pl/parlament-europejski-oderwany-od-rzeczywistosci-kary-dla-producentow-przerzuci-sie-na-kierowcow-6274344433232001a (https://moto.wp.pl/parlament-europejski-oderwany-od-rzeczywistosci-kary-dla-producentow-przerzuci-sie-na-kierowcow-6274344433232001a)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: laki w 18-07-2018, 20:31:29
1 września dowiemy się, ile naprawdę palą nowe auta - nawet o 25 proc. więcej
https://moto.wp.pl/1-wrzesnia-dowiemy-sie-ile-naprawde-pala-nowe-auta-nawet-o-25-proc-wiecej-6274055064135297a (https://moto.wp.pl/1-wrzesnia-dowiemy-sie-ile-naprawde-pala-nowe-auta-nawet-o-25-proc-wiecej-6274055064135297a)
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: darek60 w 18-07-2018, 22:24:33
Nie musicie czekać do pierwszego września. W USA producenci muszą pisać prawdę o spalaniu  paliwa , bo inaczej  ludziska pójdą do sądów jak w słynnej aferze VW.

Pierwszy lepszy przykład  toyota rav hybrid

https://www.fueleconomy.gov/feg/noframes/39373.shtml ,

a tu przelicznik

http://przelicznik.co.uk/
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Dobi w 19-07-2018, 07:57:56
Strona amerykańska a przelicznik na galony brytyjskie lepiej tu https://www.calculateme.com/gas-mileage/us-mpg-to-liters-per-100-km. Tyle, że te dane to tylko test tyle że inny, w przypadku RAV4 tym razem wyniki mocno zawyżone w stosunku do tego co uzyskuję podczas swojej jazdy - więc też jak dla mnie nie miarodajne. Jedyna rada pożyczyć samochód na kilka godzin i zrobić test samemu (przy swoim stylu jazdy i po drogach jakimi się porusza na codzień). 
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: mariuszs w 19-07-2018, 12:52:53
Nie musicie czekać do pierwszego września. W USA producenci muszą pisać prawdę o spalaniu  paliwa , bo inaczej  ludziska pójdą do sądów jak w słynnej aferze VW.
W USA jest inny sposób pomiaru spalania (EPA Federal Test Procedure) niż w EU. Stąd różnice.

W EU będzie teraz obowiązywał WLTP (Worldwide harmonized Light-duty vehicles Test Procedure) który będzie globanym standardem i nie będzie różnic, już od 1 października. Aktualnie obowiązuje nas NEDC (New European Driving Cycle)

https://www.youtube.com/watch?v=-Fke2USmKdc
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Macallan w 25-07-2018, 11:21:51
Mam porównanie przeciętnego spalania w Warszawie (tylko po mieście) w samochodach używanych w rodzinie, wszystkie benzynowe z automatyczną skrzynią, hybrydowy tylko C-HR:
Toyota C-HR Hybrid 1.8: 5 l/100 km,
Opel Astra 1.6: 11 l/100 km,
Hyundai i30 1.6: 11 l/100 km,
Lexus RX 350: 17 l/100 km.
Nie muszę chyba więcej komentować.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Maciej Loret w 25-07-2018, 13:11:43
Nie muszę chyba więcej komentować.

Dokładnie. Za mało spójnych danych, żeby wyciągnąć sensowne wniosku poza oczywistym: hybryda zużywa mniej benzyny.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Ma-corolla w 25-07-2018, 21:10:39
Ktoś, kto wydaje 100 tyś na auto hybrydowe, to chyba nie po to, żeby jego spalanie było równe C-GR`owi 1.2 który jest 15 tyś zł tańsze..

jakoś nie udaje mi sie spaść poniżej 6L /100 no dobra max ponizej 5.6L/100 Km/h niestety nie było D-4D diesla CHR bo bym dawno smigał takim a nie hybrydowym kupiłem bo niby takie spalania ma ale gdzie ... czy prubuje spalać mniej czy tez nie to spala tyle samo techniki które w normalnej benzynie by działaly i by spadało spalanie tutaj nic nie dają .. :czerwona:
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Dobi w 26-07-2018, 08:30:36
jakoś nie udaje mi sie spaść poniżej 6L /100 no dobra max ponizej 5.6L/100 Km/h niestety nie było D-4D diesla CHR bo bym dawno smigał takim a nie hybrydowym kupiłem bo niby takie spalania ma ale gdzie ... czy prubuje spalać mniej czy tez nie to spala tyle samo techniki które w normalnej benzynie by działaly i by spadało spalanie tutaj nic nie dają .. :czerwona:

Zależy jakie trasy robisz, bo może tak ma być. Patrząc na wyniki innych to faktycznie sporo pali (poziom hybrydowego RAV4).
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: Dobi w 26-07-2018, 08:33:03
Nie muszę chyba więcej komentować.

Dokładnie. Za mało spójnych danych, żeby wyciągnąć sensowne wniosku poza oczywistym: hybryda zużywa mniej benzyny.

W sumie o taki wniosek chodziło, no może jeszcze trochę mniej hałasu co też uznaje się za zanieczyszczenie.
Tytuł: Odp: USTAWA O ELEKTROMOBILNOŚCI (w której brak hybryd)
Wiadomość wysłana przez: przmor w 26-07-2018, 10:21:32
I mniej pylu i opilkow scieranych tarcz i klockow hamulcowych.