AW - ja już czyściłem wtryski za pomocą urządzenia LiquiMoly- jetCleaner.
pojeździj trochę na V-powerze, lub zaleć czyścidła do wtrysków. podejrzana mi jest turbina, bo powinna dmuchać odpowiednią wartość na wolnych obrotach przy przygazowaniu. może kierownice masz zasyfiałe
-->a jak można sprawdzić na 100%, że kierownica turbo działa poprawnie? Ja wczesniej sprawdzałem, czy spręża powietrze w rurze i było OK - co mogę zrobić więcej?
To już nie wiem co mam robić - dzwoniłem do innego fachury z Siedlec odnośnie regeneracji wtrysków i mówł, że taki objaw może być spowodowany tym, że jeden wtryskiwacz przelewa, lub same wtryski nie dają odpowiedniego ciśnienia, ale to będzie w stanie dokładnie zdiagnozować jak podłączy dedykowany tester Bosh'a do wtrysków i dopiero będzie mógł powiedzieć, czy wtryski są do regeneracji. Umówilem się na przyszły wtorek
Dodatkowo, ma też zaworki SCV i może je podmienić, aby mieć pewność, że są OK - mówił, że metoda odłączenia kabelka jes w sumie OK, ale nie dla wszystkich przypadków.
zmień mechanika, takie sprawdzenie to sobie może w d.. wsadzić, w tych zaworach nie padają cewki elektr. tylko zacierają się trzpienie zaworów podczas pracy. więc jego sprawdzenie do bani. typowe dla mechanika z ASO
-->trochę nie rozumiem, przecież to jest elektrozawór - czyli jak nie ma prądu to nie działa zawór i on sprawdzil, że po podpięciu kabla zasilającego jest lepiej - czyli zawór działa - jak jest dokładna zasada działania tych zaworków?
zaślepianie zaworu nic nie zmieni, praca EGR jest przeważnie pow 2000obr, po drugie jest szkodliwe dla silnika, bo zmienia się skład mieszanki
-->to jaka jest metoda weryfikacji? - jak jest dokładna zasada działania EGR?
..prawda zakres dopuszczalnej korekcji jest od -3do 3, musiałby ci nieźle lać by powodować zakłócenia w pracy. ciśnienie na CR-e rosło bo zawór scv odpuszczał i to jest prawidłowy objaw
-->gościu pokazywal mi na mierniku, że dawka 5g paliwa powinna być rozłożona równomiernie na 4 wtryskiwacze, a u mnie była dawka -2 na jednym, a na pozostałych +/-1. No to mam 3 różne opinie i 3 kombinacje: wtryskiwacze i/lub zaworki i/lub turbosprężarka. Tak jak pisałem wcześniej w czasie większej chwilowej mocy, rosło ciśnienie na szynie CR - czyli mamy przed szyną CR zaworki SCV i za szyną wtryskiwacze, natomiast z tego wszystkiego dokladnie nie sprawdzilem czy rośnie ciśnienie podawane przez samo turbo - muszę mieć tester na dłuższy okres, aby móc obserwować parametry pracy podzespołów.
Robi się nieźle i zaczyna mie wkurzać ta niemoc wszystkich magików - ten ostatni powiedział mi, że trzeba zrobić ten wtryski, aby weliminować to podejrzenie, ale też nie ma pewności ;-(