Toyota Klub

.: GARAŻ :. => C-HR => Wątek zaczęty przez: Wiesiek1957 w 17-08-2019, 12:53:00

Tytuł: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: Wiesiek1957 w 17-08-2019, 12:53:00
Witam.
Byłem w ASO na czynności obsługowej po 60tys. Wszystko zgodnie z kartą obsługi tylko po dojechaniu do domu zauważyłem iz silnik zalano olejem 5W30 i się zastanawiam dlaczego skoro dedykowany jest 0W20. Czy ktoś miał już taką sytuację?
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: Daro699 w 17-08-2019, 15:26:12
Czy nie za póżno zacząłeś się zastanawiać?Warto było zadać to pytanie w serwisie.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: pluto w 17-08-2019, 15:32:25
Witam.
Byłem w ASO na czynności obsługowej po 60tys. Wszystko zgodnie z kartą obsługi tylko po dojechaniu do domu zauważyłem iz silnik zalano olejem 5W30 i się zastanawiam dlaczego skoro dedykowany jest 0W20. Czy ktoś miał już taką sytuację?

Po prostu na olejach 5w-30 serwisy mają większą marżę, tym bardziej że producent dopuszcza tej olej.
Trzeba zaznaczyć że chce się olej 0W-20 (jednakże droższy w ASO dla klienta) lub po prostu jechać ze swoim olejem.

Robiąc dobrze klientowi, robią dobrze sobie  :grin:

Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: spetial w 17-08-2019, 16:13:15
Na innych forach czytałem, o takich przypadkach. Ludzie po zmianie zauważyli, że silnik podczas przyspieszania jest cichszy ale czy to zasługa samego oleju tego Ci nie powiem.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: Wiesiek1957 w 17-08-2019, 18:01:31
Faktem jest iż silnik faktycznie jest cichszy i elastyczniejszy,być może że producent doszedł do wniosku że przy większym przebiegu będzie to korzystne dla silnika.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: JanB w 17-08-2019, 22:55:58
Kolego Wiesiek1957 - może najpierw podałbyś jaki masz silnik?
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: pireus w 18-08-2019, 18:02:33
być może że producent doszedł do wniosku że przy większym przebiegu będzie to korzystne dla silnika.
Pierwszym wyborem jest 0W20, a wlali to co mieli. Zawsze mnie dziwi, że ludzie nie uzgadniają takich rzeczy przed przeglądem. :o
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: laki w 19-08-2019, 18:10:46
Nowa Corolla 1.8 wymaga już oleju 0w-16, a 0w-20 tylko kiedy 0w-16 jest niedostępny, ale producent zaleca wymianę przy kolejnym przeglądzie na 0w-16.
Wypróbuję nowy olej Toyoty 0w-16 w swoim C-HR, bo silniki są takie same.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: Wiesiek1957 w 10-09-2019, 19:39:31
Kolego Wiesiek1957 - może najpierw podałbyś jaki masz silnik?
  1,2T 116KM
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: JanB w 11-09-2019, 12:16:06
Trzymałbym się wymogów producenta, czyli olej 0W20. Dobrej klasy, zmiana co 8-10 tys km. Płukanie przynajmniej co drugą zmianę. Przy ostrzejszej jeździe nie zawadzi dodać jakieś chemiczne "witaminy", typu Archoil.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: mariuszs w 11-09-2019, 13:20:20
Trzymałbym się wymogów producenta, czyli olej 0W20. Dobrej klasy, zmiana co 8-10 tys km. Płukanie przynajmniej co drugą zmianę. Przy ostrzejszej jeździe nie zawadzi dodać jakieś chemiczne "witaminy", typu Archoil.
Wymogi producenta (instrukcja obsługi) były pisane kiedy nie było jeszcze 0W16, więc pytanie czy stosowanie 0W20 zamiast 0W16 do hybryd czwartej generacji to słuszne podejście. A co do płukania to nie ma takiego wymogu producenta - jeśli już mamy się go trzymać ;)

PS. 0W16 jest zalecany tylko do hybryd.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: laki w 12-09-2019, 19:28:18
Olej Toyoty 0w-20 i 0w-16 jest produkowany przez ExxonMobil na podstawie specjalnej formuły, dzięki której posiada bardzo wysoki wskaźnik lepkości - 220, niespotykany u innych producentów, zwykle jest to ok 150.
Wskaźnik lepkości informuje w jakim stopniu stabilna jest lepkość oleju w miarę zmian jego temperatury.
Im wyższy wskaźnik lepkości, tym lepszy olej.
Nie jest prawdą, że olej 0w-16 nadaje się wyłącznie do hybryd, Toyota zaleca go również do zwykłych silników spalinowych w nowych Corollach i RAV4.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: JanB w 12-09-2019, 22:06:08
Wymogi producenta (instrukcja obsługi) były pisane kiedy nie było jeszcze 0W16, więc pytanie czy stosowanie 0W20 zamiast 0W16 do hybryd czwartej generacji to słuszne podejście. A co do płukania to nie ma takiego wymogu producenta - jeśli już mamy się go trzymać
O czym to świadczy? Że 0W20 jest gut. Kiedyś gut był 5W30 (wg mnie nadal jest gut i sobie taki stosuję bez stresu) Jeśli producent dopuszcza 0W20 to taki poradziłem lać. Płukanki wspomagają dokładne zlanie zużytego oleju z silnika. To nie jest jakaś magia. Producent ani nie zabrania, ani nie zaleca. Każdy stosuje wg siebie.
PS. Ja stosuję, bo chcę.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: voyt3k w 19-09-2019, 13:37:23
O jakości oleju decydują głównie trzy czynniki:
Gęstość w temp. 20 st C
Lepkość w temp 40 st C
lepkość w temp 100 st C
Czyli jak mocno obciążamy silnik, gdy jest zimny (na zimę dobrze znać temperaturę płynięcia - im niższa tym lepiej), oraz jak słabo smarowany jest silnik podczas normalnej pracy. Dotychczas jeździłem zawsze na olejach MOTUL (nie dlatego, że jestem dystrybutorem, ale mam do nich zaufanie):
1. dedykowany dla hybryd: HYBRID 0W20:
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.846
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 45.4 mm?/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 8.5 mm?/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F)   ASTM D4741 2.6 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 168
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F

2. 8100 Eco-clean 0W-20 
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.837
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 38.5 mm?/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 8.0 mm?/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F)    ASTM D4741 2.7 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 187
Pour point ASTM D97 -45°C / -49°F

3. 8100 Eco-clean 5W-30
Gęstość w 20°C ASTM D 1298 0.845
Lepkość w 40°C ASTM D445  57,9 mm?/s
Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445  10,4 mm?/s
Lepkość HTHS w 150°C ASTM D 4741 3,0 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 171
Temperatura płynięcia ASTM D97 -42°C

Według mnie zdecydowanie lepszy jest 5w30 niż dedykowany do hybryd 0w20.
Tytuł: Odp: Wymiana oleju po 60tys.
Wiadomość wysłana przez: mariuszs w 20-09-2019, 09:31:40
Nie jest prawdą, że olej 0w-16 nadaje się wyłącznie do hybryd, Toyota zaleca go również do zwykłych silników spalinowych w nowych Corollach i RAV4.
Masz rację

(https://i.ibb.co/Kw80f7F/olis.png)