Autor Wątek: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy  (Przeczytany 48177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #15 dnia: 02-08-2009, 13:05:14 »
nie będzie, zawory są we wszystkich te same. moc wynika z typu turbiny
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline sandr

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 143
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #16 dnia: 02-08-2009, 13:07:32 »
Zaworki będą identyczne ...

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #17 dnia: 02-08-2009, 20:37:47 »
Nie mogę znaleźć pompy tańszej niż 500 PLN, a nowe zaworki DENSO SCV kosztują ok. 900 PLN - w tym przypadku czy warto kupować używkę pompę z zaworkami (nie wiadomo ile przejechane, ile pociągną itp.), czy lepiej nowe same zaworki SCV? Czy mogę mieć też problem z samą pompą - czy zdarzają się przypadki, że zaworki są OK, a pompa szwankuje? Czytałem, że Toyota oferuje zestaw naprawczy do pompy wysokiego ciśnienia - czy to są tylko zaworki, czy coś jeszcze?
Poza tym w dalszym ciągu nie wiem, czy w moim przypadku wymiana zaworków pomoże na 100%.
Trochę się boję tej wymiany - potencjalnych kosztów i efektu wymiany.
Jak można jeszcze to zweryfikować przed wymianą? Czy macie jakieś pomysły?
AW - czy Ty byłbyś w stanie zdiagnozować mój problem?
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline sandr

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 143
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #18 dnia: 02-08-2009, 22:05:36 »
Nasze pompy siadają sporadycznie (chyba, że zatankujemy benzynkę  :-)),
jeżeli masz w miarę niewielki przebieg, a zakup nowych zaworków nie stanowi dla ciebie problemu - wybrałbym nowe zaworki.

Po za tym - po ruszeniu pompy wypadałoby zmienić pasek rozrządu (o ile nie jest w miarę nowy), a jak pasek to i rolki i...
rozumiesz, wchodzisz w spiralę kosztów.

Pozdr.

PS
najlepiej przed wymianą podmienić zaworki do testu (zaprzyjaźniony mechanik + 0,5h roboty),
sam tak zrobiłem i okazało się, że u mnie zaworki były OK, a siedział przepływomierz...
« Ostatnia zmiana: 02-08-2009, 22:09:14 wysłana przez sandr »

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #19 dnia: 02-08-2009, 22:20:56 »
Sandr - a gdzie testowałeś swoje zaworki? Ja mam zaprzyjaźnionego mechaniora, tylko problem jest w tym, że nie ma zaworków do moje Verso - ma pompę, ale akurat od T25.
W przypadku przepływomierza - to go przeczyściłem i dodatkowo, aby mieć pewność, sprawdziłem na innym i jest tak samo.
A Ty jakie miałeś objawy?
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #20 dnia: 02-08-2009, 22:40:20 »
Dodatkowa informacja o moim wozie - jak go kupowałem z komisu to miał 170 000 km, natomiast po weryfikacji w ASO Toyota z Dani okazało się, że ma 300 000 km - tak to u nas w cudowny sposób odmładza się samochody :-(
Ale jedno jest pewne - do samego końca, czyli do 300k km była serwisowana w ASO w Dani.
W związku z tym przebiegiem zastanawialem się czy u mnie nie siadają elementy, które po takim przebiegu już się naturalnie wyeksplatowały, czyli turbo, ale teoretycznie wszystko spręża - weryfikacja manualna bez specjalistycznych przyrządów.
Jak to w 100% zweryfikować?
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline sandr

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 143
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #21 dnia: 02-08-2009, 22:46:14 »
Akurat mój mechanik miał od T22 (albo RAV4, lub Previi? juz nie pamiętam) - objawy to zamułka i kłopot z pokonaniem ~3.300 obr/min na III i IV biegu...
Po za tym, po rozgrzaniu silnika "dziwnie" pracowały wtryskiwacze - tak jakby na jednym ustawieniu. Teraz, po wymianie przepływki czuję jak wraz ze zmianą obciążenia, komputer koryguje dawkę przy ustalonym położeniu pedału gazu (zmienia się przy tym "klekocik" wtryskiwaczy).
    
Przepływomierz najprościej sprawdzisz wypinając jego wtyczkę (przy zgaszonym i rozgrzanym silniku), później odpalasz (świeci się CHECK) i testujesz.
Jeżeli nie ma różnicy w dynamice i kulturze pracy silnika, znaczy - przepływka siedzi.
Analogicznie - osłabienie i pogorszenie dynamiki - przepływka OK.  

Przy takim przebiegu, turbo ma prawo siadać (z resztą, wszystko ma prawo) - ja mam podobny (o ile nie większy, kto to wie?) przebieg,
swoją turbinę regenerowałem i nie narzekam - po remoncie (Wrocław) zrobiłem na niej prawie 100.000km.  Ciśnienie doładowania odczytasz podczas jazdy z podpiętym komputerem diagnostycznym (ASO, lub co sprytniejsze warsztaty).

« Ostatnia zmiana: 02-08-2009, 22:56:58 wysłana przez sandr »

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #22 dnia: 03-08-2009, 11:58:55 »
co do scv najlepiej jak by "check" zaświecił. spróbuj go wymusić, deptaj w pedał tak by zamulał się jak najbardziej, później spróbuj jechać jednostajnie ok 5okm/h na 4biegu nie operując za bardzo gazem. wcześniej zmień filtr paliwa. mi wyskoczył błąd dopiero jak założyłem nowy filtr, i było wszystko jasne.

co do przebiegu to jak masz dowód zakupu z komisu to są oni ugotowani, spokojnie możez ich udupić za oszustwo. z urzędu dobierze się im do pupy urząd ochrony konsumenta.
« Ostatnia zmiana: 03-08-2009, 12:01:36 wysłana przez aw »
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #23 dnia: 03-08-2009, 12:05:33 »
AW  - dzięki za info, spróbuję Twojej metody. Ja wymieniłem filtr paliwa, jak go kupilem, a było to w lutym.
Po czyszczeniu intercooler'a stwierdzam spora poprawę - ciągnie o wiele lepiej niż wcześniej i czasami ma strzały mocy - czyli wciskam mu delikatnie gaz i jakoś się rozpędza i nagle dostaje chwilowego kopa i znowu wraca do spokojnego przyspieszania.
Nasuwa mi się pytanie - czy lepszy dopływ powietrza nie poprawił pracy turbo i może jednak to jest problem z turbiną, która czasami lepiej spręża?
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #24 dnia: 03-08-2009, 13:04:33 »
raczej nie. sprawdź sobie jak chodzi cięgno łopatek. zdejmujesz wężyk(przy zaworze sterującym VRV), który odzie do grzybka zaworu na turbinie. bierzesz w usta (trochę to głupio brzmi :) )i podsysasz jednocześnie trzymając łapą za spód cięgna i patrzysz czy podnosi się bez zacięć w trakcie podsysania. później popuszczasz podciśnienie które wytworzyłeś i obserwujesz czy opada bez zacięć. tam jest silna sprężyna. trochę to organoleptyczne ale daje pogląd czy nie ma problemu ze swobodnym ruchem cięgna i tarczy łopatek. najlepiej podpiąć się do kompa i jadąc zobaczyć jak zachowuje się ciśnienie doładowania. ja też miałem problem po kupnie, był bardzo słaby, palił dużo (nie mogłem zejść ze średnią poniżej 7,5l w trasie) wywalał błąd turbiny i odcinał turbo przy próbie wyprezdzania pod dużym obciążeniem. okazało się później że padały zawory scv, wymieniełem, przeczyściłem porządnie przepływkę i obecnie pali mi 5,8 w trasie, 6,5 w mieście wrocław, zbiera się na 5-ce (o czym wcześniej mogłem zapomnieć)

po drugie zapraszam na forum www.avensis.info -> to forum żyje, bo tu raczej mało kto zagląda :))
« Ostatnia zmiana: 03-08-2009, 13:11:49 wysłana przez aw »
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #25 dnia: 03-08-2009, 18:07:28 »
Super - bedę testował dalej, właśnie kupuję interfejs diagnostyczny ELM 327 i bedę zbierał dane.
Jeszcze jedno pytanie - jakie powinno być ciśnienie doładowania dostarczane przez turbo w zależnosci od obrotów?
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #26 dnia: 03-08-2009, 20:41:54 »
na darmo wydasz pieniądze  :grin: lm327 nie działa w d4d!!!! mam lm-a. ciśnienie przy 5100-5250obr - 40-70kPa
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #27 dnia: 03-08-2009, 20:55:40 »
Dobrze, że mnie ostrzegłeś, a sprzedawca mówił, że powinno działać.
To w takim układzie jaki tester będzie działał w naszym Verso?
Na jutro jestem umówiony z gościem-fachurą, który pracuje w ASO Toyota i mówi, że zdiagnozowanie zaworków SCV to prosta sprawa - zobaczymy co to oznacza w praktyce. Jestem b. ciekawy diagnozy "złotej rączki" :-)
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #28 dnia: 03-08-2009, 21:02:06 »
za grosze takiego testera nie kupisz, co najmniej z 1000zł trzeba wywalić. diagnoza w tym typie nie jest taka łatwa wiele rzeczy wzajemnie na siebie wpływa i fałszuje symptomy. no sam jestem ciekawy co fachura wymyśli? swoją drogą nie mam dobrego zdania o tych z aso bo to zbieranina uczniaków co na autach klientów się uczą. co bardziej kumaci zakładają swoje interesy. zaloguj się na forum co ci wspominałem, tam sa kolesie z aso co po godzinach dorabiają i są ze "stolycy" :grin:
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #29 dnia: 03-08-2009, 21:16:08 »
A czy Twój tester ELM, kompletnie nic nie pokazuje po podłączeniu do kompa Verso? Czy coś znalazłeś odpowiedniego? Zastanawiam się jaki jest z tym problem, czy to jest kwestia protokołu komunikacji?
Ten gości też ma prywatny business i jest polecony przez znajomego - zobaczymy co z tego wyjdzie.
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA


 

Beesafe.pl