Autor Wątek: Temperatura silnika  (Przeczytany 14175 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

blaine

  • Gość
Temperatura silnika
« dnia: 27-06-2006, 10:20:09 »
Hej!

Od 2 miechów mam E-11 '97. Tak sobie ją oglądałem i nie ma tam żadnego wiatraka dmuchającego w chłodnicę (jedyne doświadczenie z samochodami to z Oplem Vectrą, gdzie taki kręcioł jest). Temperatura praktycznie nigdy nie wyszła poza połówkę skali mimo takich upałów.

Czy to jest normalne dla Corolli, czy jednak coś nie tak z czujnikiem?

Offline marekw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 27-06-2006, 13:46:03 »
nie ma tam żadnego wiatraka dmuchającego w chłodnicę


to co Ty kupiłeś???


Temperatura praktycznie nigdy nie wyszła poza połówkę skali mimo takich upałów.


U mnie też, ale słyszałem parę razy jak się wentylator włączył

blaine

  • Gość
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 27-06-2006, 13:50:42 »
nie ma tam żadnego wiatraka dmuchającego w chłodnicę


to co Ty kupiłeś???

Hmm.. To znaczy ja też nie wiem gdzie patrzeć. W oplu ten wiatrak jest wielkości żyrandola :)
Jeszcze zerknę, ale..

ayrsen

  • Gość
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 27-06-2006, 14:14:57 »
blaine- jaja sobie robisz? ;)
Przecież bez chłodnicy i wentylatora samochód nie przejechałby kilometra, więc na 100% masz wentylator i nie ma siły, żebyś go nie widział - popatrz dokładnie co masz pomiędzy chłodnicą a kolektorem... ;D

Ale rozumiem Twoje pytanie. Faktycznie w Toyotach jest jakiś mechanizm, który powoduje, że temperatura w sprawnym układzie osiąga właściwy poziom i nigdy go nie przekracza ani nie opada. Dzieje się tak nawet podczas największych upałów, największych rajdów (przez góry z maksymalnym obciążeniem) – po prostu w każdych warunkach. Ani poprzedniej E9 ani obecnej T22 nie udało mi się zmusić do wzrostu temperatury ponad właściwą…

Jak to działa, że inne samochody ciągle się gotują/chłodzą a Toyoty trzymają równą temperaturę – nie mam pojęcia. Dodatkowo, nigdy nie widziałem Toyoty z wyłączonym silnikiem i pracującym wentylatorem – a latem na parkingach stoją całe rzędy produktów innych producentów, których wentylatory kręcą się na największych obrotach… ;)

Offline marekw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 27-06-2006, 14:32:21 »
popatrz dokładnie co masz pomiędzy chłodnicą a kolektorem... ;D

dokładnie to będzie między chłodnicą a skrzynią biegów

blaine

  • Gość
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 27-06-2006, 14:33:13 »
Heh.. Z motoryzacji jestem lajkonikiem :)
Bazuję na tym co widziałem w oplu, a tam właśnie wentylator był wielkości śruby w Mary Queen II :)
I w oplu jest od przodu, dmucha w kierunku chłodnicy/środka samochodu.

W zasadzie jeszcze nigdy nie słyszałem wiatraka w swojej Toyce, stąd lekki przestrach, że coś jest nie tak.
Szczególnie że ww. opla parę razy już niemal ugotowałem (w korku).

ayrsen

  • Gość
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 27-06-2006, 14:40:23 »
Bazuję na tym co widziałem w oplu, a tam właśnie wentylator był wielkości śruby w Mary Queen II :)
Dobre - no to w Toyocie jest zazwyczaj nieco mniejszy... ;D

I w oplu jest od przodu, dmucha w kierunku chłodnicy/środka samochodu.
A w Toyocie jest "od tyłu" czyli jest zamontowany za chłodnicą - i może właśnie dlatego go nie zauważyłeś... ;D
Popatrz raz jeszcze - co nie zmienia faktu, że chętnie przeczytam wytłumaczenie od kogoś mądrzejszego jak dokładnie działa układ chłodzenia w Toyotach ??? ??? ???

D_Czarny

  • Gość
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 02-07-2006, 21:04:37 »
Gotowanie się Opla??  ::) Mów mi jeszcze o tym szmelcu, przerabiałem do znudzenia >:(. W mojej E10 wentylator słyszę bardzo rzadko, a temperatura stoi jak kołek, bez znaczenia jak szybko, długo i co tam jeszcze jeżdzę. Nie masz problemu z temperaturą to się ciesz i go sobie nie szukaj  ;). Pozdrawiam 8)

Offline Radex

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Widok - Modzelewscy
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 03-07-2006, 10:21:14 »
  Dzieje się tak nawet podczas największych upałów, największych rajdów (przez góry z maksymalnym obciążeniem) – po prostu w każdych warunkach.

umnie wskaznik jet caly czas na polowie (miasto, trasa) a wentylatora nie slysze ...po przejechaniu 200 km (non stop 120-140/h) wjechalem do centrum i   stalem w korku na "patelni" 15 min i nic ..to samo na parkingu ......w okolo slychac helikoptery a u mnie nic .  Wentylator jet na 200%  ;D

Cytuj (zaznaczone)
Ani poprzedniej E9 ani obecnej T22 nie udało mi się zmusić do wzrostu temperatury ponad właściwą…

ja tez nie dalem rady  :(

Cytuj (zaznaczone)
Faktycznie w Toyotach jest jakiś mechanizm, który powoduje, że temperatura w sprawnym układzie osiąga właściwy poziom i nigdy go nie przekracza ani nie opada.

nie jakis mechanizm tylko dobrze skonstruowany i sprawny uklad  ;)

Offline GLADIATOR

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1537
  • Płeć: Mężczyzna
    • Corolla E-9
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 03-07-2006, 13:43:58 »
Sprawdz temperatury rur od termostu do chlodnicy, dwie grube gumowe rurki powinna byc roznica temperatur jezeli obydwie gorace - proponuje wymiane termostatu.
potwierdzam opinie ayrsen to normalka z ta temperatura. najwiecej marek jakie staly w upaly to fiat i o oplu tez nie chcem slyszec.
Jezeli chodzi o wentylator to sprawdz:
- czy złącza włącznika termicznego i silnika wentylatora sa mocno osadzone i zapewniaja właściwy styk
- włącznik termiczny,podczas podrozy odłaczyc złącze od włącznika i połaczyc oba na styki dodatkowym przewodem elektrycznym
co powoduje prace wentylatora przez caly czas gdy jest włączony zapłon, zawsze mozesz odłączyc czujnik od przepustnicy i jak wentylator bedzie pracowal to silnik zgasnie a wetylator dalej bedzie pracował ale to taki tam test, rob jak wyzej jest opisane.
Dodatkowe chłodzenie przez wentylator jest w zasadzie konieczne tylko podczas jazdy po miescie lub na krotkich trasach.
- sprawdz napiecie czy jest w złączu silnika wetylatora (włączony zapłon, zmostkowane złącze włącznika termicznego).
Jesli jest napiecie wymienic silnik wentylatora.
A moze zaczniemy od podstawy:
- czy jest stan cieczy w układzie chłodzenia
- czy pasek klinowy jest dobrze naciagniety ?
Reszte rzeczy napewno znajdziesz na TKP uzyj opcji SZUKAJ lub FAQ.
www.corolla.fora.pl
www.lybra.fora.pl
Lancia Lybra SW 1,9 JTD Power

blaine

  • Gość
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #10 dnia: 04-07-2006, 07:53:49 »
A moze zaczniemy od podstawy:
- czy jest stan cieczy w układzie chłodzenia
- czy pasek klinowy jest dobrze naciagniety ?

Tak, to wszystko jest ok. Dzięki 100x za instrukcje, dziś spróbuję sobie to posprawdzać choć mam 2 lewe ręce do tego (czytaj, będę musiał poszukać tych wszystkich złączek :) ).

Quba

  • Gość
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #11 dnia: 10-07-2006, 09:52:39 »

Popatrz raz jeszcze - co nie zmienia faktu, że chętnie przeczytam wytłumaczenie od kogoś mądrzejszego jak dokładnie działa układ chłodzenia w Toyotach ??? ??? ???

uklad chlodzenia we wszystkich samochodowych silnikach spalinowych dziala tak samo. nie ma to duzego znaczenia czy
to tojka czy dacia  ;D.
sprawny uklad powinien:
1. w miare szybko zapewnic silnikowi optymalna temperature pracy - odpowiedzialny za to jest glownie termostat ktory oddziela maly i duzy obieg plynu,
2. nie doposcic do znacznego przekroczenia temperatury optymalnej - za to glownie odpowiedzialna jest chlodnica (chlodzona
zazwyczaj pendem powietrza poruszajacego sie pojazdu), czasami takie "naturalne" chlodzenie jest nie wystarczajace i dochodzi
juz ostateczne narzedzie w walce z temperatura - wentylator  chlodnicy.
w przypadku gdy uklad jest napelniony, szczelny a chlodnica nie jest zamulona i nie ma zabitch radiatorow to silnik nie ma prawa
sie przegrzac nawet w wysokich temperaturach. odchylka w skrajnych przypadka raczej nie bedzie wyzsza niz 10-15oC.
 
u mnie E11 99rok latem od powiedzmy 23oC wentylator wlacza sie przynajmniej kilka razy ( jak jest cieplej to nie ma juz
takiej szansy bo mam wlaczona klime i wentylator chodzi non stop )


ayrsen

  • Gość
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #12 dnia: 10-07-2006, 10:07:10 »
uklad chlodzenia we wszystkich samochodowych silnikach spalinowych dziala tak samo. nie ma to duzego znaczenia czy to tojka czy dacia  ;D.
Dowcipny poniedziałek...? ;D
Wiem o tym o czym piszesz i nie o to chciałem zapytać. ;)
W tzw. szeroko pojętej rodzinie występuje przegląd samochodów świata - wszystkie są generalnie sprawne, nikt nie uskarża się na wadliwy układ chłodzenia. A jednak jadąc Renault, Fiatem, Citroenem widać jak wskazówka temperatury cieczy chłodzącej podnosi się i opada - silnik nie przegrzewa się, jednak nie utrzymuje stałej temperatury - pewnie to masz na myśli pisząc:
odchylka w skrajnych przypadka raczej nie bedzie wyzsza niz 10-15oC.
A w Toyocie tak nie jest. Przy sprawnym układzie, czego byś nie robił wskazówka temperatury nawet nie drgnie! I to mnie właśnie interesuje - jakimi ustawieniami/elementami różni się system stosowany przez Toyotę od tych stosowanych przez innych producentów.

Admin

  • Gość
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #13 dnia: 10-07-2006, 10:25:49 »
A w Toyocie tak nie jest. Przy sprawnym układzie, czego byś nie robił wskazówka temperatury nawet nie drgnie! I to mnie właśnie interesuje - jakimi ustawieniami/elementami różni się system stosowany przez Toyotę od tych stosowanych przez innych producentów.

Tym ze Toyota dobiera układ pod konkretny silnik a nie jak niektóre koncerny bierze chłodnice z półeczki, jak sie zmieści to może byc. W nismo moim tez tak jest temperatura jak osiągnie optymalną to korek czy upał jej z miejsca nie ruszy, z tym ze wentyl włącza sie dość często.

krokos

  • Gość
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #14 dnia: 14-09-2006, 19:34:43 »
Hej!

Od 2 miechów mam E-11 '97. Tak sobie ją oglądałem i nie ma tam żadnego wiatraka dmuchającego w chłodnicę (jedyne doświadczenie z samochodami to z Oplem Vectrą, gdzie taki kręcioł jest). Temperatura praktycznie nigdy nie wyszła poza połówkę skali mimo takich upałów.

Czy to jest normalne dla Corolli, czy jednak coś nie tak z czujnikiem?
Nie wiem jaki masz silnik ale w E11 4A-FE mam jeszcze chłodnicę oleju więc o zagrzaniu silnika nie ma mowy.
Poprostu pszczółka.


 

Beesafe.pl