Częsci samochodowe w iParts.pl

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 9 [10]
91
Prius / Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez diuk dnia Wczoraj o 10:51:17 »
Wszystko to prawda. Chciałem tylko zaproponować hipotezę pozornej samo-naprawy baterii HV.
92
RAV-4 / Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Arst dnia Wczoraj o 10:41:46 »
Gdzie te dodatkowe 25 koni?
Moim skromnym zdaniem te porównanie niczego nie pokazuje. Różnice na poziome błędu pomiarowego. Na papierze nowa RAV4 iAWD jest szybsza od poprzedniczki o 0,2s w sprincie do 100km/h. Suche parametry zdają się to potwierdzać (197KM vs. 222KM i 210Nm vs. 221Nm, masa aut podobna).
Poza tym - no właśnie - przy sprincie nie tyle konie się liczą, co przebieg momentu obrotowego (bo to z niego wynika moc), a tu już różnica nie jest tak duża. Wystarczyło, że ta nowa miała lekko pod górkę, albo za niskie ciśnienie w oponach, lub jechała pod wiatr, albo z dodatkowym pasażerem (czyli tam, gdzie potrzebny jest moment, a nie konie) - i już będą takie różnice. Dodatkowo, mierzone do 100km/h licznikowych (bez odniesienia do np. GPSu). Ciekawe, czy przekłamanie licznika jest takie same w obu generacjach... :o

Zresztą, obie generacje mają ograniczoną prędkość max. do 180km/h, więc śmiało zaryzykuję stwierdzenie, że w obu przypadkach ta moc max. to chwyt marketingowy Toyoty i te dodatkowe 25KM jest tak naprawdę nieosiągalne w warunkach drogowych.
No bo kiedy ta moc max. jest dostępna? Przy max. obrotach silnika spalinowego podczas jazdy z pedałem w podłodze, czy może przy agresywnym ruszeniu z elektryka i silniku pracującym jako generator prądu? Tego Toyota przecież nie podaje, bo niby jak to zweryfikować (nawet nie mamy obrotomierza)? Tak samo przebieg momentu - niby powinien być stały z elektryka, ale czy zawsze? Przecież charakterystyka momentu z silnika spalinowego nie jest płaska, więc kolejny raz: w której chwili ten moment ma wartość max?

Takie baju-baj, ale wykresem mocy i momentu to nigdzie nie chcą się pochwalić (bo i pewnie nie ma czym) :song:
93
Auris / Odp: Jakie felgi do Toyoty Auris?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Darekl dnia Wczoraj o 10:37:53 »
Według mnie są trochę za delikatne do Aurisa, wąskie ramiona , ale to rzecz gustu.
94
Prius / Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KilgoreT dnia Wczoraj o 10:34:37 »
Jak moja bateria miała zepsute ogniwo i czekałem na dostawę zakupionego, był czas, gdy czerwony trójkąt się nie wyświetlał, ale błąd nadal był (czytając z OBD2). Robiłem test spalania - jadąc spokojnie i nie przekraczając 60km/h miałem spalanie średnie ok. 4l/100km - z zepsutym ogniwem.

Spalanie nie pozostaje w prostym związku do stanu baterii. W niektórych warunkach jazdy pojemność baterii nie ma żadnego znaczenia. Przykład: Kiedy pojedziesz w płaskim terenie ze stałą prędkością 80 km/h, bateria nie ma nic do roboty. Duża pojemność praktycznie przydaje się tylko przy dużych zjazdach, jeździe miejskiej, a najlepiej w korku.

Nasze auta koniecznie potrzebują natomiast baterii HV do uruchamiania silnika i do przyspieszania. Dlatego jej sprawność jest kluczowa. Prius na trasie pali tak mało głównie z powodu silnika, który pracuje w wymuszonym trybie Atkinsona. Ten tryb jest mało  elastyczny, za to bardzo ekonomiczny. Dzięki silnikom elektrycznym niedostatek dynamiki jest hojnie nadrabiany. Osobiście, po przesiadce z diesla jestem Priusem zachwycony. Przyspieszane to teraz frajda. Kiedy widzę z daleka czerwone, jadę jak ślimak. Ale przy ruszaniu jak dam w podłogę, to w tyle zostają wszystkie auta.

95
Corolla Verso / Odp: Gaz Verso z 2004 1.8 vvti pytanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wojak WRO dnia Wczoraj o 10:09:46 »
A co ma gaz wspólnego z braniem oleju?

Jak będziesz jeździł tym samochodem 30 kkm lub więcej to zakładaj
96
Prius / Odp: Też czujecie... no... smród - trzeba to nazwać po imieniu - w waszych Priusach?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez gregoi dnia Wczoraj o 10:08:14 »
Proszę Państwa, posiadaczem Priusa z 2008 roku jestem od ok. miesiąca. Przeczytałem i obejrzałem wiele zanim go w końcu kupiłem. Wiedziałem, że jedną ze standardowych usterek jest woda wciekająca do bagażnika, więc przy oględzinach wyciągnąłem wszystko łącznie z kołem zapasowym i nic - ani kropli. Wczoraj myślałem, że szlag mnie trafi. Szukałem końcówki to śrub i znowu wszystko wyciągnąłem. Wody pod kołem było prawie 2 cm (mieszkam w Szkocji, a tu mocno leje), tapicerka z lewej strony wilgotna, ślad wody próbującej płynąć po plastiku w kierunku baterii. Zastanawiam się czy iść z tym na policję, bo sprzedający przy zakupie powtarzał, że wszystko jest OK i woda nie cieknie. I nie tylko mnie okłamał, ale i spowodował zagrożenie zdrowia i życia oraz uszkodzenia samochodu.

A czemu o tym tutaj piszę? Bo jak się zastanawiacie skąd zapach obory to przypomnijcie sobie jak śmierdzi stojąca woda na cmentarzach i jak to wali gdy robi się cieplej.

zapas.JPEG

Standard w Priusie II. Jest wątek na forum, w którym jest wszystko dokładnie opisane. Tu: https://www.youtube.com/watch?v=R9XI63BRPuA masz filmik gdzie dokładnie przecieka. Te pęknięcia są prawie niezauważalne, a potrafi nimi wpłynąć mnóstwo wody. W zależności jak auto stoi woda popłynie albo do bagażnika, albo pod tylne dywaniki. Naprawa trwa kilka minut i kosztuje kilkanaście złotych. Patrząc na rdzawy nalot ze zdjęcia, woda gościła tam dosyć często ;)
97
Corolla / Odp: Szukam właścicieli nowej Corolli 2016+
« Ostatnia wiadomość wysłana przez golum dnia Wczoraj o 10:01:52 »
To ja może zmienię temat. Czy ktoś się orientuje czy w e17 da się wymienić lusterka ze składanych manualnie na składane elektrycznie? W ASO powiedzieli że może się da ale może też się nie da i tak samo prawdopodobnie powie centrala.
98
Prius / Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez diuk dnia Wczoraj o 09:56:46 »
Jak moja bateria miała zepsute ogniwo i czekałem na dostawę zakupionego, był czas, gdy czerwony trójkąt się nie wyświetlał, ale błąd nadal był (czytając z OBD2). Robiłem test spalania - jadąc spokojnie i nie przekraczając 60km/h miałem spalanie średnie ok. 4l/100km - z zepsutym ogniwem.
99
Auris / Odp: Głuchy stuk przy przyspieszaniu, hamowaniu silnikiem
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Problem dnia Wczoraj o 09:45:10 »
Albo zapnij bieg, maska w górę, bujaj samochodem i nasłuchuj i patrz jak silnik lata. Jak nic się nie dzieje, to w kierunku przegubu idziemy. A tego można diagnozować próbując w drugą stronę - na wstecznym dawać w palnik.
100
Prius / Odp: Też czujecie... no... smród - trzeba to nazwać po imieniu - w waszych Priusach?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wojtek_pl dnia Wczoraj o 09:23:01 »
Ale w czym masz problem ? Chcesz znaleźć skąd cieknie ? Czy oddać samochód sprzedającemu (nie wiem jakie są tam u ciebie przepisy w tym zakresie) ? Obfotografuj mokrą tapicerkę i pojedź do sprzedającego niech naprawi albo da kasę na naprawę.
Zawsze możesz też dziurkę wywiercić, niech woda wylatuje na zewnątrz i nie gromadzi się...  :grin: Albo wyjąć ten plastikowy korek.

Nie wiem czy w Toyocie są jakieś standardowe miejsca przecieków ale możesz popatrzeć na mocowanie anteny (chyba jest na dachu z tyłu), śmieci zgromadzone nad klapą bagażnika. Pod uszczelką bagażnika może ciec (przykleić ją silikonem - całą dookoła, na dole również !). Może też być słabo / źle wklejona szyba w klapie albo boczna. Nie wiem czy jak drzwi będą nieszczelne to też doleci woda do bagażnika czy zgromadzi się w nogach z tyłu.
Może też uszczelki są wygniecione i puszczają. Niech sprzedający da ci kasę na nowe, skoro zapewniał, że nie cieknie.
Strony: 1 ... 9 [10]