Autor Wątek: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie  (Przeczytany 16599 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

paranoikLBN

  • Gość
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #15 dnia: 09-05-2008, 13:52:16 »
ok. to inaczej .... SSS było montowane w celicach 6 gen ;P

wejdź sobie na -> http://www.celica-club.org.pl/ :P
sporo osób z klubu ma celiki z SSS ...

SSS można spotkać w 1.8 i 2.0 ... chyba toyota dawała taką opcję wyboru zawieszenia. klient mógł sobie po prostu wybrać czy chce zwykłe zawieszenie czy SSS ...

ale jest pewna różnica w SSS były tak jakby dwie generacje .... , 1gen. była w carinie E GTi ... na pewno do czasu, kiedy montowano w nich silniki 3SGE 2gen. 158KM , natomiast nie wiem jak późniejsze modele z 3SGE 3gen. z mocą 175KM ... bo właśnie te silniki były montowane w celicach tylko, że już z 2gen. SSS ... , przez co można podejrzewać, że w tych mocniejszych carinach też było SSS 2gen. :P ... biorąc pod uwagę fakt, że w celicach z SSS była od razu mocniejsza skrzynia z 15% szperą i mocniejsze sprzęgło.... , szkoda, że nie mam takiej cariny wtedy przynajmniej miałbym pewność czy moje podejrzenia zgadzają się z faktycznym stanem rzeczy czy też nie :/

różnica w generacjach SSS jest niewielka ale istotna na tyle, że żadna część z którejś generacji nie pasuje do drugiej ... różnią się one np. rozstawem oraz średnicą śrub ...  natomiast wygląd i zasada działania jest identyczna ...

Offline carinus

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Auris I 1,4 d4d
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #16 dnia: 09-05-2008, 15:40:26 »
Coraz częsciej mam zapędy do zmiany zawieszenia w swojej carinie na te zwykłe.Patrzyłem na rostawy mocowań od wahaczy i chyba nie bedzie problemu z zamianą.Pozostawię tylko wieksze tarcze i jeszcze zmienię zaciski hamulcowe na wielotłoczkowe.Amortyzator ze spreżyną pozostawię oryginalny tyle ze z dołożonym mocowaniem zwykłej piasty.Jak zrobie jedną rzecz w zawieszeniu to odzywa sie następna i tak w kółko.Bolączka bedzie jedynie dopasowanie długości półosi do rozstawu nowych piast które są w GT podobno szerzej rostawione o ok. 2cm.Może uda sie to zgubic na luzach łączenia wielowypustów.

Offline lecho48

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 147
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #17 dnia: 09-05-2008, 17:47:09 »
Wysłany wcześniej rysunek jest to mapa poglądowa zawieszenia sss dla Tojoty.Podane numery katalogowe są niekompletne w rzeczywistości składają się z dwóch członów, pierwszy określa o jaką część w zawieszeniu chodzi,drugi człon do jakiego modelu ,rocznika przeznaczony.
np.to co najbardziej się psuje sworzeń wahacza nr 48066-20061 Celic GT
                                                                             nr 48066-12010 Carina GTi

PBMK

  • Gość
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #18 dnia: 13-05-2008, 13:25:06 »
W przypadku części 48066 w Carinie i Celice jest to identyczna część w nazwie różniąca się właśnie tylko drugim członem służącą do identyfikacji modelu auta? Czyli jeśli mam część 48066 z Celiki będzie pasować do Cariny?

Pozdrawiam
Piotr

Offline lecho48

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 147
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #19 dnia: 13-05-2008, 14:52:39 »
Moja GTi jest z 92r 158KM sedan .To co napisałeś że sworzeń wahacza o nr początkowym 48066  jest taki sam dla cariny jak i celci nie pokrywa się w moim przypadku.Sam zrobiłem się w konia przy kupnie posługując się tylko nr początkowym . A o to przykład: fotka ,ten masywniejszy nowy 48066-20061 okazał się do celici drugi ma nu 48066-12010 taki  przynajmniej podali mi w serwisie i jak widać nie są zamiennikami.Jedyne co mi chodzi po głowie to że modele o mocy 175KM może miały sss drugiej genegacji i byłu kompatybilne z celicą.
Pozdrawiam

W ostatniej chwili  przepomniałem sobie że niektóre celici 5 genercji miały takie same zawieszenie sss jak carina.
Natomiast  masywniejsze sss pojawiło się w celicach 6 generacji i modelch ST205-GT FOUR a co do Cariny GTi wszystkich roczników miały ten sam typ sss.Podsumowując drugi człon numeru części jest bardzo istotny .
« Ostatnia zmiana: 05-07-2008, 19:10:29 wysłana przez eddie »

PBMK

  • Gość
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #20 dnia: 13-05-2008, 19:27:34 »
Carina E GTi nawet z obiema wersjami silnika 158 i 175 KM miała ten sam typ SSS? Dzwoniłem do ASO i  mówili, że jest inne.... ale oni tam czasem dużo wiedzą... Mógłbyś to czymś poprzeć będę rad.

Pzdr

Offline lecho48

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 147
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #21 dnia: 14-05-2008, 12:26:56 »
Tego nie wiedziałem ,w serwisie mają dużo błędów na temat sss . Może ktoś ma GTi z 175 KM i by się wypowiedział .

kowak101

  • Gość
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #22 dnia: 14-05-2008, 13:06:06 »
ja to chyba sprawię sobie taką drukareczkę i będę se części drukował hurtowo :P

http://www.focus.pl/video/kategoria-focus-video/technika/film/drukarka-3d/

bo takie drogie są jak chole..

Offline Perzan

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2637
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.perzan.com
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #23 dnia: 14-05-2008, 16:05:33 »
W serwisie to już w ogóle mało kto pamięta i zna się na takich cudach jak nasze, a jeszcze jak się rodzynek GTi trafi to już w ogóle... :(
Za to o nowych modelach to pewnie procedury w środku nocy z pamięci recytują ;)
Pozdro.
*
*** Czytając forum często odnoszę wrażenie, że ludzie nie chcą aby im pomóc, choć wydaje się że pomocy potrzebują. ***
*
*
*** Try not. Do or do not. There is no try. ***
*

Offline carinus

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Auris I 1,4 d4d
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #24 dnia: 14-05-2008, 21:49:17 »
Mogę potwierdzić na 100%,że we wszystkich modelach carin GT są identyczne zawieszenia gdyż kupiłem drugi komplet właśnie z tej mocniejszej.Pasuje idealnie do słabszej wersjii.Wszystkie zawieszenia SSS w celikach są niestety masywniejsze i nic nie dopasujemy.

Offline lecho48

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 147
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #25 dnia: 05-07-2008, 19:03:31 »
Kilka dni temy zadzwoniłem do aso w sprawie sworznia wahacza do GTi ,gość odpowiedział że nakład części wyczerpany i w europe nie ma co szukać. Dzisiaj byłem w serwisie aby zamówić sworzeń na kolumnę i przy okazji wspomniałem o sworzniu wahacza tzw ósemce.
Oczywiście komputer potwierdził brak,ale wyświetlił zamiennik, tą samą część z wahaczem komplet pod nr43310-19025 w cenie 710zł.
Co WY na to? Może ktoś by to sprawdił u siebie ?
Luz jaki się pojawił w moim pr.kole okazał się z przyczyny sworznia na kolumnie.
może ktoś ma w tym zakresie doświadczenie jak to najprościej wymienić,czego możn się spodziewać.
Pozdrawiam.

CARINIA GT

  • Gość
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #26 dnia: 10-09-2010, 16:25:22 »
Witam tez jakis czas temu  kupilem carine e gti 93 2,0 gti i mam problem z przednim zawieszeniem  własnie o ta usemke chodzi sa to 2 swoznie wpołpracujace ze soba ,drugi siedzi w  wachaczu taki sam, ostatnio prubowalem je reanimowac okazało sie ze miedzy obudowa swoznia a samym sworzeniem jest platikowa tuleja, od strony zewnetrznej tam gdzie ta zaslepka jest   kolejna plastikwa podkładka i na to zaslepka (widac ja na zdjeciach (,luz własnie powoduje ten wyrobiony plastik na tej czesci gdzie widac storzek i gwint na tym jest osadzona własnie ta plastikowa tulejka ,akurat u mnie była koniecznos zrobienia tego i tez od dłózszego czasu szukam gdzie mozna dostac takie sworznie ,a koniecznosc była taka ze na wyboja ch polskich drog trzeszczała jak stary tapczan ,zanim ja kupiłem stała poł roku w garazu u dziadka ,gdy je rozebrałem okazało sie ze sa zatarte i po usunieciu rdzy złozyłem wszystko do kupy i wszystko w imadle zespawałem znaczy ta zaslepke przyspawałem na miejsce dociskajac imadłem ,zrobiłem 2 tys km  w prawym kole znowu robi sie padaka zaczyna klekotac strasznie ale tak patrzac na zdjecie i tu mam pytanie do LECHO 48 czy storzki pasuja jesli tak to sprawa była by załatwionabo jesli stozki pasuja to mysle ze mozna by byłopokombinowac .   byłem osobiscie i typek sprawdzał przy mnie i w ASo mozna dostac zetaw w cenie za 710 zl

Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 962
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #27 dnia: 10-09-2010, 21:59:28 »
Boze, to nie jest stary Lanz Buldog /Ursus/ z roku 1952,
Pzdr.A8 2,2
P,S Tak unas naprawiaja pojazdy arabscy technicy,no i traca licencje na prowadzenie zakladu.

Offline lecho48

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 147
Odp: Carina E GTi - przód zawieszenie przednie
« Odpowiedź #28 dnia: 12-09-2010, 15:13:28 »
Minęło sporo czasu od tamtej naprawy.
Wymieniony sworzeń na kolumnie amortyzatora zakupiony w ASO sprawuje się bez zarzutu .Osobiście jestem za wymianą na nowe części z ASO mimo wysokiej ich ceny . Jak Sam wiesz zamienników do zawieszenia tego samochodu nikt nie robił ,to też kupując cokolwiek  masz pewność że wyrób jest oryginalny o wysokiej jakości.
 Dlatego Carina cieszy się taką niezawodnością.
Natomias wahacz o którym wspomniałeś ,oferowany z dwóch części z (ósemki i tej dłuższej ) też jest nieosiągalny, przynajmniej w Lublinie tak mi powiedziano (chciałem go kupić w ubiegłym roku dla samej ósemki którą mam regenerowaną.) W desperacji postanowiłem ostatnio nabyć używane całe przednie zawieszenie ...póki co
Ale ja bym chętnie pisał się na tą ofertę. za 710zł
pozdrawiam
Jeszcze jedno (regenerację ósemki jak do tej pory... odpukać , zleciłem specjalistycznej firmie zajmującą sie zawieszeniami.


 

Beesafe.pl