Autor Wątek: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy  (Przeczytany 47926 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #30 dnia: 03-08-2009, 21:20:55 »
lm 237 nie działa w d4d bo nie rozpoznaje protokołu (chociaż w/g danych powinien) działa na benzyniakach toyoty. poza tym na większości wszystkich innych marek.
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #31 dnia: 03-08-2009, 21:23:16 »
A którą wersje masz softu 1.3a? Ja spróbuję pojechać na giełdę elektroniczną i coś dopasować.
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #32 dnia: 03-08-2009, 21:25:48 »
nie pamiętam bo dla kumpla pożyczyłem. w/g serwisówki ave verso ma mieć protokół iso14230
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #33 dnia: 03-08-2009, 22:05:26 »
Wg opisu poniższy ELM327 obsługuje ten protokół -  iso 14230-4, czyli KWP2000 slow i fast init.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=704281061
Czy na pewno Twoja wersja obsługiwała ten protokół? Czy są jakieś niezgodności w implementacji protokołu, czy coś innego?
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #34 dnia: 03-08-2009, 23:07:26 »
obsługiwała. wynika z tego że toyoty protokół nie jest do końca zgodny z tym standardem
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #35 dnia: 04-08-2009, 22:28:09 »
No i jestem po weryfikacji - sprawdzono:
1) zaworki SCV - zostały odłączone kabelki i z powrotem podłączone, co spowodowało, że po odłączeniu silnik gasł, natomiast po podłączeniu pracowa poprawnie - diagnoza są OK (z drugiej strony, czy to na pewno daje 100% wiarygodność testów zaworków SCV?) U mnie faktycznie nie ma problemó z odpalaniem samochodu, ani z gaśnięciem na wolnych obrotach.
2) zawór EGR - został zaślepiony i w czasie jazdy silnik zachowywał się tak samo jak przed zaślepieniem - diagnoza jest sprawny
3) tester diagnostyczny - pokazał, że 1 wtryskiwacz działa nieprawidłowo ma wartość -2, gdzie pozostałe trzy wtryskiwacze mają wartość ok. -/+ 1. diagnoza: może powodować zakłócenia na szynie CR i spadek mocy. Dodatkowo na jeździe testowej widać było, że w momencie, gdy Verso trochę dostawało kopa top rosło ciśnienie na szynie CR. Poza tym mtrochę małe sprężanie pokazuje na turbo, ale to może być wina, że silnik nie wkręca się na obroty.
AW i Sandr - Co Wy o tym sądzicie???
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #36 dnia: 05-08-2009, 23:18:54 »
No i jestem po weryfikacji - sprawdzono:
1) zaworki SCV - zostały odłączone kabelki i z powrotem podłączone, co spowodowało, że po odłączeniu silnik gasł, natomiast po podłączeniu pracowa poprawnie - diagnoza są OK (z drugiej strony, czy to na pewno daje 100% wiarygodność testów zaworków SCV?) U mnie faktycznie nie ma problemó z odpalaniem samochodu, ani z gaśnięciem na wolnych obrotach.

zmień mechanika, takie sprawdzenie to sobie może w d.. wsadzić, w tych zaworach nie padają cewki elektr. tylko zacierają się trzpienie zaworów podczas pracy. więc jego sprawdzenie do bani. typowe dla mechanika z ASO

2) zawór EGR - został zaślepiony i w czasie jazdy silnik zachowywał się tak samo jak przed zaślepieniem - diagnoza jest sprawny

zaślepianie zaworu nic nie zmieni, praca EGR jest przeważnie pow 2000obr, po drugie jest szkodliwe dla silnika, bo zmienia się skład mieszanki

3) tester diagnostyczny - pokazał, że 1 wtryskiwacz działa nieprawidłowo ma wartość -2, gdzie pozostałe trzy wtryskiwacze mają wartość ok. -/+ 1. diagnoza: może powodować zakłócenia na szynie CR i spadek mocy. Dodatkowo na jeździe testowej widać było, że w momencie, gdy Verso trochę dostawało kopa top rosło ciśnienie na szynie CR. Poza tym mtrochę małe sprężanie pokazuje na turbo, ale to może być wina, że silnik nie wkręca się na obroty.

g..prawda zakres dopuszczalnej korekcji jest od -3do 3, musiałby ci nieźle lać by powodować zakłócenia w pracy. ciśnienie na CR-e rosło bo zawór scv odpuszczał i to jest prawidłowy objaw

« Ostatnia zmiana: 05-08-2009, 23:20:51 wysłana przez aw »
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #37 dnia: 05-08-2009, 23:24:15 »
pojeździj trochę na V-powerze, lub zaleć czyścidła do wtrysków. podejrzana mi jest turbina, bo powinna dmuchać odpowiednią wartość na wolnych obrotach przy przygazowaniu. może kierownice masz zasyfiałe
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #38 dnia: 06-08-2009, 18:44:55 »
Czy
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #39 dnia: 06-08-2009, 19:08:23 »
AW - ja już czyściłem wtryski za pomocą urządzenia LiquiMoly- jetCleaner.
Cytuj (zaznaczone)
pojeździj trochę na V-powerze, lub zaleć czyścidła do wtrysków. podejrzana mi jest turbina, bo powinna dmuchać odpowiednią wartość na wolnych obrotach przy przygazowaniu. może kierownice masz zasyfiałe
-->a jak można sprawdzić na 100%, że kierownica turbo działa poprawnie? Ja wczesniej sprawdzałem, czy spręża powietrze w rurze i było OK - co mogę zrobić więcej?
To już nie wiem co mam robić - dzwoniłem do innego fachury z Siedlec odnośnie regeneracji wtrysków i mówł, że taki objaw może być spowodowany tym, że jeden wtryskiwacz przelewa, lub same wtryski nie dają odpowiedniego ciśnienia, ale to będzie w stanie dokładnie zdiagnozować jak podłączy dedykowany tester Bosh'a do wtrysków i dopiero będzie mógł powiedzieć, czy wtryski są do regeneracji. Umówilem się na przyszły wtorek
Dodatkowo, ma też zaworki SCV i może je podmienić, aby mieć pewność, że są OK - mówił, że metoda odłączenia kabelka jes w sumie OK, ale nie dla wszystkich przypadków.
Cytuj (zaznaczone)
zmień mechanika, takie sprawdzenie to sobie może w d.. wsadzić, w tych zaworach nie padają cewki elektr. tylko zacierają się trzpienie zaworów podczas pracy. więc jego sprawdzenie do bani. typowe dla mechanika z ASO
-->trochę nie rozumiem, przecież to jest elektrozawór - czyli jak nie ma prądu to nie działa zawór i on sprawdzil, że po podpięciu kabla zasilającego jest lepiej - czyli zawór działa - jak jest dokładna zasada działania tych zaworków?

Cytuj (zaznaczone)
zaślepianie zaworu nic nie zmieni, praca EGR jest przeważnie pow 2000obr, po drugie jest szkodliwe dla silnika, bo zmienia się skład mieszanki
-->to jaka jest metoda weryfikacji? - jak jest dokładna zasada działania EGR?
Cytuj (zaznaczone)
..prawda zakres dopuszczalnej korekcji jest od -3do 3, musiałby ci nieźle lać by powodować zakłócenia w pracy. ciśnienie na CR-e rosło bo zawór scv odpuszczał i to jest prawidłowy objaw
-->gościu pokazywal mi na mierniku, że dawka 5g paliwa powinna być rozłożona równomiernie na 4 wtryskiwacze, a u mnie była dawka -2 na jednym, a na pozostałych +/-1. No to mam 3 różne opinie i 3 kombinacje: wtryskiwacze i/lub zaworki i/lub turbosprężarka. Tak jak pisałem wcześniej w czasie większej chwilowej mocy, rosło ciśnienie na szynie CR - czyli mamy przed szyną CR zaworki SCV i za szyną wtryskiwacze, natomiast z tego wszystkiego dokladnie nie sprawdzilem czy rośnie ciśnienie podawane przez samo turbo - muszę mieć tester na dłuższy okres, aby móc obserwować parametry pracy podzespołów.
Robi się nieźle i zaczyna mie wkurzać ta niemoc wszystkich magików - ten ostatni powiedział mi, że trzeba zrobić ten wtryski, aby weliminować to podejrzenie, ale też nie ma pewności ;-(
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #40 dnia: 06-08-2009, 19:27:02 »
to że korekcja jest -2 to nie oznacza że wtrysk jest do wymiany (zakres właściwych wartośći to -3 do 3, i dopiero wtedy ASo by ci wtryski wymieniło gdyby zdarzyło się w czasie gwarancji. oczywiście takie wartości to już nie dobrze). po drugie korekcję mierzy się na zimnym i porównuje z taą na ciepłym, wtedy widać czy rzeczywiście wtrysk leje - ale auto inaczej by jeździło na zimno i gorąco), po trzecie kolesie  z forum bliźniaczego mieli większe wartości korekcji i po przejechaniu ok 100tys na v-powerze korekcje wróciły do normy. -2 to rzeczywiście troszkę ci już podlewa ale raczej nie podejrzewałbym by to aż w takim stopniu dławiło silnik. sprawdź jeszcze przepływkę, czyszczenie jej nie zawsze pomaga a jej zła praca też powoduje przydławienia. to że gość ma na podmianę zawory scv to dobrze, bo może jedną rzecz wyeliminujesz. kierownice podałem ci wstępny sposób jak sprawdzić, dalej to należy zobaczyć czy właściwą wartość ciśnienia pompuje w czasie jazdy. wizualnie ocenisz dopiero po demontażu turbo. co do egr to jest on sterowany z kompa i jego zła praca raczej wpywa na dymienie, zaburzenia wolnych obrotów, służy do ekologii i jego praca rozpoczyna się  w pewnym zakresi obrotów. wszelkie diagnostyki odłącz/podłącz są niemiarodajne. sandr zregenerował turbo, wymienił wtryski, EGR-a... a wiesz co było przyczyną? źle działający przepływomierz (pomimo że był funkcjonalnie sprawny!) a objawy miał podobne - dławienie się auta
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #41 dnia: 06-08-2009, 21:13:02 »
OK - to w takim układzie jak pojadę do tego gościa to zacznę robotę od zaworków SCV, a sam sprawdzę jeszcze raz tą przepływkę i turbo w weekend.

Czy poniższa metoda zaproponowana na testy przepływki w moim przypadku zadziała - jak teraz jest słaby i wyciągnę przepływkę to powinien już prawie nie jeździć - chodzi mi ot o, czy zobaczę różnicę?
Cytuj (zaznaczone)
Przepływomierz najprościej sprawdzisz wypinając jego wtyczkę (przy zgaszonym i rozgrzanym silniku), później odpalasz (świeci się CHECK) i testujesz.
Jeżeli nie ma różnicy w dynamice i kulturze pracy silnika, znaczy - przepływka siedzi.
Analogicznie - osłabienie i pogorszenie dynamiki - przepływka OK.  

W przypadku testów kierownicy turbo - gdzie dokładnie znajduje się wężyk przy zaworze VRV (Vacuum Reducer Valve) - czy VSV (VACUUM SWITCHING VALVE) - VRV nie mogę zlokalizować na schemacie silnika D4D?
Cytuj (zaznaczone)
sprawdź sobie jak chodzi cięgno łopatek. zdejmujesz wężyk(przy zaworze sterującym VRV), który odzie do grzybka zaworu na turbinie. bierzesz w usta (trochę to głupio brzmi  )i podsysasz jednocześnie trzymając łapą za spód cięgna i patrzysz czy podnosi się bez zacięć w trakcie podsysania. później popuszczasz podciśnienie które wytworzyłeś i obserwujesz czy opada bez zacięć. tam jest silna sprężyna. trochę to organoleptyczne ale daje pogląd czy nie ma problemu ze swobodnym ruchem cięgna i tarczy łopatek.

AW - dzięki za pomoc, a czy Ty pracujesz w warsztacie Toyoty, czy jesteś samoukiem, bo masz b. dużą wiedzę?
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #42 dnia: 06-08-2009, 21:51:15 »
grzebię w "moich" autach od 17lat  :grin:, rzadko kiedy daję dotykać paprochom, chyba że nie mam warunków by sam coś zrobić :-P za to tym którym moje autka sprzedałem to cieszą sią jak dzieci  :-).
ale wracając do tematu, odpięcie przepływki znacząco nic nie zmieni (oprócz kontrolki na desce) jeśli jest uszkodzona na amen to wtedy nie poczujesz żadnej różnicy, lepiej wyciągnąć i zobaczyć czy druty całe, umyć benzyną ekstarkcyjną delkiatnie małym pędzelkiem do farbek szkolnych lub lepeij jakimś specyfikiem w sprayu (są specjalne do czyszczenia przepływomierzy np firmy LM)

zawór VRV to ten (czarny z dwoma wężykami i filterkiem-jak jeszcze go masz  :grin:) na czarnej blaszanej rurze obok czujnika ciśnienia doładowania i brązowego zaworu VSV. ja u siebie go (VRV) wymieniłem jak odcinało mi wtryski przy błędzie z turbiny p1251. czasami te zaworki mogą świrować i nieodpowiedni wysterowywać łopatki.
« Ostatnia zmiana: 06-08-2009, 21:53:43 wysłana przez aw »
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #43 dnia: 06-08-2009, 22:01:35 »
Co do przepływki - to właśnie ją czyściłem sprayem CRC i dodatkowo z znajomego podmieniałem na inną i było tak samo. Ale jakby była dobra, to powinienem odczuć różnicę (na minus), tylko, że w moim przypadku i tak jest słabo - tak więc załóżmy, że mam zaworki SCV padnięte (brak mocy) i przepływomierz OK, to po jego odpięciu jakby się zachowywał silnik?
Cytuj (zaznaczone)
(czarny z dwoma wężykami i filterkiem-jak jeszcze go masz
- no właśnie coś goście mówili, że nie mam filterka, do czego on służy i czy może to mieć wpływ na moc?
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: [MKI FL] Avensis D-4D z 2001 problem z pompą lub turbiną - pomocy
« Odpowiedź #44 dnia: 06-08-2009, 22:07:21 »
podobnie będzie się zachowywał (lekki spadek w stosunku do mocy obecnej). filterek zapobiega dostawaniu się pyłu do wnętrza zaworu (jak wiadomo zawór steruje podciśnieniem i przez ten filterek dosysa powietrze atmosferyczne) brak filterka może powodować zacieranie się w/w zaworu a to skutkować złą pracą łopatek w turbinie. ale większość zaworków już nie ma tego filterka  :grin:
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000


 

Beesafe.pl