INSTRUKCJA CZYSZCZENIA PRZEPUSTNICYopis
CoOljaCk-a z wątku: falujące obroty
http://www.tkp.org.pl/index.php/topic,3843.0.htmldodałem zdjęcia (niestety z telefonu)
Wyciagasz filtr powietrza.
filtr powietrza sklada sie z dwoch czesci, stalej - przymocowanej na stale do silnika i tej ruchomej. ruchoma - odpinasz zatrzaski i pociągasz do siebie
stala - odkrecasz (3 sruby, po lewej po prawej i na srodku),
następnie odpinasz kostke z przeplywomierza (urzadzonka po lewej).
Ciagniesz teraz to wszystko do siebie i odkladasz na prawo.
Teraz widzisz przepustnice w calej okazalosci ( i oczywiscie syf ktory na gardzieli)
poniżej gardzieli masz gruba wiazke kabli a lekko w glegi sa dwie sruby obok siebie.
bierzesz grzechotke i odkrecasz te dwie sruby, trzecia srube masz wyzej po prawej.
Teraz zdemontuj linke gazu - powinies sobie poradzic - i gruby waz z ktorym przepustnica jest polaczona z odpowietrzeniam oleju
Wypnij kostke z silniczka i czujnika kata pochylenia przepustnicy (dwie kostki po prawej)
Teraz cala przepustnice pociagnij do siebie w celu jej sciagniecia uwazajac na ''ring'' ktory jest miedzy nia a kolektorem ssacym. wloz teraz jakas czystka szmatke w kolektor na wszelki wypadek zeby Ci nic tam nie wpadlo
u goru masz trzy wezyki, na dole jeden, na dwoch sa opaski wiec sciagnij te opaski kombinerkami
w wezykach z opaskami plynie woda z chlodnicy wiec w pierwszej kolejnosci sciagnij ten bez opaski. cala przepustnice podnies ponad komore silnika i sciagnij wezyki od wody pamietajac zeby z wezykow nie wyciekala woda bo bedziesz musial dolac plynu
(wezyki lepiej zahaczyc wysoko)
generalnie przepustnice mozesz teraz zaniesc na stol pamietajac zeby wyciekla z niej woda
smatka czyscisz gardziel. czujnikia kata przepustnicy nie odkrecaj - szkoda czasu a i tak tam nic nie znajdziesz i nie poczyscisz
Interesuje Cie ten element do ktorego wchodzą wężyki. Bierzesz duży srubokret i odkrecasz 4 sruby bedzie tam uszczelka wiec tez delikatnie to sciagaj.
gdy masz juz ten element w dloni czyscisz wszystko co tam widzisz a nastepnie odkrecasz silniczek. Tu polecam WD40 i porzadne srubokrety gwiazdkowe - jezeli tego nie masz nie zabieraj sie za czyszczenie przepustnicy. odkrecasz wiec ten silniczek, odkladsz go na bok i dalej czyscisz ten cylinderek ktory sie tam obraca w srodku. (bedziesz wiedzial o co chodzi)
potem skrecasz wszystko w odwrotnej kolejnosci