Częœci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: 4-D4 90KM MMT  (Przeczytany 2178 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Boggy

  • Gość
4-D4 90KM MMT
« dnia: 10-11-2004, 12:40:12 »
Witam;
 
Czy ktos moze uzywa(l) Corrolli z mowym dieslem w automacie (dostepny od wrzesnia br.). Zastanawiam sie nad zakupem takowego, w salonie mnie namawiaja bardzo  :roll: ale chcialbym wiedziec jak to cudo sie sprawuje i czy nadaje sie na dluzsze wypady (w miescie raczej napewno jest OK). Dzieki za info.

Jackal

  • Gość
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #1 dnia: 10-11-2004, 12:50:18 »
Niestety nie dojechałem na jazdępróbną tym autem, a bardzo chciałem go porównać z moją benzynową Corollą 1.4 97 KM.

Jeśli mogęcoś zasugerować, to policz ile będziesz jeździć (czy warto diesel) i gdzie (czy warto automat). Mnie taka wersja bardzo interesuje, ale pewnie jej nie kupię, bo za te pieniądze ...  
Toyota słono każe sobie płacić za silniki diesla, a cena ropy ostatnio do niskich nie należy.

Jeżeli masz taki dobry salon (który??????) gdzie dobrze namawiają, niech powiedzą jakie ich serwis ma doświadczenie z zastosowaną w Corolli skrzynią mechaniczną. To jest nowy produkt, więc dlaczego mają sięuczyć na Twoim egzemplarzu??

Boggy

  • Gość
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #2 dnia: 10-11-2004, 14:23:10 »
Dzieki za odpowiedz. Kalkulowalem ze przy 80tys kilometrow diesel toyoty sie bilansuje z benzyna co w moim przypadku jest do zaakceptowania (uwzgledniajac ceny paliwa za granica). Zaznaczyles ze jezdzisz 1.4 97KM - mozesz napisac cos o tym? Wszelkie uwagi (zalety, wady) mile widziane. Przyznaje ze nigdy nie mialem jeszcze toyoty a te wersje rowniez biore pod uwage. Dzieki
PS: co do salonu to nie mam zaufanego a to ze polecaja to pewnie wynika z presji sprzedazy konca roku. :bangel

Jackal

  • Gość
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #3 dnia: 10-11-2004, 14:42:44 »
Cytat: Boggy
Dzieki za odpowiedz. Kalkulowalem ze przy 80tys kilometrow diesel toyoty sie bilansuje z benzyna co w moim przypadku jest do zaakceptowania (uwzgledniajac ceny paliwa za granica). Zaznaczyles ze jezdzisz 1.4 97KM - mozesz napisac cos o tym? Wszelkie uwagi (zalety, wady) mile widziane. Przyznaje ze nigdy nie mialem jeszcze toyoty a te wersje rowniez biore pod uwage. Dzieki
PS: co do salonu to nie mam zaufanego a to ze polecaja to pewnie wynika z presji sprzedazy konca roku. :bangel


Po kolei:

- jestem b.zadowolony z Toyki. Ma w wyposażeniu to co chciałem, albo nie uważałem za stosowne dopłacać do czegoś więcej. Silnik rewelacja, jak na tęklasępojemności i mocy. Być może czasem brakuje mocy (latem z klimą i załadowany po dach), ale nie uważam, że zakup 1.6 byłby lepszy. Spalanie akceptowalne, ponad 6 l na trasie, ok 8-8,5 w mieście (mam raczej cieżką nogę). Długo pisać, tyle razy już to było na forum.
- wady ... hmmm chyba tylko jakośc montażu, niestety moja Toka pochodzi z Anglii, więc z tego co wiem, taki mają standard.
- silnik 1.4 97 KM smiało porówanłbym do iemieckich jednostek 1.6 o mocach 100-110 KM, a nawet do niektórych starszych 1.8 113 KM (Opel). Vmax (licznikowa) = 199 km/h.

Czy liczysz 80 Kkm w sumie czy rocznie??? Nie zapominaj, że przeglądy diesli są nieco droższe (m.in. więcej oleju), ale nie ma co narzekać. Szkoda ze dieselki Toyoty są dość słabe, porównując moce jakie konkurencja uzyskuje z tych samych pojemności.

Offline Gosiek

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1361
  • Płeć: Kobieta
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #4 dnia: 10-11-2004, 15:56:53 »
Nie mam tego nowego dieselka ale 2,0 110 KM - autko spokojnie na 400 m wyprzedza 1,4 z 1,6 idzie równo albo trochędostaje (zależy od kierowcy).
Co do spalania to po Warszawie wychodzi Mi w granicy 6,5 (przy cały czas włączonej klimie) a w trasie ok 5,0.

Co do kosztów przeglądów różniaca w cenie nie jest aż taka duża (w porównaniu z silnikiem benzynowym)

Pozatym myślęże lada moment i Toyota powinna wprowadzić mocniejsze dieselki

Boggy

  • Gość
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #5 dnia: 10-11-2004, 16:04:32 »
Dzieki za pomocne informacje. 80kkm w podejsciu calosciowym (tyle zamierzam zrobic w trzy latka i nie uwzglednilem w kalkulacji kosztow innych niz paliwo). Zgadzam sie ze cena troche odstrasza dlatego tez sprawdzam inne warianty. Moc silnika 1.4 nie jest imponujaca dlatego tez ciezko mi sie zdecydowac, szczegolnie ze wiekszosc jazd bedzie poza miastem a tam wartoby mniec czasami troche wiecej mocy. Mozesz jeszcze napisac co masz na mysli piszac nienajlepszy montaz? Znaczy sie ze wykonczenie trzeszczy, rozpada sie? Slyszalem, ze corolki slyna z niezlego jak na te klase komfortu jazdy i wykonczenia.
pozdro
BW

Offline Deeno

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 522
  • Płeć: Mężczyzna
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #6 dnia: 10-11-2004, 16:34:39 »
Czy nie chodzi tu przypadkiem o silnik D4D (a nie 4D4) ;)
No chyba ze to jakis nowy silnik.
Przykumaj te kocie ruchy - coco jumbo i do przodu.
Carina E + Nissan Micra K11 (Balbinka)
Moja Carina E - wykres z hamowni

Jackal

  • Gość
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #7 dnia: 10-11-2004, 16:36:37 »
Komfort dobry, ale plastiki nieco trzeszczą. Moja Rolla będzie niedługo miała 3 latka, ale np. szczelina nad radiem występuje w każdym egzemplarzu.

Jak masz jeździć w trasie, to ja wybrałbym 1.6. Policz różnicęw cenie - odlicz od tego różnicęw cenie paliwa na dystansie 80 Kkm.

Offline Bisua

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5254
  • www.showcars.pl
    • Showcars
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #8 dnia: 10-11-2004, 16:43:03 »
Cytuj (zaznaczone)
Nie zapominaj, że przeglądy diesli są nieco droższe (m.in. więcej oleju)
co do kosztów to róznica wg mnie nie jest zauważalna :)

Offline Deeno

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 522
  • Płeć: Mężczyzna
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #9 dnia: 10-11-2004, 16:49:31 »
Cytuj (zaznaczone)
Jak masz jeździć w trasie, to ja wybrałbym 1.6. Policz różnicęw cenie - odlicz od tego różnicęw cenie paliwa na dystansie 80 Kkm.


Gaz trzeba zalozyc ;)
Przykumaj te kocie ruchy - coco jumbo i do przodu.
Carina E + Nissan Micra K11 (Balbinka)
Moja Carina E - wykres z hamowni

Jackal

  • Gość
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #10 dnia: 10-11-2004, 17:00:20 »
Deeno
Gaz to chwyt poniżej pasa, przy kupnie nowej Toyki musisz mieć instalacjęmontowaną w ASO i kosztującą powyżej 6.000 zł.

Offline Janmor

  • Administrator
  • ******
  • Wiadomości: 4762
  • Płeć: Mężczyzna
  • ... ten zły Admin
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #11 dnia: 10-11-2004, 18:17:33 »
Ja mam podobny model ( starszy )do tego, który napisałeś w poście. Mnie osobiście automat wydaje sięzbyteczny i szkoda forsy. Ja za gazem nie przepadam - głównie z tych powodów, które podał Jackal.

Natomiast goraco polecam D-4D - wiem bo jeżdżę :D A dźwięku turbiny nic mi nie zastąpi  :)

Pozdrawiam
...Czarny wiedźmin słyszalny z daleka...

Bartek72

  • Gość
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #12 dnia: 11-11-2004, 12:26:52 »
Cytuj (zaznaczone)
Co do spalania to po Warszawie wychodzi Mi w granicy 6,5 (przy cały czas włączonej klimie) a w trasie ok 5,0.

To w mojej benzynowej 1.6 w miescie wychodzi mi srednio 8,5-9l/100km.
W trasie, o ile mnie pamiec nie myli, wychodzilo mi czasami 6,5/100km.
Ale ja chyba jezdze zdecydowanie za spokojnie (4000obr/min mam na liczniku najwyzej dwa razy dziennie)
 :lol:
Co do roznicy miedzy 1.4 a 1.6 - sasiad, ktory mial Corolle 1.4, pytal mnie jaki ja mam silnik. Odpowiedzialem, ze 1.6, bo zamiast lakieru metalik (1850PLN) wolalem wiekszy silnik (2000PLN).
"I baaaardzo slusznie"-odpowiedzial. :wink:

Offline Bisua

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5254
  • www.showcars.pl
    • Showcars
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #13 dnia: 11-11-2004, 12:45:16 »
Cytuj (zaznaczone)
Gaz trzeba zalozyc
Gazu nie polecam  :adremel

K.A.

  • Gość
4-D4 90KM MMT
« Odpowiedź #14 dnia: 12-11-2004, 09:04:09 »
jeżdzęd4d 110km TTE oraz dość często e12 1,6 w automacie.
Co do d4d 1,4 to słyszałem że w porównaniu do d4d 2.0 jest ZDECYDOWANIE lepiej wyciszony, jest nawet cichszy niż benzynka. Wsadzisz do tego 1,4 d4d jakiegoś boxa i będzie hulało :). Co do autpmatu to w 1,6 działa poprawnie, nie wiem czy jest to dokladnie ta sama skrzynia co w d4d - moja jest 4 biegowa bez trybu sport i to jest trochęwkurzające. Skrzynia dość nie wczuwa sięw styl jazdy kierowcy i czasami przy odpuszczeniu gazu od razu zmienia na bieg wyższy i potem żeby przyśpieszyć to musi redukować. Ale ogolnie działa fajnie, biegi zmienia bez szarpnięć itd.

Polecam i sam chciałbym mieć diesla w automacie.

 8)