Autor Wątek: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy  (Przeczytany 48102 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #60 dnia: 11-08-2009, 23:38:58 »
co do korekcji i zawieszania się na przelew, to wywalało by ci błąd bilansu paliwa (wyciek), tzn. komp rozpoznaje (oblicza) różnicę w ilości paliwa dostarczanego do wtryskiwacza i ilości powracającego z przelewu. wtryskiwacz na razie bym olał (tk jak wspomniałem trochę km na v-powerze powinno polepszyć sprawę) chociaż zdarza się że pada jednak wtrysk. co do turbiny to z tego co opisujesz możesz mieć rzeczywiście problem z zakleszczonymi kierownicami. swoją drogą rób tak jak zaplanowałeś i nie czytaj za dużo rad bo rzeczywiście zgłupiejesz  :grin: i wymienisz silnik  :-P

co do opini fachowca to jak zwykle przesadzona, ja miałem korekcję na jednym -1.7 i żadnych problemów z odpalaniem nie miałem i nie mam. sandr maił korekcje po ok 2 na dwóch wtryskach i taż problemów z odpalaniem nie miał (takiego silnego zamulenia jak u ciebie również nie!)
« Ostatnia zmiana: 11-08-2009, 23:43:17 wysłana przez aw »
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #61 dnia: 11-08-2009, 23:47:15 »
link do interfejsu nie działa
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #64 dnia: 12-08-2009, 00:06:22 »
AW mam jeszcze pytanie - czy Ty demontowałeś turbo - jak do tego się zabrać, bo dostęp jest przechlapany i ciężko ją wykręcić, gdy silnik jest na wierzchu, a co dopiero jak jest tak wkitrana pod podszybie, że nie ma miejsca na rękę.
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #65 dnia: 12-08-2009, 00:14:08 »
mi obeszło się bez grzebania  :grin: nie dałem się namówić paprochom. dostęp z kanału lub po rozebraniu podszybia .
co do interfejsu to powiem tak:
- do roku 2004 d4d (verso,previa) nie mają "pełnego" obd2 dopiero po 2004 (polift) ma Eobd2 więc nie można się dostać do tego LM327 pozostaje domowy sposób poprzez zwarcie pinu 4 i 13 w złączu i odczytanie kodów błyskowych generujących przez lapkę "check"
- ten tester z linka być może sobie poradzi z d4d ale to raczej trzeba sprawdzić przed kupnem! w jakiś sposób  :-P
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #66 dnia: 13-08-2009, 23:10:45 »
No i jest koniec mojej historii - po paru tygodniach zmagań - jestem po wymianie turbiny i AV śmiga jak autko sportowe :-) Ufff - co za ulga wcisnąć w pedał i czuć wciskanie w fotel :-)

Niestety cała zabawa sporo mnie wyniosła - oto kosztorys:
1) Czyszczenie wtryskiwaczy Liqui-Moly - Jet Clean Tronic - 100 PLN
2) Czyszczenie intercooler'a - 100 PLN
3) Tester diagnostyczny - 50 PLN
4) Weryfikacja zaworków SCV, wtryskiwaczy (znowu komputer), weryfikacja przepływki oraz turbo - 170 PLN
5) Wymiana turbosprężarki - 1800 + 400 = 2200 PLN (auuu ....) ale turbo mam z pewnego źródła używka z gwarancją na rok
TOTAL: 2620 PLN

Poza tym moja stara turbina nie jest w tragicznym stanie (poza tym jest made in Japan): łopatki są całe, ale luz promieniowy wirnika turbiny jest duży ok. 0,5 cm oraz była zwalona kierownica - ale to akurat można byłoby wyczyścić bez zdejmowania turbiny za pomocą urządzenia Liqui-Moly - Jet Clean Tronic, ale akurat facet nie miał końcówek do mojej turbiny, zanim ja wymieniłem - ciekawi mnie jednak, czy to by pomogło w moim przypadku. Może by nie było super, ale zdecydowanie lepiej? Teraz muszę pogadać z fachowcem od turbiny co on o tym sądzi i jaki byłby koszt regeneracji.

Czy orientujecie się jaka powinna być tolerancja na luz promieniowy i osiowy wirnika turbiny?
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA


 

Beesafe.pl