Toyota Klub

.: GARAŻ :. => Terenowe => RAV-4 => Wątek zaczęty przez: Mardan w 18-05-2019, 07:34:40

Tytuł: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Mardan w 18-05-2019, 07:34:40
Witam wszystkich benzyniaków.
Zakładam nowy wątek o wszystkim ,co dotyczy nowej Ravki w wersji benzynowej. Moja wersja to 2.0 4x4 CVT executive grafitowa.
Obecny przebieg to 1000 km. Pierwsze spostrzeżenia o spalaniu: Trasa z prędkością 80-90 km 5.2-5.6l/100, miasto średnio zakorkowane 9-10l, 3 km, głównie w korku po rozkopanym Krakowie 15,4l.
Powoli euforia po zakupie nowego auta mija, ale póki co, nie mam zastrzeżeń do auta. Wcześniej przez 7 lat jeździłem Toyotą Verso, więc moja subiektywna ocena będzie dodatkowo skażona porównaniem do Verso. To co, na pewno  mnie zachwyca to jakość materiałów i wykonanie, oraz płynność jazdy. To co mnie b. pozytywnie zaskoczyło, to dynamika jazdy. To wielkie auto potrafi się zebrać ze startu, a na trasie wyprzedzać. Pierwotnie miałem kupować Kodiaqa 2.0 TSI 190KM i decydując się na Ravkę bałem się, że będzie mułowata, ale widać niepotrzebnie.  Również jestem zadowolony z skrętności oraz z kamer 360. W mieście, wszelkie manewry, w tym parkowanie przestają być problemem. 
Na początku, po opiniach innych użytkowników tego forum, byłem lekko zawiedziony systemem multimedialnym, jednak po krotkim czasie przestałem się wspomagać mirrorlinkiem. Zamontowana navi jest zupelnie wystarczajaca, jedynie co mnie drażni, to brak dostepu do aplikacji w trybie mycar. Napiszcie proszę ,czy u was, da się  korzystać z aplikacji Toyoty.
Wybierałem pomiędzy Skoda Kodiaq, Hondą CRV, Mazda CX5.. To co przważylo na rzecz Ravki, to poczucie dużej przestronności wewnątrz auta, oraz wysokiej jakości i trwałości wykonania. Kodiaq, niby trochę większy, ale nie czuć tego, mazda zdecydowanie za mała na trójkę moich dzieci.
Zapraszam do dzielenia się  waszymi opiniami.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: gregstone w 18-05-2019, 15:53:59
Witam, świetny pomysł. Ja czekam na moja RAV 4 2.0 CVT wersja FWD. Odbiór na 10 września. Oczywiście na bieżąco będę dzielił się spostrzeżeniami. Pozdrawiam i gratuluję wyboru :)
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Kasikon w 18-05-2019, 16:54:37
Witam. Zaczynamy wątek z wersją benzynową. Moje auto to rav4 2.0 cvt Comfort fvd. Samochód mam mieć w lipcu. Zamówiony 30 marca.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Hiker w 18-05-2019, 20:58:47
@Mardan: czy instrukcja do AWD mowi o obecnosci Dynamic Torque Vectoring? https://www.greencarcongress.com/2019/04/20190411-rav4.html
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: cluses w 19-05-2019, 08:56:29
Amerykanie (Canada i US), nie wszyscy, narzekają na CVT. Podejrzewa się, że któryś z dostawców nawalił i niektóre CVT powodują ostre szarpania przy hamowaniu, zmiana "biegu" na 1. Ciekawe czy fabryka produkująca na EU też trafiła na tego dostawcę.
Jeden użytkownik utyskuje również na Toyota w Kanadzie, bo wypierają się jak mogą.
Wątki można znaleźć na angielskojęzycznym forum o rav4, jeżeli ktoś chciałby poczytać.
Oczywiście jak ktoś ma dobrą skrzynię, to RAV4 bardzo sobie chwali.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Hiker w 19-05-2019, 11:48:45
problem z ?jerking transmission? dotyczy nowej skrzyni 8-biegowej, ktora NIE jest skrzyniaCVT: https://www.rav4world.com/forums/#/topics/298635
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Kasikon w 27-07-2019, 09:55:14
Witam, pierwszy tydzień z rav4 za mną. Mój samochód to 2.0 benzyna cvt comfort. Po przejechaniu 450 km spalanie 8.1 a było pół na pół trasa i miasto. Samochód bardzo wygodny, przestrzenny a komfort jak w limuzynie. Wrażenia z jazdy pozytywne myślałem, że będzie gorzej się zbierał a jest wystarczająco. Skrzynia cvt to kwestia przyzwyczajenia głośna tylko przy gwałtownym przyspieszaniu, przy normalnej jeździe bardzo fajnie i płynnie. Na czerwonym świetle nie słychać silnika. Wygląd auta to rzecz gustu ale ludzie potrafią sie za nim ogladać. (tokyo red) Dobrze świecą światła basic led pomiędzy zwykłymi żarówkami jest ogromna różnica. Przede mną wyjazd na wczasy zobaczymy jakie będą wrażenia.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: compucar w 28-07-2019, 18:07:45
co tam macie za silnik panowie? wtrysk pośredni czy bezpośredni? z filtrem gpf jak w nowej hybrydzie? start/stop na pokładzie?
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Kasikon w 28-07-2019, 20:12:25
Silnik z wtryskiem pośrednim jest też start/stop a co do filtra gpf to nie wiem.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: m_r w 29-07-2019, 10:41:41
wysokiej jakości i trwałości wykonania

Co masz na myśli :) bo jeżeli silniki to się zgodzę, ale wnętrze jak pisałem w innym wątku to już sprawa dyskusyjna.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: compucar w 29-07-2019, 17:49:23
skoro pośredni, nie ma powodu do montażu gpf. no to prawdziwy dinozaur wsród współczesnych aut, spadek wartości powinien być niski jeśli nie spieprzyli podwozia. w dobie drastycznych ograniczeń prędkości takie rodzinne auto to znakomity wybór; trzeba tylko mieć w garażu alternatywny pojazd nierodzinny:)
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: emigrant w 29-07-2019, 17:57:32
Jak nie ma GPF'a to i nie wtrysku bezpośredniego. Skąd taka pewność, że ten 2 litrowy silnik nie ma wtrysku bezpośredniego? To przypadkiem nie ten sam silnik 2.0 z Corolli? Ten silnik posiada GPF i wtrysk bezpośredni razem z pośrednim - taki mieszany wynalazek. Co nie zmienia faktu w tym silniku 2.0(z nowej Corolii TNGA) jest niestety wtrysk bezpośredni i GPF.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Jakub77 w 14-08-2019, 07:50:06
Czy ktoś orientuje się jaki rodzaj napędu AWD montowany jest w nowej RAV4 2.0 z CVT. Chodzi mi o jakieś szczegóły (wiem, np. że dołączany ;)). Zamówiłem taki wynalazek i nigdzie nie ma szerszych informacji na temat napędu 4x4. Wszystkie polskie (i nie tylko polskie) testy skupione na hybrydach.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Adasko75 w 15-08-2019, 20:39:21
wydaje mi się, że patrząc na cennik zakup hybrydy nie ma specjalnie sensu. Mnie interesuje wersja Executive, gdzie wersja benzynowa AWD M/T jest ok. 20k tańsza od hybrydowej. Taka różnica w cenie szybko się nie zwróci (jeśli w ogóle). Ktoś powie, że hybryda ma lepsze osiągi - owszem, ale czy aż tak znacznie? Poza tym u mnie w większości trasy, gdzie hybryda w sumie nic nie daje...
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: tomeksp w 16-08-2019, 15:18:39


Poza tym u mnie w większości trasy, gdzie hybryda w sumie nic nie daje...

Hmm, trasa do Chorwacji u mnie hybrydą to 6.0. Więc pewnie trochę daje. W takich warunkach Auris mi palił prawie 8.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: strzmiele w 16-08-2019, 15:58:10


Poza tym u mnie w większości trasy, gdzie hybryda w sumie nic nie daje...

Hmm, trasa do Chorwacji u mnie hybrydą to 6.0. Więc pewnie trochę daje. W takich warunkach Auris mi palił prawie 8.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Nawet jakby liczyc ze:
1. za 20 tys PLN mozna kupic kolo 3600 litrow paliwa
2. ze benzynowa zuzywa 3-4 litry wiecej
3. to na zero wyjdzeimy powiedzmy po 90-120 tys km.... a moze i dalej przy mniejszej roznicy w zuzyciu paliwa albo i blizej jak paliwo bedzie drozec....

wsyzstko zalezy od tego co kto uwaza ... ja bede jezdzil w Niemczech a tam jeszcze podatek placony co roku uzalezniony od emisji CO (roznica na korzysc hybrydy kolo 65 EUR)
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: tomeksp w 16-08-2019, 16:20:39
Ale kupując hybrydę nie chodziło mi o oszczędności, bo gdyby tak było to kupiłbym Dacię Duster

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: mleni w 16-08-2019, 19:35:25


Poza tym u mnie w większości trasy, gdzie hybryda w sumie nic nie daje...

Hmm, trasa do Chorwacji u mnie hybrydą to 6.0. Więc pewnie trochę daje. W takich warunkach Auris mi palił prawie 8.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Nawet jakby liczyc ze:
1. za 20 tys PLN mozna kupic kolo 3600 litrow paliwa
2. ze benzynowa zuzywa 3-4 litry wiecej
3. to na zero wyjdzeimy powiedzmy po 90-120 tys km.... a moze i dalej przy mniejszej roznicy w zuzyciu paliwa albo i blizej jak paliwo bedzie drozec....

wsyzstko zalezy od tego co kto uwaza ... ja bede jezdzil w Niemczech a tam jeszcze podatek placony co roku uzalezniony od emisji CO (roznica na korzysc hybrydy kolo 65 EUR)

To zależy ile lat będziesz użytkował auto zanim sprzedasz? Chcesz pojeździć przynajmniej 10 lat? bo według mnie na 10 lat dużo zwróci się kasa, bo hybrydy używane nie są tanie niż w przypadku spalinowego. Więc sporo nie traci się zanim kupisz kolejnego wozu. trochę myślenia  :o
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: tomeksp w 16-08-2019, 19:51:37
Myślę, że 10 lat conajmniej.
Auris ma 12, a jeszcze ze 3 lata musi posłużyć.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: klaudiusz w 16-08-2019, 20:18:12
Moim zdaniem nie ma co rozwazac brania benzyny. Kiedys za sionikow Valvematic kupowales benzyne bo mozna bylo szybko i tanion wpakowwc gaz i sie jezdzilo za grosze. Teraz takiej mozliwosci nie ma. Jezdzilem z 20kkm Rav4 hybrid i teraz mam Camry hybrid i Rav4 2017 + lpg. Uwazam ze hybryda to duzo kepszy wybor, duzy zapas mocy, niskie spalanie i cisza i komfort.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: pireus w 16-08-2019, 21:42:48
Chcesz pojeździć przynajmniej 10 lat? bo według mnie na 10 lat dużo zwróci się kasa, bo hybrydy używane nie są tanie niż w przypadku spalinowego.
Za 10 lat przy obecnym rozwoju techniki hybrydy też mogą być już passe.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: SylB w 17-08-2019, 00:27:26
Ciśnienie ma elektryki, faktycznie ostatnio jest spore.
No ale, przypomnę, że średni wiek samochodów w Polsce to 17 lat :o
Średni wiek, samochodów obecnie sprowadzanych to 10 lat.
Jeżeli przyjmiemy, że rewolucja elektryczna (i o ile taka będzie) w krajach zachodnich nastąpi za 3-5 lat (bo jak na razie nie bardzo jest co kupić)
To do polski dotrze, w sposób masowy za 15 lat.

A w miedzy czasie, mogą się pojawić jakieś podatki od emisji (aż się dziwie, że jeszcze nie ma bo to bardzo łatwy pieniądz do wyciągnięcia od ludzi)
No i zobaczymy jak z cenami nowych samochodów po wrześniu.
Hybryda może nie być taka zła. :grin:
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: tomekwu w 07-09-2019, 17:23:57
Cześć,
Pojeździłem trochę nową RAV4 2.0 AWD CVT i muszę przyznać że jest bardzo poprawnie. Brakuje dynamiki (przesiadka z 2.0 turbo diesla subaru) ale prowadzenie i ogólne zachowanie autka pozytywnie mnie zaskoczyło.
Systemy wsparcia ?pola walki? działają dobrze i przewidywalnie, aktywny tempomat trochę dziki na zatłoczonej s-ce ale już na luźnej autostradzie czy w korku bardzo OK.
Z cvt w połączeniu z tym silnikiem trzeba się oswoić i wyczuć jak reaguje na gaz (pierwsze próby wyprzedania wywołały salwę śmiechu moich nastolatków przyzwyczajonych do dość dynamicznej jazdy subarakiem).

Podsumowując - auto poprawne aż nudne, ale niektórzy właśnie takiego samochodu potrzebują i toyota trafia w ten segment rynku perfekcyjnie.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 29-09-2019, 09:56:41
Kasikon, jak wrażenia po dłuższym czasie użytkowania?
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 30-09-2019, 22:09:41
Hybryda jest w Europie modna po prostu.
Ogólnie panuje w naszym zakątku świata moda na pseudo ekologię i pseudo ochronę środowiska.
Nie planuję takiej celowo kupować, jak będą sensowne elektryki, albo jeszcze lepiej lepiej wodorowe, to jak najbardziej.
Mój wybór to benzyna, połowa przebiegu jaki generuje, to trasa.
Planowany czas użytkowania pojazdu to max 6 lat.

Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: tomekwu w 30-09-2019, 22:24:18
Napisz może jaki masz styl jazdy. Ten silnik po przesiadce z uturbionej jednostki może mocno rozczarowywać. Mi takie uspokojenie odpowiada, bo większość tras robię po S-kach i tam na tempomacie jedzie się całkiem przyjemnie. Póki co kilka razy nie odważyłem się na wyprzedzanie, gdzie w starym aucie nawet bym się nie zawahał. Jednocześnie nie zauważyłem, żeby czasy podróży na moich normalnych trasach się wydłużyły. Jeżeli masz dużo lojalnych dróg i z natury nie znosisz jazdy za kimś to albo przywykniesz do wycia silnika na 5tys obrotów, albo zmienisz auto  :grin:
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 01-10-2019, 06:17:22
S7 obecnie się całkiem przyjemnie jeździ. Nie szaleję, bo Mondeo 1,6 ze 120koni to nie wyścigówka. W drugą stronę, to w Pieniny jeżdżę. A po Krakowie będzie to samo. Rawka 25 cm jest krótsza i prawie tak samo przestronna. Jeździłem jeszcze wcześniej dwa lata CR-V i ona mocno kiwała na boki przy i powyżej 120 km/h, ale dało radę wytrzymać, sprawdzałem Rawkę, jest sporo stabilniejsza.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: KKK w 10-10-2019, 16:09:37
Witam kolegów,
Mam RAV 4 2.0L 2019 z września tego roku i mam problem z usługą TOYOTA ONLINE.  Założyłem konto na toyota.pl i pojawił mi się komunikat " Jeszcze tylko jedna rzecz do zrobienia dzieli Cie od dostępu do usług sieciowych. Skontaktuj się z dilerem aby uzyskać pomoc w ukończeniu procesu".
Skontaktowałem się z dilerem ale on czeka na dostęp do strony, za pomocą której będzie mógł dokończyć proces mojego logowania. Diler - jeden z salonów w Krakowie.
Mieliście taką sytuację?
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 18-10-2019, 21:12:16
Przyznam, że w trybie support, 2.0 jest wystarczająco żwawa.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 20-10-2019, 15:09:07
Ja przed momentem połączyłem nawigację samochodu z MOYA TOYOTA.
(trochę pod górę: trzeba podchodzić z obu stron, od przeglądarki w kompie i od ustawień (setup) w samochodzie.
Ładnie importują się punkty nawigacyjne (POI) dodane na kompie (dodaje się tam gdzie ustawia trasę, wybierając tylko pierwszy punkt i klikając dalej).
Połączenie nawigacji w samochodzie z internetem za pomoca Wi-FI, udostępnienie przez hotspot z telefonu.
Nie sprawdzałem działania informacji o ruchu drogowym np korki, ale zbadam jutro.
Mirrorlink leży i kwiczy. Mam zły telefon do tego.

Jeżeli chodzi o Toyota More, to trzeba podpisać papier w salonie, wtedy udostępniają dostęp do pełnego zakresu jakiś świadczy Moya Toyota. Może o to chodzi KKK?
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: piechu w 21-10-2019, 11:26:23
Witam wszystkich benzyniaków.
Zakładam nowy wątek o wszystkim ,co dotyczy nowej Ravki w wersji benzynowej. Moja wersja to 2.0 4x4 CVT executive grafitowa.
Obecny przebieg to 1000 km. Pierwsze spostrzeżenia o spalaniu: Trasa z prędkością 80-90 km 5.2-5.6l/100, miasto średnio zakorkowane 9-10l, 3 km, głównie w korku po rozkopanym Krakowie 15,4l.
Powoli euforia po zakupie nowego auta mija, ale póki co, nie mam zastrzeżeń do auta. Wcześniej przez 7 lat jeździłem Toyotą Verso, więc moja subiektywna ocena będzie dodatkowo skażona porównaniem do Verso. To co, na pewno  mnie zachwyca to jakość materiałów i wykonanie, oraz płynność jazdy. To co mnie b. pozytywnie zaskoczyło, to dynamika jazdy. To wielkie auto potrafi się zebrać ze startu, a na trasie wyprzedzać. Pierwotnie miałem kupować Kodiaqa 2.0 TSI 190KM i decydując się na Ravkę bałem się, że będzie mułowata, ale widać niepotrzebnie.  Również jestem zadowolony z skrętności oraz z kamer 360. W mieście, wszelkie manewry, w tym parkowanie przestają być problemem. 
Na początku, po opiniach innych użytkowników tego forum, byłem lekko zawiedziony systemem multimedialnym, jednak po krotkim czasie przestałem się wspomagać mirrorlinkiem. Zamontowana navi jest zupelnie wystarczajaca, jedynie co mnie drażni, to brak dostepu do aplikacji w trybie mycar. Napiszcie proszę ,czy u was, da się  korzystać z aplikacji Toyoty.
Wybierałem pomiędzy Skoda Kodiaq, Hondą CRV, Mazda CX5.. To co przważylo na rzecz Ravki, to poczucie dużej przestronności wewnątrz auta, oraz wysokiej jakości i trwałości wykonania. Kodiaq, niby trochę większy, ale nie czuć tego, mazda zdecydowanie za mała na trójkę moich dzieci.
Zapraszam do dzielenia się  waszymi opiniami.

a czemu odrzuciłeś CRV? odnosiłem wrażenie że akurat wnętrzne CRV ma chyba obszerniejsze i w przypadku dzieci ma takie gadżety jak lusterko na tylna kanapę bądź element z samochodów klasy premium "kieszen w oparciu fotela kierowcy" ;)
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: tomeksp w 21-10-2019, 11:44:48


bądź element z samochodów klasy premium "kieszen w oparciu fotela kierowcy" ;)



Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 22-10-2019, 08:02:39
Rav4 jest fajna. Dobrze wybrałem. Jeżdżę kilka dni i podoba mi się coraz bardziej. Oby tak dalej.
Tak od siebie, to np CRV nie brałem pod uwagę, bo już ją kiedyś miałem, w 2011-2012 jeździłem. Nowa wersja Hondy kontynuuje stylistykę damską, która mi akurat specjalnie nie siedzi w guście. Moja żona byłaby pewnie zachwycona, ale jakiś kompromis musi być.  :grin:
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 23-10-2019, 09:40:34
Siedzenia w Fordzie Mondeo są wygodniejsze, tak sporo. Podobnie jak wnętrze jest mimo wszystko większe.
Za to Ravka jest bardziej manewrowa, więcej z niej widać i praktyczniejsza w terenie.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: KKK w 23-10-2019, 18:10:13
Mnie miło zaskoczyło spalanie. Wjeżdżając na autostradę zresetowałem średnie spalanie i na trasie Kraków- Tarnów przy 140km/h pokazało mi 7,3l. Jak na 2.0L , stosunkowo duża bryłę i 4x4 to dla mnie jest to jak najbardziej akceptowalne. Natomiast jak zjechałem z autostrady  to średnia spadała...spadała... aż zatrzymała się na 6,3L :-)
Oczywiście była to jazda z prędkością 80-90 na trybie ECO bez dużej liczby gwałtownych manewrów (bo droga i ruch nie pozwalały) ale nie spodziewałem się, że można zejść w benzynie do takiego poziomu.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 23-10-2019, 20:58:22
Wstępnie przyglądam się dopiero spalaniu. Przejechałem niecałe 500 km, więc wyniki nie są specjalnie miarodajne. Ciężkie korki w Krakowie (październik i listopad ma największa obciążenie komunikacji samochodowej w roku, za sprawa nowej fali studentów) w połowie i trasa w góry w połowie, spalanie średnie 8,6. To tak jak w Mondeo 1,6, a to przecież 2.0 i AWD. Mi pasuje. Bardzo przyjemnie się jeździ po mieście. W weekend zrobie większa trasę, to zobaczę co się dzieje na drogach expresowych.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: KKK w 23-10-2019, 21:07:10
Też mam dopiero przejeche trochę ponad 1000km. U mnie po mieście ( Krakowie) spalanie w granicach 8,5-9,0L ale staram się omijać największe poranne korki. Dla mnie jak na benzynę OK.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 23-10-2019, 22:08:08
A podklejałeś rejestrację z tyłu? Moja się tłukła o karoserię na wertepach, wpadała w rezonans jakby. Podjechałem do serwisu i mi przykleili solidnie ramkę. Teraz jest ok.

Widziałem w mieście kilka białych, trochę kremowych, czerwoną i szarą Ravkę.
Ja jeżdżę czarną.  :grin: Jak na razie innej czarnej nie widziałem, ale może nie ta pora, albo obszar miasta.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: kmiz w 24-10-2019, 21:33:27
Witam, więc bez broblemu mozna zastosować LPG. Wiem, kilka osób powie że jesli stać Cię na samochód za 140 000 złotych to również musisz mieć pieniądze na benzynę. Według mnie nie o to chodzi, obecnie instalacja LPG jest super rozwiązaniem. Sam z niego korzystam.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 25-10-2019, 08:32:30
Dobra, co do fabrycznej nawigacji...
Sama z siebie jest słaba, ale...
Otóż, po wprowadzeniu punktów POI (tych naszych co używamy) za pomocą strony (trzeba być zalogowanym w serwisie, zarejestrować urządzenie z samochodu, i poddawać punkty, a potem je wgrać z tel w samochodzie do nawigacji w samochodzie), nawigacja dostaje rumieńców.
Po udostępnieniu internetu z telefonu za pomocą hotspot, nawigacja widzi korki, podaje opoźnienie, wybiera trasy po nieplanowanej zmianie kursu... widzi remonty!!! Wybiera inaczej trasę niż Google, ale to nie znaczy że źle. Ostrzega przed fotoradarami.
Ogólnie jest niespodziewanie przyzwoicie. Wymaga tylko nieco uwagi. Dam radę przetrzymac do AA.

Co do punktów nawigacyjnych, trzeba je dodawać na stronie, najlepiej na kompie, bo wtedy korzystamy z mapy Google i adresy są, robimy co chcemy i jak chcemy, próba wyszukania czegokolwiek w samochodzie bez dostępu do internetu to porażka. Sam interfejs dodawania POI jest zrobiony z drewna i gdzieniegdzie widać źle wbite gwoździe.

Gazu na razie nie rozważałem, ale to cenna informacja. Dzięki.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: strzmiele w 25-10-2019, 12:04:11
za pomocą strony (trzeba być zalogowanym w serwisie, zarejestrować urządzenie z samochodu, i poddawać punkty, a potem je wgrać z tel w samochodzie do nawigacji w samochodzie), nawigacja dostaje rumieńców
czyli bez pomocy komputera to bardzo toporne ....  :thumbdown: nie tak to powinno wygladac  ....system sam w sobie powinien byc intuicyjny i przyjazny uzytkownikowi a nie - jakies rejestracje w serwisach internetowych - potem wgrywanie z telefonu itd....
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 25-10-2019, 13:18:27
Tak jest, dlatego czekam cierpliwie na AA.
Czujniki parkowania z przodu, to faktycznie loteria, każde ASO ma inną cenę.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: yunior81 w 25-10-2019, 14:35:15
A podklejałeś rejestrację z tyłu? Moja się tłukła o karoserię na wertepach, wpadała w rezonans jakby. Podjechałem do serwisu i mi przykleili solidnie ramkę. Teraz jest ok.

W salonie Skody czy VW można kupić specjalną podkładkę wyciszająca pod ramkę tablicy rej. Koszt ok 30 zł.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: pafcio01 w 25-10-2019, 16:35:56
https://allegro.pl/oferta/wytlumienie-podkladka-pod-tablice-rejestracyjna-7995568576?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_akcesoria_samochodowe&ev_adgr=Main_adgroup&gclid=CjwKCAjwusrtBRBmEiwAGBPgE509kp7IyUJEjuwgwroC_k5AONfN9XLiaUwhYIff9kUh7Kfc-EbCHBoCzEEQAvD_BwE
a na allegro tylko 13,70 ;)
a ordinalna audi 22 ;)
https://allegro.pl/oferta/oryginalna-pianka-podkladka-pod-rejestracje-audi-8353913117?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=CjwKCAjwusrtBRBmEiwAGBPgEwA-TEV27AsGGHoLbN8eEdYbZ7EtqXf7qN7OVaX0JLfAwcSixOVbWRoC4UoQAvD_BwE
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: KKK w 25-10-2019, 17:19:37
Dobra, co do fabrycznej nawigacji...
Sama z siebie jest słaba, ale...
Otóż, po wprowadzeniu punktów POI (tych naszych co używamy) za pomocą strony (trzeba być zalogowanym w serwisie, zarejestrować urządzenie z samochodu, i poddawać punkty, a potem je wgrać z tel w samochodzie do nawigacji w samochodzie), nawigacja dostaje rumieńców.
Po udostępnieniu internetu z telefonu za pomocą hotspot, nawigacja widzi korki, podaje opoźnienie, wybiera trasy po nieplanowanej zmianie kursu... widzi remonty!!! Wybiera inaczej trasę niż Google, ale to nie znaczy że źle. Ostrzega przed fotoradarami.
Ogólnie jest niespodziewanie przyzwoicie. Wymaga tylko nieco uwagi. Dam radę przetrzymac do AA.
Robię dokładnie tak samo. W domu wgrywam sobie trasę (wygodnie na komputerze) a aucie jadę z udostępnionym internetem i dzięki temu nawigacja monitoruje ewentualne korki i opóźnienia.
Na razie nie miałem potrzeby objazdów więc nie wiem jak w takiej sytuacji się sprawdzi ale w wersji online faktycznie zaczyna to przypominać nawigację.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 28-10-2019, 18:23:45
Hmm, zderzyłem się z problemem i nie wiem, czy tak ma być, czy to jakaś awaria. Czy samochód sygnalizuje brak, lub niski poziom płynu do spryskiwaczy?
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Mazur1337 w 28-10-2019, 18:28:02
Hmm, zderzyłem się z problemem i nie wiem, czy tak ma być, czy to jakaś awaria. Czy samochód sygnalizuje brak, lub niski poziom płynu do spryskiwaczy?

Zależy od wersji. W Executive na pewno jest czujnik poziomu w Comfort nie ma, nie wiem jak w Selection.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 28-10-2019, 18:33:19
A no to wszystko jasne, mam Comfort i po prostu przestał lecieć płyn.
To już drugi brak względem mojego wcześniejszego pojazdu.
Doskwiera mi brak wsparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: tomekwu w 28-10-2019, 19:03:53
Pytanko o wskaźnik km pozostałych do tankowania: gdy komputer pokazuje 20-30km zasięgu w baku jest nadal jakieś 10litrów benzyny (na stacji wchodzi  ledwie 45 litrów, lampka rezerwy nie zapala się czyli jest pnad 8,5 litra). Miałem  nadzieję że z czasem jakoś się to  wyskakuje ale po kilkunastu tankowania nie widzę poprawy. Macie tak samo?
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 29-10-2019, 08:48:51
Nie wiem, zatankowalem jak się wyświetlał 61 km i nie swiecila się jeszcze lampka.
W Mondeo tak miałem, że lampka zapalala się przy 90km i jak tankowalem to wlewalem max 60-62 litry, a bak miał 70.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: pafcio01 w 29-10-2019, 10:37:58
Ja zatankowałem przy zasięgu 3 km na komputerze pokładowym i weszło 48 litrów.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: pafcio01 w 29-10-2019, 12:30:47
A instrukcja mówi że bak ma 55 l więc zostaje jest sporo tego paliwa w baku.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 10-11-2019, 20:55:14
Największe odnotowane spalanie w mega korkach w Krakowie, odcinek 11 km Błonia - Wielicka. Permanentne dreptanie w miejscu, czas przejazdu ciut więcej niż 1h. Spalanie 15,7l

Luzacka trasa Szczawnica - Kraków 117 km. Spalanie 5.5l

Połowa miasto i ciężkie korki (październik i listopad, Kraków trasy w centrum miasta, najgorszy okres w roku) , połowa trasa. Przebieg 1500 km. Spalanie średnie 8,5l.

Więcej analiz robić nie będę. Samochód pali porównywalnie z moim poprzednim Mondeo z silnikiem 1,6.
Mam wzrost mocy - dynamiki jazdy.
Spełnia kryteria, jakie mu stawiałem.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Akrobat w 18-11-2019, 23:42:06
Witam,

Posiadam od ponad dwóch miesięcy RAV4 2.0l manual 4x4 Comfort z pakietem Style. Z założenia szukałem samochodu z manualem. Jazdę testową odbyłem z automatem, który w ogóle nie przypadł mi do gustu. Przy wyborze rozważałem jeszcze Cx-5 i Forestera (obecnie tylko z bezstopniową), ale padło na Toyotę.

Moje uwagi po tym krótkim okresie użytkowania (niektóre pokrywają się z tymi, które przeczytałem na forum):
- samochód przestronny wewnątrz, łatwe wsiadanie i wysiadanie, nie brudzi się spodni o progi, wystarczająca ilość miejsca nad głową (jestem wysoki)
- dynamika jazdy średnia, ale trudno oczekiwać czegoś więcej po takiej konfiguracji
- silnik woli wyższe obroty (pow. 3 tys.)
- sam silnik jest dosyć głośny choć dzwięk ma ciekawy. Toyota powinna popracować nad wyciszeniem. Mazda ma ten sam problem.
- przy niższych biegach niekiedy słychać jakby coś rezonowało w okolicy silnika
- powyżej 140 km/h jakiś hałas z okolic kratki nawiewu przy prawych drzwiach
- biegi wchodzą dość precyzyjnie ale
- przy zmianie biegu z 1 na 2 w pewnych okolicznościach słychać stuki
- w zakrętach jedzie dosyć pewnie choć nie testowałem jeszcze bardziej ekstremalnych sytuacji (widziałem na YT test łosia, który wypadł marnie)
- przy bardziej ostrych nierównościach jak progi wyraźnie słychać pracę amortyzatorów
- prześwit pozwala podjechać pod każdy krawężnik i na wiele innych rzeczy (zwracam na to uwagę, bo w poprzednim samochodzie miałem z tym problemy)
- ogólnie fotele w porządku, ale siedziska mogły by być nieco szersze (zaznaczam, że jestem wysoki, ale nie szeroki  :-))
- przydała by się też regulacja podparcia lędźwi
- nieźle sprawdza się iMT (denerwuje mnie, że trzeba go uruchamiać za każdym razem, podobnie jak asystenta podjazdu i wyłączanie start&stop)
- asystent pasa ruchu działa lub nie, często zbyt późno i reaguje po przekroczeniu linii
- aktywny tempomat całkiem nieźle choć nie miałem okazji przetestować go szerzej
- lewa wycieraczka rozmazuje przy powrocie, myślałem, że to "mój problem", ale kilka osób zgłaszało taką uwagę
- tutaj masakra - skrzypiący pedał sprzęgła, jak nienasmarowane zawiasy, w nowym aucie !!!
- linia dachu znacznie węższa od lini progów więc przy otwartych drzwiach deszcz całkiem obficie wpada sobie do wnętrza
- oświetlenie bagaznika mogłoby być lepsze
- wskazania dot bieżącej podróży powinny być uzupelnione o zużycie paliwa, po zakończeniu jazdy wyświetla się tylko krótka informacja
- bieżące zużycie paliwa powinno być podane w litrach, a nie poprzez słupek z którego niewiele wiadomo
- nie mam żadnych problemów z lusterkami, co zgłaszają niektórzy
- panel sterowania w drzwiach jest zbyt cofnięty do tyłu (chyba że ktoś ma krótkie przedramiona to będzie OK)
- przyciski mogłyby być podświetlone
- roleta bagażnika drga na nierównościach (w ogóle to powinna mieć uchwyt)
- audio - nie jestem wymagający w tym temacie więc fabryczny mi wystarcza
- spalanie jak dotąd 7,5 l (20% miasto, 60% poza miastem, 20% trasa)

Samochód ogólnie jest przyjemny. Ciągle mam sporo do przetestowania, ciekawy jestem jak będzie się sprawdzał w zimie no i jak będzie z niezawodnością.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: adamast w 19-11-2019, 16:16:26
Bardzo szczegółowy opis;) Zgadzam się ze wszystkimi spostrzeżeniami. Mam ten sam model poza 4x4 - i tego akurat żałuję.
Poprzednie auto miałem z napędem na 4 i sądziłem, że nie wykorzystywałem jego właściwości. Teraz gdy pojeździłem RAVką z napędem na 2 koła widzę, że sporo straciłem.

Mam pytanie, czy ktoś wie gdzie są bezpieczniki w 2.0 z manualną skrzynią? Czy tylko 2 skrzynki w slilniku, czy ukryta gdzieś jest jeszcze trzecia? W automacie jest pod kierownicą. Szukam u siebie i nie mogę znaleźć...
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 20-11-2019, 11:00:26
Ja akurat jazdę testową miałem z manualem. Jak dla mnie za krótka jedynka. Na szczęście nie planowałem zakupu takiej wersji. Automat w moim przypadku był jedynym rozwiązaniem i sobie go chwalę. Tak BMW to to nie jest i jak ktoś chce super prowadzące się auto to jeździłem też testowo BMW320 GT i tam prowadzenie z automatem to bajka. Kompletna deklasacja Ravki pod każdym względem. Kosztuje te same pieniądze co Ravka. Z powodu sposobu użytkowania wybrałem jednak rav4. Mam wersję Awd i jest ok.
Lakier faktycznie jest miękki, porysowałem już gałęziami w terenie.  :grin:
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Akrobat w 20-11-2019, 18:06:08
Rzeczywiście, jedynka za krótka, zapomniałem o tym.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: sgod w 21-11-2019, 21:12:26
Dość ciekawy filmik opisujący mechanicznie Rav 4.
Nie jest to dokładnie silnik dostępny w europie ale podejrzewam, że ma wiele wspólnego.

https://www.youtube.com/watch?v=8mhmr5I68B4
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Ave1a3 w 24-11-2019, 12:02:43
Witam.
Posiadam nową RAV4 z manualną skrzynią od kwietnia 2019r. Czytając powyższe posty, zgadzam się praktycznie z każdą uwagą w/w wymienioną. Ze swojej strony dodałbym jeszcze uwagę dotyczącą za małej podstopnicy pod lewą nogę (dot. wersji z manualną skrzynią). Po przejechaniu ok 10000 km, nie odnotowałem żadnego problemu który by zakłócił jazdę. Średnie zużycie paliwa po przejechaniu 10000 km wynosi ok 8l. Oczywiście przy spokojnej jeździe bez większego problemu można uzyskać zużycie paliwa w granicach 6-6,5 l. Przy okazji jednej wizyty w serwisie (wizyta dotyczyła montażu instalacji do rejestratora jazdy) wgrano mi nowe oprogramowanie silnika.
Mam pytanie do właścicieli z manualną skrzynią, a mianowicie - jadąc na piątym biegu  drążek zmiany biegów  delikatnie przesuwa się do przodu i do tyłu przy dodawaniu lub ujmowaniu gazu, dotyczy to tylko piątego biegu. Czy to jest tylko przypadłość mojego egzemplarza?
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 24-11-2019, 15:33:23
Zastanawiam się nad przerwą w odwiedzaniu forum, bo kilka razy dziennie bez względu co nacisnę, startuje jakąś reklama. Rozumiem, że forum nie jest dobroczynne, ale jest to nieuczciwe dla tych, co za reklamę płacą. Bo ja jej nie oglądam, a ona się wyświetla, znaczy ktoś tutaj jest celowo okradany.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: micgekon w 10-12-2019, 18:35:16
Witam.
Panowie ma takie pytanie dotyczace sprzęgła, nie wiem jak to powiedzieć ale mam wrażenie, że przy wciskaniu i puszczaniu czuje pod stopa jak by wibracje, takie metaliczne rezonowanie ( wiem ,ze to dziwne ale nie wiem jak to opisać) myślałem, że to sprezyna, ale na luzie i przy zgaszonym silniku tego nie ma . Ktoś też ma takie odczucie???
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Akrobat w 11-12-2019, 18:05:07
Witam.
Panowie ma takie pytanie dotyczace sprzęgła, nie wiem jak to powiedzieć ale mam wrażenie, że przy wciskaniu i puszczaniu czuje pod stopa jak by wibracje, takie metaliczne rezonowanie ( wiem ,ze to dziwne ale nie wiem jak to opisać) myślałem, że to sprezyna, ale na luzie i przy zgaszonym silniku tego nie ma . Ktoś też ma takie odczucie???

U mnie tylko skrzypienie, niezależnie czy z włączonym silnikiem czy pracującym. Serwis nie był w stanie zlokalizować problemu na szybko. Będą kopać głębiej. Ciekawy jestem co z tego wyjdzie.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: micgekon w 11-12-2019, 19:13:03
U mnie tylko skrzypienie, niezależnie czy z włączonym silnikiem czy pracującym. Serwis nie był w stanie zlokalizować problemu na szybko. Będą kopać głębiej. Ciekawy jestem co z tego wyjdzie.
Daj znać jak postawia diagnoze, ale u mnie przy zgaszonym silniku nic, na luzie tak samo, tylko przy zmianie biegu
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Annakos w 15-12-2019, 19:57:33
Witam,

Moja historia :)
RAV4 wersja Comfort + pakiet Style manualna skrzynia,
Zamówiona w marcu odebrana w listopadzie, po przejechaniu 400 km brak możliwości wbicia biegu wstecznego, potem nawet biegu pierwszego,
kierunek ASO, w ASO spokojnie zrobimy w 3-4 dni po 4 dniach rozbieramy skrzynie, po rozebraniu skrzyni - nie mamy części trzeba zamówić,
czas oczekiwania to 2 tygodnie - 8 grudnia potem 14 grudnia teraz to już sami nie wiedzą kiedy przyjdzie cześć zamienna w 2019 może w 2020 samochód od miesiąca w ASO, nowe auto z wadą fabryczną a oni nawet nie są w stanie sprowadzić części zamiennych , wstyd dla serwisu Toyoty
Najbardziej denerwuje fakt ze oni maja to gdzieś ze nowe auto sprzedali z wadą i każą czekać sami nie wiedzą ile :(
czyli wersja manualna jest produkowana z wadą fabryczną lub konstrukcyjną
pozdrawiam wszystkich 
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Raori w 18-01-2020, 16:03:25
Tak, Toyota ma bardzo poważne problemy z serwisowaniem RAV4. Potwierdzam. Średni okres oczekiwania na części to miesiąc. Auta są fajne, ale wykonanie pozostawia sporo do życzenia, lista niedoróbek nie jest bagatelną. Z całą pewnością można powiedzieć, że w przypadku RAV4 obecnej generacji, niezawodność, to tylko taki slogan reklamowy bez pokrycia. Takie prawie że... , dobrze to określa. Czekam na serwis wycieraczek i fotela kierowcy (ma luzy).

Z innej beczki, zrobiłem już ponad 5 tys. Jeździ się fajnie, dość pewnie i bezpiecznie. Mocy jest w sam raz, spalanie ok, napęd na 4 koła w porządku, skrzynia bezstopniowa czasem jest dziwaczna, ale nie rzutuje to ogólny odbiór samochodu. Jeżdzę dość spokojnie. Polubiłem mojego Toyotę.

No i łyżka dziegciu.
Zostałem trafiony dwa razy. Raz drzwiami na parkingu, odprysk lakieru, malowanie z OC sprawcy. Na szczęście byłem w samochodzie. I drugi raz trafiła mnie osoba firmową Skodą. W tylni zderzak. Klapa bagażnika, zderzek, i coś tam jeszcze do wymiany. Nieduża prędkość na szczęście, ale osoba zaczęła hamowanie na moim zderzaku. Czekam, aż się ASO dogada w sprawie pokrycia szkód z OC sprawcy i ściągnie klapę z Japonii...
Ostatnio takie zdarzenia są częste (widzę co chwila na mieście). Pipkanie w telefon nie popłaca. Jak komuś się wydaje, że jak sobie po pipka to nic się nie stanie, to statystki wskazują inną nieco charakterystykę takiego zdawania. Ja zostałem trafiony w tył po raz drugi w ciągu 5 miesięcy. W mój poprzedni samochód. Też baba pipkała w telefon. Też na światłach. Niby bezpiecznie...

Myśllisz jadę spokojnie, trzymam odległość, nic się nie stanie. No błąd. Z przodu nic. Ale z innych stron... Z trzymaniem odległości w takim przypadku jest fajnie,  bo stłuczka nie przeradza się w masową kolizję przez efekt domina.

Teraz mam nowy, bity samochód.
Nie uczyniłem niczego złego, a jestem ukarany.
Podobnie jak Pani post wyżej.
Jest karana przez producenta za zakup jego produktu.
Ironia losu.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: endriub w 12-02-2020, 10:54:06
Witam Panowie.
Od wczoraj jestem posiadaczem Toyota RAV4 V 2.0 173 KM i chciałbym zapytać Was o opinię dotczącą konieczności wymiany oleju po 1000 - 1500 km.
Czy wykonywaliście taką wymianę?

Druga sprawa dotyczy samego oleju silnikowego. Który olej będzie najodpowiedniejszy w naszych warunkach klimatycznych:
1. 0W-16 ?
2. 0W-20 ?
3. 5W-30 ?
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: marek324 w 12-02-2020, 11:43:39
Witam Panowie.
Od wczoraj jestem posiadaczem Toyota RAV4 V 2.0 173 KM i chciałbym zapytać Was o opinię dotczącą konieczności wymiany oleju po 1000 - 1500 km.
Czy wykonywaliście taką wymianę?

Druga sprawa dotyczy samego oleju silnikowego. Który olej będzie najodpowiedniejszy w naszych warunkach klimatycznych:
1. 0W-16 ?
2. 0W-20 ?
3. 5W-30 ?
Jakiej konieczności? Gdyby była konieczność to miałbyś na taki przebieg ustawiony przegląd serwisowy.
Epoka samochodów sprzed 20 lat które trzeba było docierać dawno minęła.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: lechu w 12-02-2020, 11:46:16
Niby nie ma sensu, ale ten film daje dużo do myślenia:
https://youtu.be/nhxYLPvTQOo
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: marek324 w 12-02-2020, 11:57:05
22.000, zalecane 15.000 I 1.000 o którym mówisz to zupełnie inne wielkości.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: lechu w 12-02-2020, 11:59:04
Oczywiście że tak, ale te opiłki nie powstały dopiero przy przebiegu 22 000.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: marek324 w 12-02-2020, 12:01:33
Wróżka nie jestem. Dlatego nie będę wróżył A do pierwszej wymiany oleju nie szarżuję.
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: Maver27 w 12-02-2020, 12:35:14
Ja wymieniłem po 1500km. Serwisant powiedział że kiedyś to był bezpłatny przegląd i konieczny. Z racji ekologii i takie tam śladu węglowego samochodu nie ma tej pozycji w książce ale sprzedawca przy zakupie mnie poinformował o konieczności takiego zabiegu. Serwisant potwierdził. Koszt robocizny jaki mi policzyli to 53zł + filtr i olej
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: endriub w 18-02-2020, 11:07:06
Ja będę wymieniał olej po przejechaniu 1 500 km. Skonsultowałem się telefonicznie z kilkoma dealerami i opinie są różne.
Jedni mówią, że do benzyny 2.0 rekomendują olej 5W-30, natomiast inni zdecydowanie 0W-16, a w ostateczności 0W-20.

Chyba wybiorę opcję 'po środku', czyli 0W-20.

Jakie są Wasze doświadczenia i co będziecie lać do swoich silników?
Tytuł: Odp: RAV4 2.0l 2019
Wiadomość wysłana przez: analyzer1986 w 18-02-2020, 11:29:39
Ja dzisiaj wymieniałem po 2 tys. Co prawda hybryda ale w końcu benzyna.
Na fakturze mam olej 0W20