0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Mam poważny problem z korozją podwozia. Chce sie z tym wreszcie uporać. Jeśl ktoś może coś doradzić i zna dobry warsztat to proszęo pomoc.
Nadwozie wykonane z blach stalowych lub aluminiowych wymaga właściwego zabezpieczenia antykorozyjnego. Zarówno od strony podwozia, jak i w profilach zamkniętych. Pomijam tu ochronęantykorozyjną w formie powłoki lakierowej, bo jest to temat dla lakiernika. Dla blacharza ważne jest zabezpieczenie antykorozyjne nowych elementów i uzupełnienia ubytków fabrycznego zabezpieczenia, które zostało zniszczone podczas naprawy. Drugim, ważniejszym obszarem zabezpieczenia antykorozyjnego, które powinien wykonać blacharz jest zabezpieczenie profili zamkniętych w miejscu naprawy. Oczywiście już po polakierowaniu nadwozia. Jednak jakość całej naprawy blacharsko-lakierniczej zależy od zabezpieczenia przed korozją blach w miejscach zgrzewania lub spawania. Stosuje siędo tego specjalne pasty spawalnicze, cynk w aerozolu oraz w celu wspomożenia spawania lub zgrzewania klejeniem masy klejące na bazie MS lub na bazie dwuskładnikowych poliuretanów.Do zabezpieczania antykorozyjnego podwozia nie powinno sięstosować mas bitumicznych ponieważ zawarte w nich rozpuszczalniki, niszczą fabryczną powłokęwykonaną z PCW
Uff dzięki, przed zima muszęsiętym zająć.